در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 27 شهریور 1386 13:23

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

شمع 4پر براي پرايد انژكتوري زيمنس

توسط saeed jun » سه شنبه 27 شهریور 1386 14:08

سلام

من قبلا يه مطلب راجع به اسپرت كردن پرايد خونده بودم يه بخشش اين بود كه از شمع 4 پر استفاده كنم بجاي شمع معمولي

الان من يه رايد انژكتوريه زيمنس دارم مي تونم بجاي شمع معمولي تو اين ماشين از شمع 4 پر استفاده كنم تو تقويت ماشين تاثيري داره؟ :-(  :-(

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » سه شنبه 27 شهریور 1386 17:54

saeed jun عزیز

تجربه ثابت کرده که شمع چند الکترود به تنهایی تاثیر چندانی در راندمان خودرو ندارد ،

مگر اینکه شما بهمراه اون کارهای دیگری از قبیل نصب هدرز و تعویض سیستم اگزاست (خروجی دود تا اگزوز) ،

را نیز انجام دهید وگرنه به تنهایی نباید انتظار معجزه را داشته باشید.

موفق باشید  :D

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

627

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 8 مهر 1385 10:58

محل سکونت

ناوگان منطقه دوم

آرشيو سپاس: 315 مرتبه در 152 پست

توسط Yasser » سه شنبه 27 شهریور 1386 21:00

Mohsen1001 عزيز
براي من در مورد اون دو راهكاري كه نام برديد سوال پيش اومده.
ممكنه در مورد هدرز و كارش و همينطور دليل و اثر تعويض سيستم اگزاست توضيح بدين.
ممنون
با تقدیم احترامات شایسته نظامی
ICT Admiral

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » چهارشنبه 28 شهریور 1386 02:51

Yasser گرامی

این کارهایی که نام بردم بیشتر برای افرادی که قصد اسپرت کردن ماشین (ازجهت فنی) را دارند مناسب هست وگرنه کسی که بصورت استاندارد از ماشین استفاده میکنه نیازی به این کارها نداره.

این دوستمون شمع چند الکترود را پرسیدند ، استفاده از این نوع شمعها به تنهایی تاثیر جندان و قابل توجهی در راندمان نداره.

بلکه وقتی در یک مجموعه قرار میگیره میتونه موثر باشه (بماند که بین علما اختلاف هست و بعضی ها مطلقاً معتقدند که تاثیری نداره  :-)  )

اما ایشون که قصد تقویت دارند باید به ترتیب stage ها رو پشت سر بگذرونن.

در مرحله اول باید تنفس و تخلیه بخوبی انجام بشه به این صورت که برای ف_*ل_ن*__ر هوا از نوع اسپرت آن استفاده بشه و بعد هدرز (headers ) هست که تاثیر بسیاری میزاره .

هدرز چند خروجی هست (بصورت لوله مانند) که به خروجی دود از موتور (منیفولدز) وصل میشه و در اخر به یک یا دو لوله (بسته به مدلش) تبدیل میشه و انتهاش به ابتدای سیستم اگزاست خودرو وصل میشه.

که معمولا سیستم خروجی دود یک سنتر پایپ هست که به یک منبع مخصوص (جهت تخلیه بهتر) و بعد هم اگزوز وصل میشه.


هدرز





منبع و اگزوز مخصوص





یکی از معروفترین شرکتهای تولید کننده این وسایل SuperSprint ایتالیایی هست با بیش از نیم قرن سابقه که اخیراً نمایندگی آن در ایران نیز افتتاح شد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


تمام این کارها برای این است که مراحل تقویت بدرستی و اصولی انجام شود و حداقل بازدهی داشته باشد. وگرنه از هر روشی میشه استفاده کرد اما اینکه بازده چقدر باشه مهمه.

موفق باشید  :D


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان