چگونه از كاهش قند خون جلوگيري كنيم؟

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3050
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 347 بار
سپاس‌های دریافتی: 1565 بار
تماس:

چگونه از كاهش قند خون جلوگيري كنيم؟

پست توسط Dr.Akhavan » یک شنبه 31 اردیبهشت 1385, 1:38 am

  از كاهش قند خون جلوگيري كنيم؟ 



اگر در ساعات بين خوردن مواد غذايي دچار حالتهايي چون ضعف، سرگيجه و حالت تهوع مي شويد ممكن است با مشكل قند خون پايين مواجه باشيد.
به گزارش ايسنا، اگرچه معمولاً تصور مي شود كه كاهش قند خون فقط در افراد ديابتي بروز مي كند، اما تجربه نشان داده است افراد غيرديابتي نيز به اين حالت دچار مي شوند.
دلايل اصلي اين امر مشخص نيست اما برخي تحقيقات نشان مي دهد كه برخي افراد نسبت به آزاد شدن هورموني موسوم به اپي نفرين در بدن حساس هستند.

محققان آمريكايي در همين رابطه توصيه مي كنند به منظور جلوگيري از كاهش قند خون بهتر است تقريباً هر 3 ساعت يكبار از وعده ها يا ميان وعده هاي كوچك خوراكي تغذيه كنيد. با دستيابي به منبع دايمي انرژي بدن مي تواند سطح طبيعي از گلوكز مورد نياز خود را تأمين كند. ورزش منظم و رژيم غذايي متنوع حاوي مقادير زيادي ميوه ها و سبزيجات، درصدي از نان و برنج سبوس دار، درصدي از پروتئين مانند گوشت و لبنيات نيز توصيه مي شود.
همچنين مصرف مواد غذايي و نوشيدني هاي حاوي قند بالا مانند نوشيدني هاي گازدار و نيز آب ميوه هاي شيرين شده به ويژه با معده خالي جايز نيست.

ارسال پست

بازگشت به “بهداشت مواد غذايي”