مقايسه سوناتا با کمري

در اين بخش انواع خودروها معرفي مي‌شوند

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج شنبه 18 بهمن 1386, 5:44 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

مقايسه سوناتا با کمري

پست توسط arash_htm » پنج شنبه 18 بهمن 1386, 5:53 pm

با عرض سلام .به نظر اونایی که سوناتا و کمری رو تست کردن کودوم بهتره؟موندیم سوناتا بخریم یا کمری! :? :? :? :?

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 3 مهر 1388, 11:08 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: مقايسه سوناتا با کمري

پست توسط سياووش » جمعه 3 مهر 1388, 11:34 am

سلام-به حر حال سوناتا نسبت به كمري برتري داره از هر لحاظي كه بگي- اول اينكه شاسي كمري بيش از حد پايينه-شتابش نسبت به سوناتا پايينتره- رينگهاي ضعيفي داره- اگر از روي يكي از مانعي كه اصطلاحا سرعت گير بهش ميگويند(تپه) رد بشيد صد درصد شاسي ماشين ميخوره- اگر سوناتا6سيلندر بخري ديگه معركهتصویر ولي اگر ميخواهي هزينه كني پول بيشتر بده آزارا6 سيلندر بگير براي خودش غوليهتصویر

Major
Major
پست: 253
تاریخ عضویت: سه شنبه 10 بهمن 1385, 2:43 am
سپاس‌های ارسالی: 671 بار
سپاس‌های دریافتی: 659 بار

Re: مقايسه سوناتا با کمري

پست توسط F-14 Fan » جمعه 3 مهر 1388, 12:10 pm

سوناتا ماشين كره ايست. كمري ماشين ژاپني.
مكانيكهااينجا ميگن اگه همه ماشينها را مثل كمري ميساختند ما بيكار ميشديم.
اينجا كه من هستم (نيم كره جنوبي) كمري انقدر شهرت خوبي داره كه سوناتا را در حد مقايسه با ان نميبينند.

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2658
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14092 بار
تماس:

Re: مقايسه سوناتا با کمري

پست توسط RAHVAR » جمعه 3 مهر 1388, 1:25 pm

تویوتا کمری ( جی ال ) در برابر هیوندای سوناتا
سلام دوستان
مقایسه بین هیوندای سوناتا ( چهار سیلندر ) با تویوتا کمری ( جی ال) هر دوی این خودروها ۴ سیلندر هستند



TOYOTA Camry [COLOR=#000000]vs Hyundai Sonata  
طراحی خارجی :



همانطوركه انتظار میرود چهره ی هر دو خودرو زیبا و جوان پسند طراحی شده است .طراحی سوناتا زودتر از كمری صورت گرفته . سوناتا اتومبیلی بود كه با ورودبه بازار سبك جدیدی را در طراحی خودروهای هیوندای رقم زد . و ما امروزهثمرات این مدل موفق را میبینیم .
فرم چراغ های جلوی سوناتا ذوزنقهشكل است و در آن قوس دیده نمیشود . فقط كمی چراغ های به طرفین كشیده شدهاند كه چهره ی خودرو را خشن تر میكند . جلوپنجره ی این خودرو از یك طرحنسبتا نهادینه شده در محصولات هیوندای استفاده میكند . نمونه ی اینجلوپنجره را در مدل های قبلی هیوندای نیز دیده بودیم .
فرم كلیچراغ ها و بدنه یك استیل هوشمند و خشن را به ارمغان آورده است . كاپوت جلوبا انواع خطوط تزئین شده تا هر چه بیشتر عضلانی جلوه كند .
در یك نگاه میتوان طرح سوناتا را جمع و جورتر از كمری دانست .
اماچهره ی كمری كه در مدل جی ال از جلوپنجره با زه های آلومینیومی استفادهمیكند . به نظر خود من این زه ها هماهنگی بیشتری با چراغ های كشیده یاین خودرو دارد ( در مدل اس ای جلوپنجره به رنگ مشكی میباشد ) .
فرمجلوی كمری محبوب و عامه پسند است . چراغ های آن دیگر مانند گذشته كسلكننده و قدیمی نیستند . در ظاهر این خودرو یك پویایی به چشم میخورد كه باحس علاقه در هم آمیخته است .
طرح وسیع تر جلوپنجره ی كمری به زیباتركردن خودرو كمك نموده است در حالی كه در سوناتا چنین نیست و پهنایجلوپنجره محدود شده است . طراحان سوناتا میتوانستند چراغ ها را كمی بیشتربه طرفین ببرند و جلوپنجره را بازتر طراحی كنند .
هماهنگی قطعات بابدنه در هر دو خودرو مناسب است ولی در سوناتا این هماهنگی كمتر است . بهگونه ای كه چراغ ها كمی برای جلوی خودرو بزرگ به نظر میرسند . این مشكل بهدلیل نحوه ی طراحی جلوی خودروست كه چندان پوش داده نشده و مرتفع به نظرنمیرسد .
تصویر
تصویر
باید گفت كه نحوه ی طراحی چراغ های عقب در هر دو خودرو مانند چراغ های جلوی آن خودروست .
در كمری چراغ ها به سمت پایین كشیده شده اند و صندوق عقب لبه دار طراحی گشته است .
چراغ نیز ابعاد نسبتا بزرگی دارد .
اما در سوناتا چراغ به صورت ذوزنقه ای شكل طراحی شده ولی با این تفاوت كه بیشتر بخش چراغ در بغل و كنج قرار دارد .
طرحعقب سوناتا به مراتب زیباتر و اسپرتی تر از كمری درآمده است . استفاده ازخطوط تیز در سوناتا حس جذابیت بیشتری را نسبت به خطوط نرم كمری ایجادمیكند .
ولی در سایر موارد كمری زیباتر و عضلانی تر از سوناتاست و برنده ی این بخش از آزمایش است .
طراحی داخلی :
تصویر
تصویر
طراحیداخلی كمری را میتوان یكی از بزرگترین نقاط قوت آن دانست . البته نه بهخاطر استفاده از تركیب ها و رنگ های مختلف در این مدل ( مدل جی ال از هیچپوشش چوبی یا فلزی استفاده نمیكند ) بلكه به دلیل طراحی ساده ولی گیرایكابین .
در كابین كمری همه چیز بر سر جای خود قرار گرفته است .دریچه های كولر در بالای سایر ادواتی قرار گرفته كه از جنس و كیفیت مناسبینیز برخوردارند .
رنگ و تركیب نشان دهنده ها و غربیلك فرمان نیز به مراتب زیباتر از سوناتا است .
شایدبدترین قسمت كابین سوناتا دریچه های كولر آن باشد كه در زیر سیستم صوتیقرار دارد و نحوه ی طراحی آن نیز بسیار ابتدایی و ساده است . به خصوص اینكه دریچه ها به گونه ای طراحی شده اند كه گویی داشبورد سوراخ شده و به اینشكل درآمده است !
رنگ كرم روشن با خاكستری چندان هماهنگی ندارد و این موردی است كه در هر دو خودرو دیده میشود ولی در كمری این ناهماهنگی كمتر است .
نحوهی طراحی ادوات سوناتا و كیفیت آن چندان چنگی به دل نمیزند . به نظر میرسدكه كره ای ها باید كمی بیشتر بر داخل خودروهایشان كار كنند .
رنگ زرد فسفری كمی برای این كابین زننده و نازیباست .
درحقیقت شما با دیدن كابین كمری با یك كابین زیبا و آرام روبرو هستید امااگر به كابین سوناتا نگاه بكنید با یك طرح سنگین و بی هویت روبرو میشوید .
در این بخش نیز كمری خودروی برتر است .
رتبه ی اول : تویوتا کمری جی ال
رتبه ی دوم : هیوندای سوناتا
   تصویر     
  

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2658
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14092 بار
تماس:

Re: مقايسه سوناتا با کمري

پست توسط RAHVAR » جمعه 3 مهر 1388, 1:27 pm

هیوندای سوناتا 2009
سلام دوستان




 Hyundai Sonata 2009  
   
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
  هیوندایسوناتا خودرویی بود که در بدو ورودش به ایران با استقبال بسیار مناسبیروبرو شد . چهره ی زیبا - تجهیزات مناسب و تنوع تیپ ها و مدل ها عواملیبودند که موجبات محبوبیت این خودرو را فراهم آوردند . سوناتا ابتدا در دوگونه ی چهار و شش سیلندر به فروش میرسد که بازه ی قیمتی بین 35 تا 42ملیون ( تقریبی ) شامل می شد . اما با ورود مدل لوکس تر " آزرا " نمایندهی این خودروساز در ایران تصمیم گرفت تا واردات گونه ی شش سیلندر را متوقفکند . اینک فیس لیفت این خودرو به بازار ایران راه پیدا کرده است و در ایننوشتار سعی شده تا به بررسی این خودرو پرداخته شود .   
   
 طراحی خارجی : 
   
 بی شک اولینقسمتی که در یک خودرو جلب توجه می کند ظاهر آن است . سوناتا نیز از اینقاعده مستثنی نیست و حتی به لطف داشتن نقطه ی قوت در همین بخش توانست بهفروش مناسبی نیز دست پیدا کند .  
 چهره ی سوناتا مدتی بود که دیگرجذابیت خود را از دست داده بود . به همین دلیل شرکت هیوندای تصمیم گرفت تادست به تغییراتی در ظاهر این خودرو بزند .  
   
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 مهم تغییری که بر روی سوناتا2009 صورت گرفته بزرگ شدن ابعاد چراغ های جلو است . این عضو از سوناتا کهدر شکل دهی شخصیت خودرو نقش مهمی داشت اینک دچار تغییر شده تا شخصیت ظاهریسوناتا نیز تغییر کند .  
 بر روی این چراغ های دیگر ازنوار کرومی خبری نیست و در یک کلام می توان گفت که سوناتای جدید به مراتبمحافظه کارتر گشته و این یعنی عقب نشینی از سبک طراحی جسورانه که در مدل2008 دیده می شد .  
 اینک سوناتا به سایر رقبای ژاپنیخود ( نظیر میتسوبیشی گالانت ) شبیه تر شده و چهره ای موقر تر پیدا کردهاست . تغییر محل لنز چراغ ها نیز نقش بسزایی در متفاوت کردن چهره ی سوناتاداشته است . البته این تفاوت به معنی بهبود و یا پیشرفت نیست بلکه به نوعیبرای سوناتا یک پسرفت در طراحی تلقی می شود .  
 سایر خطوط بدنه دچار تغییر خاصینشده اند و همانی هستند که بودند . نمای عقب ; جایی که به نظر میرسید بیشاز هر بخش دیگری نیاز به اصلاح و بازبینی دارد تقریبا بدون تغییر باقیمانده است .  
 در یک کلام میتوان گفت که طراحیسوناتای جدید به هیچ وجه انتظارات را برآورده نمی کند و بر هم خوردنتناسبات طرح ; آن هم در بخش جلو به زیبایی و جذابیت این خودرو لطمه واردکرده است . 
   
  طراحی داخلی :  
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 طراحی داخلیسوناتای قبلی مهم ترین تقطه ی ضعف آن بود ( در این مورد می توانید بهمطالب قبلی همین وبلاگ مراجعه کنید ) .البته این مورد محدود به سوناتانمی شد بلکه در اغلب خودروهای کره ای به چشم می خورد .  
 گویا شرکت هیوندای با علم بر این مسئله دست به تغییرات بزرگی در کابین این خودرو زده است .  
 شکل و محل دریچه های کولر کاملاتغییر کرده و اینک آن ها به جای پایین داشبورد - به سبک خودروهای ژاپنی -در طرفین داشبورد جاگذاری شده اند . شکل عمودی این دریچه ها کاملا با خطوطعمودی داشبورد هماهنگ است و اصولا تغییر فرم کابین از حالت افقی به عمودیموجب زیباتر و هماهنگ تر شدن آن گشته است .  
 شکل دکمه ها و ادوات کنترل کنندهنیز تغییر کرده و مدرن تر از قبل به نظر می رسد . رنگ بندی کابین و ترکیبرنگ های نقره ای - مشکی و آبی به جای کرم و سبز ; حالتی اسپرت تر به کابینبخشیده است . قابل ذکر است که امکان سفارش طرح چوب نیز در ایران وجوددارد که در آن صورت کابین سوناتا بیشتر حالتی لوکس به خود می گیرد .  
 البته شاید استفاده ی بیش از حداز رنگ مشکی در طول زمان احساس دلزدگی را ایجاد کند ولی مطمئنا استفاده ازاین رنگ جذابیتی به مراتب بیش تر از مدل قبلی را به سوناتا بخشیده است .  
 شکل فرمان و نشان دهنده ها نیزکاملا متناسب با سایر اجزای اتاق است و مورد خاصی در آن ها دیده نمی شود (به جز تغییر رنگ چراغ ها به آبی ) .  
 در کل طراحی داخلی سوناتا بهبودپیدا کرده و می تواند جذابیت بیشتری را از خود به نمایش بگذارد ولی بایدبه این نکته توجه نمود که هنوز هم هیوندای نتوانسته در این بخش به سطحبسیار مطلوب دست پیدا کند .  
   
 تجهیزات رفاهی و ایمنی :  
   
 سوناتای جدید با طیف نسبتا گسترده ای از امکانات رفاهی و ایمنی عرضه می شود .  
 وجود تجهیزات ایمنی نظیر : ششایربگ - قفل ایمنی کودک - ترمزهای دیسکی مجهز به ABS - مه شکن های جلو وعقب - چراغ ترمز شیشه عقب و سیستم اتوماتیک روشنایی چراغ های جلو که براساس میزان نور محیط اقدام به تنظیم نوردهی چراغ های مینماید سبب شده تاسوناتا به خودرویی ایمن تبدیل گردد .  
 تجهیزات رفاهی سوناتا نیز شامل :فرمان هیدرولیک - رینگ های آلومینیومی 16 اینچی - صندلی راننده برقی -صندلی های جلوی گرم شونده - سیستم صوتی MP3 با ظرفیت شش سی دی - تهویه یمطبوع کاملا اتوماتیک و مجهز به سیستم کنترل کیفیت هوا - کروز کنترل -سنسور عقب - آینه های جانبی برقی و گرم شونده - گرم کن شیشه ی عقب -سانروف دو حالته - پورت USB و iPOD در کنسول وسط و کامپیوتر سفر می گرددکه در نوع خود جالب توجه است ( البته موارد جزئی نیز بود که از ذکر آن هاخودداری کردم ) .  
 در این بخش سوناتا امکاناتمناسبی را در اخیتار می گذارد که در کنار فضای داخلی بسیار جادار موجباتراحتی و آسایش سرنشینان را فراهم می آورد .  
 موتور و گیربکس :  
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 همان طور که درابتدای مقاله گفته شد سوناتاهای قبلی با دو موتور شش و چهار سیلندر عرضهمی شدند که گونه ی شش سیلندر آن حقیقتا شتاب فوق العاده ای داشت .  
 اما سوناتای جدید به یک موتور4/2 لیتری DOHC مجهز است که حداکثر توان آن برابر 174 اسب بخار می باشد کهدر دور موتور 6000 به دست می آید .  
 حداکثر گشتاور این موتور برابر 227 نیوتون متر است که موجب شده هنوز هم سوناتا یک خودروی تند و تیز محسوب گردد .  
 اگرچه شتابگیری سوناتای چهارسیلندر خیلی سریع نیست ولی میزان قدرت آن برای اغلب شرایط رانندگی جوابگومی باشد و می تواند نیازهای بسیاری از رانندگان را برطرف سازد .  
 جاگزینی گیربکس پنج سرعته یاتوماتیک که امکان تعویض دنده ها به صورت دستی نیز در آن پیشبینی شده نقطهی قوتی است که باز هم سوناتای فیس لیفت را یک سر و گردن بالاتر از مدلقبلی قرار می دهد .  
 پایان سخن : 
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 قیمت رسمی اینخودرو که توسط شرکت " آسان موتور " عرضه می شود برابر 9/41 ملیون تومان میباشد که حدود 5-6 ملیون تومان از مدل قبلی بیشتر است . اما در جایی کهخودرویی مانند تویوتا کورولا با موتور 8/1 لیتری و اتاق کوچک نیز 40 ملیونتومان برچسب قیمت خورده قیمت سوناتا چندان غیر عادی به نظر نمی رسد .  
 سوناتای جدید اگرچه آن تناسباتمدلی قبلی را ندارد ( در بخش طراحی بدنه ) ولی دارای کابینی به مراتبزیباتر و تجهیزاتی کامل است که می تواند این خودرو را به انتخاب اولخانواده تبدیل کند .  
   تصویر     
  

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1166
تاریخ عضویت: سه شنبه 3 مرداد 1385, 11:49 am
سپاس‌های ارسالی: 946 بار
سپاس‌های دریافتی: 2883 بار

Re: مقايسه سوناتا با کمري

پست توسط SHAHRAM » جمعه 3 مهر 1388, 1:31 pm

ب تشکر از دوستان ،به تاریخ پست دقت کنید! :razz:
"هرکس از راه رسید نانش دهید و از ایمانش مپرسید . چه ، آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد ، قطعا بر سفره بوالحسن به نان ارزد "
( شیخ ابوالحسن خرقانی )

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2658
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14092 بار
تماس:

Re: مقايسه سوناتا با کمري

پست توسط RAHVAR » جمعه 3 مهر 1388, 1:37 pm

تویوتا کمری ۲۰۰۷ سی ای
طراحی خارجی : تصویر
طراحیخارجی این خودرو باید طوری میبود تا بتواند جایگزین خلفی برای مدل قبلی وبسیار پرفروش خود به خصوص در آمریکا باشد . به همین دلیل طراحی این خودروبا دقت و ظرافت خاصی صورت گرفته و حتی بدبین ترین منتقدان نیز آن را زیبامینامند .
تصویر
طراحیمدل جدید این خودرو تا حدودی به مدل قبلی خود نیز شباهت دارد و چراغ هایآن نیز از فرم کشیده ای برخوردارند . ضمن این که دیگر درقسمت عقب از آنطرح عجیب و غریب مرتفع کمری! خبری نیست و طرح پشت ان قابل قبول تر شده است.
درکل طراحی خارجی این خودرو را زیبا " جذاب و دوست داشتنی نامید که میتواندبا استفاده از خوشنامی تویوتا در هر کجا از دنیا و به خصوص ایران به فروشمناسبی دست یابد .
البته پیش بینی من این است که این خودرو اگر با قیمتی در محدوده ی کمری قبلی عرضه شود حتما بازار فوق العاده ای خواهد داشت.
طراحی داخلی : تصویر
طراحیداخلی این خودرو واقعا زیباست حتی در مدل پایه (مدل مورد آزمایش) نیز اینطرح هم چنان جذابیت و زیبایی خود را به همراه دستگاه جی پی اس زیبای خودحفظ کرده است البته وقتی بدانید که شما در برابر این خودروی زیبا دربازارهای جهانی برای مدل پایه ۱۷۵۰۰۰ دلار بپردازید این زبایی در نظراتانزیباتر نیز جلوه خواهد کرد!!!
تصویر
طراحیغربالک فرمان این خودرو زیباست و با قطعات چوبی رنگ روشن روی داشبوردهماهنگی کامل دارد ضمن این که از روی فرمان میتوانید سایر وسایل را نیزکنترل کنید.
ارگونوی و داشبورد زیبای این خودرو نیز نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند
شایدتنها ایراد کوچکی که بر طرحی داخلی این خودرو میتوان گرفت بی روح بودنفضای آن و عدم استفاده از رنگ های گرم و جذاب است که با توجه به نوع خودرو(خانوادگی) معقول جلوه میکند.
موتور و گیربکس: تصویر
مدلمورد بررسی از نوع سی ای یا پایه بوده و از موتوری به حجم ۲۴۰۰ سی سی ۴سیلندر دارای سرسیلندرهای دوچ میباشد که حداکثر در دور موتور ۶۰۰۰ ۱۵۸اسب بخار نیرو تولید میکند .
اینخودرو به یک گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است که با توجه به قیمت خودرو طبیعیاست ولی کاش سازنده این خودرو را با دنده ۶ سرعته به بازار عرضه مینمود.
پایان سخن : تصویر
درپایان کمری ۲۰۰۷ را باید خودرویی مطلوب و با ظاهر و داخل در خور توجهنامید که در صورت عرضه در کشور با قیمت مناسب قطعا قیب جدی تری برای نیسانماکسیما و هیوندای سوناتا خواهد بود که به نظر من از پس هر دوی آن ها برمی آید.
تصویر

تصویر
   تصویر     
  

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2658
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14092 بار
تماس:

Re: مقايسه سوناتا با کمري

پست توسط RAHVAR » جمعه 3 مهر 1388, 1:41 pm

SHAHRAM نوشته شده:ب تشکر از دوستان ،به تاریخ پست دقت کنید! :razz:


عیبی نداره گرد و خاک تاپیک رو گرفتم حالا تازه شده
   تصویر     
  

ارسال پست

بازگشت به “معرفي خودرو”