فوايد اسيدهاي چرب امگا -3 در جلوگي

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3050
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 347 بار
سپاس‌های دریافتی: 1565 بار
تماس:

فوايد اسيدهاي چرب امگا -3 در جلوگي

پست توسط Dr.Akhavan » سه شنبه 9 خرداد 1385, 1:24 am

  فوايد اسيدهاي چرب امگا -3 در جلوگيري از ... 


جام‌جم‌آنلاين: اسيدهاي چرب امگا -3 ، اشباع شده پلي هستند. مطالعات نشان مي‌دهند كه رژيم غذايي غني از اين نوع چربي به كاهش تري گليسيريد خون و افزايش كلسترول خوب (اچ.دي.ال) كمك مي‌كند. همچنين گفته مي‌شود اين چربي‌ها به عنوان ضدانعقاد عمل كرده مانع لخته شدن خون مي‌شوند. مطالعات ديگر نيز پيشنهاد مي‌كنند كه اسيدهاي چرب امگا -3 در كاهش فشار خون بالا نيز موثرند. منابع حاوي اسيدهاي چرب امگا -3 - انواع ماهي شامل سالمون، ساردين، ماكرل و هرنيگ هستند. انجمن قلب امريكا خوردن دو وعده ماهي در هفته را توصيه مي‌كند. - سبزيجات برگ سبز و سويا نيز حاوي اين اسيد چرب هستند. - آجيل شامل بادام و گردو نيز محتواي بالايي از امگا -3 دارند. - روغن‌هاي بذركتان، كانولا، سويا كه براي پخت و پز استفاده مي‌شوند منابع خوبي از اين اسيد چرب هستند. - بسياري از فرآورده‌هاي غذايي مانند نان اخيرا با اسيدهاي چرب امگا -3 غني شده‌اند. نكته مهم اين است كه رژيم غذايي متعادل و شامل مقادير زياد سبزيجات و ماهي باشد. روغن زيتون جايگزين مناسبي نيست چرا كه ممكن است باعث مسموميت شود كه مربوط به مقادير بالاي ويتامين A و D است.

ارسال پست

بازگشت به “بهداشت مواد غذايي”