درست غذا خوردن 12 شرط دارد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 491
تاریخ عضویت: جمعه 4 فروردین 1385, 5:32 pm
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 64 بار

درست غذا خوردن 12 شرط دارد

پست توسط sara » پنج شنبه 11 خرداد 1385, 6:35 am

غذا خوردن شرط هايي دارد. چنانچه دست هايتان را شسته باشيد، صرفا پيش شرط خوردن را به جاى آورده ايد. در زير 12 شرط درست خوردن را بسيار فشرده ، اما ساده آورده ايم.

1- بيش از نياز بدنتان غذا نخوريد تا کالري اضافي دريافت نکنيد.

2- در تنظيم برنامه غذايى تان بكوشيد تا مصرف ميوه و سبزى هاى خام از قلم نيفتد.

3- تا حد امكان در خوردن غذاهاى حاضري (FAST FOODS) خودداري كنيد، مگر اين كه ديگر چاره اى نباشد.

4- آهسته خوردن و جويدن كامل غذا را دست كم نگيريد ، به ويژه براى كسانى كه چاق هستند و يا اضافه وزن دارند.

5- توصيه پنجم خوردن تا رفع گرسنگى است، نه اين كه تا مى توانيد شكم خود را پُر نماييد.

6- گرچه وقت خوردن صبحانه و ناهار و شام تا حدود زيادى مشخص است، اما در ساير ساعات نيز بهتر است غذا را با فواصل معين ميل نمود.

بيش از نياز بدنتان غذا نخوريد. سبزي و ميوه ي فروان مصرف کنيد. غذاهاي بيرون را خيلي کم بخوريد.


7-كارشناسان تغذيه معتقدند ميزان چربى وارده به بدن از طريق غذا نبايد بيش از يك سوم انرژى مورد نياز بدن باشد، بنابراين ترجيحا مواد غذايى چربى دار را شناسايى كنيد.

8- وقتى استرس داريد هرگز نخوريد، اما بياشاميد. يك ليوان آب خنک ، فشار روانى را از شما دور خواهد كرد.

9- از سالم بودن غذا در محيط هاى باز مطمئن شويد و اين خود شايد تاكيدى باشد براى خوردن غذاى خانگى.

10- بكوشيد انواع ويتامين مانند ويتامين هاي A و B و C و ... و مواد معدنى مانند كلسيم ، فسفر ، سديم ، پتاسيم و ... را هر طور كه شده روزانه به بدنتان برسانيد. اين مواد هميشه در دسترستان است؛ مانند آب، هويج ، كلم ، ماست ، كشك، دوغ ، هندوانه ، تخمه كدو، سبزى هاى زرد و سبز ، شلغم و ... .

11- غذاى مناسب و خوشمزه را با دود كردن سيگار بلافاصله پس از صرف آن ، حرام نكنيد. .

12- به هنگام سفر حتى به مدت يك روز، از غذاهاى مناسب سفر استفاده كنيد. گاهى خوردن يك لقمه نان و پنير و سبزى و يا گردو، بسيار خوشمزه تر از غذاهاى رنگين و پرمايه است.

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3156
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 347 بار
سپاس‌های دریافتی: 1565 بار
تماس:

پست توسط Dr.Akhavan » جمعه 12 خرداد 1385, 12:18 am

بسيار زيبا و نكو گفتي
ممنون :-)

ارسال پست

بازگشت به “بهداشت مواد غذايي”