در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

773

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 19 اردیبهشت 1387 22:39

آرشيو سپاس: 1176 مرتبه در 308 پست

شش نوع غذا براى حفظ جوانى

توسط bill.goldberg » جمعه 24 خرداد 1387 16:04

اگر مى خواهيد جوانى خودتان را حفظ كنيد اين شش نوع غذا را فراموش نكنيد: روغن زيتون،ماست،ماهى،شكلات، آجيل و توت سياه :

۱- روغن زيتون: چهار دهه پيش نتيجه مطالعات محققان ۷ كشور به اين نتيجه دست يافت كه چربى هاى اشباع نشده تك ظرفيتى در زيتون به طور بارزى باعث كاهش سرعت ابتلا به بيماريهاى قلبى و سرطان مى شود. اكنون ما مى دانيم كه روغن زيتون داراى پلى فنول ها و آنتى اكسيدان هاى قوى مى باشد كه مانع ابتلا به بيمارى هاى مرتبط با سن فرد مى شود.

۲- ماست: در دهه ۱۹۷۰ شايع شد كه تعداد افراد بالاى صد سال در ايالت جورجيا بيشتر از ساير ايالت ها است و گزارشات آن زمان اعلام كرد كه علت اين امر يعنى طول عمر زياد خوردن ماست است. غذايى كه در تمام رژيم هاى غذايى مردم جورجيا وجود دارد. در حاليكه به طور مستقيم قدرت معجزه آساى ماست هنوز ثابت نشده بود. ماست منبع غنى از كلسيم است كه مانع ابتلا به استئو پروسيز مى شود و كمك موثرى در حفظ سلامت دستگاه گوارش است و خطر ابتلا به بيماريهاى گوارشى مرتبط با سن را كاهش مى دهد.

۳- ماهى: سى سال پيش محققان شروع به مطالعه در مورد علت عدم ابتلاى بوميان آلاسكا به بيماريهاى قلبى كردند. اكنون دانشمندان مى دانند كه علت اين امر مصرف فوق العاده زياد ماهى توسط آنها بوده است. ماهى منبع فراوان از روغن امگا ۳ است كه مانع رسوب كلسترول در شريان ها و آريتمى قلبى مى گردد.

۴- شكلات: در بين مردم كنا از جزيره سان بلاس، دور از سواحل پاناما ، سرعت ابتلا به بيماريهاى قلبى ۹ برابر كمتر از مردم خود پاناما مى باشد. و اما دليل ! مردم كنا نوعى نوشيدنى كه سرشار از كاكائو مى باشد به مقدار زياد مصرف مى كنند. كاكائو منبعى غنى از فلانوول ها مى باشد كه سلامت عملكرد رگ هاى خونى را حفظ مى كند و در نتيجه خطر ابتلا به فشار خون ، ديابت نوع دو، بيماريهاى كليوى و ديوانگى را كاهش مى دهد.

۵- آجيل: مطالعات نشان مى دهد كه افرادى كه آجيل مى خورند به طور متوسط ۲‎/۵ سال بيشتر عمر مى كنند. آجيل منبع غنى از روغن هاى اشباع نشده است و بنابر اين خاصيتى شبيه روغن زيتون دارند. همچنين حاوى مقدار قابل توجهى ويتامين ، مواد معدنى و فيتوشيميايى ها مثل آنتى اكسيدان ها مى باشد.

۶- توت سياه: در يك مطالعه برجسته كه در سال ۱۹۹۹ به چاپ رسيد محققان تاثير مصرف توت را در افزايش طول عمر موشهاى آزمايشگاهى نشان دادند. كه اين تاثير د رمورد انسان نيز صدق مى كند. تركيبات موجود در توت التهاب و آسيب هاى احتراقى را تسكين مى دهد همچنين مانع كاهش حافظه و عملكرد مغزى مى شود.

www.omomi.mihanblog.com

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان