در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

207

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 مهر 1386 22:40

آرشيو سپاس: 234 مرتبه در 63 پست

تفاوت بین تیپ ترونیک و سکوئنشیال چیست ؟

توسط AMIR-Z » سه شنبه 4 دی 1386 01:25

با سلام- لطفا" مرا در این زمینه راهنمائی فرمائید.
تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3331

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 8 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 03:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » سه شنبه 4 دی 1386 02:57

دوست عزیز گیرباکس تیپترونیک نوعی امکان هست که بر روی گیرباکسهای اتومات قرار میگیرد ،

یعنی بطور کلی از نوع گیرباکس اتومات محسوب میشود با این امکان که قابلیت این را دارد که دنده ها بصورت دستی و منوال عوض شوند ،

که راننده بتونه تا جایی که میتونه گاز بده و قدرت بیشتری بگیره اما باز هم نوع اتومات هست ،

یعنی اگر دنده عوض نشه تا به محدوده قرمز برسه خودبخود گیرباکس دنده را به بعدی تعویض میکند.


(مدل تیپترونیک)



اما گیرباکس سکوئنشال یک نوع دستی و منوال هست که اکثراً هم در اتومبیل های ریس یا ماشینهای سوپراسپرت از انها استفاده میشه مثل فراری ، لامبورگینی ، پورشه و...

که کار تعویض دنده با دو اهرم یا پدال یا در بعضی ماشینها مثل مرسدس با دکمه صورت میگیره ، بدین گونه که این پدالها یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ فرمان قرار میگیرند.

یکی از انها که سمت راستی میباشد کار تعویض دنده به دنده های بعدی را انجام میدهد ( اصطلاحاً UP یا Forward یا + گفته میشه) .

دیگری هم کار برگرداندن دنده به قبلی یا همون معکوس (Down یا Backward یا - ) را انجام میده.

راننده هر وقت که اراده کند میتواند دنده را عوض کند یا به قبلی معکوس دهد مثل دنده خودروهای فرمولا وان یا بعضی موتور سیکلت ها.

این سیستم فاقد پدال کلاچ هست و دنده با اشاره دست به اون اهرم ها تعویض میشود (همانند شکل)






 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان



CentralClubs Hosting