در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد
Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

201

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 11 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 خرداد 1385 15:25

آرشيو سپاس: 399 مرتبه در 91 پست

F-26 آتش اژدها

توسط black hawk » پنج شنبه 18 خرداد 1385 21:08



جنگنده ي F.26  (يا stalma) اين پروژه در اصل براي بازار هاي تجاري و فروش به ناتو توسعه يافت اين جنگنده در واقع به عنوان جايگزيني براي جنگنده هاي F.16 در نظر گرفته شده بود جنگنده اي كه در عين داشتن مضامين پنهانكاري داراي قدرت مانور بالا براي نبرد هاي داگ فايت باشد(چون همانطور كه ميدانيد جنگنده هاي فالكن معمولا براي نبرد هاي داگ فايت در ارتفاع پايين در نظر گرفته مي شوند)
اين طرح از سوي Stavatti Tactical Air Warfare Systems ارائه گرديد (شايان ذكر است تايوان بطور خواصي به اين پروژه تمايل داشت) اين شركت برنامه اين براي تكميل اين جنگنده ارائه داد كه بر اساس آن تا سال 2004 تعداد 100 فروند از آن را وارد خدمت نمايد(شايان ذكر است اين طرح يكي از رقباي جانبي طرح جنگنده ي ضربتي مشترك بود) هدف اوليه تكميل اين پروژه طراحي جنگنده اي براي دفاع هوايي كوتاه برد براي فرودگاه ها و ناوهاي هواپيما بر بود
اين جنگنده قرار بود از يك موتور F119-PW-100 استفاده كند كه سرعت در حدود 2.3 ماخ را به آن مي بخشيد و برد آن در حدود 1200 كيلومتر و بيشينه وزن Take off برابر 22680 كيلوگرم بود شكل بدنه ي  F.26  را شايد بتوان يكي از پيچيده ترين اشكال آيروديناميكي نيم قرن اخير دانست سكان ها و دم عمودي بشكلي خاص و جالب توجه ساخته شده بودند شكلي نيم دايره و هلالي شكل بالها نيز بجاي استفاده از بالهاي متحرك از از بالهاي با پسگرايي زياد(حالت نيمه بسته) و بالچه هاي جلوي پيشگرا و بزرگ اين امكان را به اين جنگنده ميداد كه بتواند مانور پذيري زياد  و جلو گيري از واماندگي در سرعت هاي پايين را داشته باشد
با تمام خواص پنهانكاري كه در بدنه بكار رفته براي افزايش توان حمل صلاح از جايگاه هاي خارجي براي حمل صلاح در نظر گرفته شده بود و جايگاه هاي داخلي نداشت بعدها با پيشرفت پروژه و تغيير برنامه ها نياز به جنگنده هاي چند منظوره ي ضربتي باعث گرديد تا سيستم جنگ افزاري و راداري آن هم تغيير كند براي نبرد هاي از تمام جنگ افزار هاي استاندارد نبرد هوايي بهره مند بود از سايدوايندر و پوپ والكان تا موشك هاي ميانبرد امرام براي حملات ضربتي نيز مي توانست از سير گسترده اي از جنگ افزار هاي هوابه زمين از هارپون تا انواع بمب ها استفاده نمايد گفته مي شد براي هر فروند از اين جنگنده هزينه اي در حدود 25 ميليون دلار نياز بود تا توليد گردد در نهايت اين پروژه در رقابت با پروژه هايي همچون X.35 و X.32   شانس چنداني نداشت و در نهايت ميدان را واگذار كرد ولي تايوان همچنان به پروژه علاقه مند بود با اين وجود گفته هايي از فروش طرح به تايوان وجود دارد البته رسما چيزي اعلام نگرديده چون چين شديدا مخالف است
طرح جنگنده در واقع با تفكراتي قديمي و تكنولوژي مدرن ساخته شده بود  جنگنده اي كه اصولا بتواند در تمامي نبرد هاي داگ فايت پيروز بيرون آيد و بيشترين قدرت مانور را دارا باشد
مشخصات:
مساحت بال: 41.81 متر
طول: 15.18 متر
ارتفاع:4.173
شعاع عملياتي:1200 كيلومتر
سرعت: 2.3 ماخ
موتور:F119-PW-100

نویسنده:محمد حسین جهان پناه
هرگونه برداشت بدون ذکر منبع مجاز نیست

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب black hawk تشکر کرده اند:
salam_2407

Administrator

Administrator



نماد کاربر
پست ها

15465

تشکر کرده: 10178 مرتبه
تشکر شده: 3920 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 7 بهمن 1384 19:51

آرشيو سپاس: 30251 مرتبه در 5981 پست

توسط Mahdi1944 » پنج شنبه 18 خرداد 1385 21:19

black hawk عزيز، ممنون از شما  :D
ظاهر خيلي جالبي داره، اون دو بال پيشگرا فكر مي‌كنم در جنگنده‌ي ديگه‌اي در كنار بارهاي پسگرا ديده نشده باشه  :-(
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست     هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست     خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

اخراج شده



نماد کاربر
پست ها

859

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 29 اردیبهشت 1385 23:44

محل سکونت

تهران - پونک

آرشيو سپاس: 24 مرتبه در 23 پست

توسط Nokia N93 » پنج شنبه 18 خرداد 1385 21:33

black hawk عزيز خيلي جالبه

اين دو بال که پشت موشک بالا اومدن اونا چين؟ :-x

Administrator

Administrator



نماد کاربر
پست ها

15465

تشکر کرده: 10178 مرتبه
تشکر شده: 3920 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 7 بهمن 1384 19:51

آرشيو سپاس: 30251 مرتبه در 5981 پست

توسط Mahdi1944 » پنج شنبه 18 خرداد 1385 21:34

Nokia N93,
منظور شما از پشت موشك چيه؟ منظورتون اون سكانهاي پشت هواپيما هست؟  :-(
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست     هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست     خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

اخراج شده



نماد کاربر
پست ها

859

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 29 اردیبهشت 1385 23:44

محل سکونت

تهران - پونک

آرشيو سپاس: 24 مرتبه در 23 پست

توسط Nokia N93 » پنج شنبه 18 خرداد 1385 21:48

بله

Administrator

Administrator



نماد کاربر
پست ها

15465

تشکر کرده: 10178 مرتبه
تشکر شده: 3920 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 7 بهمن 1384 19:51

آرشيو سپاس: 30251 مرتبه در 5981 پست

توسط Mahdi1944 » پنج شنبه 18 خرداد 1385 21:52

Nokia N93,
اونا سكانهاي معمولا عمودي هستند كه البته در اين هواپيما به نظر عمودي نمي‌آن و به اون قدرت مانور پذيري بيشتري مي‌دن (هواپيماهاي قديمي كمتر مجهز به اين سكانها هستند اما اكثر هواپيماهاي جديد اين سكانها رو دارند)
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست     هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست     خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

4107

تشکر کرده: 240 مرتبه
تشکر شده: 176 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 11 بهمن 1384 18:16

آرشيو سپاس: 4693 مرتبه در 898 پست

توسط Reza6662 » پنج شنبه 18 خرداد 1385 21:54

black hawk,
ممنون از معرفي اين جنگندهء ناشناس و جالب.  :)
به نظر مياد اين جنگنده ترکيبي از X29 و F-16 باشه.  :-(
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

529

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 6 فروردین 1385 00:11

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 110 مرتبه در 61 پست

توسط mach1 » پنج شنبه 18 خرداد 1385 22:02

سلام
black hawk دستتون درد نکنه آقا محمد واقعا مقاله جالبی بود  :smile:
طراحی این هواپیما هم جالبه هم عجیب غریب
ولی نسبت به بقیه طرح های استیلت مشخصات بهتری داره

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1791

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 29 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 6 فروردین 1385 15:49

آرشيو سپاس: 260 مرتبه در 163 پست

توسط Saeid12345 » جمعه 19 خرداد 1385 00:29

منم اعتراف ميکنم که اولين بار توسط شما غافلگير شدم! واقعا تا اين لحظه حتي نام اف-26 هم تو کله ام نبود!

متشکر از فعاليت خوب شما دوست همه ما :)

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

4107

تشکر کرده: 240 مرتبه
تشکر شده: 176 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 11 بهمن 1384 18:16

آرشيو سپاس: 4693 مرتبه در 898 پست

توسط Reza6662 » جمعه 19 خرداد 1385 01:13

اينم يه عکس ديگه:
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3050

تشکر کرده: 29 مرتبه
تشکر شده: 134 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 7 اسفند 1384 03:45

آرشيو سپاس: 1566 مرتبه در 615 پست

توسط Dr.Akhavan » جمعه 19 خرداد 1385 03:34

خيلي خفنه 8)  8)

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

1065

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 27 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 28 اسفند 1384 14:04

محل سکونت

زیر آسمون خدا

آرشيو سپاس: 439 مرتبه در 147 پست

توسط آرمان » جمعه 19 خرداد 1385 09:15

Mahdi1944, سكان هاي عمودي قدرت مانورپذيري بيشتر به هواپيما نمي دن،
بلكه از اركان و اعضاي اصلي پرواز هر هواپيما براي حفظ ثبات طولي همين سكان ها
هستند كه مانع از انحراف هواپيما از مسير اصلي در اثر هر باد ضعيف و جريان هاي
توربولانس خفيف مي شوند. تنها در هواپيماهاي بال پرنده مثل B-2 اين سكان ها وجود
ندارند كه به مدد استفاده از سيستم هاي پيشرفته كنترل لحظه به لحظه شهپر ها و
سيستم FBW اين مهم دست يافتني شده است.

بعدي

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 10 مهمان