در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Major

Major



نماد کاربر
پست ها

681

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 28 مهر 1385 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 105 مرتبه در 64 پست

تاير خودرو

توسط sir.mohammad » جمعه 26 مرداد 1386 01:32

تایر

تایر یکی از قسمت های اصلی خودرو است که بر روی رینگ مستقر شده و مجموعه لاستیک را تشکیل می دهد .

به طور کلی یک تایر از 4 قسمت تشکیل شده :



1 : لایه های تایر

2 : آج های تایر

3 : تیوب

5 : والو  ( محلی که باد وارد تایر می شود )



تایر ها جز وزن فنر بنده نشده خودرو هستند و عملا نیروی عمودی وارد شده از سمت بالا رو تحمل می کنند ، پس باید داری ویژگی های خاصی نیز باشند که به آنها اشاره خواهد شد ، یک تایر مناسب باید بتواند بار زیاد – لغزندگی جاده – سرعت زیاد را به خوبی تحمل کرده و از مسیر منحرف نشود .

بدنه متشکل از لایه‌هایی از رشته‌های مقاوم و مستحکم است که مجموعا قابلیت تحمل فشار داخلی تایر و همچنین جذب نیروهای وارده از سطح جاده را داراست. معمولا در خودروهای سواری جنس این لایه از الیاف پلی‌استر است و در خودروهای سنگین از فولاد استفاده می‌شود. زاویه نصب این لایه‌ها نسبت به محیط تایر در نوع رادیال بین 88 تا 90 درجه و در نوع بایاس پلای 30 تا 40 درجه است. استحکام یک تایر معمولی با تعداد لایه‌های بدنه توصیف می‌شود.


لایه گذاری در تایرها :





زاویه دو لایه قرینه یکدیگر است .




نحوه ساخت تایر

تایرها از روی هم گذاری لایه های لاستیک ایجاد می شوند ، این لایه ها در دمای زیاد تحت اثر پرس های سنگین قرار می گیرند و با لایه های فلزی نیز مقاوم سازی می شوند .



لایه گذاری های مختلفی در تایرها انجام می شود که رایج ترین آنها زاویه دار متقاطع و رادیال است .

زاویه دار متقاطع : این لاستیک ها دارای کیفیت مطلوبی هستند و به علت قیمت ارزان تر نسبت به رادیال کاربرد بیشتری دارند



رادیال : یک لاستیک با لایه گذاری کاملا افقی ، خنک در سرعت های زیاد ، میل به غلتش خوب و استحکام بسیار زیاد ( در خودرو های دارای بار زیاد به علت نرمش زیاد استفاده نمی شود )




در شکل زیر حلقه سیمی ( Body Plies )

آج لاستیک ( Tread )

دیواره جانبی لاستیک ( SideWall ) که در لاستیک رادیال بسیاز ضعیف است

و سایز لایه ها دیده می شود :




مشخصات عمومی لاستیک از جمله :


قطر رینگ - نوع لاستیک - پهنا - ارتفاع - نوع کاربرد ( سواری و سنگین ) - کشور سازنده

- حداکثر فشار قابل تحمل و ...... نمایش داده شده است .




آج تارها

آج قسمت خارجی تایر است که مستقیما با سطح زمین در ارتباط است ، اهمیت آجها در جاده های شهری و اتوبان ها کمتر معلوم می شود و این یکی از همان دلایلی است که افراد نا آگاه فقط به زیبایی آح ها اهمیت می دهند . طرح‌های مختلف آج برای تخلیه بهتر آب از زیر تایر و افزایش قابلیت تایر در برخورد با شرایط گوناگون سطح جاده ساخته می‌شود. می‌توان به طرح‌های رگه‌ای (Rib) ، عرضی (Lug) ، ترکیبی از عرضی و رگه‌ای (Rib & Lug) و بلوکی (Block) اشاره کرد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

ولی نقش این بازیگران در جاده های شنی – برفی – مرطوب و کم اصطکاک به خوبی آشکار می شود ، انتخاب لاستیک با آج مناسب در شرایط سخت رانندگی فرمان پذیری خودرو را افزایش می دهد .

انتخاب آجها با شکل مناسب از پرشدن لاستیک از گل و برف در جاده های  نا مطلوب نیز جلو گیری می کند .

عمق آج در تایر نو 5/9 میلی متر است و تا عمق 2 میلی متر قابل قبول است .



خوردگی قسمت میانی آج ها به علت پرباد بود لاستیک





آج های قدرتمند در لاستیک تراکتور برای پخش کردن گل ولای به اطراف




نوشته شده توسط خودم در  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد   :)
اگه سوالی بود در بنده در خدمتم .
آخرين ويرايش توسط RAHVAR در يکشنبه 30 تیر 1392 17:40, ويرايش شده 1 در کل.
دليل: تغییر اسم تاپیک
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

گویند به همه مردم عالم گله خویش
                                پیش كه روم من كه ز عالم گله دارم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sir.mohammad تشکر کرده اند:
Mehrab373, CAPTAIN PILOT, airplane, m-249, nima-rad, Mahdi1944, Ali$amir, RAHVAR

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

لاستیک خودرو

توسط RAHVAR » شنبه 24 تیر 1391 11:40

سلسله مطالب در مورد لاستیک خودرو




اجزای ساختاری لاستیك خودرو

آج لاستیك
این قسمت به عنوان رابط بین سطح جاده و لاستیك، با ترکیبی از لاستیک‌های طبیعی و مصنوعی به عنوان لایه خارجی، وظیفه محافظت از بدنه لاستیك را در برابر سایش و صدمات احتمالی بر عهده دارد. طرح‌های مختلف آج برای تخلیه بهتر آب از زیر لاستیك و افزایش قابلیت لاستیك در برخورد با شرایط گوناگون سطح جاده ساخته می‌شود. می‌توان به طرح‌های «رگه‌ای»، «عرضی»، «ترکیبی از عرضی و رگه‌ای» و «بلوکی» اشاره کرد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.                 
برای مثال طرح رگه‌ای در لاستیك‌ها جهت استفاده در جاده‌های هموار برای حرکت سریع کاربرد دارد. مقاومت بالا در برابر لغزش و صدای کم از جمله ویژگی‌های این طرح است. همچنین در مورد طرح عرضی می‌توان گفت لاستیك با این آج نسبت به طرح رگه‌ای، کشش بهتری دارد، اما صدای آن زیاد است و مقاومت کمی هم در برابر لغزش دارد. این طرح به طور کلی بیشتر مناسب خودروهایی است که در مسیرهای ناهموار تردد می‌کنند. طرح بلوکی آج نیز بیشتر در لاستیك‌های ویژه برف کاربرد دارد، زیرا باعث کاهش لغزش در جاده‌های برفی می‌شود.
                 

لایه‌های پوششی
لاستیك‌ها با دارا بودن 2 یا چند لایه از جنس پلی‌استر جهت نگه داشتن هر چه بهتر بقیه اجزای داخلی لاستیك خصوصا در سرعت‌های بالا انتخاب مناسبی برای خودروهای پرسرعت هستند.
                 

نوارهای فولادی
در لاستیك‌های رادیال، نوارهای محافظ فولادی مانند حلقه‌ای پیرامون لاستیك، بین آج و بدنه قرار می‌گیرند و علاوه بر ایجاد اتصال بین این دو قسمت و جذب ضربات ناشی از سطح جاده، مانعی در مقابل سوراخ شدن بدنه ایجاد می‌کنند. البته در لاستیك‌های بایاس‌پلای نیز لایه‌های محافظی از جنس نایلون و بعضا در خودروهای سواری از جنس پلی‌استر وجود دارد.


              
اجزای ساختاری لاستیك
            

لایه‌های شعاعی
این بخش از لاستیک، متشکل از لایه‌هایی از رشته‌های مقاوم و مستحکم است که مجموعا قابلیت تحمل فشار داخلی لاستیك و همچنین جذب نیروهای وارده از سطح جاده را داراست. معمولا در خودروهای سواری، جنس این لایه از الیاف پلی‌استر است و در خودروهای سنگین از فولاد استفاده می‌شود. زاویه نصب این لایه‌ها نسبت به محیط لاستیك در نوع رادیال بین 88 تا 90 درجه (زاویه α در شکل زیر) و در نوع بایاس‌پلای 30 تا 40 درجه (زاویه β و γ در شکل زیر) است. استحکام یک لاستیك معمولی با تعداد لایه‌های بدنه بیان می‌شود.       
       
               
پرکننده و مفتول فولادی
زهوار، حلقه‌ای از سیم‌های فولادی با استحکام بالاست که با لاستیک پوشانده شده‌اند و جهت حفظ وضعیت لاستیك در رینگ و جلوگیری از خروج لاستیك به کار می‌رود.



دیواره‌های کناری
پایداری جانبی لاستیك توسط این دیواره‌ها فراهم می‌شود و مشخصات لاستیك و نام سازنده آن نیز بر روی این قسمت نوشته می‌شود.
       

آستر داخلی لاستیک

این لایه لاستیکی که جایگزینی برای تیوپ در لاستیك‌های بدون تیوپ است، جهت جلوگیری از نشت هوا به بیرون از لاستیك به کار می‌رود.       
       
                   
       
زوایای لایه‌های شعاعی

  
ادامه دارد....


میشلن هم سنترالیه



کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
hermes_PERSIAN, ali1371, Mehrab373, airplane, m-249, nima-rad, Mahdi1944, Ali$amir, CAPTAIN PILOT

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: تايرهاي خودرو

توسط RAHVAR » چهارشنبه 28 تیر 1391 10:50



تفاوت ساختاري لاستیك بایاس‌پلای و رادیال

طراحی و تولید مقرون به صرفه لاستیكهای بایاس‌پلای به مدت بیش از 40 سال آن را به صورت استانداردی در صنعت لاستیك تبدیل كرده است. همان طور كه در این تصاویر مشاهده می‌كنید، لایه‌های لاستیك بایاس‌پلای به صورت متقاطع با زوایای 30 و 40 درجه نسبت به محور لاستیك بر روی هم قرار داده می‌شوند.


            
چیدمان لایه‌های لاستیك بایاس‌پلای


لاستیكهای رادیال دارای عمر طولانی‌تر بوده و رانندگی آسان‌تری را فراهم می‌كنند. همچنین باعث كاهش مصرف سوخت خودرو نیز می‌شوند. لایه‌های تشكیل دهنده لاستیك رادیال همراستا با محور لاستیك چیده می‌شوند. این لاستیك همچنین دارای نواری اضافی است كه با زاویه حدود 15 درجه نسبت به محور لاستیك قرار می‌گیرد. این چیدمان، از پیچ و تاب خوردن لاستیك جلوگیری كرده و باعث ایجاد سطح تماس بزرگتری از ناحیه آج‌دار با سطح جاده می‌شود. در نتیجه حركت لاستیك با تولید حرارت كمتری همراه بوده و مصرف سوخت خودرو را نیز كاهش می‌دهد.


       
چیدمان لایه‌های لاستیك رادیال


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, nima-rad, Mahdi1944, Ali$amir, hermes_PERSIAN, Mehrab373, m-249

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: تايرهاي خودرو

توسط RAHVAR » چهارشنبه 9 اسفند 1391 12:38

روش‌های لایه‌گذاری لاستیك خودرو

تعداد لایه‌های لاستیك به نوع و مقدار بار روی آن بستگی دارد. مثلا در خودروهای سبک بین 2 تا 6 لایه و در خودروهای سنگین بیش از 14 لایه به کار می‌رود.




لایه‌های لاستیک در بین اجزای تشکیل دهنده آن
لاستیک‌ها به سه صورت لایه‌گذاری می‌شوند:
1. لایه‌گذاري مورب متقاطع
2. لایه‌گذاري مورب متقاطع منجیددار
3. لایه‌گذاری رادیال


لایه‌گذاری مورب متقاطع
در این روش یک لایه با زاویه 25 تا 40 درجه نسبت به محور لاستيك قرار می‌گیرد و لایه دیگر با زاویه مشابه و قرینه روی لایه اول گذاشته می‌شود. به همین ترتیب لایه‌هاي بعدی یکی در میان با زاویه روی هم چیده می‌شوند.

لایه‌گذاری مورب متقاطع منجیددار
این روش لایه‌گذاری عینا مانند روش مورب متقاطع است، با این تفاوت که لایه آج‌دار آن را که با سطح جاده تماس می‌گیرد، به وسیله منجید‌های با زاویه 20 تا 35 درجه تقویت می‌کنند. این عمل، مقاومت و استحکام لاستیك را بالا می‌برد.

لایه‌گذاری رادیال
این روش لایه‌گذاری با دو نوع دیگر تفاوت دارد. در این روش لایه‌ها از یک سمت رینگ به سمت دیگر همراستا با محور کشیده می‌شوند. برای ایجاد استحکام و تقویت لاستیك، در این روش هم منجیدگذاری می‌کنند که زاویه آن نسبت به خط مرکزی بین 10 تا 30 درجه است.

لایه‌گذاری‌های مختلف لاستیكها
در روش مورب متقاطع، به علت زاویه نسبتا کوچکی که بین نخ‌های لایه‌گذاری شده و محور وجود دارد، نیروی اصطکاک کمی بین لایه‌ها و آج لاستیک ایجاد می‌شود و در نتیجه گرمای تولید شده در لاستیک چندان زیاد نیست. از این رو برای خودروهای پرسرعت مناسب است. افزون بر آن، مقاومت جانبی لاستیك نیز نسبتا زیاد است و تنها عیب آن، استهلاک نسبی زیادی است که در آج‌های لاستیک وجود دارد. در روش رادیال، به علت زاویه 90 درجه‌ای که بین نخ‌های لایه‌ها نسبت به محور لاستیک وجود دارد، مقاومت و استحکام خیلی زیادی در لاستیک به وجود می‌آید.
در لایه‌گذاری مورب متقاطع، دیواره جانبی لاستیک، بسیار محکم‌تر از لاستیک رادیال است. این استحکام را می‌توان در هنگام زیر بار قرار گرفتن لاستیك مشاهده کرد. لاستیك رادیال دارای دیواره‌ای نرم و ارتجاعی و لاستیک مورب متقاطع دارای دیواره‌ای سخت است. به علت نرمش زیاد لاستیک رادیال، تمایل آن به متورم شدن در زیر بار، زیاد است. این حالت یکی از معایب لاستیک‌های رادیال محسوب می‌شود. بهترین مزیت لاستیک رادیال آن است که با غلتش چرخ بر روی جاده، نخهای عرضی به سهولت در کنار هم می‌لغزند و کوچکترین مقدار ضریب اصطکاک در لایه‌ها ایجاد می‌شود و در نتیجه، گرمای تولیدی آن در سرعتهای بالا کم است.
باید دانست که لاستیک خنک میل به غلتش بهتری نسبت به لاستیک گرم دارد. ثانیا نیروی اصطکاک کمتری را در برابر نیروی موتور تولید می‌کند و لذا سوخت مصرفی موتور کاهش پیدا می‌کند.


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
Ali$amir, nima-rad, hermes_PERSIAN, cross2007, Mehrab373, Mahdi1944

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: تاير خودرو

توسط RAHVAR » يکشنبه 30 تیر 1392 17:42


                *اجزای تشکیل دهنده و نحوه تولید لاستیک خودرو*

مواد به کار رفته در لاستیک خودرو
                                               
مواد مختلفی در ساختمان لاستیک‌ها به کار می‌رود که عبارتند از: «الیاف نخ»، «فایبرگلاس»، «فولاد»، «لاستیک طبیعی یا مصنوعی».                 
                 
- الیاف نخ ابریشمی با نام تجاری Dynacor یا Tyrex و نخ‌های نایلونی با اعداد معرفی می‌شوند. مثلا عدد 6 یا 66 که روی لاستیک نوشته می‌شود، نشان دهنده وجود نخ‌های نایلونی در لاستیک است. الیاف پلی‌استر که رایج‌ترین ماده است، با نام تجاری Vitacord و Dacron و Kodel شناخته می‌شود.                 
                 
- نخ‌های فایبرگلاس در لایه‌های لاستیک، مقاومت زیادی نسبت به سایر نخ‌ها در آن تولید می‌کند، اما حالت ارتجاعی آن را کم می‌کند.
                 
- از الیاف فولادی در بین منجید‌های لاستیک رادیال استفاده می‌کنند تا مقاومت لاستیک در مقابل ضربه افزایش پیدا کند.                 
                 
- علاوه بر الیاف گفته شده، از لاستیک که ترکیبی از الاستومر طبیعی یا مصنوعی است، در ترکیب لاستیک استفاده می‌شود.


              
بخشی از فرایند تولید لاستیک


برای به دست آمدن خواص مورد نظر، مواد شیمیایی مختلفی به لاستیک اضافه می‌کنند. برای مثال، افزایش دوده به لاستیک، مقاومت سایش آن را بالا می‌برد. باید دانست که لاستیک سخت، دارای مقاومت سایشی نسبتا خوبی است، اما ضریب اصطکاک کمی دارد و لاستیک نرم، دارای ضریب اصطکاک زیاد و مقاومت سایشی اندکی است. بنابراین برای هر نوع کاربرد، لاستیک مناسب تهیه می‌شود و عمر مفیدی برای هر یک در نظر گرفته می‌شود.
       
دوام لاستیک‌ها نسبت به درجه حرارت و سنوات کارکرد تعیین می‌شود. مثلا در یک تراکتور، دوام لاستیک در حدود 20 سال، در یک کامیون 130000 کیلومتر، در یک خودرو 80000 کیلومتر و در یک خودروی مسابقه‌ای 800 کیلومتر است.
       
مزیت یک لاستیک با مواردی همچون طرح آج، زیبایی، دقت قالب‌گیری و مواد به کار رفته در ساختار آن معین می‌شود.


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
Mehrab373, Mahdi1944, hermes_PERSIAN

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: تاير خودرو

توسط RAHVAR » دوشنبه 30 تیر 1393 22:04

اجزای تشکیل دهنده و نحوه تولید لاستیک خودرو

شکل زیر اجزای مختلف تشکیل دهنده لاستیک را نشان می‌دهد





اجزای تشکیل دهنده لاستیک خودرو

   - آج لاستیک، مرکب از انواع مختلف لاستیک‌های طبیعی و مصنوعی است. آج لاستیک به همراه دیواره از قالب‌های اکسترود خارج شده و در طول‌های معینی بریده می‌شوند. در این مرحله از تولید، آج به صورت لاستیک نرم می‌باشد و هنوز طرح لازم برای ایجاد خاصیت چسبندگی یا کشش در لاستیک در آن ایجاد نشده است.

- دیواره، پایداری جانبی لاستیک را تامین کرده، لایه‌های بدنه را محافظت کرده و جلوی خروج هوا را می‌گیرد. برای تامین بهتر پایداری جانبی، ممکن است اجزای دیگری نیز همراه دیواره در لاستیک تعبیه شود.

- لایه‌های پوششی، در برخی از لاستیک‌ها به کار می‌روند. این لایه‌های اضافی، همه اجزای داخلی لاستیک را سر جای خود محکم نگه می‌دارند. این لایه‌ها در تمام لاستیک‌ها تعبیه نمی‌شوند. از این لایه‌ها اغلب در لاستیک‌های با کد سرعت بالا استفاده می‌شود تا به نگه داشتن اجزای تشکیل دهنده لاستیک در سرعت‌های بالا کمک کنند.
- لایه‌های بدنه ،از چند لایه با الیاف مختلف تشکیل شده است که در لاتین به آنها پلای گفته می‌شود. عمده الیاف به کار رفته در این لایه‌ها از جنس پلی‌استر هستند. این لایه‌ها در یک لاستیک رادیال، عمود بر راستای آج لاستیک قرار می‌گیرند. لایه‌های بدنه در برخی از لاستیک‌های قدیمی به شکل مورب چیده شده‌اند و با راستای آج دارای زاویه معینی هستند. این لایه‌ها توسط مواد لاستیکی پوشش داده می‌شوند تا عمل چسبیدن آنها به سایر اجزا و همچنین درزگیری آنها تامین شود. استحکام یک لاستیک اغلب با تعداد لایه‌های تشکیل دهنده آن بیان می‌شود. بیشتر لاستیک‌های سواری دارای دو لایه هستند. به منظور درک استحکام لاستیک‌ها بد نیست بدانید که برخی از خودروهای صنعتی دارای لاستیک‌هایی با بیش از 30 لایه‌اند.


- مفتول فولادی، مجموعه‌ای از سیم‌های فولادی بسیار محکم است که در یک توده لاستیکی احاطه شده‌اند. این سیم‌ها قدرت لازم را برای نگه داشتن لاستیک در رینگ و همچنین دفع نیروهای وارد از سوی دستگاه‌های جا انداختن لاستیک در رینگ فراهم می‌کنند.

- تسمه‌های فولادی، در لاستیک‌های رادیال به منظور تقویت ناحیه زیر آج به کار می‌روند. این تسمه‌ها مقاومت در مقابل پنچری را بالا برده و باعث تخت شدن سطح آج‌دار می‌شوند که باعث تماس بهتر لاستیک با سطح جاده می‌شود. تمام این اجزا به اضافه آستر داخلی و در برخی از لاستیک‌ها روکش‌های کناری در دستگاه تولید لاستیک با هم مونتاژ می‌شوند. در این دستگاه، تمام اجزای لاستیک در موقعیت‌های از پیش تعیین شده به صورت دقیق قرار گرفته و سپس لاستیک به شکل و اندازه تقریبا نهایی آن شکل می‌گیرد. در این مرحله، تمام اجزای تشکیل دهنده لاستیک موجودند، اما به اندازه مورد نیاز نسبت به هم محکم نگه داشته نشده‌اند و هیچ کد، رقم یا گلی بر روی آنها حک نشده است. به این لاستیک، لاستیک خام گفته می‌شود. در مرحله بعد، لاستیک را وارد دستگاه فراوری می‌کنند. در این دستگاه، عملیات نهایی شامل پخت، قالب‌ریزی علامت‌ها و کدهای لاستیک و همچنین آج لاستیک انجام می‌شود. گرمای این دستگاه همچنین تمام اجزای تشکیل دهنده لاستیک را محکم به هم می‌چسباند. این فرایند را جوشکاری لاستیک می‌نامند. پس از انجام پرداخت نهایی و بازبینی، لاستیک آماده می‌شود.


3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 10 مهمان