عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با شهدا و جانباختگان نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Novice Poster
Novice Poster
پست: 76
تاریخ عضویت: یک شنبه 29 مرداد 1391, 5:33 pm
سپاس‌های ارسالی: 135 بار
سپاس‌های دریافتی: 543 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط tiger4 » چهار شنبه 19 تیر 1392, 11:56 pm

درباره شهید هارونی باید گفت که هواپیمای ایشان بعد از انجام ماموریت و بازگشت به پایگاه -چهارم شهید وحدتی دزفول- توسط موشک هاوک سایت سددز مورد اصابت قرار می گیرد که بعد از برخورد موشک هواپیما وارد حالت spin شده و چون امکان ریکاوری وجود نداشته اقدام به eject می کنند و به دلیل این که هواپیما در وضعیت invert بوده به شدت با زمین برخورد می کنند و در جا به شهادت می رسند

Novice Poster
Novice Poster
پست: 76
تاریخ عضویت: یک شنبه 29 مرداد 1391, 5:33 pm
سپاس‌های ارسالی: 135 بار
سپاس‌های دریافتی: 543 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط tiger4 » سه شنبه 15 مرداد 1392, 10:07 pm

۱۲ مهر ۱۳۷۶ F5 به خلبانی سروان سعید جباریان
ایشان در یک دسته دو فروندی که لیدر ان سرگرد (سرتیپ دوم فعلی‏)‏ گودینی بودند بر روی دریاچه ارومیه در حال پرواز بودند که دچار سانحه شدند و به شهادت رسیدند
تیم بررسی سانحه دلیل ان را Vertigo شدن خلبان اعلام کرد

Novice Poster
Novice Poster
پست: 76
تاریخ عضویت: یک شنبه 29 مرداد 1391, 5:33 pm
سپاس‌های ارسالی: 135 بار
سپاس‌های دریافتی: 543 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط tiger4 » شنبه 2 شهریور 1392, 3:44 pm

mahdialikhani نوشته شده:
pervis.ir نوشته شده:كسي از شهيد خلبان عليخاني كه متولد ساوه هستش عكسي داره ؟



بله من فرزند ایشان هستم و از ایشان عکس دارم شما اطلاعاتی مربوط به چگونگی شهادت شهید خلبان علی علیخانی [email=دارید؟mahdi.alikhani110@yahoo.com]دارید؟ mahdi.alikhani110@yahoo.com[/email]

متاسفانه در جایی ذکری از حادثه هوایی هواپیمای سی 130 در اول اسفند 1363 در مهراباد نشده است می دانید چرا؟


هواپیمای C-130 که ذکر کردید در تاریخ یکم اسفندماه ۱۳۶۳ در ماموریت VOP بعد از برخاستن از پایگاه یکم مهراباد (شهید لشگری ) دچار سانحه شد و تمام خدمه ان به شهادت رسیدند
علاوه بر شهید علیخانی شهید صلح جو هم در این پرواز حضور داشتند هر دو این عزیزان از اساتید و خلبانان قدیمی هرکولس(شهید صلح جو ورودی ۴۵ و شهید علیخانی ورودی ۴۷ ) بودند

New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: چهار شنبه 11 آبان 1390, 10:28 pm
سپاس‌های ارسالی: 9 بار
سپاس‌های دریافتی: 29 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط A-KING » یک شنبه 28 مهر 1392, 8:12 pm

سلام من این ماجرا تو اینترنت خوندم می خوستم ببینم واقعی هست آیا کسی از این مو ضوع اطلاع داره ؟؟؟؟
چه بر سر تام کت 6062 قهرمان که با اعلام وضعیت خطر پرواز کرد در سال 90 امد همه دوستان لطفابخوانید با اونکه زیاده

مطلب ارسالی ادمین اصلی پیچ از خلبانان تیز پرواز اف-14 تام کت پایگاه 8و6
سرگرد عليرضا كريمايي از بهترين خلبانان جنگندۀ اف14 به همراه سروان مصطفي فصيحي براي آخرين ماموريت عملياتي سال 90 خود به بوشهر اعزام شدند. امروز چهارشنبه 5 بهمن ماه نوبت شيفت آلرت آنهاست.اوضاع امنيتي آسمان مناسب نيست و آژيرهاي مداوم اسكرمبل امان خلبانان را بريده است.از آغاز شيفت آلرت تا آخر شب حدود 7 سورتي پرواز كوتاه اسكرمبل داشتند كه در عين كوتاهي بسيار پر اضطراب و نفس گير و خسته كننده است.در يكي از اين پروازها مصطفي فصيحي كه در كابين عقب نقش كمك خلبان و افسر رادار وسلاح(RIO) را بر عهده دارد با گوشي موبايل خود از صفحه اسكوپ رادار فيلمبرداري ميكند.18 هدف (TARGET) روي اسكوپ ديده ميشود.با اضطراب ميگويد : عليرضا 18 تا هدف داريم كدام را بزنيم ؟ عليرضا با كسب دستور از عمليات نهاجا راه برگشت به پايگاه را پيش ميگيردو پس از چند دقيقه با عبوراز بالاي جزيره شيف و دور ترافيك با پترن مشخص همیشگی روي باند نشسته و به آشيانۀ آلرت باز ميگردد.

سحرگاه پنج شنبه 6 بهمن 90خواب بوديم كه صداي آژير اسكرمبل پدافندحوالي ساعت 4 صبح به صدا در آمد وهمه از خواب پريديم.اين زمان اعلام خطرو توالي آن، خبراز اتفاقات عجيبي در آسمان داشت.عليرضا و مصطفي با عجله پوتين هاي خود را بدون بستن بند و زيپ پوشيند و دوان دوان به سمت آشيانه هواپيماي آلرت دويدند.بين خواب و بيداري شنيدم كه مصطفي گفت : (( خدابه خيركنه.اگه برنگشتيم حلالمون كنيد!)) روحيه او با اين حرفها سازگار نبود و بعداز اين همه سال اين اولين باري بود كه اين جمله را از او شنيدم.هميشه با خنده ميگفت : بادمجون بم آفت نداره! روحيه بسيار بالايي داشت و به شغل خود افتخار مي­كرد.

هواپيماي تامكت به شماره سريال 6062-3 با اين همه سال خدمت و جنگندگي جزو بهترين و سرحال­ترين تامكتهاي ارتش به شمار ميرفت.بطوریکه کاملترین و اکتیو ترین سامانۀ راداری را دربین تمام تامکتهای ایرانی داشت.همه پرسنل نگهداري از باب اطمينان روي اين هواپيما حساب جداگانه اي بازكرده بودند.هواپيمايي كه مورد علاقه مرحوم سرتيپ جليل زندي بود و افتخارات زيادي با آن كسب كرده بود.اول مصطفي وبعد عليرضا داخل كابين خود نشستند.ساعت4:15دقيق صبح پاورمتصل شد و با گردش كمپرسور موتور هواپيما روشن شد و پس از انجام سريع چك ليستها عمل خزش ( TAXI ) را انجام دادو به ابتداي باند رسيد.بلافاصله پس از هماهنگي با برج مراقبت، عليرضا دسته گاز ( TRORRLE ) را جلوداد و پس سوز را روشن كرد.ساعت 4:23 دقيقه هواپیما با غرش مهيبي به حركت در آمد و به سبك خاص عليرضا كريمايي با 70 درجه زاویه از زمين كنده شد و اوج گرفت.

تام کت بلافاصله روی خلیج فارس رفته و دو فروند هواپیمای متجاوز را شناسایی کرده و پس از توجه نکردن به اخطار پدافند و تام کت 6062-تام کت6062 یکی از اهداف را مورد اصابت یک فروند موشک فینیکس قرار داده و پس از برخورد فینیکس و اسیب دیدن یکی از دو هواپیما متجاوز بلافاصله دو هواپیما از مرزهای ایران خارج شده

حالا ساعت 4:25 دقيقه صبح است و هوا هنوز تاریک است.عليرضا راه برگشت را در پيش ميگيرد.او بايد طبق روال هميشه از بالاي جزيره كوچك شيف عبور كند و پس از ورود به خشكي دور بزند تا در ابتداي باند قراربگيرد.
هواپيما با كاهش تدريجي ارتفاع و در ارتفاع پايين با سرعت كم ( حدود 200 کیلومتر در ساعت ) به سمت خشكي پيش ميرود.کارکنان مواضع پدافندي ارتش كه كلاس­هاي پيچيده هواپيما شناسي را گذرانده اندو اف 14 را از صداي آن مي­شناسند راه را براي عبور تامكت خسته باز مي­گذارند.اما در مورد سپاه بايد تاسف خورد كه علم را فداي اعتقادات و ظواهر ميكنند.در حليكه از ابتداي پرواز فقط 3دقيقه و 30 ثانيه سپري شده ، هواپيما بالاي جزيره شيف ميرسد و تا ساحل تنها 30 ثانيه زمان لازم است. پرواز در سكوت راديويي انجام ميشود.ناگهان برج مراقبت و گيرنده هاي زميني ( كاروان-پست فرماندهي ) صداي فرياد سرگرد كريمايي را در اوج سكوت مي­شنوند : يا حسين .... بعد صداي انفجار بسيار مهيبي تمام بوشهر را در بر ميگيرد و ارتباط قطع ميشود.خلبانان آلرت از خواب پريدند.يكي نقل كرده : به عليرضا پيام فرستادم : من خيلي نگرانتون هستم.شما حالتون خوبه ؟ اما زنگ گوشي داخل اطاق به صدا در آمد. موشك تور ام يك از موضع سپاه در جزيره شيف شليك شد و به دليل سرعت و ارتفاع پايين هيچ راهي براي فرار وجود نداشت وهواپيما در يك لحظه پودر شد و در گستره وسيعي از خليج فارس متلاشي و پراكنده شد.در هواپيماي اف14 سامانه خروج اظطراري ejection طوري طراحي شده كه در هنگام خطر جدي خلبان را به بيرون پرتاب ميكند.اين فرايند كامل كه كمتر از يك ثانيه اتفاق مي افتد شامل كنده شده شيشه حبابي conopy و خروج خلبانان ( اول صندلي ناوبر و بعد صندلي خلبان با زاویه افقی 45 درجه مخالف یکدیگر) مي­باشد.در اين مرحله يك صدم ثانيه نيز در مرگ و زندگي خلبان اثر دارد.موج انفجار به حدي بود كه سرگرد كريمايي مجال خروج را پيدا نكرد و پيكرش مانند هواپيما قطعه قطعه شد. تنها تكه هايي از روده و شكم وي كه زير جي سوت قرار داشت در وضيعت سوخته داخل آب ريخت ، دو روز بعد توسط تيم نجات پيداشد.اين تكه ها به گمان تيم نجات متعلق به هردو خلبان بود و درون تابوت هردو ي آنها آرام گرفت.اما سروان فصيحي چون نفر اول پرتاب شونده بود توسط صندلي پران مارتین بیکر از كابين خارج شد اما موج انفجار صورت وي را از ناحيه دهان به بالا متلاشي كرد و به سختي جان سپرد.به دليل وزش باد شديد و هکس العمل های شدید وی که در حال جان کندن بود چتر نجات نارنجي رنگ وي مانند يك كفن كاملا بدور پيكرش پيچيده شد و همراه صندلي سنگين خود به قعر آب رفت و آرام گرفت.تيم نجات 48 ساعت مدام در حال جستجو بود.آنها تكه هايي از سمت راست هواپيما را که سوخته بود يافتند كه نشان ميداد هواپيمادر حال گردش به راست و در زاويه بنك 35 درجه قرار داشته و موشك از پهلو و شكم به آن اصابت كرده است.ارتفاع و سرعت كم و نيز زاويه گردش هواپيما امكان ديدن موشك را از خلبانان گرفت.تنها صداي هشدار نزديك شدن موشك آنها را به خود آورد و فرياد ياحسين شهيد كريمايي كه حالا به درجه شهيد سرهنگ خلبان ارتقا پيداكرده بود نيز به خاطر همين هشداربود.او حتي هنگام مرگ نيز از هواپيماي خود جدانشد و با آن ادغام شد.آنقدر با حرارت از ايمني و كيفيت و قابليت­هاي اف14 سخن ميگفت كه همه را مجذوب خود و هواپيمايش ميكرد.بعضي شبها كه شيفت آلرت بود از پلكان هواپيما بالا ميرفت و روي كمر هواپيما ميخوابيد وكتابهاي كابين عقب و كمك خلبان را به دقت مطالعه ميكرد تا از كارهاي وي اطلاع كامل داشته باشد.اوكه مخترع موتور جت ملي بود از لحاظ علم و مهارت پرواز و خصوصيات انساني شهره همكاران و دوستانش بود.گروه نجات و امداد هرچه تفحص كرد اثر ديگري ازهواپيما و خدمه آن پيدانكرد.همه نظاميان و خانواده داغدارآنها منتظر شنيدن خبر اين سانحه از رسانه ها بودند اماكوچكترين انعكاسي وجود نداشت.حتي سايتهاي خبري نيز بدستور مقامات امنيتي خبر را از خروجي خود حذف كردند.مقامات استاندارو فرماندار بوشهر نيز بخاطر افشاي خبر تحت فشار بودند.مساله امنيت ملي درميان بود! در اين هنگام شايعات ضدونقيض زيادي بگوش مي­رسيد.از اسارت خلبانها توسط امريكايي­ها گرفته تا شايعه منافق بودن آنها كه قصد داشتند نيروگاه بوشهر رابمباران كنند و تسط پدافند قهرمان سپاه ساقط شدند.اين اخبار نيز بر داغ دل خانواده هاي داغدار مي افزود حال آنكه مي­شد با اعلام خبردر قالب يك پرواز آموزشي از حساسيت موضوع كاست.به هرحال تابوتها آماده تشييع بود.صبح روز شنبه 8 بهمن 90 مراسم بسياربا شكوهي در پايگاه ششم شكاري شهيد ياسيني برگزار شد و ارتشيان ارادت خود را به اين دو كبوتر خونين بال نشان دادند.هنوز دل فرماندهان آشوب بود و از پيكر شهيد فصيحي خبري نبود.كاري هم نمي­شد صورت داد.از جزيره شيف تا سواحل فراكه پر از تكه هاي پودر شده هواپيما بود.اولين چيزي كه پيدا شد چك ليستهاي خیس و نیم سوختۀ خلبانان بود كه نشان از انفجار هواپيما در آسمان داشت.ساعت 11 صبح روز شنبه هواپيماي هركولس c-130 تابوت­ها را به اصفهان منتقل كرد تا در رمپ پرواز مورد استقبال خانواده ها قرارگيرد.مراسم تشريفات آميخته با اشك و شيون پدرومادر پير شهداو خانوادهاي داغدار و خلبانان وكاركنان فني بود.به دستور فرماندهي وقت پايگاه اصفهان سرتیپ2 خلبان علیرضا برخور، مراسم تشييع يك­روز عقب افتاد تا گروهي مامور ساختن آدمكهاي یونولیتی شبيه پيكر انسان شوند.تابوت­ها آماده شد و صبح روز يكشنبه ساعت 8 صبح مراسم بي نظيري در پايگاه هشتم شكاري اصفهان برپا شد.تابوت­ها تشييع شد. بقاياي پيكر شهيدكريمايي به تهران انتقال داده شد و در بهشت زهرا ، قطعه 50 ردیف 16 شماره 27 در دل خاك آرام گرفت.مراسم هاي گراميداشت در حال برگزاري بود كه اتفاق عجيبي افتاد! 9 روز از اين حادثه دلخراش گذشته بود كه ماهيگيران جزيره شيف و بندر بوشهر در امتداد تور ماهيگيري خود پارچه اي نارنجي رنگ را مشاهده كردند. عمق اين منطقه بسيار كم است.جالب است بدانيد خليج فارس درياي كم عمقي است كه در عميق ترين مناطق 100 متر فرورفتگي دارد.عمق اطراف جزيره شيف حدود 25 متر است.رنگ نارنجي تنها رنگي است كه در طبيعت بسيار كم ياب و يا ناياب است و علت انتخاب اين رنگ در لوازم امدادي و جعبه سياه هواپيما نيز همين است.اين كفن نارنجي توسط ماهيگيران از آب خارج شد و پس از باز شدنش يك بدن بي سر همه را ميخ كوب كرد.اين پيكر يك خلبان شكاري است كه 9 روز تمام در آب مانده و توسط اين چتر محكم مانند مرواريد پيچيده شده تا از گزند جانوران دريايي محفوظ بماند.خداوند به هر كاري تواناست.نیاز به شناسایی ندارد.اتیکت روی سینه اش همه چیز را فریاد میزند: مصطفی فصیحی ! پيكرش شبانه و مخفيانه به اصفهان منتقل شد و در گلستان شهداي اصفهان درون قبر نوراني خود جاي گرفت.سنگ قبر نیز عجولانه گذاشته شد تا اثر نبش قبر مخفی بماند.

New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: چهار شنبه 11 آبان 1390, 10:28 pm
سپاس‌های ارسالی: 9 بار
سپاس‌های دریافتی: 29 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط A-KING » یک شنبه 28 مهر 1392, 9:41 pm

من داستان زیر تو پیج مردان آسمان خوندم بنظر منم امد که یجای کار میلنگه برای همین اینجا مطرح کردم
ممنون از راهنمایی خوبتون

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک شنبه 24 آذر 1387, 11:56 pm
سپاس‌های ارسالی: 999 بار
سپاس‌های دریافتی: 1084 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط bravo » یک شنبه 28 مهر 1392, 10:16 pm

متاسفانه فضای مجازی و بخصوص فیسبوک پر از چرندیات در مورد نیروی هوایی شده است، کودکان زیادی با زدن پیج هایی منتسب به نیروی هوایی هر اراجیفی که بخواهند را میگویند، تعدادی نادان هم در دایره آنها سینه میزنند، جالب اینجاست که در بسیاری موارد خود خلبان یک ماموریت که الان بازنشست شده در زیر پست سراسر چرت این کودکان ، شرح حال واقعی موضوع را گفته ولی نه تنها حرف وی را نمیپذیرند بلکه کلی لیچار هم بار اون بنده خدا میکنن!
قهرمان پروری و افسانه پردازی جای منطق و واقعیت را گرفته است. شخصا من در این مورد تحریف تاریخ جنگهای هوایی ایران چندین سال است که احساس خطر کرده ام. ولی متاسفانه تعداد کسانی که خوششان میاید دروغ بشنوند بسیار بیشتر از کسانی است که بدنبال واقعیتها میگردند...
مورد بالا هم اوج تحریف،دروغ پردازی و داستان سازی است که واقعا چندش آور است!
بدترین مردم کسی است که دیگران از ترس او را احترام کنند. علی(ع)

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهار شنبه 24 شهریور 1389, 12:19 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط mcandovani » چهار شنبه 7 بهمن 1394, 10:39 am

bravo نوشته شده:متاسفانه فضای مجازی و بخصوص فیسبوک پر از چرندیات در مورد نیروی هوایی شده است، کودکان زیادی با زدن پیج هایی منتسب به نیروی هوایی هر اراجیفی که بخواهند را میگویند، تعدادی نادان هم در دایره آنها سینه میزنند، جالب اینجاست که در بسیاری موارد خود خلبان یک ماموریت که الان بازنشست شده در زیر پست سراسر چرت این کودکان ، شرح حال واقعی موضوع را گفته ولی نه تنها حرف وی را نمیپذیرند بلکه کلی لیچار هم بار اون بنده خدا میکنن!
قهرمان پروری و افسانه پردازی جای منطق و واقعیت را گرفته است. شخصا من در این مورد تحریف تاریخ جنگهای هوایی ایران چندین سال است که احساس خطر کرده ام. ولی متاسفانه تعداد کسانی که خوششان میاید دروغ بشنوند بسیار بیشتر از کسانی است که بدنبال واقعیتها میگردند...
مورد بالا هم اوج تحریف،دروغ پردازی و داستان سازی است که واقعا چندش آور است!


با سلام

بنده هم چند روز ی بعد از این سانحه دنبال اخبار اون بودم و دو عکس از یافتن لاشه هواپیما دیدم که توسط ی جرثقیل دریایی در حال خروج آب بود .بنده کارشناس و مفسر این عکس ها نیستم ولی چیزی که دیدم لاشه ی دونیم شده هواپیما بود بنظرم ی هواپیما موشک بخورد خیلی بدتر از این ها باید منهدم بشه در صورتی که تو آرشیو این عکس ها رو پیدا کنم هم برای دوستان ارسال خواهم کرد


و با در کل با نظر شما در مورد این پست موافقم

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1446
تاریخ عضویت: چهار شنبه 26 اسفند 1388, 11:17 am
سپاس‌های ارسالی: 8631 بار
سپاس‌های دریافتی: 13211 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط Java » چهار شنبه 7 بهمن 1394, 2:14 pm

البته دوست عزيز mcandovani...

از سانحه مذكور تقريبا" هيچ تصويري در فضاي مجازي وجود ندارد... همان تصاويري هم كه شما ديده ايد آرشيوي و مربوط به ايران نيست!!! علت سانحه مورد نظر شهيد كريميايي بطور قطع ورتيگو شدن خلبان عنوان شده....

موفق باشيد.
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/

Major I
Major I
پست: 237
تاریخ عضویت: شنبه 13 خرداد 1391, 2:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 4022 بار
سپاس‌های دریافتی: 1081 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط Mohammad.Jafar » چهار شنبه 7 بهمن 1394, 3:04 pm

mcandovani نوشته شده:
bravo نوشته شده:متاسفانه فضای مجازی و بخصوص فیسبوک پر از چرندیات در مورد نیروی هوایی شده است، کودکان زیادی با زدن پیج هایی منتسب به نیروی هوایی هر اراجیفی که بخواهند را میگویند، تعدادی نادان هم در دایره آنها سینه میزنند، جالب اینجاست که در بسیاری موارد خود خلبان یک ماموریت که الان بازنشست شده در زیر پست سراسر چرت این کودکان ، شرح حال واقعی موضوع را گفته ولی نه تنها حرف وی را نمیپذیرند بلکه کلی لیچار هم بار اون بنده خدا میکنن!
قهرمان پروری و افسانه پردازی جای منطق و واقعیت را گرفته است. شخصا من در این مورد تحریف تاریخ جنگهای هوایی ایران چندین سال است که احساس خطر کرده ام. ولی متاسفانه تعداد کسانی که خوششان میاید دروغ بشنوند بسیار بیشتر از کسانی است که بدنبال واقعیتها میگردند...
مورد بالا هم اوج تحریف،دروغ پردازی و داستان سازی است که واقعا چندش آور است!


با سلام

بنده هم چند روز ی بعد از این سانحه دنبال اخبار اون بودم و دو عکس از یافتن لاشه هواپیما دیدم که توسط ی جرثقیل دریایی در حال خروج آب بود .بنده کارشناس و مفسر این عکس ها نیستم ولی چیزی که دیدم لاشه ی دونیم شده هواپیما بود بنظرم ی هواپیما موشک بخورد خیلی بدتر از این ها باید منهدم بشه در صورتی که تو آرشیو این عکس ها رو پیدا کنم هم برای دوستان ارسال خواهم کرد


و با در کل با نظر شما در مورد این پست موافقم

عکسی که مورد نظر شماست خیلی زود همان موقع مشخص شد که مربوط به یک سانحه در آمریکا بوده و ربطی به ایران نداشت

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 49
تاریخ عضویت: جمعه 23 خرداد 1393, 9:28 pm
سپاس‌های ارسالی: 37 بار
سپاس‌های دریافتی: 140 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط 214st-2 » چهار شنبه 7 بهمن 1394, 8:54 pm

در مورد داستان سقوط 6062
خلبان شیفت آلرت خواب بوده بعد سریع بلند شده رفته سراغ هواپیما-مقایسه کنید با پست دادن تو خدمت
23دقیقه طول کشیده تا جنگنده پرواز کنه-مثلا شیفت آلرت هستن
کلا پرواز 4دقیقه طول کشیده
یک جنگنده آمریکایی رو زدن-خبرش هم اصلا درز نکرده مقایسه کنید با زدن یک پهباد
پدافند خودی هم اشتباها پودرش کرده-
پرواز آلرت تو سکوت کامل انجام شده- :-( :-( :-(
کلا تو این داستان خلبان آمریکایی هلو-خلبان ایرانی گلابی و پدافند خودی هم کر و کور فرض شده

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 27
تاریخ عضویت: شنبه 24 اسفند 1392, 5:03 pm
سپاس‌های ارسالی: 41 بار
سپاس‌های دریافتی: 52 بار

Re:

پست توسط دیتریک کرایز » سه شنبه 8 فروردین 1396, 3:36 pm

moh-597 نوشته شده:هواپیمای ترابری C-130 (ورود به خدمت 1342 )


29 فروردین 46 ، C-130 به سریال 107-5
* این هواپیما متعلق به اسکادران پنجم ترابری بود که براثر برخورد صاعقه سقوط کرد

18 فروردین 48 ، C-130 به سریال 112-5
* این هواپیما متعلق به اسکادران پنجم ترابری بود که براثر از دست دادن موتور در شیراز سقوط کرد

13 تیر 53 ، C-130 به سریال 8507-5
* این هواپیما در شیراز سقوط کرد

30 آذر 55 ، C-130 به سریال 8536-5
* این هواپیما به علت بدی آب و هوا در شیراز سقوط کرد

28 شهریور 56 ، C-130 به سریال 8532-5
* این هواپیما در حال فرود در فرودگاه دوشان تپه به علت از دست دادن 3 موتور سقوط کرد

29 خرداد 58 ، C-130 به سریال 8520-5
* این هواپیما بعلت از دست دادن کنترل در هنگام پرواز در شیراز سقوط کرد

8 مهر 60 ، C-130 به شماره بدنه 4594
* این هواپیما بعلت نقص فنی در هوا آتش گرفت و حامل 80 نفر بود در 20 کیلومتری جنوب تهران در کهریزک سقوط کرد در بین این افراد اسامی ذیل به چشم می خورد
سرتیپ ولی ا... فلاحی (رئیس ستادمشترک ارتش ) سرتیپ جواد فکوری (فرمانده نیروی هوایی ارتش ) سرتیپ یوسف کلاهدوز ( از فرماندهان سپاه پاسداران ) سرتیپ محمد جهان آرا (فرمانده سپاه خرمشهر) – سرتیپ موسی نامجو

12 آبان 65 ، C-130
* این هواپیما درحالی که از زاهدان به پرواز درآمد به دلایل نامعلوم با کوه برخورد کرد و 103 نفر شهید شدند

26 فروردین 67 ، C-130 (هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست )

27 اسفند 72 ، C-130 به سریال 8521-5
* این هواپیما که حامل تعدادی زیادی زن وبچه ایرانی بود در ارمنستان و برروی کوه های قفقاز مورد هدف شورشیان قرار گرفت و سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن به شهادت رسیدند

23 اسفند 75 ، C-130
* این هوایپما از پایگاه چهاردهم شکاری به پرواز درآمد و در شرق مشهد به علتی نامعلوم در کوهستان سقوط کرد و هشتاد و شش نفر مسافر شهید شدند

13 بهمن 78 ، C-130
* این هواپیما در هنگام پرواز از فرودگاه مهرآباد کنترل خود را از دست داد و با ایرباس 300 هما در رمپ فرودگاه مهرآباد برخورد کرد و هشت نفر خدمه شهید شدند

4 تیر 82 ، C-130
* این هواپیما از فرودگاه مهر آباد به پرواز درآمد و بدلیل از دست دادن دو موتور در نزدیکی دریاچه قم سقوط کرد و هفت نفر خدمه شهید شدند

15 آذر 84 ، C-130 به سریال 8519-5
* این هواپیما حامل تعداد زیادی از خبرنگاران بود که برای پوشش مانور از تهران عازم جنوب بودند هواپیما بلافاصله بعد از تیک آف از فرودگاه مهرآباد به دلایل نامعلوم دچار نقص فنی شد و به ساختمانی در پایگاه یکم شکاری برخورد کرد که بر اثر آن 68 خبرنگار و 10 نفر خدمه شهید شدند


ادامه دارد ....


اسم هیچ کدوم از خلبان یا خدمه پروازی مشخص نیست ؟؟؟

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 27
تاریخ عضویت: شنبه 24 اسفند 1392, 5:03 pm
سپاس‌های ارسالی: 41 بار
سپاس‌های دریافتی: 52 بار

Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...

پست توسط دیتریک کرایز » پنج شنبه 2 آذر 1396, 3:53 pm

tiger4 نوشته شده:
mahdialikhani نوشته شده:
pervis.ir نوشته شده:كسي از شهيد خلبان عليخاني كه متولد ساوه هستش عكسي داره ؟



بله من فرزند ایشان هستم و از ایشان عکس دارم شما اطلاعاتی مربوط به چگونگی شهادت شهید خلبان علی علیخانی [email=دارید؟mahdi.alikhani110@yahoo.com]دارید؟ mahdi.alikhani110@yahoo.com[/email]

متاسفانه در جایی ذکری از حادثه هوایی هواپیمای سی 130 در اول اسفند 1363 در مهراباد نشده است می دانید چرا؟


هواپیمای C-130 که ذکر کردید در تاریخ یکم اسفندماه ۱۳۶۳ در ماموریت VOP بعد از برخاستن از پایگاه یکم مهراباد (شهید لشگری ) دچار سانحه شد و تمام خدمه ان به شهادت رسیدند
علاوه بر شهید علیخانی شهید صلح جو هم در این پرواز حضور داشتند هر دو این عزیزان از اساتید و خلبانان قدیمی هرکولس(شهید صلح جو ورودی ۴۵ و شهید علیخانی ورودی ۴۷ ) بودند


اسم کوچک این دو بزرگوار رو کسی می دونه ؟؟؟

ارسال پست

بازگشت به “شهدا و جانباختگان نیروی هوایی”