در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 8 مرداد 1387 20:58

آرشيو سپاس: 3 مرتبه در 2 پست

*** این ده غذا برای سلامتی شما خطرناک هستند ***

توسط action_boy » جمعه 11 مرداد 1387 18:52

این ده غذا برای سلامتی شما خطرناک هستند سعی کنید در عرض چند هفته آینده آنها را از برنامه غذایی خود حذف کنید :
۱- شکرسفید : می تواند موجب آسیب به لوزالمعده ٬ کبد٬ مغز و دیگر ارگانها شود
۲- غلات تصفیه شده : خالی از ویتامین ها و مواد مغذی هستند
۳- موادگوشتی بنجل (سوسیس ، کالباس ): محتوی داروها و بعضا هورمونها هستند
۴- مواد لبنی بنجل (شیر خشک ، کرم ) : می توانند محتوی آلودگی میکروبی می باشند
۵- نمک سفید سفره : باعث تحریک اشتها می شود و مصرف زیاد آن می تواند باعث آسیب به ارگانها شود
۶- کافئین : ارتباط آن با برخی از انواع سرطان شناخته شده و باعث پوکی استخوان هم می‌شود.
۷- شیرین کننده های مصنوعی : عوارض بسیار زیادی دارند.
۸- نوشابه ها : موجب چاقی و پوکی استخوان می‌شوند.
۹- چربی های مضر - چربی های اشباع: تنها یک گام با پلاستیک فاصله دارند
۱۰- داروها: معمولا دارای عوارض جانبی بسیار خطرناکی هستند.
دیک گری گوری: شما به دنبال غذایی واقعی هستید یا اینکه فقط می خواهید چیزی بخورید؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب action_boy تشکر کرده اند:
oweiys, bravo

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 8 مرداد 1387 20:58

آرشيو سپاس: 3 مرتبه در 2 پست

توسط action_boy » جمعه 11 مرداد 1387 18:53

*** ۱۱ عدد از بهترين غذاهايی که شما نمی خوريد ***


۱-چغندر: دكتر باودن (متخصص تغذيه و مولف كتاب 150 عددازسالمترين غذا هاي روي زمين) مي گويد: چغندر را اسفناج قرمز در نظر بگيريد. زيرا كه چغندر يك منبع غني از folate و رنگدانه هاي قرمز طبيعي بوده و مي تواند ضد سرطان باشد .
نحوه مصرف: به صورت تازه، خام و به عنوان يكي از اقلام ثابت سالاد مي تواند مورد مصرف قرار بگيرد. حرارت دادن چغندر باعث تحليل قدرت آنتي اكسيدان آن مي شود.

2- كلم:‌ مملو از مواد مغذي مانند sulforaphane (ماده اي شيميايي كه باعث تقويت آنزيم هاي ضد سرطانی مي شوند) است.
نحوه مصرف :‌ سالاد كلم به شيوه آسيايي ها يا به عنوان چاشني داخل ساندويچ ها .

3- كاهوي سوئيسي: سبزي برگ پهن بسته بندي شده با خواصي شبيه به هويج در مراقبت از چشم ها .
نحوه مصرف :‌ به صورت ريز ريز شده و تفت داده شده در روغن زيتون

4-دارچين : مي تواند در تنظيم قند خون و كلسترول موثر باشد.
نحوه مصرف : درون قهوه يا سوپ جو

5-آب انار:‌ يك ماده عالي براي فشار خون و مملو از آنتي كسيدان ها .
نحوه مصرف: تنها آن را بنوشيد

6- آلو خشك : اين ماده داراي تمامي خواص آلو واقعي است به علاوه سرشار از آنتي اكسيدان ها هستند.
نحوه مصرف: آنها را در لايه هاي نازك بپيچيد و طبخ كنيد

7- تخم كدو : مغذي ترين بخش كدو است و پوشيده از منيزيم است. داراي بالا ترين سطح مواد معدني است كه خطر مرگ زودرس را كاهش مي دهد.
نحوه مصرف : مانند اسنك آنرا كباب كنيد (بو بدهيد) يا آن را درون سالاد بريزيد.

8- ماهي ساردين : دكتر باودن آنها را « غذاي سلامتي درون كنسرو » مي نامد. آنها سرشار از امگا 3 هستند و حقيقتا فاقد جيوه مي باشند همچينين منبعي غني از كلسيم هستند. ساردين در عين حال داراي آهن ، منيزيم ،‌فسفر ، پتاسيم ، روي ، مس و منگنز مي باشد همينطور اين ماده غذايي منبعي سرشار از ويتامين هاي B است.
نحوه مصرف : بسته هاي سادريني كه در روغن زيتون يا روغن سادرين هستند را انتخاب كنيد.
مي توانيد آن را به تنهايي ، يا مخلوط در سالاد ،‌به همراه نان توست ، با سس خردل يا سس پياز به عنوان چاشني ميل كنيد.

9-زردچوبه : « فوق ستاره ادويه جات » . زرد چوبه داراي مواد ضد فساد و ضد سرطان است .
نحوه مصرف : قابل تركيب با املت تخم مرغ يا در هر بشقاب سبزيجاتي است.

10-زغال اخته منجمد : درست است كه انجماد باعث تحليل رفتن برخي مواد مغذي درون ميوه و سبزي مي شود ، اما انجماد زغال اخته باعث مي شود تا در تمام طول سال آن را بدون آنكه فاسد شود در دسترس داشته باشيم.
نحوه مصرف : درون ماست يا چاشني شكلات شيري تركيب كنيد و مغزبادام له شده را به آن بيافزاييد.

11-كنسرو كدو: يك سبزي با كالري پايين كه فيبر و ويتامين A بالايي دارد و باعث سيري شما با كمترين مقدار كالري ممكن مي شود.
نحوه مصرف : با قدري كره، دارچين و مغزگرده تركيب كرده و ميل كنيد

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب action_boy تشکر کرده اند:
bravo

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

47

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 20 مهر 1388 20:08

آرشيو سپاس: 13 مرتبه در 9 پست

Re: *** این ده غذا برای سلامتی شما خطرناک هستند ***

توسط naeemeh123 » جمعه 29 آبان 1388 20:40

به نظر من همه چیز برای بدن خوب و مفید است. اما مصرف بی اندازه هر چیز برای بدن ضرر دارد . ولی مصرف بیشتر خوراکیها خوب است


البته به مقدار کم .
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Captain I

Captain I



no avatar
پست ها

820

تشکر کرده: 189 مرتبه
تشکر شده: 40 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 مرداد 1386 23:58

آرشيو سپاس: 2263 مرتبه در 462 پست

Re: *** این ده غذا برای سلامتی شما خطرناک هستند ***

توسط حسن2568 » جمعه 29 آبان 1388 22:19

سلام
شايد چيزي كه ميگم با عنوان تاپيك مرتبط نباشه  :-o
براي خنثي كردن كلسترول وچربي خون وبهبود گردش خون وخلاصه هر چيزي كه به خون مربوط ميشه يك پياز كامل سير را در يك ليتر آب مدت 20 دقيقه دمكرده وروزي سه فنجان از آب آنرا به مدت 3 الي 4 روز مصرف كنيد .بسياري از اثرات منفي غذاها را بر طرف ميكند
اين دمكرده بد مزه ميشه بهتره كمي شيرين كنيد بعد بخوريد
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد    لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان