در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي غير نظامي به بحث بپردازيد
Administrator

Administrator



نماد کاربر
پست ها

15478

تشکر کرده: 10208 مرتبه
تشکر شده: 3957 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 7 بهمن 1384 19:51

آرشيو سپاس: 30251 مرتبه در 5981 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط Mahdi1944 » يکشنبه 21 شهریور 1389 06:06

lastaviator,  
لطفا فارسي تاپيک کنيد، توصيه ميکنم يک بار قوانين انجمن رو مطالعه بفرماييد، ارسال فينگليش مجاز نيست
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست     هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست     خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mahdi1944 تشکر کرده اند:
noora, SAMAN, CAPTAIN PILOT, kosar.ad

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 6 مهر 1389 01:38

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط بردیا.و » سه شنبه 6 مهر 1389 13:30

سلام   می خوام بدونم آدرس و تلفن آن مرکز آموزش فنون هوایی کجاست؟؟ اصلا از کجا شروع کنم؟؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب بردیا.و تشکر کرده اند:
Shahbaz

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 24 آبان 1389 21:39

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط farzan26 » دوشنبه 24 آبان 1389 21:47

سلام
من یک سئوال داشتم
من سنم 26 سال هست و از سلامتی جسمی خوبی هم بر خوردار هستم و انقدر عاشق خلبانی و هواپیمای مسافربری هستم که از سال 1998 با flight simulator دارم کار میکنم تا الان و کار کردنم هم روی آموزش هایی هست که توی خود برنامه بوده . جوری من به خلبانی و هواپیما علاقه و عشق دارم که مواقعی که حالم خوب نباشه به فرودگاه میرم و هواپیما ها رو نگاه میکنم , با این کار حالم بهتر میشه.
آیا من توی این سن شانسی دارم یا خیر ؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب farzan26 تشکر کرده اند:
kosar.ad

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 1 تیر 1390 14:53

آرشيو سپاس: 6 مرتبه در 3 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط kalahan 2 » چهارشنبه 1 تیر 1390 15:04

سلام

من دانش آموز سال دوم دبیرستان رشته ی ریاضی ام.

میشه به من کمک کنید و بگید که از الان چه کارهایی باید انجام بدم که بتونم خلبان یه شرکت هواپیمایی خارجی بشم؟

و اینکه درباره ی حقوق خلبانی هم صحبت کنید.

من شنیدم که شرکت هواپیمایی هما با ساعتی 600 هزار تومن خلبانی یاد میده و مدرک معتبری میده آیا مدرکش واقعا معتبره؟

با تشکر

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب kalahan 2 تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, kosar.ad

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2877

تشکر کرده: 1406 مرتبه
تشکر شده: 1281 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط CAPTAIN PILOT » چهارشنبه 1 تیر 1390 17:25

دوست عزیز و گرامی, جناب kalahan 2
درود بر شما

چه کارهایی باید انجام بدم که بتونم خلبان یه شرکت هواپیمایی خارجی بشم؟

جهت استخدام و پرواز در شرکت های هواپیمایی بین المللی و خارج از کشور, شما موظف به فراگیری فنون هوایی و اخد گواهینامه های: PPL, CPL, IR و ATPL (در کشورهای ICAO) و تحت نظر سازمان های قانون گذار همان کشور و یا مورد تائید آن کشور میباشید. بخشی از منطقه آسیا, آفریقا و اقیانوسیه (شامل استرالیا و نیوزلند) تحت نظر سازمان ICAO و اروپا (به استثنا کشورهای اسکاندیناوی) تحت نظر IATA و JAA و همچنین آمریکا و کانادا تحت نظر FAA میباشند. به عنوان مثال چنانچه شما قصد داشته باشید در یک شرکت آمریکایی همچون JetBlue استخدام شوید, باید دارای 6 گواهینامه پروازی مطابق قوانین FAA باشید. سایر مدارک نیز در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط لازم و پس از گذراندن یک دوره تکمیلی, قابل تبدیل و Regular میباشند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
گواهینامه خلبانی PPL و صادر شده از جانب FAA

درباره ی حقوق خلبانی هم صحبت کنید.

حقوق مادی هر خلبان, به عوامل متعددی ه
مچون: وضعیت اقتصادی شرکت هواپیمایی, نوع هواپیما و Type پروازی, سابقه پرواز (بر مبنای ساعت), درجه خلبان, ناحیه عملیات و .... وابسته میباشد. متاسفانه حقوق مادی خلبانان در داخل کشور (اعم از نظامی و غیر نظامی) بسیار ناچیز و در مقابل هزینه تحصیل (بالغ بر 70 میلیون تومان در شاخه غیر نظامی) بسیار تاسف برانگیز میباشد. حقوق پایه کمک خلبان B727 و F-100 در شرکت Iran Air و به عنوان Airline رسمی ایران در ازای 110 ساعت پرواز در ماه, معادل 850 الی 1 میلیون تومان میباشد و در مقابل حقوق پایه کاپیتان B747 در همان شرکت معادل 2/8 الی 3/5 میلیون تومان است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
B737-800

در مقابل, حقوق پایه فارق التحصیلان خلبانی در آمریکا و به عنوان کمک خلبان B737-800 و بدون هیچگونه سابقه پروازی, در ازای 75 ساعت پرواز در ماه, معادل 25 هزار دلار میباشد! در صورت پرواز اضافه بر این میزان, مقدار 20% به مبالغ فوق در ازای هر ساعت افزوده میگردد. این رقم برای کاپیتان یک فروند A380 در شرکت هواپیمایی Emirates و در ازای 90 ساعت پرواز در ماه, به مبلغ 45 الی 50 هزار دلار نیز میرسد!

من شنیدم که شرکت هواپیمایی هما با ساعتی 600 هزار تومن خلبانی یاد میده و مدرک معتبری میده آیا مدرکش واقعا معتبره؟

تا آنجا که بنده میدانم نرخ مصوب مرکز آموزش فنون هوایی Iran Air تا پایان سال 1389 جهت هر ساعت آموزش پرواز تا مقطع IR یا همان Instrument Rating معادل 200 الی 260 هزار تومان (بدون احتساب دوره زمینی) تعیین گردیده بود. با اینحال بر خلاف تبلیغات گسترده ای که آموزشگاه های خلبانی به راه انداخته اند, حدود 2 سال است که هیچیک از مدارک صادر شده توسط سازمان هواپیمایی ایران (CAO) مورد تائید سایر کشورها و شرکت های هواپیمایی خارجی نمیباشد و حتی اخیرا" امتیاز تبدیل و Regular نیز حذف گردیده است! متاسفانه بخشی از این موضوع ناشی از هواپیماهای فرسوده و محدود و بخش دیگری از آن, مربوط به تحریمات و فشارهای سیاسی میباشد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CAPTAIN PILOT تشکر کرده اند:
kalafe2006, noora, apple2009, boreal-soldier, airplane, kimia 55, shola, oweiys, interceptor, nima-rad, MOHAMMAD_ASEMOONI, SHAHRAM, ASHKAN95, shaman, Shahbaz, Palange Zakhmi, Mahdi1944, رونین

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 1 تیر 1390 14:53

آرشيو سپاس: 6 مرتبه در 3 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط kalahan 2 » جمعه 3 تیر 1390 14:07

خیلی ممنون بابت پاسخ کاملتان.

این شغل نیاز به رفتن به دانشگاه دارد یا خیر؟

به نظر شما چه کشور هایی برای آغاز این کار مناسب ترند و آسانتر استخدام میکنند؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب kalahan 2 تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, airplane

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1407

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 8 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 شهریور 1385 01:31

محل سکونت

مازندران

آرشيو سپاس: 5989 مرتبه در 1152 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط airplane » جمعه 3 تیر 1390 18:54

CAPTAIN PILOT نوشته است:دوست عزیز و گرامی, جناب kalahan 2
درود بر شما

چه کارهایی باید انجام بدم که بتونم خلبان یه شرکت هواپیمایی خارجی بشم؟

جهت استخدام و پرواز در شرکت های هواپیمایی بین المللی و خارج از کشور, شما موظف به فراگیری فنون هوایی و اخد گواهینامه های: PPL, CPL, IR و ATPL (در کشورهای ICAO) و تحت نظر سازمان های قانون گذار همان کشور و یا مورد تائید آن کشور میباشید. بخشی از منطقه آسیا, آفریقا و اقیانوسیه (شامل استرالیا و نیوزلند) تحت نظر سازمان ICAO و اروپا (به استثنا کشورهای اسکاندیناوی) تحت نظر IATA و JAA و همچنین آمریکا و کانادا تحت نظر FAA میباشند. به عنوان مثال چنانچه شما قصد داشته باشید در یک شرکت آمریکایی همچون JetBlue استخدام شوید, باید دارای 6 گواهینامه پروازی مطابق قوانین FAA باشید. سایر مدارک نیز در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط لازم و پس از گذراندن یک دوره تکمیلی, قابل تبدیل و Regular میباشند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
گواهینامه خلبانی PPL و صادر شده از جانب FAA

درباره ی حقوق خلبانی هم صحبت کنید.

حقوق مادی هر خلبان, به عوامل متعددی ه
مچون: وضعیت اقتصادی شرکت هواپیمایی, نوع هواپیما و Type پروازی, سابقه پرواز (بر مبنای ساعت), درجه خلبان, ناحیه عملیات و .... وابسته میباشد. متاسفانه حقوق مادی خلبانان در داخل کشور (اعم از نظامی و غیر نظامی) بسیار ناچیز و در مقابل هزینه تحصیل (بالغ بر 70 میلیون تومان در شاخه غیر نظامی) بسیار تاسف برانگیز میباشد. حقوق پایه کمک خلبان B727 و F-100 در شرکت Iran Air و به عنوان Airline رسمی ایران در ازای 110 ساعت پرواز در ماه, معادل 850 الی 1 میلیون تومان میباشد و در مقابل حقوق پایه کاپیتان B747 در همان شرکت معادل 2/8 الی 3/5 میلیون تومان است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
B737-800

در مقابل, حقوق پایه فارق التحصیلان خلبانی در آمریکا و به عنوان کمک خلبان B737-800 و بدون هیچگونه سابقه پروازی, در ازای 75 ساعت پرواز در ماه, معادل 25 هزار دلار میباشد! در صورت پرواز اضافه بر این میزان, مقدار 20% به مبالغ فوق در ازای هر ساعت افزوده میگردد. این رقم برای کاپیتان یک فروند A380 در شرکت هواپیمایی Emirates و در ازای 90 ساعت پرواز در ماه, به مبلغ 45 الی 50 هزار دلار نیز میرسد!

من شنیدم که شرکت هواپیمایی هما با ساعتی 600 هزار تومن خلبانی یاد میده و مدرک معتبری میده آیا مدرکش واقعا معتبره؟

تا آنجا که بنده میدانم نرخ مصوب مرکز آموزش فنون هوایی Iran Air تا پایان سال 1389 جهت هر ساعت آموزش پرواز تا مقطع IR یا همان Instrument Rating معادل 200 الی 260 هزار تومان (بدون احتساب دوره زمینی) تعیین گردیده بود. با اینحال بر خلاف تبلیغات گسترده ای که آموزشگاه های خلبانی به راه انداخته اند, حدود 2 سال است که هیچیک از مدارک صادر شده توسط سازمان هواپیمایی ایران (CAO) مورد تائید سایر کشورها و شرکت های هواپیمایی خارجی نمیباشد و حتی اخیرا" امتیاز تبدیل و Regular نیز حذف گردیده است! متاسفانه بخشی از این موضوع ناشی از هواپیماهای فرسوده و محدود و بخش دیگری از آن, مربوط به تحریمات و فشارهای سیاسی میباشد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



موفق باشید






کاپیتان عذز میخوام این عکس خودتی.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرين ويرايش توسط CAPTAIN PILOT on جمعه 3 تیر 1390 19:20, ويرايش شده در 2.
دليل: خیر دوست عزیزم! تصویر فوق متعلق به کاپیتان (خانم) و کمک خلبان (آقا) در شرکت هواپیمایی British Airways انگلستان میباشد.
آیا می دانید هر فرد پس از مرگ با اهدای اعضای خویش می تواند سبب نجات یا ارتقای سلامتی بیش از 50 نفر شود


برای عضویت در انجمن اهدای عضو به لینک زیر مراجعه کنید


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

تا چند زنم بروی دریاها خشت               بیزار شدم ز بت‌پرستان کنشت

خیام که گفت دوزخی خواهد بود          که رفت بدوزخ و که آمد ز بهشت




Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2877

تشکر کرده: 1406 مرتبه
تشکر شده: 1281 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط CAPTAIN PILOT » جمعه 3 تیر 1390 19:12

دوست عزیز و گرامی, جناب kalahan 2
درود بر شما

این شغل نیاز به رفتن به دانشگاه دارد یا خیر؟

اساسا" در سراسر دنیا روش های متفاوتی جهت فراگیری فنون هوایی و در مقاطع مختلف وجود دارد اما در ایران و با توجه به ساختار سیستم آموزشی کشورمان, این رشته عموما" توسط مراکز خصوصی و در غالب دوره های غیر دانشگاهی (خارج از کنترل وزارت علوم) و تحت نظر سازمان هواپیمایی کشور برگزار میگردد. البته برخی از دانشگاه های علمی کاربردی در صنعت هوایی نیز این رشته را آموزش میدهند اما از آنجا که این مراکز هواپیما ندارند, لذا برنامه پروازها مجددا" با مراکز خصوصی هماهنگ میگردد!

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

دانشگاه های معتبری همچون Oxford بریتانیا, دارای مراکز آموزش فنون هوایی در کشورهای: انگلستان, آمریکا, اسپانیا, استرالیا و ... میباشند و فارق التحصیلان این مراکز, به نوعی در سیستم آکادمیک و تحت نظر وزارت علوم و تحصیلات انگلستان تحصیل مینمایند و در پایان دوره, مدارک آنها به مهر Science and Education Ministry of UK نیز ممهور میگردند.

به نظر شما چه کشور هایی برای آغاز این کار مناسب ترند و آسانتر استخدام میکنند؟  

بطور کلی مدارک صادر شده توسط FAA دارای بالاترین ارزش و جایگاه علمی در سراسر دنیا میباشند و قابلیت تطابق و Regular به کلیه Type ها نیز محیا میباشد. اما همانطور که در پست پیشین یادآوری شد, مراکز آموزش این Type تنها در خاک آمریکا و کانادا وجود دارند و این موضوع, کمی راه را برای ایرانیان دشوار مینماید. در بحث استخدام نمیتوان کشور و یا شرکت هواپیمایی خاصی را نام برد اما در این زمینه نیز طبق پیش بینی کمپانی Boeing, تا سال 2012 میلادی صنعت هوایی آمریکا به بیش از 1 میلیون نیروی متخصص نیاز خواهد داشت که از این میزان حدود 30% را خلبانان تشکیل میدهند. همچنین لازم به یادآوری میباشد, سازمان هواپیمایی کشور, بنابر محدودیت های امنیتی به هیچ عنوان مجوز پرواز جهت افرادیکه در خارج از کشور دوره دیده اند را صادر نمینماید و شرکت های هواپیمایی داخلی (مگر در موارد خاص) اجازه استخدام این افراد را ندارند!


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CAPTAIN PILOT تشکر کرده اند:
SHAHRAM, shadro, wild-bear, Shahbaz, Mahdi1944, noora, SAMAN, oweiys, ASHKAN95, MOHAMMAD_ASEMOONI, Palange Zakhmi, kosar.ad, MIG-29 301, shaman

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 1 تیر 1390 14:53

آرشيو سپاس: 6 مرتبه در 3 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط kalahan 2 » جمعه 3 تیر 1390 23:21

خیلی خیلی ممنون :-)

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب kalahan 2 تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, kosar.ad

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 21 آذر 1390 19:02

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط payne » دوشنبه 21 آذر 1390 19:07

سلام.آزمونش کجاست؟با آزمون سراسری یکیه؟اگه کسی تو رشته خلبانی قبول بشه بعد تو تست پزشکی رد بشه تکلیفش چیه؟

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 28 شهریور 1391 11:11

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط milad512 » سه شنبه 28 شهریور 1391 12:59

سلام دوستان!!
من عاشق خلبانی ام!
این شرایط منه:
-ترم آخر کاردانی مکانیک!
-دیپلم هنرستان معدل 16وخورده ای :D
-چشام یکیش 0.25و اون یکی 0.5
-دندون 2-3 تا پر کردم!
-لکنت زبان یذره!خیلی کم..مثلا کسایی که 7-8 ساله با منن شاید 3-4 بار لنکت منو دیدن باشن..خیلی کمه!
همین!
-مشکل مالی هم تا 90-100 تومن ندارم.
قدمم:189
هیچ مشکل بیماری و... ندارم.فقط همینا..
معافیت خدمت رو هم دارم بحاطر جانبازی پدر.
سنمم 18 لخاطر اینکه قبلا جهشی خوندم و اینا خیلی جلو افتادم.
میخواستم ببینم میتونم وارد این کار شم؟؟؟
اگه آره آدرس؟تلفن؟چیزی؟
ممنون میشم..این ایمیل منه:
gh_milad_70@yahoo.com

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 7 اردیبهشت 1393 10:29

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کا

توسط رحمان صالحی » يکشنبه 7 اردیبهشت 1393 10:42

با عرض درود و خسته نباشید

چشمم ضعیف است ایا مشکلی دارد  برای ثبت نام?

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان