در اين بخش مي‌توانيد در مورد ناوچه‌ها به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

557

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 2 آذر 1385 01:22

آرشيو سپاس: 68 مرتبه در 41 پست

توسط torabi89 » دوشنبه 22 مرداد 1386 09:37

sohrefiroz, جان وزن زيردريايي هاي بزرگ و زير دريايي هاي اتمي و درکل زير درياي هاي کلاس سنگين چقدر هست يعني اينکه زيردريايي با چه وزني جزور زير دريايي هاي کلاس سنگين حساب ميشن ؟
درضمن يک زير دريايي 500 تني در کدوم کلاس قرار ميگيره؟ :-x
ممنون  :razz:
اگر علم در ثريا باشد مردماني از سرزمين پارس به آن خواهند رسيد. پيامبر اکرم (ص)

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

76

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 شهریور 1385 14:23

آرشيو سپاس: 21 مرتبه در 8 پست

توسط sohrefiroz » دوشنبه 22 مرداد 1386 13:15

کلاس بندي را در جائي نديدم اما دسته بندي بر پايه مطالعات خودمه:
کلاس بندي زيردريايي:
1- زيردريايي هاي فوق سبک اصطلاحا ميدجت
از حدود 50 الي 500 تن به عنوان مثال کلاس M100-D و Sang-O کره شمالي
2- زيردريايي هاي کوچک  
از 500 تا 1000 تن  به عنوان مثال کلاس 206 و 207 آلماني
3- زيردريايي هاي متوسط
از 1000 تا 6 الي 7 هزار تن به عنوان مثال زيردريايي هاي کلاس کيلو
4-زيردريايي هاي سنگين:
از 7 الي 8 هزار تن تا 30 هزار تن و حتي بيشتر به عنوان مثال زيردريايي هاي حامل موشک بالستيک اتمي (SLBM) و زيردريايي هاي تهاجمي اتمي (Attack submarine ) مانند کلاس اوهايو و ...

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

76

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 شهریور 1385 14:23

آرشيو سپاس: 21 مرتبه در 8 پست

توسط sohrefiroz » دوشنبه 22 مرداد 1386 17:32

اسنورکل چيست؟
اسنورکل در زيردريايي هاي نظامي مانند لوله تنفسي زيردريايي عمل مي کند. اين وسيله در هنگامي که زيردريايي در عمق پريسکپي قرار دارد ( عمقي که زيردريايي در زير آب بوده و تنها دکل هاي آن از آب خارج مي باشد) به صورت تلسکوپي بلند شده و از آب خلرج مي گردد. در اين حالت زيردريايي مي تواند ديزل خود را روشن کرده و به شارژ باطري ها بپردازد. با اختراع اين وسيله قبل از جنگ جهان دوم  زمان ماندگاري زيردريايي در زير آب افزايش يافت.
شکست از آنجا آغاز مي شود که فکر کني نمي تواني

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3101

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 168 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 22 بهمن 1385 16:25

آرشيو سپاس: 23546 مرتبه در 2452 پست

توسط SAMAN » سه شنبه 23 مرداد 1386 13:43

با سپاس از sohrefiroz دوست عزیز :D
تا جایی که من میدونم و با این دستگا های الکترونیکی آشنایی دارم, استابلیزر دستگاهی است که نوسانات برق را کنترل میکنه با کاهش ولتاژ , افزایش و با افزایش ولتاژ, کاهش رو به بار میده! این دستگاه ها با توان های مختلفی هم وجود دارند!
در کل محافظت بار در مقابل تغییرات ناگهانی ولتاژ ها
معنای استابلیزر در الکترونیک که اینه تا ببینم تو زیر دریایی چی کار میکنه :-) اما قطعا با سیستم برق زیر دریایی در ارتباطه :-)
با تشکر
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

76

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 شهریور 1385 14:23

آرشيو سپاس: 21 مرتبه در 8 پست

توسط sohrefiroz » سه شنبه 23 مرداد 1386 16:19

استابلايزر به معني تثبيت کننده است و در فنون مختلف کاربرد دارد اما در زيردريايي منظور چيست؟
زيردريايي ها عموما داراي سه جفت سطوح کنترل هستند
1- رادر
2- اوليتور
3 - استابلايزر
که دو جفت اول در پاشنه زيردريايي و يک جفت آخردر سينه قرار مي گيرد.
در سرعت هاي بالا و با توجه به طول و ابعاد زيردريايي بالکهاي نصب شده در پاشنه قابليت کنترل عمق زيردريايي را نداشته و علاوه بر آنها از استابلايزر هم استفاده  مي شود. اما در سرعت هاي بالا بالکهاي پاشنه توانايي کنترل مطلوب زيردريايي راداشته و درگ (مقاومت ايجاد شده  در اب) توسط استابلايزر زياد مي باشد. به همين دليل در سرعت هاي بالا آنها را به داخل بدنه يا پوسته جمع مي کنند.
شکست از آنجا آغاز مي شود که فکر کني نمي تواني

