Payment24

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد
Major

Major



نماد کاربر
پست ها

854

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 4 دی 1386 07:42

آرشيو سپاس: 846 مرتبه در 174 پست

معرفی محصولات فیات در ایران

توسط renger » پنج شنبه 13 تیر 1387 09:14


فیات اینگونه به ایران می آید :
قرار است شرکت بنیان توسعه صنعت پارس(بن رو) فعالیت خود را با تولید تاکسی های Siena و آمبولانس های ون Doblo آغاز کند.به گفته مسئولان فیات، مینی ون Multipla، وانت Strada و دیگر خودروهای فیات نیز در ادامه فعالیت این شرکت تولید خواهد شد. بهمن ماه 1383، شرکت خودروسازی فیات ایتالیا و شرکت بنیان توسعه صنعت پارس موافقتنامه همکاری مشترک خود را به منظور تولید و فروش اتومبیل های فیات در ایران نهایی کردند.براساس این گزارش؛ منوچهر غروی رئیس هیات مدیره شرکت بنیان توسعه صنعت پارس، وعده تولید و عرضه خودروهای فیات را پاییز 1384 اعلام کرد بطوریکه طی سال اول تولید، 35 درصد محصول فیات ساخت داخل باشد.وی ظرفیت تولید برای فاز اول را نیز تولید 100 هزار دستگاه خودرو دانست که پس از تکمیل ظرفیت به تولید 250 هزار خودرو در سال خواهد رسید.مهندس غروی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را 200 میلیون یورو اعلام کرد و قیمت خودروهای تولیدی فیات در ایران را نیز بین 80 تا 170 میلیون ریال دانست.

یادآور می شود که در بهمن ماه 1383 وعده تولید محصولات فیات در مدل های فیات پالیو هاچ بک، سی نا مدل سدان، ادونچر مدل استیشن واگن، وانت استردا به همراه خودروهای دوبلو و مالتی پلا با قابلیت استفاده از دو نوع سوخت بنزین و CNG در ایران داده شد.

فیات دوبلو ، یک ون !
در این مطلب به معرفی یکی از ون های فیات که قرار است نقشی خدماتی در ایران رو بازی کنه می پردازم ، اسم این ون دوبلو هست (FIAT DOBLO)

فیت دوبلو یک پنل ون پنج تا هفت نفره است که نخستین بار در نمایشگاه سال 2000 پاریس به نمایش گذاشته شد و یک سال بعد یعنی در سال 2001 به اولین بازار استفاده ، هلند راه یافت . در سال 2006 در سنگاپور توسط داورانی از 19 کشور جهان به عنوان ون سال 2006 دست یافت .

( * پنل ون چیست ؟ از انواع ون ، به ون هایی با ظرفیت بار کمتر ولی چابک تر که معمولا مورد استفاده خانواده ها و شرکت ها برای حمل بار در شهر مورد استفاده قرار می گیرد که برای شهر ها و خیابان های تنگ و ترافیک های سنگین طراحی شده اند .)

این محصول فیات در طول دوران تولیدش تا کنون توانسته با ترکیه ، برزیل ، روسیه ، ویتنام و کره شمالی راه یابد .

طراحی جلو و چراغ های عقب دوبلو در سال 2005 دگرگون شده اند تا دوبلو حاضر رو به عنوان فیس لیفت این محصول عرضه کنند . تاپکو قرار است ون دوبلو را به عنوان آمبولانس در ایران تولید کند .

فیات دوبلو از 5 تنوع پیشرانه در جهان استفاده می کند ، در بررسی فنی این خودرو به مشخصات دوبلویی که قرار است در ایران تولید شود می پردازیم .


مخصات فیات دوبلو :
فیات دوبلو در حالت CNG می توان 500 کیلومتر مسیر را با یک مخزن و در حال گازوئیلی 480 کیلومتر را با یک باک پر بپیماید .

فیات دوبلو دیفرانسیل و موتور جلو می باشد و ترمز های جلوی این خودرو دیسکی و عقب کفشکی هستند .

سیستم انتقال قدرت این محصول فیات 5 دنده دستی می باشد .

این خودرو ظرفیت حمل 730 کیلوگرم بار را داراست .

از دیگر مشخصات فیات دوبلو می توان به :

2 کیسه هوا در جلو ، قفل مرکزی ، شیشه برقی ، سیستم تهویه سیستم ترمز ABS ،  اشاره کرد.

لازم به ذکره مدل ادونچر ( ADVENTURE ) فیات دوبلو قرار است در ایران تولید شود .

