غذاخوردن سالم در رستوران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Major I
Major I
پست: 79
تاریخ عضویت: دو شنبه 16 مهر 1386, 11:31 pm
سپاس‌های دریافتی: 14 بار
تماس:

غذاخوردن سالم در رستوران

پست توسط METRON » شنبه 3 آذر 1386, 6:56 pm

تصویر


هنگامی که در بیرون از خانه غذا می‌خورید، ممکن است فکر کنید که رعایت رژیم غذایی معمول‌تان یا مراقب بودن از لحاظ میزان کالری دریافتی کار مشکلی است.
برای آنکه در غذاخوردن در رستوران رویه سالمی را دنبال کنید، به این نکات توجه داشته باشید:
آب، شیر کم‌چربی، چای بدون قند یا سایر نوشیدنی‌های کم‌شیرینی و کم‌کالری را سفارش دهید.
یک سالاد کوچک به عنوان اشتها‌آور سفارش دهید که به شما کمک خواهد کرد که قبل از غذای اصلی معده خود را پرکنید.
دستور دهید سس سالاد را که چاق‌کننده است، جدا برای شما بیاورند.
غذاهایی را سفارش دهید که حاوی سبزیجات باشند.
غذاهای را سفارش دهید که بخارپز یا آب‌پز یا تنورپز شده باشند، و سرخ کرده نباشند.
به جای یک پرس بزرگ غذا، بک پرس کوچک یا متوسط یا یک پرس بچه‌‌گانه سفارش دهید.
به جای دیدن نمونه‌های غذا در بوفه رستوران، از منوی رستوران سفارش دهید.





یادداشت: همشهری آنلاین

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 293
تاریخ عضویت: دو شنبه 21 آبان 1386, 6:31 pm
سپاس‌های دریافتی: 10 بار

پست توسط shamila kordestani » شنبه 3 آذر 1386, 7:37 pm

سلام
باید بگم تمام مواردی که گفتید درسته
اما خصوصیات فیزیکی انسان هم خیلی مهمه
من هر چی می خورم بازم لاغرم
اما دوستم آب خالی هم که بخوره چاق و چاقتر میشه
فکر می کنم باید رژیم غذایی با خصوصیات فیزیکی ما یک تناسب درستی داشته باشه

:-D :smile: :razz: :P

ارسال پست

بازگشت به “بهداشت مواد غذايي”