در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد
Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

2653

تشکر کرده: 19 مرتبه
تشکر شده: 293 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 8 آبان 1385 15:26

آرشيو سپاس: 5825 مرتبه در 1558 پست

توسط moh-597 » سه شنبه 6 آذر 1386 15:29

من فکر می کنم نیروی هوایی باید یه فکری برای این فانتومها بکنه بخصوص فانتومهای d پایگاه چابهار بدنه بسیار اسفناکی دارند

یک نمونه اش رو دوست عزیز  mach1 قرار داده بود به عکسهای زیر نیز که مربوط به فانتومهای همین پایگاه هست توجه کنید  :-(



پاينده باد ايران زنده باد ايراني

وبلاگ من
http://www.iranian-airforce.blogfa.com

صفحه اینستاگرام
https://instagram.com/iranian_airforce_pilots_martyr

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

324

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 24 مهر 1385 18:13

محل سکونت

تهران-شهرک غرب

آرشيو سپاس: 5 مرتبه در 5 پست

توسط MAX » سه شنبه 6 آذر 1386 16:08

DJ Dani نوشته است:واقعا متاسفم.
خدا به خانواده این خلبانان شجاع صبر بدهد...ولی با این همه اهمال کاری و دست روی دست گذاشتن معلوم نیست نیروی هوایی و مسئولان کجا را میخواهند بگیرند...مگر چند هواپیمای شکاری داریم که یکی یکی  از دست میرود...خدا میداند چه تعدادی از دست رفته است و ما خبر نداریم.ولی معلوم هم نیست چرا نیروی هوایی این خبرو اینقدر زود بر خلاف همیشه اعلام کرد و تکذیب نکرد.در ضمن تعداد کل F-4D در پایگاه  دهم حداکثر 10 فروند میشود.
بنده در دیداری که از پایگاه 10 شکاری چابهار و اسکادران 101 جنگنده های F-4D داشتم واقعا شک زده شدم...با آنکه هواپیماها تا حدی اورهال شده بودند ولی از شدت خستگی بدنه و فرسودگی رنج میبردند.با این حال خلبانان این هواپیماهای قهرمان که قرار بود  روزی با F-16A جای گزین شوند آنچنان عاشقانه به سمت هواپیماهای خود میروند و پرواز میکنند که اگر شما از نزدیک ببینید گریه تان میگیرد .بنده خودم این صحنه ها را در جریان یک پرواز گشتی که قرار بود دو هواپیمای فانتوم انجام دهند از نزدیک دیدم...هواپیماها به موشک های هوابه هوا(فکر میکنم اسپارو یا سایدوایندر) مجهز بود و قرار بود برای حفظ و حراست از آسمان در برابر هواپیماهای رهگیر پرواز کند ! گرچه تعدادی نیز به موشکهای و بمب های هدایت لیزری با توجه به سیستم کابین عقب مجهز بودند. در ضمن این خلبانان در شب نیز پرواز گشتی بر فراز دریای عمان  انجام میدهند. به هر حال هواپیماها پرواز کردند و وقتی برگشتند از نگاه خلبان میتوانستی بفهمی که چه رنجی کشیده است اما همچنان سرفرازانه خود را خلبان نیروی هوایی ارتش قهرمان ایران میدانست.اگر با خلبان ها صحبت کنی از شدت روحیه قوی که دارند شکه زده میشوی و هر کس بود کم می آورد ولی این خلبانان...
من فکر میکنم این افراد هر روز به این امید نمی آیند که به خانه برگردند چرا که وضع هواپیماها بسیار خراب است.ولی همچنان عاشقانه در پهنه آسمان میتازند. گرچه باید اضافه کنم وضعیت دیگر اف 4 های ما چه نوع E  و چه RF-4E تقریبا به همین صورت است و این وضع اسفناک در دیگر پایگاهای نیروی هوایی مثل بوشهر .تهران . همدان و بند عباس که نقاط حساسی هستند احساس میشود (گرچه قهرمانان مرکز تعمیرات وزارت دفاع تاکنون زحمات زیادی در رابطه با تعمیرات اساسی این هواپیماها کرده اند و از خیلی حوادث جلوگیری کرده اند ولی باید فکری اساسی کرد)
ولی خلبانان همچنان عاشقانه میتازند و فقط به یک چیز فکر میکنند و آن هم به آرامش من و شما.واقعا آفرین بر اینان.بعد برخی افراد ... می آیند و میگویند ارتش کاری در این مملکت نکرده است   و نمیکند و نخواهد کرد .این افراد با آن چشمان کورشان بیایند و ببینند که اگر ارتش نبود ایران نبود و این ارتش است که در مواقع حساس به کمک ایران می آیدو بدون هیچ چشم داشتی همانند جنگ از پهنه خاک و اسمان و آب دفاع خواهد کرد.  :smile:   :smile:   :smile:

به هر حال آفرین به این قهرمانان.به راستی که ایران زمین و مردم و کورش کبیر به داشتن چنین فرزندان و قهرمانانی میبالد. :)   :)   :)
روح تمام شهدا ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کلیه کسانی که عاشقانه و مظلومانه در راه این وطن شهید شدند و خونشان میدان نبرد و آبهای خلیج همیشه فارس و دریای عمان  مانند حماسه جوشن . پیکان . سهند و سبلان . کهنموئی و میلانیان و ...  را رنگین کرده است شاد باد.
برای شادی روحشان فاتحه و صلواتی بفرستید.


با عرض تاسف  بسیار شدید برای این دو عزیز
امیدوارم دیگر هرگز شاهد این اتفاقات به هر نحو نباشیم

با اطلاعاتی که دوست خوبمون ارائه کردن

به نظر من وضعیت نیروی هوایی بسیار بحرانی است

و با ید هر چه زود تر چاره ای اندیشید

:)

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

803

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 25 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 آبان 1385 20:26

محل سکونت

تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي

آرشيو سپاس: 8526 مرتبه در 681 پست

توسط DJ Dani » سه شنبه 6 آذر 1386 21:07

نکته جالب و قابل تامل اینجاست که مدتی قبل و نه چندان دور یکی از هواپیماهای فانتوم F-4D پایگاه چابهار به هنگام عملیات گشت زنی بر فراز دریای عمان دچار نقض فنی و از کار افتادن موتور ها میشود که فرمانده پایگاه دستور مبنی بر اجکت خلبانان میدهند اما خلبانان قهرمان بار هر سختی و هزار بدبختی هواپیمای که تقریبا هیچ یک از سامانه های داخلی آن کار نمی کرد به زمین مینشانند...از این موضوع نیروی هوایی درس نمیگیرد و دوباره به این گونه پرواز ها با این هواپیماهای بسیار فرسوده ادامه میدهد تا حادثه دیروز اتفاق می افتد و بعد به راحتی میگویند دو تا از بهتر خلبانان نیروی هوایی به شهادت رسیدند...! در ضمن یکی از دوستان در فرومی دیگر میگفت این هواپیماها تقریبا در بیشتر موارد بدون بعضی سامانه ها پروز می کنند! :?
گرچه باید در نظر گرفت که نیروی هوایی در حال حاضر هواپیمای دیگری برای جایگزینی این ها در پایگاه چابهار ندارد و باید از همه هواپیماها درشرایطی که تحریم و حتی هواپیماهای سفارش داده شده به خاطر مسائل سیاسی تحویل داده نمی شود نهایت استفاده را ببرد ولی این قرار نمیشود که هر بار بهترین خلبانانمان را به خاطر هیچ و پوچ از دست بدهیم و جان افراد را به خطر بیاندازیم!
در ضمن این سومین حادثه برای نیروی هوایی در طی امسال است.
اولین حادثه مربوط به یکی از خلبانان برجسته F-5E پایگاه دزفول . دومین حادثه مربوط به سقوط یک فروند F-7M  در نزدیکی طرقبه که دو خلبان اجکت کردند( بالاخره این هواپیماها خودشونو یک جایی نشان دادند در ضمن مگر ما F-7 دو شرنشینه و آموزشی یا نوع مونگول داشتیم!) و سومین هم حادثهF-4D چابهار.خدا بعدی را به خیر کند. فکر میکنم یک F-14A هم سقوط کند تا کلکسیون F ها کامل شود و بریم سر سوخو ها و میگ ها. بعد دوباره بوئینگ ها و C-130 ها وشاید هم ایوشین های 76. :-(
دقیقا این روند هر چند وقت یکبار تکرار میشود!
باز هم این حادثه را به خانواده این دو مظلوم تسلیت میگویم.
دهکده

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

New Member



no avatar
پست ها

18

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 2 فروردین 1386 02:38

آرشيو سپاس: 8 مرتبه در 1 پست

توسط foxbat » پنج شنبه 8 آذر 1386 02:38

بابا اينارو بازنشسته کنن به جاش از اين هواپيماي فجر 3 که کامپوزيتيه استفاده کنن خيلي بهتره

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

4107

تشکر کرده: 240 مرتبه
تشکر شده: 176 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 11 بهمن 1384 18:16

آرشيو سپاس: 4693 مرتبه در 898 پست

توسط Reza6662 » پنج شنبه 8 آذر 1386 05:34

كيارش نوشته است:خوب مگه نمي شد اجكت كنند ؟ :lol:

متاسفانه هواپیماهای F-4D جزو قدیمی ترین و مسن ترین جنگنده های نیروی هوایی ارتش محسوب میشن. این هواپیماها به تعداد 32 فروند در سال 1347 خریداری شدن و اکنون بسیار بعید هست که سیستم اجکت صندلی به طرز صحیحی عمل کنه. 40 سال گذشت زمان، بسیار زیاد است. مطابق برنامه قرار بود تا سال 1362، جنگنده های F-16A/B جایگزین F-4D ها و F-5E ها بشن که . . .
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 10 مهمان