سی ان جی
گازوئیلی
موتور
BI - POWER SYSTEM 16V/DOHC MPI

1596 سی سی

حداکثر قدرت
93 اسب بخار
105 اسب بخار

حداکثر گشتاور نیوتون متر
130 نیوتون متر در دور 4000
145 نیوتون متر در دور 4000

مصرف سوخت
7.7 متر مکعب در 100 کیلومتر
9.7 لیتر گازوئیل در 100 کیلومتر

ماکزیمم سرعت
155 کیلومتر بر ساعت
166 کیلومتر بر ساعت

وزن
1290 کیلوگرم

ابعاد
ارتفاع : 2566 میلیمتر – طول : 4159 میلیمتر – عرض : 1825 میلیمتر

شتاب صفر تا صد
16 ثانیه
13.5 ثانیه

ظرفیت سوخت
164 متر مکعب / 38 لیتر
www.cariran.blogsky.com

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

854

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 4 دی 1386 07:42

آرشيو سپاس: 846 مرتبه در 174 پست

توسط renger » يکشنبه 16 تیر 1387 08:27

در ادامه معرفی محصولات فیات در ایران به معرفی فیات سینا میپردازیم.

فیات سینا ، امید فیات در ایران
  

فیات سینا :
سینا در 4 نسل توسط فیات ایتالیا به بازار های کشور های در حال پیشرفت جهان عرضه شده ، این خودرو که سدان فیات پالیو می باشد برای نخستین بار در سال 1996 در کارخانه فیات در برزیل طراحی و عرضه شده  و هم اکنون نیز در کشور هایی همچون آرژانتین،لهستان،ترکیه،برزیل،هند،آفریقای جنوبی، چین ، ویتنام،کره شمالی و مصر تولید می شود .با این وجود سینا توانسته همچنان مشتریهای خود را حفظ کند .

سینا بیش تر با عنوان سدان پالیو شناخته می شود و تا کنون هم پای پالیو حرکت کرده ولی پس از عرضه مدل فیس لیفت سینا در سال 2007 این محصول فیات شروع به فاصله گرفتن از فیات پالیو کرد . به زعم مشتری ها ، با کیفیت ترین سینا ، مدل آلبیا ( نام سینا در اروپا) است و بی کیفیت ترین آن مدل تولیدی در هند است .. ببینیم مدل تولیدی در بنیان توسعه صنعت خودرو پارس ( تاپکو ) چه جوری از خجالت مردم ایران در می آد !

آمار تولیدی فیات سینا در برزیل بر اساس تقاضا در طی 3 سال 40 هزار دستگاه افزایش داشته به گونه ای که هم اکنون 81 هزار دستگاه سینا در سال در برزیل تولید می شود .

لازم به ذکره مردم جهان بر اساس تبلیغات فیات ، سینا را با ظاهر کوچک ، قیمت کم و مصرف منطقی می شناسند .

برنامه های بنیات توسعه صنعت خودرو پارس ( تاپکو) :
ثبت نام فیات سینا از 8 تیر 87 آغاز شده و تا 25 تیر ادامه خواهد داشت .

شرایط ثبت نام سینا این گونه اعلام شده : هنگم ثبت نام مبلغ 7 میلیون و 500 تومان در یافت می شود و مابقی در زمان تحویل خودرو با قیمت روز خودرو های هم کلاس دریافت می شود ، یکی از مدیران تاپکو گفته این خودرو قراره در رنج قیمتی خودرویی مانند هیوندای ورنا باشه ، یعنی حدود 17 میلیون تومان .

کارخانه مونتاژ فیات سینا  در ساوه دارای سالن های بدنه سازی ، مونتاژ و خط رنگ پیشرفته خواهد بود و از اول مهر آغاز به کار می کند.
  

مشخصات فنی فیات سینا
پارامتر ها
FIAT SIENA

موتور
1461 سی سی / 4 سیلندر

حداکثر قدرت
77 اسب بخار

حداکثر گشتاور نیوتون متر
122 نیوتون متر / 3500 دور در دقیقه

ماکزیمم سرعت
170 کیلومتر بر ساعت

گیربکس
5 دنده دستی

وزن
1100 کیلوگرم


استاندارد یورو 4

این مشخصات بر اساس پارامتر های ارائه شده توسط تاپکو نماینده رسمی فیات در ایران است و با برخی مندرجات وبسایت تاپکو تفاوت دارد .

از امکانات فیات سینا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ترمز ABS ، دو کیسه هوا جلو ، فرمان هیدورلیک ، سیستم ضد سرقت ( immobilizer ) ، میله محافظ جانبی در ها برای حفاظت سرنشینان ، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف ، سیستم cruise control  ( ثبت اطلاعات سفر ) ، باز شدن قفل صندوق عقب و باک از داخل خودرو ، سیستم تنظیم صندلی راننده در 6 جهت ، CD PLAYER  ..

پلت فرم 178 فیات که سینا روی آن می باشد قابلیت نصب 10 تیپ موتور را داراست و با بنزین و گاز کار می کند .

- از نکات جالبی که از سینا یک خودروی واقعا خانوادگی می سازد حجم صندوق عقب اونه که در نوع خودش و در بین خودرو های هم کلاسش بی نظیره برای نشون دادن این تفاوت عمده بین سینا و دیگر سدان ها :

حجم صندوق عقب سمند : 500 لیتر ، تندر-90 510 لیتر ، 206 صندوق دار 450 لیتر  و در مقایسه با این خودرو های به ظاهر جادار حجم صندوق عقب فیات سینا 550 لیتره ، واقعا بی نظیره .

امنیت فیات سینا :
شاید برای عده ای توجه به نکات امنیتی یک خودرو در خرید اون آنچنان اهمیت نداشته باشه ولی افرادی هم هستند که امنیت خودرو رو جزو 3 مورد اول پارامتر های انتخاب یک خودرو قرار می دهند و حتی تعداد ستاره های امنیتی اون خودرو براشون اهمیت زیادی داره ..

مدا اروپایی سینا ( آلبیا ) در روسیه و بر طبق آخرین استاندارد های eroncap مورد آزمایش قرار گرفت تست تصادف از جلو با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت که نمره 8.5 رو به خودش اختصاص داد ، به بیان دیگر این نمره معادل 3 ستاره امنیت است .

مدل چینی سینا (پرلا) در چین توسط chinaNcap در سه مورد مورد آزمایش قرار گرفته که شباهت زیادی به تست NTHSA آمریکا دارد ، پرلا در تست تصادف از جلو نمره 8.06 رو به خودش اختصاص داد که معادل 3 ستاره امنیته ، در تست تصادف نمره 12.02 که معدل 4 ستاره است و در تست تصادف از کناره ها نمره 10 رو به خودش اختصاص داده که معادل 3 ستاره امنیت هست ، و در کل 3 ستاره امنیت .

هم در اروپا و هم در چین نتیجه تست های امنیت سینا 3 ستاره امنیت بوده .


Major

Major



نماد کاربر
پست ها

854

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 4 دی 1386 07:42

آرشيو سپاس: 846 مرتبه در 174 پست

توسط renger » پنج شنبه 20 تیر 1387 12:44

فیات پالیو ، معنای یک هاچ بک[color]

فیات پالیو :
برای شناختن پالیو بهتره مروری به تمامی محصولات صادارتی به کشور های در حال پیشرفت جهان توسط فیات داشته باشیم ، مدل هاچ بک فیات که روی پلت فرم 178 این کمپانی ساخته شده پالیو نام دارم ، مدل سدان ( صندوق دار ) پالیو  ، سینا نام دارد و مدل استیشن آن فیات ویکند می باشد و اینگونه است که فیات تنوعی ارزان را روی یک پلت فرم برای کشور های در حال پیشرفت به ارمغان آورده ( وانت استرادا ، فیات آی دیا و چند محصول دیگر فیات نیز که روی این پلت فرم بنا شده اند قرار است جزو لیست تولیدی ها در ایران باشند ) .

پالیو همواره همگام مشتقاتش حرکت کرده و تنوع فیات را در تمامی کلاس ها به خوبی نشان داده است .

در سال 1996 توسط فیات ایتالیا طراحی و تولید شده و از نسل  4 به بعد به فیات برزیل واگذار شده ، تا کنون پلت فرم پالیو توانسته پذیرای بیش از 15 نوع  پیشرانه باشد که نشان دهنده انطباق پذیری و انعطاف پذیری این محصول در بازار های مهم جهانی است به گونه ای که با توجه به نیاز بازار هر کشوری می تواند در رقابت با دیگر خودروسازان چهره ای رقابتی از خود نشان دهد .

برزیل ، ترکیه ، چین ، هند ، آفریقای جنوبی ، کره ی شمالی از جمله مشتری ها و تولید کننده  این خودرو هستند ، ایران نیز مانند روسیه با استفاده از قطعات ترکیه ای قرار است این محصول را وارد بازار کنند .

