در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 26 شهریور 1386 01:16

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

راهنمايي در مورد موتورهاي دو گانه سوز

توسط zarkav » پنج شنبه 29 شهریور 1386 17:19

دوستان عزیز نیازمند به اطلاعاتی در مورد موتورهای دو گانه سوز هستم.
از جمله اینکه دلیل کاهش توان اون هنگام استفاده از گاز چیه؟و امروز توی یکی از تاپیک ها دیدم حتی استفاده از بنزین در موتور دو گانه سوز توان کمتری در موتور بنزین سوز تولید میکنه؟
به نظر شما راه حلش چیه؟ :-(
در ضمن اگه سایت یا کتابی چه به فارسی و چه انگلیسی سراغ دارید ممنون میشم معرفی کنین

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

681

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 28 مهر 1385 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 105 مرتبه در 64 پست

توسط sir.mohammad » پنج شنبه 29 شهریور 1386 17:41

از جمله اینکه دلیل کاهش توان اون هنگام استفاده از گاز چیه؟

به علت کاهش راندمان حجمي ( چون سوخت گازي سبک تر است سيلندر کمتر پر مي شود )

امروز توی یکی از تاپیک ها دیدم حتی استفاده از بنزین در موتور دو گانه سوز توان کمتری در موتور بنزین سوز تولید میکنه؟

دوست خوبم به علت کاهش توان وزني ( موتورها در حالت سنگيني وزن توانايي کمتري براي توليد قدرت دارند ) و کپسول 75 کيلويي به موتور مخصوصا در سرعت هاي زياد فشار زيادي وارد مي کند .


موتورهای گازسوز تبدیلی
موتورهای تبدیلی به موتورهایی گفته می شود که سیستم از حالت اولیه و اصلی دیزل و یا اتو به سیستم گازسوز تبدیل می گردد. در این موتورها بدلیل طراحی اولیه بر اساس سیکل دیزل و یا اتو، نمی توان از سوخت گاز طبیعی استفاده نمود. لذا بدین منظور می بایست تغییراتی در ساختار سیستم سوخت، سیستم خنک کاری و ... ایجاد گردد.
با وجود تغییرات ایجاد شده در موتور و سایر قسمت های خودرو، بدلیل اینکه ساختار اصلی و طراحی موتور همانند حالت اولیه می باشد لذا کارایی سیستم گازسوز تا حدی کاهش یافته، بطوریکه توان و گشتاور خودرو دچار افت 15 تا 20 درصدی گشته و آلاینده های خودرو به حد مطلوب نمی رسد و در اثر افزایش وزن خودرو به دلیل اضافه شدن تجهیزات کیت گازسوز، مصرف سوخت خودرو در حالت بنزینی نیز افزایش می یابد.

موتورهای دوگانه سوز (Bi Fuel)
موتورهای دوگانه سوز دارای دو سیستم جداگانه سوخت رسانی بنزینی و گاز طبیعی می باشد که بصورت اختیاری
امکان استفاده از یک سوخت را دارا می باشند. بدین شکل که راننده در صورت تمایل به استفاده از هر یک از سوخت ها با فشار کلید انتخابگر (Fuel select switch)، نوع سوخت مورد نظر خود را انتخاب کرده و موتور به کمک تجهیزات کیت گازسوز با سوخت مورد نظر کار خواهد کرد.
در حال حاضر خودروهای دو گانه سوز موجود در کشور از نوع تبدیلی می باشد.
در این قبیل خودروها طراحی اولیه خودرو برای استفاده از بنزین صورت گرفته است در نتیجه امکان بهره گیری از عدد اکتان و ضریب تراکم بالای گاز مقدور نمی باشد و غالباً موتور این خودروها با کاهش 15% توان مواجه می گردند. مصرف گاز معادل بنزین خودروهای گازسوز در هر کیلومتر مسافت، تقریباً معادل سوخت این خودروها در حالت بنزین سوز بوده و مسافت پیمایش خودرو بستگی به مشخصات خودرو، تعداد، حجم و نوع مخازن مورد استفاده دارد.

موتورهای دو سوخته دیزل و گاز طبیعی (Dual-Fuel)
در این موتورها سوخت خودرو بصورت ترکیبی از گاز طبیعی و گازوئیل می باشد و جهت تزریق گاز طبیعی به درون سیلندر دو روش وجود دارد :
تزریق مستقیم گاز
در این روش همزمان با تزریق سوخت دیزل، سوخت گاز نیز توسط شیرهای برقی سرعت بالا به داخل سیلندر تزریق
می گردد. در این روش گاز تامین کننده بیشتر انرژی مورد نیاز موتور بوده و گازوئیل به عنوان سوخت آتش زا بکار می رود.

استفاده از کاربراتور برای مخلوط کردن هوا و گاز
در این روش با استفاده از از میکسر، همزمان با ورود هوا به داخل سیلندر، گاز نیز وارد شده و در سیلندر یک مخلوط همگن از گاز و هوا وجود خواهد داشت.
سپس در انتهای مرحله تراکم گازوئیل به عنوان سوخت آتش زا به درون سیلندر تزریق می گردد. در این روش با تغییر بار موتور نسبت ترکیب دو سوخت تغییر می کند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد   با دخل و تصرف این جانب
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

گویند به همه مردم عالم گله خویش
                                پیش كه روم من كه ز عالم گله دارم

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 26 شهریور 1386 01:16

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط zarkav » شنبه 31 شهریور 1386 16:57

ممنون از دادن پاسخ. :)
به نظر من يکي ديگه از دلايل کاهش توان هنگام استفاده از گاز ميتونه بالا بودن عدد اکتان اون نسبت به بنزين ولي چون طراحي براي بنزينه و نميشه از مزيت بالا بودن عدد اکتان گاز استفاده کرد.نظر شما چيه؟ :-(
شما چه راه حلي به ذهنتون ميره؟ :-o به نظرتون با فشرده کردن در خارج از سيلندر نميشه کاري کرد :?

New Member



no avatar
پست ها

10

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 28 شهریور 1386 13:00

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط lexus » شنبه 31 شهریور 1386 18:14

خلاصش  کپسولها از نسل اول هستند در حالي که نسل سوم کامپوزيت
اين گاز سوز ها که اصلن استاندارد نيستن و موتورو داغون ميکنن
بايد شاهد ترکيدن گازي ها باشيم من بعد!

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 18 اسفند 1387 20:08

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: راهنمايي در مورد موتورهاي دو گانه سوز

توسط sanal » شنبه 22 فروردین 1388 15:36

I have a plan about the motor that work without fuel. It is good for car, plane and another vehicle. I haven’t enough money to build it and I need your help. If any body want to support me please call me at my email address :sajadkhali@yahoo.com


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 11 مهمان