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3101

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 168 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 22 بهمن 1385 16:25

آرشيو سپاس: 23546 مرتبه در 2452 پست

توسط SAMAN » سه شنبه 23 مرداد 1386 23:08

با سلام دوباره :D
سوال در مورد پایین رفتن و بالا اومدن زیر دریایی!
زیر دریایی برای پایین رفتن اگر اشتباه نکنم مخازنی را پر از آب میکنه, اما برای بالا آمدن چه طوریه؟ آیا همون مخازن رو تخلیه میکنه تا هوا به جاشون بیاید یا نه!
برنامش چه طوریه؟
سپاسگذارم! :razz:
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

76

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 شهریور 1385 14:23

آرشيو سپاس: 21 مرتبه در 8 پست

توسط sohrefiroz » چهارشنبه 24 مرداد 1386 07:27

در مورد روش غوص وصعود زيردريايي:
طبق قانون ارشميدس بر هر جسم غوطه ور در داخل سيال نيرويي از طرف سيال معادل وزن حجم سيال جابجا شده وارد مي شود که به آن نيروي بويانسي گفته مي شود.
هنگامي که زيردريايي در سطح آب قرار دارد نيروي بويانسي آن بيش از نيروي وزن آن مي باشد به همين دليل بر سطح آب غوطه ور است. در زيردريايي مخازني وجود دارد به نام main ballast هنگامي که اين مخازن خالي هستند نيروي بويانسي وراد بر زيردريايي بيش از نيروي وزن است و زيردريايي بر روي آب شناور است. با آبگيري اين مخازن زيردريايي به شرايط خنثي رسيده در اين حالت نيروي بويانسي با وزن برابر مي شود.
پس از اين مرحله زيردريايي مي تواند به دو صورت غوص نمايد.
1- غوص استاتيک
در اين حالت زيردريايي با آبگيري مخازن ديگري به نام مخازن متغيير variable tank وزن خود را بيشتر از نيروي بويانسي کرده و شروع به غوص مي نمايد. نکته حائز اهميت در اين غوص عدم کنترل دقيق سرعت غوص و عمق مي باشد به همين دليل از آن کمتر استفاده مي شود.
2- غوص ديناميک
در اين حالت هنگامي که زيردريايي به حالت خنثي رسيد چون عملا مانند يک بالن در سيال غوطه ور است با روشن کردن پروانه و با استفاده از سطوح کنترل غوص و صعود مي کند.

در مورد صعود نیز بستگی به شرایط دارد در شرایط عادی در غوص دینامیک با اسیتفاده از سطوح کنترل غوص میکند و در غوص استاتیک با استفاده از تخلیه مخازن اما در شرایط اظطراری زیردریایی با استفاده از تخلیه آب کلیه مخازن و حتی تخلیه مخازن سوخت با کمک سطوح کنترل صعود می نماید
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
در این شرایط زیردریایی در سطح تا ارتفاع نزدیک 20 الی 30 متر از آب به خارج پرتاب می شود.
شکست از آنجا آغاز مي شود که فکر کني نمي تواني

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3101

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 168 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 22 بهمن 1385 16:25

آرشيو سپاس: 23546 مرتبه در 2452 پست

توسط SAMAN » پنج شنبه 25 مرداد 1386 13:22

سلاح های آفندی زیر دریایی ها چیست؟(اژدر ها) اگر ممکنه چند تا رو اسم ببرید و اگر مقدوره به طور خیلی مختصر{ در حد برد و توانایی تخریب)معرفی کنید :razz:
سوال دوم: زیر دریایی ها با چه ادواتی امکان انهدام و تخریبشون هست؟(فقط اسم مین های دریایی رو من شنیدم) :razz:
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

803

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 25 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 آبان 1385 20:26

محل سکونت

تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي

آرشيو سپاس: 8526 مرتبه در 681 پست

توسط DJ Dani » پنج شنبه 25 مرداد 1386 21:07

فیشبد جان شاید اینجا محلی برای پاخ دادن به سوالات شما توسط من نبود ولی با این حال من نیز به سوالات شما پاسخ خواهم داد شاید مورد قبول واقع شود و همین جا از دوست عزیزم sohrefiroz معذرت میخواهم.

1.در مورد اژدر ها میتوان به انواع مختلفی اشاره کرد از جمله اژدرهایی که از ناو شکنها یا ناوچه های اژدر افکن .هلکوپترها و ... پرتاب و به اهداف برخورد میکند. از انواع اژدرها که معمولا با نام مارک معرفی میشوند میتوان به اژدرهای MK-48که یکی از سلاح های بسیار مخرب زیر دریایی لس آنجلس کلاس(688i) که قدرت تخریب بسیار بالا و برد نسبتا زیادی دارد . اژدر 553 میلیمتری که سلاح اصلی زیر دریایی های کیلو و اژدرهای شناسایی مثل TEST-71MKE TV اشاره کرد. همچنین اژدرهای سبک مارک 46 که توسط زیر دریایی های سبک حمل میشود و قدرت تخریب متوسط دارد.به هر حال تعداد اژدرها به قدری زیاد است که نمیتوان هم آنها را معرفی کرد.مثلا نوع خاصی از اژدر ساخت روسیه وجود دارد (اسمشو دقیق یادم نیست) که به صورت موشک از زیردریایی های کلاس آکوا (کوسه) پرتاب میشود و پس از رسیدن به محل خاص و در فاصله مورد نظر پوسته اصلی موشک شکافته و اژدر خارج میشود که وارد آب شده و به هدف برخورد میکند و دقت نسبتا بالایی دارد و یا نوعی اژدر دیگری که بر زیر موشکی همچون سلیکورم نصب میشود و پس از رسدن به موقعیت مورد نظر از موشک جدا شده و پس از ورود به آب به هدف برخورد میکند.

2.من برای پاسخ به این سوال به ادوات ضد زیر دریایی ایران اشاره میکنم.
باید توجه داشت اولین و شاید خطرناکترین دشمن یک زیردریایی زیردریایی دیگری است که میتونه اونو منهدم کنه. در این مورد ایران از زیردریایی های کلاس کیلو به استعداد 3 فروند استفاده میکنه که شاید نسبت به زیر دریایی های دیگر کوچک باشد ولی با توجه به عمق دریای عمان و دهانه اقیانوس هند که در اختیار ایران است میتوان دشمن بسیارخطرناکی به حساب آید و به 8 تیر اژدرهای 533 میلیمتری و 12 ذخیره .2 تیر اژدرهای شناسایی TEST-71MKE TV که قابلیت هدف گیری تلویزیونی به هدایت گر میدهن و 24 مین کف خواب یا مین های دیگر و موشک زیر سطح به سطح ثاقب اشاره کرد.
هلکوپترهای بل 212 ASW که میتواند به صورت ASV لود شود و توانایی حمل  2 عدد اژدرهای مارک 46 و یا اژدرهای چینی YU-2 را دارد. هلکوپترهای SH-3D که توانایی حمل دو فروند اژدر 224 میلیمتری را در آشیانه یا مین ها و خرج گود های سنگین را دارد و توانایی مین ریزی دارد.
هواپیماهای P-3F که یک هواپیمای گشت زنی دریایی و ضد زیر دریایی به حساب می آید و ایران 5 فروند در اختیار دارد و به اژدرهای مارک 46 .مین های دریایی. خرج گود مسلح میباشد.
ناوچه های کلاس الوند که توانایی حمل 6 فروند اژدر سطح به زیر سطح MK-32 را دارد. و ناوچه های اژدر افکن کلاس تیر متعلق به سپاه که از 2 تیر اژدر سنگین ساخت داخل استفاده میکند و در نهایت مین های دریایی و مین کف خواب که از زیر دریایی هم میتوان پرتاب کرد.
همچنین برخی از کشورها از موشک های ضد زیر دریایی که توانایی پرتاب از هواپیما . ناو . زیردریایی دارد استفاده میشود .

فیشبد جان امیدوارم جواب سوالتو گرفته باشید.
در ضمن در مواقع اضطراری گرچه زیر دریایی مجهز به محل فرود هلکوپتر نیست ولی میتونه بر روی اون فرود بیاد در ضمن فکر میکنم بل 212 هوادریا توانایی فرود اضطراری بر روی زیر دریایی دارد. گرچه مه اکنون برخی هلکوپترهای 212 نیروی دریایی جهت امداد و نجات و ایجاد قابلیت فرود بر روی امواج تغییر داده شده اند و بر روی آنها تیوپ های مخصوص فرود بر روی آب مثل هلکوپتر بل 212 با شماره ریجستر 406 اشاره کرد که من از نزدیک قابلیت اونو مشاهده کردم.
دهکده

