در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3049

تشکر کرده: 26 مرتبه
تشکر شده: 119 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 7 اسفند 1384 03:45

آرشيو سپاس: 1566 مرتبه در 615 پست

فوايد اسيدهاي چرب امگا -3 در جلوگي

توسط Dr.Akhavan » سه شنبه 9 خرداد 1385 01:24

فوايد اسيدهاي چرب امگا -3 در جلوگيري از ...



جام‌جم‌آنلاين: اسيدهاي چرب امگا -3 ، اشباع شده پلي هستند. مطالعات نشان مي‌دهند كه رژيم غذايي غني از اين نوع چربي به كاهش تري گليسيريد خون و افزايش كلسترول خوب (اچ.دي.ال) كمك مي‌كند. همچنين گفته مي‌شود اين چربي‌ها به عنوان ضدانعقاد عمل كرده مانع لخته شدن خون مي‌شوند. مطالعات ديگر نيز پيشنهاد مي‌كنند كه اسيدهاي چرب امگا -3 در كاهش فشار خون بالا نيز موثرند. منابع حاوي اسيدهاي چرب امگا -3 - انواع ماهي شامل سالمون، ساردين، ماكرل و هرنيگ هستند. انجمن قلب امريكا خوردن دو وعده ماهي در هفته را توصيه مي‌كند. - سبزيجات برگ سبز و سويا نيز حاوي اين اسيد چرب هستند. - آجيل شامل بادام و گردو نيز محتواي بالايي از امگا -3 دارند. - روغن‌هاي بذركتان، كانولا، سويا كه براي پخت و پز استفاده مي‌شوند منابع خوبي از اين اسيد چرب هستند. - بسياري از فرآورده‌هاي غذايي مانند نان اخيرا با اسيدهاي چرب امگا -3 غني شده‌اند. نكته مهم اين است كه رژيم غذايي متعادل و شامل مقادير زياد سبزيجات و ماهي باشد. روغن زيتون جايگزين مناسبي نيست چرا كه ممكن است باعث مسموميت شود كه مربوط به مقادير بالاي ويتامين A و D است.

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان