" چند توصيه تغذيه اي جالب! "

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 491
تاریخ عضویت: جمعه 4 فروردین 1385, 5:32 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 64 بار

" چند توصيه تغذيه اي جالب! "

پست توسط sara » دو شنبه 1 خرداد 1385, 6:07 pm

قارچ براي استخوان

قارچ داراي ميزان زيادي ويتامين D است . منابع غذايي حاوي ويتامين D زيادند مثل ماهي ، لبنيات و... . جالب است بدانيد که در زمستان با توجه به اين مسئله که نور خورشيد کمتر است ، قارچ مي تواند به تأمين vit D مورد نياز براي جذب کلسيم کمک کند.

قارچ را در سوپ يا سالاد بريزيد و مطمئن باشيد حرارت پخت ، تغيير زيادي در vit D آن نمي دهد

هويج براي پوست

هويج داراي ماده اي به نام بتاکاروتن است که در بدن تبديل به ويتامين A مي شود . يکي از اثرات ويتامين A ، افزايش بازسازي پوست است. ويتامين A ، ديد انسان را بهتر مي کند و از بروز سرطان جلوگيري مي نمايد .

سيب زميني مطلوب براي لاغر شدن
اين سبزي نشاسته اي ، ويتامين C , B و خصوصاً B6 ، زياد دارد. سيب زميني به دليل دارا بودن فيبر ، سير کننده و بهبود دهنده وضعيت مزاجي است.

بهتر است بدانيد براي حفظ خواص سيب زميني ، پخت آن بايد حتماً با پوست انجام شود.

فلفل دلمه اي را در زمستان بخوريد

داراي ميزان زيادي ويتامين E , C است ، که اين ويتامينها ضد هر نوع بيماري مزمن هستند. اين فلفل ، به گوارش غذا و جذب املاح غذا کمک مي کند ، پس مبتلايان به کم خوني خوردن آن را فراموش نکنند.

حبوبات – کم کالري ، پر فايده

حبوبات ، منابع غني پتاسيم و منيزيم هستند و پروتئين زيادي دارند . حبوبات را در گروه گوشت قرارمي دهند. حبوبات ، اسيد فوليک و B6 زيادي دارند. کلسيم و آهن آنها اگر چه کمتر جذب مي شود ولي براي افراد کم خون ، خوردن حبوبات ضروري است . افرادي که گياهخوار هستند با خوردن حبوبات ، پروتئين مورد نيازشان را تأمين مي کنند . براي کم کردن نفخ ِ حاصل از حبوبات ، قبل از پختن چند ساعتي آنها را بخيسانيد و آب آنرا دور بريزيد.

[font=Comic Sans MS]يک پيشنهاد خوب:  توانيد با استفاده از تمام مواد غذايي که ذکر شد ، سالاد خوشمزه اي تهيه کنيد که سرشار از ويتامين است . با کمي ، قارچ ريز شده + هويج ريز شده + فلفل سبز ريز شده + سيب زميني و لوبياي پخته + گشنيز يا جعفري خرد شده + روغن زيتون و کمي سس مايونز ، يک سالاد خوشمزه و مفيد تهيه کنيد که بيشتر ويتامين و املاح مورد نياز بدن شما را تأمين مي کند .

پس هفته اي چند بار اين سالاد را تهيه و ميل کنيد.

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3050
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 347 بار
سپاس‌های دریافتی: 1565 بار
تماس:

پست توسط Dr.Akhavan » سه شنبه 2 خرداد 1385, 1:19 am

sara, خانم
دسستت درد نكنه
خيلي كامل نوشتي :smile: :smile: :-)

ارسال پست

بازگشت به “بهداشت مواد غذايي”