4 نسل آن با تغییرات ظاهری و فنی تا کنون تولید شده و تولید نسل پنجم آن برای سال 2010 برنامه ریزی شده است .

فیات پالیو در ایران :
فعلا توسط بنیان توسعه صنعت خودرو پارس  (تاپکو) ثبت نام مدل سدان این خودرو یعنی سینا آغاز شده و هنوز برنامه های آتی این شرکت برای تولید 6 محصول دیگر برنامه ریزی شده از جمله فیات پالیو اعلام نشده است .

این خودرو ، در بازار رقابتی بنا بر پیش بینی ها و قیمت اعلام شده برای مدل سدان این خودرو یعنی سینا باید قیمتی بین 15 تا 20 میلیون تومان داشته باشد !

طراحی فیات پالیو :
در طراحی فیات پالیو همواره سعی شده پارامتر های هاچ بک شماره یک فیات یعنی فیات پونتو رعایت شود و به گونه ای روحی از پونتو در پالیو احساس شود . چهارمین فیس لیفت این محصول در سال 2007 عرضه شده که به احتمال زیاد همان مدلی است که قرار است در ایران تولید شود ، این فیس لیفت تغییراتی در ظاهر جلو وعقب خودرو داشته ولی همچنان روی پلت فرم 178 فیات تولید می شود .

در فیات پالیو طراحی چراغ ها به گونه ای است که هیچ گونه کپی برداری را القا نمی کند و در کل از ظاهر خودرو می توان به لوکس نبودن این هاچ بک پی برد ، خودرویی ارزان و خانوادگی در عین تنوع موتور و طراحی قابل قبول . فرزند ایتالیا .

چراغ های عقب و جلو در مدل 2008 تغییرات فراوانی در مقایسه با مدل 2007 کرده اند که این تغییر در حس ظاهری نسبت به این محصول تاثیر فراوانی گذاشته  .. اطلاعاتی در دسترس نیست که قرار است ایران کدام مدل ، 2007 یا 2008 این خودرو رو تولید کنه
مشخصات فنی فیات پالیو :
پارامتر ها
FIAT SIENA

موتور
1461 سی سی / 4 سیلندر

حداکثر قدرت
77 اسب بخار

حداکثر گشتاور نیوتون متر
115  نیوتون متر / 3500 دور در دقیقه

ماکزیمم سرعت
170 کیلومتر بر ساعت

گیربکس
5 دنده دستی

وزن با سرنشینان
1050 کیلوگرم


استاندارد یورو 4

مدل مادر فیات سینا ، هیچ فرقی از لحاظ موتور و سایر مشخصات فنی با سینا ندارد ، تنها سبک تر است .
ترمز ABS ، دو کیسه هوا جلو ، فرمان هیدورلیک ، سیستم ضد سرقت ( immobilizer ) ، میله محافظ جانبی در ها برای حفاظت سرنشینان ، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف ، سیستم cruise control  ( ثبت اطلاعات سفر ) ، باز شدن قفل صندوق عقب و باک از داخل خودرو ، سیستم تنظیم صندلی راننده در 6 جهت ، CD PLAYER  ..


امنیت  :
چقدر خوبه که هم خانواده بودن سینا و پالیو کار من رو هم در این مطلب خیلی آسون کرده ، این دو خودرو تحت یک تست امنیت شناخته می شوند : تست های امنیتی که روسیه و چین روی سینا مدل سدان پالیو انجام داده اند و در مجموع این خودرو تونسته 3 ستاره امنیت و میانگین نمره 8.5 رو به خودش اختصاص بده .



Major

Major



نماد کاربر
پست ها

854

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 4 دی 1386 07:42

آرشيو سپاس: 846 مرتبه در 174 پست

توسط renger » دوشنبه 31 تیر 1387 01:06

فیات آیدیا ، گوشه ای از آسمان


فیات آیدیا ( FIAT IDEA ) :
محصول سال 2003 فیات ایتالیا و طراحی شده روی پلت فرم پروژه 188 فیات ، یک خودرو کوچه چند منظوره (MPV) و به بیانی نسل دوم فیات پونتو . سال 2003 تولید آن در ایتالیا آغاز و در سال 2005 نسل برزیلی آن در آمریکای جنوبی تولید شد . مدل پایه این خودرو مانند یک هاچ بک کوچک است اما داستان آیدیا همین جا تموم نمی شه این خودروی چند منظوره مدل جالب تری هم داره ، مدل IDEA ADVENTURE که یک کراس اوور ( CUV   ) چند منظوره هست و در سال 2006 در برزیل طراحی و تولید شده .

فروش آیدیا در بازاری مشابه بازار ایران یعنی برزیل از سال 2005 تا 2007 طی دو سال حدود 51 هزار دستگاه بوده که برای محصولات فیات و تقاضای برزیلی ها طبیعیه ، فیات معمولا هر 4 سال تحولی در تیراژش بوجود می آره .

آیدیا معمولا در دو تیپ صادر می شود ، مدل ELX و HLX .  قرار است مدل ELX  در ایران تولید شود البته هنوز زمان تولید و امکانات اصلی این محصول فیات در ایران اعلام نشده اما مطمئنا برنامه تولید آن به صورت CKD در دستور کار خودروسازی بنیان توسعه پارس ( تاپکو ) قرار دارد .

مشخصات فیات آیدیا :
موتور
1.4 سی سی / 4 سیلندر

حداکثر قدرت
77 اسب بخار

حداکثر گشتاور نیوتون متر
115 نیوتون متر / 3500 دور در دقیقه

ماکزیمم سرعت
170 کیلومتر بر ساعت

گیربکس
5 دنده دستی + اتوماتیک

طول- عرض- ارتفاع
3926-1696-1669

دیگر امکانات و مشخصات
فرمان هیدورلیک + ترمز ABS و EBD – سیستم قطع خودکار سوخت در هنگام تصادف + ایربگ + 4 تنوع موتورو سه موتور دیزلی

ظاهر قضیه نشون می ده ایتالیایی ها قراره با یک نوع پیشرانه به بازار های ایران راه پیدا کنند ، تمامی 5 محصول تولیدی فیات در تاپکو طی برنامه ریزی قرار است با موتور 1.4 لیتری با ماکزیمم قدرت 77 اسب بخار در دور 6000 و ماکزیمم گشتاور 115 نیوتون متر در دور 3000 دور در دقیقه به دست مشتری برسند . این مورد در مورد آیدیا هم صدق می کنه ، پیشرانه ای مشترک با فیات پونتو گرند دارای استاندارد یورو 4 . این موتور اولین مشخصه مدل ELX فیات آیدیاست .

ترمز ABS و سیستم EBD ، ایربگ ( در مدل اصلی 4 تا ولی در ایران معلوم نیست ! ) ، سنسور باران ، رینگ های آلومینیومی 15 اینچ ، بلوتوٍث ، تودوزی چرم و سقف شیشه ای از معدود امکانات فیات آیدیاست ، فعلا برای قضاوت در مورد مدل برنامه ریزی شده برای تولید در ایران خیلی زوده ، تاپکو هم هنوز چیزی اعلام نکرده .
طراحی فیات آیدیا :
فیات آیدیا در ظاهر ایتالیایی بودنش را ثابت می کند و تا کنون منتقدی نسبت به طراحی معقول و زیبایش نداشته . طراحی چراغ های جلو -فیات گونه- است به این معنی که جای راهنمای خودرو دقیقا همان جایی است که از یک فیات انتظار می رود ، زیر چراغ ها به صورت تمام پوشاننده ! . چراغ های عقب هم طراحی خوبی دارند و به گونه ای شبیه به فیات پونتو .

آیدیا یک نورگیر تما عیار است ، سقف خودرو تقریبا تمام شیشه است همچنین شیشه های پنجره های خودرو هم در سایز های بزرگ طراحی شده اند ، در واقع به دلیل باز بودن همه جای آیدیا فیات آن را با شیشه های امنیتی عرضه می کند اما بخاطر ممنوع بودن این امر در ایران شاید بیش تر به یک آکواریوم شباهت داشته باشد .

برآمدگی ها و فرورفتگی ها در طراحی آیدیا جلای خاصی در نور به خودرو می دهند که به خصوص در رنگ مشکی این خودرو بسیار دیدنی است . رینگ ها به صورتی انتخاب شده اند که طراحی کناره ها را تکمیل می کنند ، این هماهنگی با توجه به زاویه مناسب کاپوت خودرو و شیشه جلو عریض و طویل در کل یکی از معقول ترین و بهترین طراحی های فیات را وعده می دهند . نسلی تازه وارد از نظر طراحی به ایران ، یک MPV .


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان



CentralClubs Hosting
cron