یه سول فوری ( لطفا کمک کنید )

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 96
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 فروردین 1386, 2:22 pm
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

یه سول فوری ( لطفا کمک کنید )

پست توسط mqx » سه شنبه 21 خرداد 1387, 1:53 am

میشه کسی از دوستان دلایل اینکه موقع روشن کردن ک.لر ماشین چرا باید کلاچ گرفت؟
آدم ها دو دسته اند: اونايي که اسلحه دستشونه و اونايي که زمين رو ميکنن (کيلينت ايستوود در فيلم خوب بد زشت)

New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: سه شنبه 14 خرداد 1387, 2:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 13 بار

Re: یه سول فوری ( لطفا کمک کنید )

پست توسط QuickSmile » سه شنبه 21 خرداد 1387, 1:54 am

mqx نوشته شده:میشه کسی از دوستان دلایل اینکه موقع روشن کردن ک.لر ماشین چرا باید کلاچ گرفت؟

مگه باید کلاچ گرفت ؟!!

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 96
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 فروردین 1386, 2:22 pm
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

پست توسط mqx » سه شنبه 21 خرداد 1387, 11:03 pm

بابا کسی نیست جواب ما رو بده
آدم ها دو دسته اند: اونايي که اسلحه دستشونه و اونايي که زمين رو ميکنن (کيلينت ايستوود در فيلم خوب بد زشت)

Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهار شنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1472 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 » چهار شنبه 22 خرداد 1387, 1:07 am

چون باید مثل حالت خلاص بودن ماشین باشه که درگیری بین نیروی محرکه و انتقال قدرت نباشه با توجه به اینکه کولر با نیروی محرکه در یک راستا قرار دارند و بهمین خاطر است که با روشن کردن کولر مقدار محسوسی از زور ماشین گرفته میشه.

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: سه شنبه 15 آذر 1390, 12:42 pm
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: یه سول فوری ( لطفا کمک کنید )

پست توسط rezanas » سه شنبه 15 آذر 1390, 4:22 pm

دوست عزيز روشن كردن كولر هنگام خلاص بودن ويا در دورهاي پايين كمتر از 2500 دور در دقيقه موتور توصيه ميشه علتش هم اين است كه موقع روشن كردن كولر به علت ساكن بودن كمپرسور كولر و متحرك بودن شفت متصل به كولر به هنگام به مدار اومدن كولر نيروي زيادي از موتور گرفته ميشه واين نيروي زياد اگر در دورهاي پايين موتور اتفاق بيفته مشكلي رو براي موتور ايجاد نميكنه ولي اگر در دورهاي بالا اتفاق بيفته حتي ميتونه منجر به شكستن پيستون ويا گير پاچ موتور بشه

New Member
پست: 10
تاریخ عضویت: شنبه 19 بهمن 1387, 2:12 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 16 بار

Re: یه سول فوری ( لطفا کمک کنید )

پست توسط تامکت » چهار شنبه 16 آذر 1390, 1:22 am

این موضوع(کلاج گرفتن) در مواقع زیر واقعا لازمه
1- وقتی دور موتور بالا باشه ( حتی اگه هوای داخل خیلی هم گرم نباشه )و بخواهیم برای اولین بار بعد از چند ساعت کولر را روشن کنیم
2-وقتی هوای داخل ماشین خیلی گرم باشه (چون گاز برگشتی از اواپراتور که داخل کابین هست خیلی فشارش بالا میره در نتیجه اگر کمپرسور دورش یه مقدار کمی هم بالاتر از حد خلاص باشه به پیستونها و شاتونهای کمپرسور کولر فشار وحشتناکی وارد میشه)

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 462
تاریخ عضویت: دو شنبه 18 تیر 1386, 9:45 pm
محل اقامت: ایران، از خلیج همیشه فارس تا دریای خزر
سپاس‌های ارسالی: 3373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1793 بار

Re: یه سول فوری ( لطفا کمک کنید )

پست توسط hermes_PERSIAN » چهار شنبه 16 آذر 1390, 5:24 pm

ببخشید با توضیحات بالا اگر ماشین کلاج نداشت چه کار باید کرد؟ (توی گیربکس اتومات) ممون میشم راهنمایی کنید.
خليج فارس = الخليج الفارسي = Persian Gulf = Persischer Golf = golfe Persique = Περσικός κόλπος = Перси́дский зали́в = الخلیج الفارسی الی الابد
جمال عبدالناصر: کنا سنعمل: حتی یمتد العربی من المحیط الاطلسی الی خلیج الفارسی

Major II
Major II
پست: 15
تاریخ عضویت: دو شنبه 1 دی 1393, 12:37 am
سپاس‌های دریافتی: 23 بار

Re: یه سول فوری ( لطفا کمک کنید )

پست توسط دایی میلاد لافراری » دو شنبه 1 دی 1393, 12:59 am

داداش دنبال زیر بغل ماری اصلا کلاژ نمیخواد فقط تو حرک کولر روشن نکن اول ماشین تو حرکت خلاص کن که فشا بهش نیاد بعدش روشن کن وبعد اروم ارم حرکت کن تا فشار نیاد 80 بیشتر نرو . ماشین خلاص کینی تو روشن شدن نرممیشه بعد فن روشن کن هوا اتاق عوض بشه بعد کولر بشه یا قبل روشن کن فن کمی شیشه پایین باشه بهتر یاعلی

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”