در اين بخش مي‌توانيد در مورد ناوچه‌ها به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1783

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

خطر پنهان

توسط typhoon » جمعه 30 آذر 1386 16:15

3 فروند زیردریایی کلاس دلفین نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با همکاری مشترک دو شرکت آلمانی آی کی ال و اچ دی دبلیو در شهر لابک آلمان طراحی شده است. در ابتدا قرار بوده که برنامه اصلی طراحی به وسیله 2 شرکت اچ دی دبلیو و تایسن نوردسورک انجام و مرحله ساخت نیز توسط کمپانی کشتی سازی لیتون اینگلاس انجام شود ولی این قرارداد در سال 1990 متوقف شد. به دنبال مناقشاتی که در سال های 1990 و 1991 میلادی در منطقه خلیج فارس روی داد قرارداد جدیدی برای ساخت دو فروند زیردریایی با نامهای دلفین و لیویتان با کمک مالی دولت آلمان بسته شد. با ابراز علاقه رژیم صهیونیستی برای سفارش سومین فروند با کمک مالی دولت آلمان قرارداد آن در سال 1994 میلادی بسته شد. بخشهای مختلف زیردریایی در کارخانه اچ دی دبلیو در شهر کیل به صورت مجزا آماده شدند و وصل شدن به هم به کمپانی نوردسورک در شهر امدن برده شدند.
اولین زیردریایی آی ان اس دلفین در سال 1999 و آی ان اس لیویاتان و آی ان اس تکوما در سال 2000 تحویل داده شده اند. ماموریت این زیردریایی ها اجرای عملیات سیادت دریایی، مراقبت و تجسس و هم این طور انجام عملیاتهای ویژه است. این زیردریایی ها جایگزین زیردریایی های کلاس گال که در سال 1977 وارد خدمت شده اند شدند. در نوامبر 2005 اعلام شد که دولت آلمان اجازه فروش دو فروند زیردریایی دیگر از کلاس دلفین را صادر کرده است. در جولای 2006 رژیم صهیونیستی قراردادی برای خرید دو فروند دیگر از این زیردریایی ها و اجازه سفارش دادن یک فروند دیگر را با دولت آلمان بست. این زیردریایی های جدید دارای سیستم پیشرانه جدید مستقل از هوا هستند که به این زیردریایی ها اجازه میدهد مدت زمان بیشتری در زیر آب بمانند. اولین گونه از این شناورها در سال 2012 تحویل داده میشود.
سیستم رزمی:
سیستم آی اس یو اس 90_1 تی سی اس که توسط کمپانی اس تی ان آتلاس الکترونیکا ساخته شده است وظیفه کنترل سیستم تسلیحاتی را به عهده دارد. این سیستم مدیریت خودکار حسگرها، کنترل آتش و تسلیحات و جهت یابی و عملیات را بر عهده دارد.
تسلیحات:
این زیردریایی ها قابلیت 16 موشک سطح به سطح و اژدر را دارند.موشکهای سطح به سطح این زیردریایی ها مدل زیر دریایی پرتاب موشک هارپون است که دارای سر جنگی به وزن 227 کیلو گرم و برد 130 کیلومتر و سرعتی در حدود 0.9 ماخ دارد. این زیردریایی ها دارای 10 عدد پرتاب کننده هستند که 4 عدد از آنها دارای قطر 650 میلی متر هستند و برای پرتاب موشک کروز استفاده میشوند. با اضافه کردن سیستم هدایت سیمی لانچرهای 650 میلی متری نیز قابلیت شلیک اژدر را پیدا میکنند. اما 6 پرتاب کننده دیگر زیردریایی به قطر 553 میلی متر هستند و برای پرتاب اژدرهای مدل دی ام 2 ای 3 که ساخت کمپانی اطلاس الکترونیکا ساخته شده اند را دارند. این اژدر ها دارای سیستم هدایت سیمی هستند و با یک سر جنگی 260 کیلو گرمی مسلح شده اند. با استفاده از هدایت راداری فعال سرعت این اژدرها 35 گره و برد آن به 13 کیلومتر میرسد. اگر این اژدرها ازسیستم هدایت غیر فعال استفاده کنند سرعت آنها به 22 گره و بردشان به 28 کیلومتر میرسد. این زیردریایی ها قابلیت قرار دادن مینهای شناور بر روی سطح و زیر سطح را نیز دارند.
اقدامات متقابل:
سیستم های دریافت کننده هشدار راداری مدل 4 سی (وی) 2 تیمنکس و سیستم پشتیبانی اقدامات متقابل الکترونیکی زیردریایی ساخت کمپانی البیت سیستمز نیز در زیردریایی نصب شده است. این سیستمهای دریافت کننده و ضبط کننده، مشخص کننده و تشخیص دهنده امواج رادار نیز در زیردریایی نصب شده است. این سیستم ها در فرکانسهای 2 تا 18 گیگا هرتز کار میکنند و تبادل اطلاعات را با نرخ 1 پالس بر ثانیه انجام میدهند.
حسگرها:
زیردریایی های کلاس دلفین به رادار جستجوی سطحی باند آی مجهز شده اند. سیستم سونار فعال و غیر فعال جستجو و حمله سی اس یو 90 ساخت اطلس در بدنه قرار داده شده است.سیستم سونار تجسس غیر فعال پی آر اس _3 ساخت اطلس الکترونیک نیز در زیردریایی نصب شده است. سیستم سونار جانبی مدل اف ای اس_3 نیز قابلیت جستجوی غیر فعال را به وجود می آورد. این زیردریایی ها دارای دو پیریسکوپ ساخت شرکت کولمورگن هستند.
پیشرانه:
نیروی مورد نیاز این زیردریایی ها از 3 موتور دیزل مدل 16 وی 396 اس ائی 84 ساخت شرکت ام تی یو تامین میشود. این موتورها انرژی پایداری در حدود 3.12 مگاوات را تولید میکند. همچنین این زیردریایی ها با 3 موتور یدکی هر کدام به قدرت 750 کیلو وات و یک موتور با توانایی رانش پایدار به قدرت 2.85 مگاوات که ساخت کمپانی زیمنس است مجهز شده است. این زیردریایی ها دارای یک محور انتقال نیرو هستند. این سیستم پیشرانه سرعتی در حدود 20 گره را در زیر و سرعت 11 گره در زیر آب در زمان استفاده از لوله هواگیری به وجود می آورد. برد این زیردریایی ها در زمانی که در سطح آب و با سرعت 8 گره حرکت می کنند در حدود 8000 مایل است و 400 مایل در زمانی که در زیر آب با سرعت 8 گره حرکت میکند. بدنه این زیردریایی ها توانایی رفتن تا عمق 350 متر را نیز دارد. ماندگاری این زیردریایی ها در دریا در حدود 30 روز است.
اما اصلی ترین تهدید این زیردریایی ها مربوط به توانایی شلیک موشکهای کروز پاپ آی توربو است. این موشک دارای بردی در حدود 1500 کیلومتر و قابلیت حمل سر جنگی اتمی به وزن 200 کیلوگرم است و در درون از 6 کیلوگرم پولوتونیم استفاده شده است. این موشکها از لانچرهای 655 میلی متری زیردریایی های کلاس دلفین قابل پرتاب است. موشکهای کروز پاپ آی توربو بر پایه موشک کروز هوا پرتاب آمریکایی آ جی ام _ 142 طراحی و ساخته شده است. اما برای مقابله با این تهدیدات میتوان از چند روش استفاده کرد:1) برای مقابله با موشکهای کروز پاپ آی توربو می توان از سیستم پدافند هوایی ارتفاع پایین تور ام یک استفاده کرد.2) در صورت امکان دست به خرید جنگنده دفاع هوایی میگ 31 مدل بی ام مجهز به رادار نیرومند زاسلون 800 که توانایی کشف اهدافی مثل موشک کروز تا برد 400 کیلومتر را دارد و از موشکهای بسیار نیرومند آ آ _9  و آ آ _ 13 استفاده میکند زد.3) برای مقابله با خود زیردریایی های کلاس دلفین نیز میتوان از هواپیماهای گشت دریایی پی_3 اوریون استفاده کرد. با توجه به اینکه این زیردریایی ها در منطقه شمال اقیانوس هند نیز دیده شده اند، لزوم برقراری گشتهای هوایی برای رهگیری این زیردریایی ها بسیار لازم است. 4) اما راه بعد استفاده از زیردریایی های کلاس کیلوی نیروی دریایی ارتش و در صورت مکان خرید مدل جدید تر این زیردریایی ها یعنی تایپ 636 است. این زیردریایی توانایی انجام ماموریت گشت و انهدام شناورهای سطحی و زیر سطحی دشمن را دارد. ( در شماره بعد مقاله ای در مورد زیردریایی های کلاس کیلو تایپ 636 را به خدمتان عرضه خواهم کرد.) در پایان بایستی دوباره بر این نکته تاکید میکنم که زیردریایی های کلاس دلفین تهدید بسیار جدی بر علیه کشور ما هستند و با توجه به خلق و خوی غیر انسانی سران رژیم صهیونیستی می بایست که برنامه ریزی دقیق، فوری و جدی برای مقابله با این تهدید اندیشیده شود.
نویسنده و مترجم: مجتبی خاجی
از دوستان می خواهم نظرات خود را اعلام کنند.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان