در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3049

تشکر کرده: 26 مرتبه
تشکر شده: 119 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 7 اسفند 1384 03:45

آرشيو سپاس: 1566 مرتبه در 615 پست

چگونه از كاهش قند خون جلوگيري كنيم؟

توسط Dr.Akhavan » يکشنبه 31 اردیبهشت 1385 01:38

[align=center]چگونه از كاهش قند خون جلوگيري كنيم؟




اگر در ساعات بين خوردن مواد غذايي دچار حالتهايي چون ضعف، سرگيجه و حالت تهوع مي شويد ممكن است با مشكل قند خون پايين مواجه باشيد.
به گزارش ايسنا، اگرچه معمولاً تصور مي شود كه كاهش قند خون فقط در افراد ديابتي بروز مي كند، اما تجربه نشان داده است افراد غيرديابتي نيز به اين حالت دچار مي شوند.
دلايل اصلي اين امر مشخص نيست اما برخي تحقيقات نشان مي دهد كه برخي افراد نسبت به آزاد شدن هورموني موسوم به اپي نفرين در بدن حساس هستند.

محققان آمريكايي در همين رابطه توصيه مي كنند به منظور جلوگيري از كاهش قند خون بهتر است تقريباً هر 3 ساعت يكبار از وعده ها يا ميان وعده هاي كوچك خوراكي تغذيه كنيد. با دستيابي به منبع دايمي انرژي بدن مي تواند سطح طبيعي از گلوكز مورد نياز خود را تأمين كند. ورزش منظم و رژيم غذايي متنوع حاوي مقادير زيادي ميوه ها و سبزيجات، درصدي از نان و برنج سبوس دار، درصدي از پروتئين مانند گوشت و لبنيات نيز توصيه مي شود.
همچنين مصرف مواد غذايي و نوشيدني هاي حاوي قند بالا مانند نوشيدني هاي گازدار و نيز آب ميوه هاي شيرين شده به ويژه با معده خالي جايز نيست.

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان



phpBB | CentralClubs