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

76

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 شهریور 1385 14:23

آرشيو سپاس: 21 مرتبه در 8 پست

توسط sohrefiroz » جمعه 26 مرداد 1386 20:05

در تقسم بندي اژدر ها عموما داراي سه کلاس مي باشند:
1 - اژدر سبک  2 متوسط 3- سنگين
1- اژدر سبک
اين توع اژدرها عموما داراي قطر 12.75 اينچ و وزن کمتر از 600 کيلوگرم دارند
2 - اژدر کلاس متوسط
اين نوع اژدر ها داراي قطر 19 اينچ و وزن بين 600 تا 1200 کيلوگرم دارند
3- اژدر سنگين
اين نوع اژدر ها داراي قطر معادل 21 اينچ (533 mm) بوده و وزن آنها بين 1200 تا 1800 الي 2 تن متغير مي باشد .
اژدرهاي سنگين به طور معمول در حدود 250 کيلوگرم مواد منفجره با قدرت انفجار بالا با خود حمل مي کنند  اين مقدار مواد منفجره در آب قدرت تخريب تقريبا 15 برابر انفجار در هوا را دارد به نحوي که در صورت برخورد به يک شناور متوسط به راحتي آنرا از وسط به دونيم تقسيم مي کند. اين اژدر ها داراي بردي در حدود 20 الي 40 کيلومتر و با سرعتي در حدود 40 الي 50 نات (هر نات تقريبا نيم متر بر ثانيه) حرکت مي کنند.
امروزه اژدر ها به دو صورت مورد استفاده قرار ميگيرند با شليک از پلت فرم هاي سطحي و هوايي بر عليه زيردريايي ها و توسط زيردريايي ها بر عليه اهداف سطحي
در حال حاظر با توجه به محدوديت هاي موجود در اژدرها مانند برد و سرعت کشورهاي مختلف به دنبال تجهيز زيردريايي هاي خود به سلاح هاي جديد مانند موشک و اژدرهاي با سرعت بالا مانند اشکوال هستند.

در مورد جنگ ضد زيردريايي اصطلاحا ASW پلت فورم هاي مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرد  مانند هواپيما انواع شناور هاي سطحي و زيردريايي اما سلاح هايي که جهت انهدام زيردريايي مورد استفاده قرار مي گيرد در مرحله اول اژدرههاي ضد زيردريايي سپس مين ها مي باشد .
شکست از آنجا آغاز مي شود که فکر کني نمي تواني

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

1634

تشکر کرده: 2286 مرتبه
تشکر شده: 974 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 مرداد 1386 23:53

آرشيو سپاس: 3096 مرتبه در 667 پست

توسط KH.I.A.2500 » چهارشنبه 31 مرداد 1386 02:10

ميخواستم بدونم زيردريايي هاي مختلف تا چه مدت ميتونن زير آب دوام بيارن؟ ( از نظر اکسيژن يا سوخت يا هر چيز ديگه .)
و اينکه ايران کدام يک از قسمتهاي زيردريايي رو هنوز نميتونه خودش بسازه؟  :-)

*      *     *    
جز ايران نباشد مرا نام ياد    *   *   *  * * *  *   *    *    که يزدان مرا زين سبب کام داد    *     *      *

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

76

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 شهریور 1385 14:23

آرشيو سپاس: 21 مرتبه در 8 پست

توسط sohrefiroz » شنبه 3 شهریور 1386 13:01

ماندگاري زيردريايي در زير آب به دو عامل اصلي مربوط است:
1- انر‍ژي
2- هواي تنفسي
كه در حقيقت اين دو به هم مرتبط مي باشند.
در زيردريايي هاي ديزل الكتريك زيردريايي جهت توليد انرژي نياز به هوا دارد تا بتواند در سطح يا در نزديكي سطح توسط اسنوركل هواي مورد نياز ديزل را تهيه كرده و ديزل به شارژ باطري ها بپردازد و در عمق با استفاده از ذخيره انرژي در باطري ها به مسير خود ادامه مي دهد. اين مطلب باعث كاهش چشمگير ماندگاري ذر زير آب مي شود و عموما اين زيردريايي ها توانايي ماندگاري 5 الي 15 روز را دارند.
با توجه به اين مبحث استفاده از سيستم هاي توليد انرژي مستقل از هوا AIP مانند ديزل هاي مدار بسته سيستم رانش هستهاي پيل سوختي و... مطرح شد. در اين سيستم ها زيردريايي توانايي ماندگاري در زير آب حتي بيش از يك سال را دارد. در اين نوع زيردريايي ها هواي تنفسي با استفاده از تجزيه آب دريا توليد مي گردد.
شکست از آنجا آغاز مي شود که فکر کني نمي تواني

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان