در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

491

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 4 فروردین 1385 17:32

آرشيو سپاس: 60 مرتبه در 38 پست

" چند توصيه تغذيه اي جالب! "

توسط sara » دوشنبه 1 خرداد 1385 18:07

قارچ براي استخوان

قارچ داراي ميزان زيادي ويتامين D است . منابع غذايي حاوي ويتامين D زيادند مثل ماهي ، لبنيات و... .  جالب است بدانيد که در زمستان با توجه به اين مسئله که نور خورشيد کمتر است ، قارچ مي تواند به تأمين vit D  مورد نياز براي جذب کلسيم کمک کند.

قارچ را در سوپ يا سالاد بريزيد و مطمئن باشيد حرارت پخت ، تغيير زيادي در vit D آن نمي دهد

هويج براي پوست

هويج داراي ماده اي به نام بتاکاروتن است که در بدن تبديل به ويتامين A مي شود . يکي از اثرات ويتامين A ، افزايش بازسازي پوست است. ويتامين A ، ديد انسان را بهتر مي کند و از بروز سرطان جلوگيري مي نمايد .

سيب زميني مطلوب براي لاغر شدن
اين سبزي نشاسته اي ، ويتامين C , B و خصوصاً B6 ، زياد دارد. سيب زميني به دليل دارا بودن فيبر ، سير کننده و بهبود دهنده وضعيت مزاجي است.

بهتر است بدانيد براي حفظ خواص سيب زميني ، پخت آن بايد حتماً با پوست انجام شود.

فلفل دلمه اي را در زمستان بخوريد

داراي ميزان زيادي ويتامين E , C است ، که اين ويتامينها ضد هر نوع بيماري مزمن هستند. اين فلفل ، به گوارش غذا و جذب املاح غذا کمک مي کند ، پس مبتلايان به کم خوني خوردن آن را فراموش نکنند.

حبوبات – کم کالري ، پر فايده

حبوبات ، منابع غني پتاسيم و منيزيم هستند و پروتئين زيادي دارند . حبوبات را در گروه گوشت قرارمي دهند. حبوبات ، اسيد فوليک و B6 زيادي دارند. کلسيم و آهن آنها اگر چه کمتر جذب مي شود ولي براي افراد کم خون ، خوردن حبوبات ضروري است . افرادي که گياهخوار هستند با خوردن حبوبات ، پروتئين مورد نيازشان را تأمين مي کنند . براي کم کردن نفخ ِ حاصل از حبوبات ، قبل از پختن چند ساعتي آنها را بخيسانيد و آب آنرا دور بريزيد.

يک پيشنهاد خوب:مي توانيد با استفاده از تمام مواد غذايي که ذکر شد ، سالاد خوشمزه اي تهيه کنيد که سرشار از ويتامين است . با کمي ، قارچ ريز شده + هويج ريز شده +  فلفل سبز ريز شده + سيب زميني و لوبياي پخته + گشنيز يا جعفري خرد شده + روغن زيتون و کمي سس مايونز ، يک سالاد خوشمزه و مفيد تهيه کنيد که بيشتر ويتامين و املاح مورد نياز بدن شما را تأمين مي کند .

پس هفته اي چند بار اين سالاد را  تهيه و ميل کنيد.

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3049

تشکر کرده: 26 مرتبه
تشکر شده: 119 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 7 اسفند 1384 03:45

آرشيو سپاس: 1566 مرتبه در 615 پست

توسط Dr.Akhavan » سه شنبه 2 خرداد 1385 01:19

sara,  خانم
دسستت درد نكنه
خيلي كامل نوشتي :smile:  :smile:  :-)


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان