در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد
Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

879

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 4 دی 1386 13:32

محل سکونت

سلماس

آرشيو سپاس: 1613 مرتبه در 264 پست

تفاوت خلبانان ايراني با خلبانان عراقي

توسط Hadi1001 » يکشنبه 24 شهریور 1387 21:55

به مناسبت هفته ی دفاع مقدس این رو که خودم به فکرم رسید رو قرار می دم
خلبانان ایرانی در امریکا اموزش می دیدند خلبانان عراقی در پاکستان و در بعضی موارد در شوروی
هر خلبان ایرانی بعد از دوره های مقدماتی 4 سال اموزش می دیدند خلبانان عراقی 5/2 سال
خلبانان ایرانی دارای استعداد ذاتی خلبانی هستند (به گفته ی خیلی ها ) ولی تاجایی که من خوندم خلبانان عراقی این استعداد رو کم داشتند
خلبانان ایرانی زیر نظر بهترین خلبانان دنیا اموزش می دیدند ولی خلیانان عراقی اموزششان دارای کیفیت کمی بود
خلبانان ایرانی برای خلبانی نیاز به ثبت نام در هیچ حزبی نداشتند و همچنین منع هم شده بودند ولی خلبانان عراقی باید عضو حزب بعث می شدند
خلبانان ایرانی حاضر بودند جانشان را برای وطنشان بدهند ولی خلبانان عراقی کمی این روحیه را در خود داشتند
برای هر خلبان ایرانی (قبل از انقلاب ) حدود 2 میلیون دلار خرج می کردند ولی برای خلبانان عراقی 2 هزار دلار
و این دلایل کافی بود تا ایرانی ها در اکثر نبرد های نزدیک پیروز شوند اگه شما هم چیز هایی می دونید بزارید ممنون می شم
التماس دعا

:(  :grin:
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Hadi1001 تشکر کرده اند:
sokuteasemuni

Captain I

Captain I



no avatar
پست ها

820

تشکر کرده: 189 مرتبه
تشکر شده: 43 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 مرداد 1386 23:58

آرشيو سپاس: 2263 مرتبه در 462 پست

توسط حسن2568 » يکشنبه 24 شهریور 1387 22:10

سلام فكر كنم بد نباشه كمي عدد وارقام رو عوض كنيم
خلبان ايراني با دو مليون دلار آموزش ميديد در حالي كه اگه اشتباه نكنم قيمت يك فانتوم دو ونيم ميليون دلار بود وعراقيهائي كه به شوروي براي آموزش ميرفتند حد اكثر 80  تا 150 هزار دلار براشون هزينه ميشد .
عراقيها مهاجم بودند وكم انگيزه .ولي ايرانيها مدافع وبا انگيزه
عراقيها با لگن هاي روسي پرواز ميكردندولي ايرانيها با جنگنده هاي دست كم ازلحاظ فني مرغوبتر
عمر خدمتي ميگ 21 تنها 200 ساعته -ميگ 29 هم 400 ساعت اما اف 14  دست كم 2400 ساعت
ارتش عراق در زمان جنگ هم وضعيتي مشابه ايران قبل از انقلاب داشت يعني يكي از شرايط روسها براي ارسال سلاح بيشتر به عراق حضور 18000   كارشناس روس در پايگاههاي عراق واغلب براي تعميرات وسرويسدهي بود كه هزينه زيادي هم داشت
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد    لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3101

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 169 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 22 بهمن 1385 16:25

آرشيو سپاس: 23546 مرتبه در 2452 پست

توسط SAMAN » دوشنبه 25 شهریور 1387 00:11

دوستان در توانا بودن و مهارت خلبانان ایرانی به هیچ عنوان شک نکنید. خلبان ایرانی از با هوش ترین (با سواد ترین) مرد های ایرانی بودند. کسانی که در زمینه های تحصیلی, ورزش و ... توانا بودند!

اما عراقی ها خیر! البته عراقی ها هم خلبان های خوبی داشته اند و نمی توانیم انکار کنیم! ولی ایرانی ها همیشه سر تر بودند. اما مساله به همین سادگی ها نیست! خستگی مفرط در هر کاری انسان را به زمین میزد!
در طی جنگ 8 ساله برای هر دو طرف چنین مشکلی پیش می آمد, البته ابتدا برای عراق و بعد برای خلبانان ما! خستگی زیاد و شرایط سخت باعث می شد که بعضی پرواز ها تا چندین کیلومتر بعد از مرز باشد و سریعا برگشت به آشیانه.

با این تفاسیر که شما میفرمایید عراق در ابتدا از لحاظ نیروی هوایی هم قوی بود! تعداد زیاد جنگنده های خریداری شده شگفتی آور بود مثلا خرید بیش از 100 فروند جنگنده میراژ اف-1 که از رقبای اف-14 ها بودند بسیار برای خود من قابل توجه بود. داشتن جنگنده های قدرتمند میگ-25 pd و سوخوی 24 و 25 و میگ 29 را دست کم نگیرید.

یعنی منظورم اینه که دشمن ما دست کم نبود.

خلبان ر.ش که از بستگان ما بود یک بار که اومده بود به شهرمون (در زمان جنگ/ من بچه بودم .لی پدرم تعریف کرده برام) گفته بود که ما داریم با داس درو میکنیم اما عراق با کمباین!

یه نکته مهم دیگه هم نیروی هوایی مثل نیروی زمینی و ... نیست که مدام بشه ازش کار کشید در نیروی هوایی همه چیز بر اساس ساعت خاص باید کار کنه که تداوم بیشتر اون یعنی شکست!
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب SAMAN تشکر کرده اند:
sokuteasemuni

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

34

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 24 شهریور 1387 11:21

آرشيو سپاس: 55 مرتبه در 17 پست

توسط IAF » دوشنبه 25 شهریور 1387 02:40

تو مهارت خلبانای ایرانی که شکی نیست ولی اونا ۲۵۰ ساعت رو تو آمریکا میگذروندند که حدود امیلیون دلار هزینه داشت و قیمت یک فانتوم هم ۴ میلیون دلار بود!

arman76ma از این پست سپاسگزاري کرده است

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

395

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 6 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 بهمن 1386 11:47

آرشيو سپاس: 712 مرتبه در 117 پست

توسط JavadRadical » دوشنبه 25 شهریور 1387 03:25

يك سوال ايا در زمان جنگ تحميلي بين ميگ 29 عراقي و جنگنده هاي كشورمون درگيري پيش اومده ؟  :-x
:razz:  :razz:
"time" isnt the test. Time is something you spend doing the tests.

Time is not the test , but everything is measured against the time, we even differentiate the things against the time most of the time



omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

Frenzied Poster

Frenzied Poster



no avatar
پست ها

412

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 27 فروردین 1387 10:20

آرشيو سپاس: 56 مرتبه در 35 پست

توسط A10 » دوشنبه 25 شهریور 1387 07:17

يك سوال ايا در زمان جنگ تحميلي بين ميگ 29 عراقي و جنگنده هاي كشورمون درگيري پيش اومده ؟  



تصور ميكنم عراق   ميگ 29    هايش را  بعد از جنگ ايران تحويل گرفت


جنگنده میراژ اف-1 که از رقبای اف-14 ها بودند

ميراژ هيچ وقت نميتونه رقيب  اف14  باشه  .  فقط  ميراژها زماني رسيدند كه  اف 14 هاي ما  از كمبود  قطعه و موشك رنج ميبردند  .  همين  اف 14 هاي ما  كلي كيراژ را كشيد پايين .    البته فرمايش شما  كاملا صحيح ست  ما با يك اژدهاي هفت سر روبرو بوديم  كه هر سر  آن را قطع ميكرديم  به جاي آن 2 سر  سبز ميشد

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

2653

تشکر کرده: 19 مرتبه
تشکر شده: 293 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 8 آبان 1385 15:26

آرشيو سپاس: 5825 مرتبه در 1558 پست

توسط moh-597 » دوشنبه 25 شهریور 1387 07:28

JavadRadical نوشته است:يك سوال ايا در زمان جنگ تحميلي بين ميگ 29 عراقي و جنگنده هاي كشورمون درگيري پيش اومده ؟  :-x
:razz:  :razz:


دوست عزیز

میگهای 29 عراق از اواخر سال 1365 وارد خدمت شدند
پاينده باد ايران زنده باد ايراني

وبلاگ من
http://www.iranian-airforce.blogfa.com

صفحه اینستاگرام
https://instagram.com/iranian_airforce_pilots_martyr

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب moh-597 تشکر کرده اند:
sokuteasemuni, kayvan6079

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

879

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 4 دی 1386 13:32

محل سکونت

سلماس

آرشيو سپاس: 1613 مرتبه در 264 پست

توسط Hadi1001 » دوشنبه 25 شهریور 1387 09:32

حسن2568, عزيز شما مطمئن هستيد که قيمت فانتوم 5/2 دلار است  :? ولي من اين طور فکر نمي کنم SAMAN, عزيز بله منم مي دونم دشمن ما دست پا بسته نبود ولي قبول کنيد که خلبانان بهتر بودند
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

23

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 23 شهریور 1387 22:45

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط ericbana » دوشنبه 25 شهریور 1387 09:57

الان برای هر خلبان چقدر خرج میشه؟ :?

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

Junior Poster

Junior Poster



no avatar
پست ها

167

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 9 اردیبهشت 1387 11:59

آرشيو سپاس: 18 مرتبه در 15 پست

توسط persepolis52-6-16 » دوشنبه 25 شهریور 1387 10:11

به گفته يكي از خلبانهاي نيروي هوايي بعد از بازگشت ازآمريكا ما يك پرواز صبح ،يك پرواز ظهر و بعضي مواقع پرواز شب هم داشتيم ..ديگه مثل آب خوردن بلند مي شديم و عراق رو مثل كف دستمون ميشناختيم........ولي عراقيها با 200ساعت پرواز خلبانهاشونو ميفرستادن

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

42

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 شهریور 1387 17:19

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

توسط behruzkhan » دوشنبه 25 شهریور 1387 10:25

قبل از انقلاب براي نيروي هوايي خيلي هزينه شده بود و خلبانان ان تمرينات زيادي داشتند.ميشود گفت بهترين خلبانان دنيا در ايران بودند امثال جهانباني مهديون محققي از نسل قديميتر و جواناني چون دوران اردستاني ياسيني راد هدي و خيليهاي ديگر از نسل جوان.اصلا قابل مقايسه با عراقيها نبودند و برتري كامل با ايران بود.

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

Captain I

Captain I



no avatar
پست ها

820

تشکر کرده: 189 مرتبه
تشکر شده: 43 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 مرداد 1386 23:58

آرشيو سپاس: 2263 مرتبه در 462 پست

توسط حسن2568 » دوشنبه 25 شهریور 1387 18:43

هادي آقازاده 2, سلام
من در مورد قيمت فانتوم اطمينان ندارم وفقط جائي اين قيمت رو خوندم اما اف14 ظاهرا به قيمت 11  ميليون دلار بود كه در اون زمان خيلي گرون بود .
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد    لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان