در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد
Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2442

تشکر کرده: 11 مرتبه
تشکر شده: 99 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 فروردین 1386 18:23

آرشيو سپاس: 16122 مرتبه در 1610 پست

توسط Shahryar » پنج شنبه 29 شهریور 1386 18:54

سرهنگ دوم خلبان "هوشنگ منفردزاده" وسرگرد خلبان "حميد گرجي"خلبانان پرواز آزمايشي جنگنده‌هاي "صاعقه" در پي پرواز با اين هواپيماي ساخت داخل، اين پرواز را براي خود افتخار دانستند و گفتند كه براي پرواز با جنگنده توليد داخل به خود مي‌بالند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
ايرنا
-------------------

نكته: آذرخشهائي كه امروز پرواز كردند تفاوتهائي با هم داشتند:

آذرخشي كه دهانه ورودي هواي متعارف (F-5) داشت داراي 2 لوله توپ و لوله پيتوت متعارف بود
آذرخشي كه داراي دهانه ورودي هواي مستطيل شكل بود، مجهز به يك لوله توپ و لوله پيتوت كمي پايئنتر ار نوك هواپيما بود
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Shahryar تشکر کرده اند:
reza4087

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

529

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 6 فروردین 1385 00:11

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 110 مرتبه در 61 پست

توسط mach1 » پنج شنبه 29 شهریور 1386 19:57

سلام
Shahryar نوشته است:
نكته: آذرخشهائي كه امروز پرواز كردند تفاوتهائي با هم داشتند:

آذرخشي كه دهانه ورودي هواي متعارف (F-5) داشت داراي 2 لوله توپ و لوله پيتوت متعارف بود
آذرخشي كه داراي دهانه ورودي هواي مستطيل شكل بود، مجهز به يك لوله توپ و لوله پيتوت كمي پايئنتر ار نوك هواپيما بود

تفاوت های صاعقه رو دوست خوبمون شهریار عزیز فرمودن ولی
آذرخشی (نسل اول) هم که امروز عکسشو گذاشته بودن با آذرخشی که حدود یک ماه و نیم پیش معرفی کردن فرق داره


عکس بالایی یک فروند F-5F با رنگ آمیزیه آذرخش و پایینی خود آذرخش

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1249

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 28 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1385 19:40

آرشيو سپاس: 1875 مرتبه در 404 پست

توسط Achilles » پنج شنبه 29 شهریور 1386 20:18

بدون شرح ...



















دست همه عزیزانی رو که در این پروژه چه مستقیم چه غیر مستقیم سهیم بودن رو دورادور میبوسم و به همه تبریک میگم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Achilles تشکر کرده اند:
reza4087

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

96

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 مرداد 1386 13:43

آرشيو سپاس: 24 مرتبه در 12 پست

توسط M_Tomcat » پنج شنبه 29 شهریور 1386 20:24

Achilles
تصاوير توسط Su-47  ارسال شده بود :-)

Captain I

Captain I



no avatar
پست ها

820

تشکر کرده: 189 مرتبه
تشکر شده: 43 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 مرداد 1386 23:58

آرشيو سپاس: 2263 مرتبه در 462 پست

توسط حسن2568 » پنج شنبه 29 شهریور 1386 21:35

سلام من اين سوال برام هست كه جنگنده صاعقه سال گذشته آعملياتي شده بود چرا اينبار بنام نسل دوم آذرخش معرفي ميشه درضمن اين موفقيت رو به همه ايرانيان عزيز تبريك ميگم و واقعا خوشحالم  :)
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد    لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Major I

Major I



no avatar
پست ها

53

تشکر کرده: 134 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1385 00:55

آرشيو سپاس: 194 مرتبه در 25 پست

توسط Taghdir » پنج شنبه 29 شهریور 1386 22:59

امروز حدود ساعت 14:35 دقیقه دو فروند آذرخش و به فاصله ی 10 ثانیه 2 فروند صاعقه رو دیدم که از بالای پالایشگاه تهران در ارتفاع نسبتا پائینی پرواز می کردند.
بعد از حدود 1 دقیقه یک فروند اف-5 هم از از بالای سر تاسیسات عبور کرد.
نکته ای که توجه منو جلب کرد شباهت صدای موتورهای جنگنده های صاعقه و آذرخش با همدیگه و تفاوت صدای موتورهای این دو هواپیما با هواپیمای اف-5 بود!!
در تصاویر که به نظر میرسه موتورهای این سه نوع هواپیما همگی از یک نوع هستند.
با توجه به سرعت ، ارتفاع و مسیر مشابه این سه نوع هواپیما ، میخواستم نظر دوستان آگاه نسبت موتور را در مورد احتمال تغییراتی در موتورهای جی-85 جویا بشم.

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

1069

تشکر کرده: 1072 مرتبه
تشکر شده: 950 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 31 فروردین 1386 18:10

محل سکونت

ارومیه

آرشيو سپاس: 11654 مرتبه در 944 پست

توسط kayvan6079 » جمعه 30 شهریور 1386 07:38

Shahryar نوشته است:سرهنگ دوم خلبان "هوشنگ منفردزاده" وسرگرد خلبان "حميد گرجي"خلبانان پرواز آزمايشي جنگنده‌هاي "صاعقه" در پي پرواز با اين هواپيماي ساخت داخل، اين پرواز را براي خود افتخار دانستند و گفتند كه براي پرواز با جنگنده توليد داخل به خود مي‌بالند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
ايرنا


نکته جالب اینکه جناب "منفردزاده" در حال حاضر خلبان اف-5 نیستند.
حالا با توجه به اینکه هر دو خلبان در واحدهای عملیاتی خدمت می کنند، این سوال پیش میاد که نهاجا فقط یه نفر خلبان اف-5 خوب داشته (؟!) و یا ...
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

627

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 8 مهر 1385 10:58

محل سکونت

ناوگان منطقه دوم

آرشيو سپاس: 315 مرتبه در 152 پست

توسط Yasser » جمعه 30 شهریور 1386 10:56

kayvan6079 عزيز
اولاً ممنون از نكته سنجي و كنايه جالب شما  :-)

جهت اطلاع ساير دوستان سرهنگ منفردزاده استادخلبان و از خلبانان آزمايشگر جنگنده F-5 هستند.
با تقدیم احترامات شایسته نظامی
ICT Admiral

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

98

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 8 شهریور 1385 03:51

آرشيو سپاس: 7 مرتبه در 6 پست

توسط amiraghazadeh » جمعه 30 شهریور 1386 11:14

سلام به همه دوستان
یه نکته ای هست که فکر نکنم کسی بهش توجه کرده باشه؟
و آن نکته اینکه طول آنتن های رادار دو جنگنده برابر نیست
یکی از دوستان هم که قبلا در باره تیربار ها گفتن
حالا دو احتمال وجود داره
یا اینکه این دو پرنده هنوز رادار ندارن
یا رادار های متفاوتی دارن
در ضمن آن صاعقه ای که یک تیربار داره همون جنگنده ای هست که قبلا معرفی شده بود
امام علي(ع)
پارسيان اگر اراده كنند ستارگان را به زمين كشند

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1249

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 28 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1385 19:40

آرشيو سپاس: 1875 مرتبه در 404 پست

توسط Achilles » جمعه 30 شهریور 1386 11:44

فیلم پرواز جنگنده "صاعقه"


برای دیدن فیلم  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  را کلیک کنید .


امیدوارم تکراری نباشه .

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2442

تشکر کرده: 11 مرتبه
تشکر شده: 99 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 فروردین 1386 18:23

آرشيو سپاس: 16122 مرتبه در 1610 پست

توسط Shahryar » جمعه 30 شهریور 1386 11:51

Flight . مقايسه بسيار جالبي از تفاوتهاي ظاهري بين صاعقه ها داشته،  بدون هيچ دخل و تصرفي عين مقاله تقديم ميشه:


[align=left]Look past the Blue Angels colour scheme and you will see subtle but significant differences between the two aircraft featured that suggest Iran's "Lightning" is more than simply a reverse-engineered Tiger with two tails

The first aircraft, presumably the earliest, looks pretty much like an F-5E and even the twin fins have a "tacked-on" appearance[/align]



[align=left]But the second aircraft, while similar in planform, has a number of differences including enlarged and reshaped inlets[/align]



[align=left]The first aircraft's inlets are F-5 sized and shaped. The second one (right) has rectangular inlets that appear larger, and the wing leading-edge root extensions are slightly different[/align]




[align=left]A closer look shows the second aircraft's intake trunk is bulged compared with the F-5E's classic "coke-bottle" shape, although the auxiliary inlet is still there[/align]



[align=left]The base of the fin also has a more faired-in appearance, so the second aircraft could be the production version The reason for the inlet redesign is not clear as the nozzles of both aircraft look similar, suggesting the engines have not changed[/align]

[align=left]But maybe there is a bigger engine in the pipeline, making for a higher performing aircraft Which might explain why they would spoil the classic lines of the F-5 by doubling up on tails[/align]
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

949

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 22 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 اسفند 1384 14:31

آرشيو سپاس: 1621 مرتبه در 402 پست

توسط Reza 313 » جمعه 30 شهریور 1386 13:40

هنوز شبهات حاصل از تفاوت های S110-001 و S110-002 حل نشده که انگار آقایان خبر دادند که دارند مدل دیگری از صاعقه رو  هم می سازند ... 8)

توجه بفرمایید ...
___________________________
تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در مي‌آيد

جري پروژه جنگنده صاعقه در گفتگو با فارس:
تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در مي‌آيد

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حسن پروانه مجري پروژه جنگنده صاعقه در جمع خبرنگاران با اشاره به توليد و پرواز موفق جنگنده‌هاي صاعقه گفت: تيپ يك اين هواپيما در نيروي هوايي ارتش ساخته شده بود اما تيپ 2 آن محصول مشترك اين نيرو و وزارت دفاع و پس از بررسي‌ها و بازبيني‌هاي لازم بود.
وي با بيان اينكه نوع دوم اين جنگنده پس از 9 ماه تلاش و بررسي ساخته شد، تغييرات اعمال شده در اين هواپيما را باعث برتري آن نسبت به ساير هواپيماهاي مشابه عنوان كرد و گفت: هواپيماي صاعقه مشخصات فني جنگنده بالاي 10 تن را دارا است و مي تواند انواع راكت، بمب و موشك را حمل كند.
مجري پروژه جنگنده صاعقه، با اعلام اينكه كار ساخت تيپ سوم صاعقه نيز آغاز شده، اظهار داشت: تغييرات عمده‌اي در سيستم حمل سلاح، ايروديناميك و برد عملياتي آن اعمال شده و در آينده نزديك به پرواز درمي‌آيد.

...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان