در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1249

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 28 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1385 19:40

آرشيو سپاس: 1875 مرتبه در 404 پست

دختران باكره و ازدواج موقت

توسط Achilles » شنبه 11 خرداد 1387 20:57

دختران باكره و ازدواج موقت

ممکن است در باب ازدواج موقت این پرسش مطرح شود که آیا منظور زنانی هستند که حداقل یک بار تجربه ی شوهر داری داشته اند و اکنون از داشتن شوهر محرومند، یا دختران باکره نیز شامل این مجموعه می شوند؟ جواب این است که ملاک قرار گرفتن در این مجموعه از نظر ما بکارت یا غیر آن نیست. تنها ملاک مورد نظر در این جا، توجه به اصل نیاز است. هرکس از هر جنس(مونث یا مذکر) از هر سنّی، در صورت احساس نیاز به آسانی در حلقه ی بحث ما جای می گیرد.



احساس غریزه ی جنسی و عاطفی یک احساس درونی است که از اعماق وجود انسان می جوشد و دست خلقت جواب این نیاز را در بیرون به نحوی بسیار لذت بخش فراهم کرده است.به کسانی که معتقدند جوانان درصورت عدم دسترسی به ازدواج دائم، موظفند با تمام توان به جنگ و ستیز با هوای نفس برخیزند، یادآور می شویم که نیاز به جنس مخالف ولزوم ارضای غریزه ی جنسی یک نوع گرسنگی حاد است که جز با تغذیه ی مناسب امکان پاسخ گویی صحیح به آن وجود ندارد. از مدعیان جنگ و ستیز و مبارزه که چنین نسخه ی دشوار و نفس گیری را می پیچند، می پرسیم که بیمارانشان تا چه مدت باید علم مبارزه را بر دوش بکشند؟ در شرع مقدس اسلام به دلایلی قابل فهم برای مبارزه با نفس، دستور روزه در یک ما ه از سال داده شده است که در این ماه، در زمان معین ومشخص از خوردن امساک می کنیم.

اگر خداوند دستور می داد در ماه رمضان بدون خوردن سحری و افطاری روزه بگیریم و در سایر ایام سال هم غذا نخوریم که نتیجه ی این امساک بدیهی است چیزی جزمرگ نیست، آیا باز هم مردم به این شریعت تن می دادند؟ در باب روزه، شرع اسلام به طریقی بسیار منطقی ودر مدت زمانی قابل تحمل، برای امر خودسازی، دستور امساک صادر نموده است. اکنون تصور کنید دختری که تاکنون 35 بهار را سپری کرده و افزون بر 20 سال از دوره ی جوانی، طراوت و زیبایی او سپری شده و توفیق برازدواج نیافته است و ممکن است این وضع تا سال های متمادی برای او به طول بینجامد، آیا می پذیریم شریعت اسلام که احکام آن مبتنی بر عقل است، در این گونه موارد دستور امساک از غریزه جنسی وممنوعیت بهره برداری از جنس مخالف را برای همیشه تاریخ زندگی او صادر کرده باشد؟ امروزه در عصر ارتباطات، رسانه ها و به ویژه صدا و سیما، مطبوعات و ارگان های فرهنگی و آموزشی کشور می توانند درباره ی شئونات لازم اجتماعی و آموزه های بهداشتی، شرعی و قانونی ازدواج موقت، مطالب مورد نیاز را به شیوه ای واضح(و نه سربسته) در اختیار جوانان قرار دهند و در اقداماتی هماهنگ و همسو، اعتماد جوانان را به ابزارهای تبلیغی نظام فراهم کنند و فرمول های مقبولی را به جوانان ارائه کنند که طمأنینه وآرامش را به زندگی آنان حاکم کند و بعضی مخاطرات پیش روی را نیز بدون رودربایستی به آنان گوشزد نماید.در کشور ایران به علت غنای فرهنگی، احترام به والدین نصب العین فرزندان است. تقریباً همه ی دختران ضمن این که تمایلات خود را در ازدواج منظور می کنند، نظر والدین، به ویژه پدر خود را نیز در این امر حیاتی و سرنوشت ساز لحاظ می کنند.

تأثیر اذن پدر و تأمین مصالح و آتیه ی دختر نه تنها در تعارض و تقابل با یکدیگر قرار دارند، بلکه در شرع مقدس اسلام، اذن پدر دقیقاً در راستای تأمین مصالح و آتیه ی دختر پیش بینی شده است.

سخن ما با پدران این است که هرچند ازدواج دائم و تشکیل خانواده برای دختران لازم و اغلب درصدر آمال و آرزوی آنان است، ولی در غیاب یک خواستگار مناسب برای ازدودج دائم که این روزها معضل بسیاری از دختران است و باوجود محدودیت های دیگری که امروزه ازدواج های دائم را برای مدت های طولانی به تأخیر می اندازد، باید برای دختر این فرصت و این اجازه را فراهم کنیم که در نبود ازدواج دائم، با بهره گیری از قانون ازدواج موقت، فعلاً نیازهای جنسی خود را تأمین کند؛ زیرا ستیز طولانی با تمایلات شهوانی ممکن است برای سلامت جسمی و روانی دختر که دغدغه ی اصلی والدین است، ایجاد ضرر کند.

در صورتی که دختر از قراین و شواهد یا خبری که به صورت مستقیم یاغیر مستقیم در اختیار او قرار می گیرد، بداند از چنین اجازه ای بهره مند است و سپس به ازدواج موقت مبادرت کند، چون در آینده امید به یک ازدواج دائم و امید به تشکیل خانواده دارد، در این حال ممکن است خواهان آن باشد که مطابق شئونات یک دختردر جامعه ودر خانواده ی خویش ظاهر شود و حتی بکارت خود را نیز در ازدواج موقت حفظ کند و موضوع ازدواج موقت خود را با نزدیک ترین بستگان خود نیز درمیان نگذارد، پس در این حال هم امید به آینده ای روشن از وی سلب نشده است و هم از بحران های سختی که ممکن است منجر به آسیب های فراوان گردد جلوگیری کرده ایم.

پدران و مادران که دوران جوانی والتهابات سخت جنسی را طی کرده اند، باید بپذیرند که دختر یا پسر آنها که در آتش شهوت می سوزد، حق دارد از طریقی که شرع و عقل برای او معین کرده است، در خصوص پاسخ به نیازهای درونی خود به اقدامی مشروع مبادرت کند. سرکوب غرایز جنسی، نه تنها برای خانواده و جامعه و برای شخص، آرامش به ارمغان نمی آورد؛ بلکه پیرامون ما را در معرض نوعی ناامنی قرار می دهد که بعضاً صدمات غیرقابل جبران از عوارض آن است. بنابراین شایسته است والدین در این موضوع اندیشه کنند که اصولاً چه ضرورتی وجود دارد که فرزندشان پرده های حجب و حیای خود را کنار بزند و ارتباط مشروع وموقت جنسی خود را که مهم ترین راز ناگفتنی اوست، با والدین یا هریک از اعضای خانواده ی خویش بازگو کند.

برخی بر این عقیده اند که هرگونه ارتباط جنسی یک دختر قبل از ازدواج دائم می تواند موجب تباهی زندگی آینده ی او باشد. این قبیل باورها، ازجمله تعصباتی است که بسیاری درجامعه ی ما به دیده ی احترام و تقدیس به آن می نگرند و آن را جزء لاینفک زندگی می شمارند. اگر پسری انتظار داشته باشد دختری را که به خواستگاری او می رود قبلاً هیچ گونه ارتباطی به شکل مشروع با پسری برقرار نکرده باشد آیا متقابلاً به دختر نیز این حق را می دهد که توقّع داشته باشد شوهر آینده ی او قبل ازآشنایی با وی، هیچ جنس مخالفی را در قالب ارتباط مشروع تجربه نکرده باشد؟به همان میزان که توقع دوم در راستای عرف و منطق نمی گنجد، توقّع اول نیز توقع بیجایی است.

مگر ما به انسانی که ممکن است در آینده با او آشنا بشویم از هم اکنون تعهدی داریم؟بدیهی است دختران بیش از همه برای آینده ی خود نگرانند. امروزه بسیاری از آنان به تحصیلات عالی دست می یابند و به واقعیات اطراف خویش به نحوملموس تری می نگرند و از بطن اخبار و رسانه ها و جراید و با دقت در حوادث گوناگونی که در جهان می گذرد، می توانند به تحلیل های منطقی و قابل قبولی از زندگی دست یابند.

آنان اغلب، آرزوهای خود را در دست یافتن به جوان نجیبی می بینند که با او در پرتو یک عشق حقیقی، نهال یک خانواده ی موفق را غرس کنند وچنین دخترانی به ازدواج موقت به عنوان پیش درآمدی به یک زندگی دائم، برای شناخت بیش تر می نگرند و یا حداکثر در غیاب ازدواج دائم ودر شرایط غیر قابل تحمل، ازدواج موقت را به عنوان مسکّنی قلمداد می کنند که در صورت استفاده نکردن، انسجام زندگی آنان در معرض زیان قرار می گیرد.

درخصوص اذن پدر، که در اين نشريه درباره آن توضيحاتي داده شده ، لازم است متذکر شویم که از مراجع تقلید شیعه به ندرت مرجعی یافت می شود که اذن پدر یا جد پدری را به وسیله ی فتوا، قطعی و لازم قلمداد نموده باشد؛ بعضی بنابراحتیاط واجب اذن پدر را لازم می دانند و بعضی مانند آیه الله بروجردی(از مراجع گذشته) و آيه الله شاهرودي، ... از مراجع فعلی) اصلاً اذن پدر را شرط نمی دانند.احتیاط واجب بدین معناست که یا برای صحت ازدواج، اذن پدر یا جد پدری را کسب کنیم و یا برای یافتن یک فتوای قطعی که اذن پدر را لازم نداند به مرجع دیگری مراجعه کنیم که از نظر علمی، رتبه ی بعدی را حائز باشد و به فتوای او در این خصوص عمل نماییم.

البته در صورت عدم امکان دسترسی به پدر یا جدّ پدری برای ازدواج و وجود الزاماتی اجتناب ناپذیر، در این حال بنا به نظر مراجع تقلید، همین احتیاط واجب نیز از درجه ی اعتبار ساقط است و دختر می تواند برای ازدواج خویش اقدام نماید، لیکن در شرایط عادی که دختر احساس می کند برای او خواستگار مناسبی پیدا شده و پدر یا جدّ پدری بدون جهت با این ازدواج مخالفت می کند، مطابق ماده ی 1043 قانون مدنی(اصلاحی 8/10/61):«...دختر می تواند با معرفی کامل مردی که می خواهد با او شوهر کند و شرایط نکاح و مهری که بین آنها قرار داده شده است. به دادگاه مدنی خاص مراجعه و توسط دادگاه مزبور مراتب به پدر یا جدّ پدری اطّلاع داده می شود و بعد از 15 روز از تاریخ اطلاع و عدم پاسخ موجه از طرف ولی، دادگاه مزبور می تواند اجازه ی نکاح را صادر نماید.»یک قاضی با سابقه به نام آقای اسماعیل هادی در کتاب دورنمای حقوقی ازدواج موقت، در انتقاد به ماده ی فوق چنین آورده است:

چنانکه اشاره شد، در صورت امتناع پدر از دادن اجازه، مراجعه به دادگاه را لازم دانسته که این علاوه بر مخالفت با رأی فقهای شیعه، در عمل نه فقط تسهیلی برای دختر محروم ازحق خویش نیست، بلکه مانع عمده ای در این راه است که باز بدون در نظر گرفتن واقعیت های حاکم بر جامعه مطرح شده است.

می دانیم که در جامعه ی ما دختران از حجب و حیای خاصی برخوردارندو هرچند از طرف پدر به آنان احجاف شود، نمی توانند به خود بقبولانند که علیه پدر دادخواست الزام به دادگاه بدهند. ثانیاً، جامعه به این گونه دختران به دیده ی تحقیر می نگرد، خاصه آن که اغلب این گونه بوالفضولی های پدر، در جوامع بسته تر و در محیط های روستایی و خانواده های کم فرهنگ رخ می دهد و در این گونه خانواده ها ارشاد دختر به دادگاه جهت اقامه ی دعوی، از جمله محالات است.

من گمان نمی کنم در همه ی کشور ایران با استناد به ماده ی اصلاحی پرونده ای تشکیل شده باشد و اگر هم باشد، از تعداد انگشتان تجاوز نخواهد کرد؛ حال آن که همه روزه شاهد اعمال بهانه هایی بی دلیل و زورگویی از جانب برخی پدران هستیم. از این رو ماده ی اصلاحی، در واقع فقط مرکبی برروی کاغذ است و بس.امروزه این ضرورت احساس می شود که دیدگاه قانونگذار در تفاهم و تعامل باحوزه های علمیه، با اعمال نقش زمان و مکان در امر اجتهاد، موضوع اذن پدر در ازدواج و یا حداقل در ازدواج موقت مورد بحث و ارزیابی مجدد قرار گیرد.فرض کنید دختری35 ساله دارای مدرک دکتراست و در انتخابات به عنوان وکیل مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافته و اکنون قادر به تصمیم گیری برای مهم ترین شئون یک مملکت است، ولی برای ازدواج موقت یا دائم نیاز به اذن پدر دارد و ممکن است پدر این دختر که بی سواد است در اعتراض به نحوه ی ازدواج یا انتخاب وی، نظر دخترش را رد کند.

چنانچه این تصور را در ذهن خود برای مدتی مرور کنید ممکن است به این نتیجه برسید که لازم باشد قانونگذار با درنظرگرفتن شرایطی از قبیل میزان سن یا تحصیلات برای تأثیر اذن پدر سقفی را بر سنّ دختر منظور کند.با وجود گوناگونی در فتواهای مراجع تقلید، در صورت موافقت ولی فقیه که فتوای ایشان تأثیر حکومتی دارد، ممکن است به مصلحت باشد به جهت اعتلای جایگاه فکری دختران و رشد و توانایی های آنان در دفاع از حقوق خویش،تأثیر قانونی اذن پدر برای ازدواج دختر را در قانون مدنی، حداکثر به 25 تا 30 سالگی محدود نماییم و یا بعد از آن، تأثیر اذن پدر را به گونه ای محسوس از نظر قانونی کاهش دهیم؛ زیرا در چنین سنی غالباً دختران به درجه ای از بلوغ اجتماعی و علمی وگاه استقلال اقتصادی می رسند که می توانند با تأثیرپذیری کمتر از عوامل سوء درونی و پیرامونی، برای تأمین آتیه ی خویش به تصمیماتی صواب توفیق یابند

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Achilles تشکر کرده اند:
Warlock051

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3441

تشکر کرده: 272 مرتبه
تشکر شده: 376 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 اردیبهشت 1387 08:44

آرشيو سپاس: 13553 مرتبه در 2799 پست

توسط Solver » دوشنبه 13 خرداد 1387 02:43

بحث كامل و خوب البته خلاصه اي بود. اما نظر بنده حقير اين است كه:

شور در سر گر باشدت،
دگر نخواهي نگار،
عشق در دل گر باشدت،
دست و پا خواهي چه كار،
فراغ در عشق چو باشدت،
وصال خواهي چه كار،
شكوه به گنبد دوارش چو باشدت،
رضا خواهي چه كار،

خلاصه به نظر من بهتره آدم عاشق بشه، عجيب اين عشق تامين كننده تمام نيازهاي روحي و جسمي انسان هست، تا تجربه نكيند باور نمي كنيد.البته راه شناخت عشق هم همين است كه نيازهاي جسمي شما هم بتواند تامين كند حتي در زمان فراغ و اين معجزه عشق كه يك مبحث روحي است مي باشد كه در جسم شما هم اثر گذاري كند.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Never is never an option +

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Solver تشکر کرده اند:
mm1990

Captain

Captain



no avatar
پست ها

2736

تشکر کرده: 1473 مرتبه
تشکر شده: 306 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 18 بهمن 1385 12:46

محل سکونت

شیراز

آرشيو سپاس: 6007 مرتبه در 1644 پست

توسط Present » دوشنبه 13 خرداد 1387 11:55

بهترین معشوق می تواند خدا باشد
ولی کلا اسلام گفته اول ازدواج دایم در صورت میثر نبودن موقت و در غیر این صورت روزه و مبارزه با نفس که فعلا برای امثال ما گزینه سوم بهترین راه است
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)

Major II

Major II



no avatar
پست ها

434

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 11 آذر 1386 18:02

آرشيو سپاس: 402 مرتبه در 115 پست

توسط HARD » دوشنبه 13 خرداد 1387 12:33

شما خودتون منظورتون رو صريح وکامل نگفتيد! :?

Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

36

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 14:22

آرشيو سپاس: 76 مرتبه در 25 پست

Re: دختران باكره و ازدواج موقت

توسط shekarchimehraboon » سه شنبه 7 آبان 1392 12:05

والا چی بگم
از یه طرف جامعه داره به سمت شهوت میره و دخترا و پسرا تو بغل هم بدونه صیغه میخوابند و از طرفی هم خدا اینجوری دوس نداره
چون تنوع چپذیری باعث میشه دیگه به کسی پایبند نشیم
البته عشق واقعی که شهوت توش دخالت نداره بحثش جداس ینی عاشق یه نفر بودن با عاشق چنتا بودن خیلی فرق داره
پس سعی کنیم یا عاشق نشیم یا اگه شدیم تا تهش با همون یه نفر با تمام سختیهاش بمونیم ک اگه نمونیم خیانت کردیم
خدا همه عاشقا رو کمک کن خیلی داره بهشون سخت میگذره
:o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب shekarchimehraboon تشکر کرده اند:
ogfhk, mm1990, Mahdi1944, Present, FREE MAN, azarr, GH58

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

426

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 19 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 تیر 1391 13:19

آرشيو سپاس: 2720 مرتبه در 407 پست

Re: دختران باكره و ازدواج موقت

توسط jhan2010 » چهارشنبه 8 آبان 1392 18:04

عشق های امروزی فقط برچسبی از عشق دارند و در واقعیت شهوتند
امید به رهایی نیست وقتی همه دیوارند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب jhan2010 تشکر کرده اند:
zamyad, gh742

Major I

Major I



no avatar
پست ها

733

تشکر کرده: 31 مرتبه
تشکر شده: 129 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 15:59

آرشيو سپاس: 3210 مرتبه در 610 پست

Re: دختران باكره و ازدواج موقت

توسط mm1990 » چهارشنبه 8 آبان 1392 20:37

جناب  ‏jhan2010 با سلام؛ توصیف شما از عشق های امروزی ممکنه در مورد اکثریت صحیح باشه ولی قابل تعمیم بصورت مطلق نیست؛ در رابطه با ازدواج موقت جوانان هنوز فرهنگ چنین امری در جامعه وجود ندارد و برای رفع نیازهای روانی و عاطفی نمیتواند جایگزین ازدواج دائم شود.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mm1990 تشکر کرده اند:
Present

Furious Poster

Furious Poster



no avatar
پست ها

387

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 7 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 4 اسفند 1387 22:29

آرشيو سپاس: 1272 مرتبه در 302 پست

Re: دختران باكره و ازدواج موقت

توسط nasir irani » چهارشنبه 8 آبان 1392 21:09

shekarchimehraboon نوشته است:والا چی بگم
از یه طرف جامعه داره به سمت شهوت میره و دخترا و پسرا تو بغل هم بدونه صیغه میخوابند و از طرفی هم خدا اینجوری دوس نداره
چون تنوع چپذیری باعث میشه دیگه به کسی پایبند نشیم
البته عشق واقعی که شهوت توش دخالت نداره بحثش جداس ینی عاشق یه نفر بودن با عاشق چنتا بودن خیلی فرق داره
پس سعی کنیم یا عاشق نشیم یا اگه شدیم تا تهش با همون یه نفر با تمام سختیهاش بمونیم ک اگه نمونیم خیانت کردیم
خدا همه عاشقا رو کمک کن خیلی داره بهشون سخت میگذره
:o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:


وقتی در محیطی زندگی کنیم که در ذهن ما  یک "شهوت مجازی کاذب"  ساخته بشه آن موقع هیچ ارضاء  "واقعی" نمی تونه این "احساس افراطی  کاذب" که مبداء آن واقعی نیست رو ارضاء کنه و آن موقع حتی تنوع طلبی جنسی و کلا  جسمی هم نمی تونه این احساس کاذب نیاز افراطی جنسی و جسمی رو ارضا کنه

دهها تنوع جنسی غیر متعارف هم نمی تونه ما رو ارضاء کنه و بعد از مدتی این تتوع طلبی جایش را می ده به روش های دیگر ارضاء مثل اعتیاد شدید یا  روابط با افراد متاهل و محارم...و در آخر افسردگی و نامیدی و...

اینجا جنسی در جای دیگر  احساس کاذب نیاز به خرید کردن ولی هر چی می خری آخر اون نیاز کاذبی که می گه مثلا این تکنولوژی روز رو بخر اون رو بخر آخر بر طرف نمیشه..چون مبدا نیاز واقعی نیست

در موضوع جنسی میشه سبک زندگی رو جوری "کرد" که شفاف بگم درجه جنسی افراد از حالت نرمال بالاتر نره و به درجه شهوت رانی یک حیوان درنده نرسه که آن موقع رابطه با زن همسردار هم میشه یک آپشن جدید!.......و حتی میشه خیلی کمش کرد

این سبک زندگی یعنی حذف کردن متغیرهای ایجاد کننده این حس مجازی مثلا رسانه های غیر اخلاقی  که مدام افراد تخلیه شده رو شارژ می کنن یا  اقوام و دوستانی که ارزش های آنها و بزرگ بودن در این موضوعات غیر اخلاقی هست..

برای تغییر خود باید محیط رو تغییر داد و برای تغییر محیط باید سبک زندگی رو تغییر داد........به قول یک بزرگی  باید مبداء میل رو عوض کرد!...

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب nasir irani تشکر کرده اند:
KAL-KOI-BABAK


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان