»» همه چيز در مورد سمند سورن ««

در اين بخش انواع خودروها معرفي مي‌شوند

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 76
تاریخ عضویت: شنبه 10 تیر 1385, 11:24 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

پست توسط djmerikhi » یک شنبه 11 آذر 1386, 7:07 am

دوست عزيزم KH.I.A.2500 شما كه پرس 800 تن به بالا رو فشار ورق حلب يا قوطي نوشابه توي دست مي دونيد پس بنده نمي تونم ديگه در مورد هيچ موضوعي اظهار نظر كنم ؟
اما توصيه مي كنم مطلب حدود 2 ماه پيش روزنامه دنياي اقتصاد در مورد بنز 180 ميليوني رو بخوني كه طرف توي ماشينش آب وارد شده بود و ....

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1633
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8086 بار
سپاس‌های دریافتی: 3724 بار

پست توسط KH.I.A.2500 » سه شنبه 13 آذر 1386, 2:41 am

ببينيد ايراد گرفتن از اين بنزي که شما ميگيد چقدر مشکل و کمياب بوده که تا يک مورد نفوذ آب ديده شده خبر مثل بمب همه جا رو پر کرده .
البته بدنه و ورق سمند به نسبت ساير خودروهاي ايراني محکم تر ساخته شده و سمند از ايمني بالاتري برخورداره . ولي شما يه نگاه به همين سورن بندازيد , براي راننده کيسه هوا قرار دادن اما نکردن يه کيسه هوا هم براي بقل دستيش بزارن !
يه نظر کارشناسانه هم داشتم :shock: حد اقل يه کمي اين گلگيرهاي سورن رو بلند تر ميگرفتن و مياوردند پايين تر تا اون دل و روده ماشين پيدا نباشه و ماشين رو بد ريخت نکنه .
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 76
تاریخ عضویت: شنبه 10 تیر 1385, 11:24 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

پست توسط djmerikhi » سه شنبه 13 آذر 1386, 7:09 am

دوست عزيز فكر كنم كمي دلگير شدي ولي تنها هدف بنده از اين صحبتهاي بالا اين بود كه حداقل اگه در مورد ضعفها مي خواهد صحبت بشه يا كارشناسي باشه و يا حداقل منطقي و منصفانه باشه .
اما در مورد اون بنز كه هيچ در تمام دنيا و كليه خودروسازان به نام هم از اين مشكلات بوجود مي ايد خود خودروسازان هم هيچ گارانتي در مورد عدم وجود ايرادات و يا ايرادات 0 نمي دهند .
در مورد كيسه هوا سمت شاگرد هم شما كمي در مورد خودروهاي هم رده قيمتي ( دلار ) در دنيا بيندازي مي بيني جز 2 مورد هيچ خودروساز ديگه اي اين كار را انجام نداده است .

در مورد گلگير ها كاملا حق با شماست بنده هم همين نظر رو دارم لااقل با يستي از رينگهاي بزرگتر استفاده مي كردند . :-)

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1633
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8086 بار
سپاس‌های دریافتی: 3724 بار

پست توسط KH.I.A.2500 » چهار شنبه 14 آذر 1386, 3:37 am

در مورد كيسه هواي سمت شاگرد اين دليل نشد که چون ديگران اين کار رو نميکنن پس ما هم نکنيم !
فرموديد جز 2 مورد هيچ خودروساز ديگه اي اين كار را انجام نداده است . چرا ما مورد سوم نباشيم ؟
حرف اول و آخر من اينه که شمايي ( ايران خودرو ) که مياييد و اين ماشين رو با اين قيمت بالا ميديد تو بازار , حداقل يه دو تا چيز درست و حسابي روي اين ماشين نصب کنيد که ارزش اون پول رو داشته باشه .
__________

يک سوال هم داشتم : اون دکمه هايي که کنار دست راننده روي دستگيره در قرار دارند ( به غير از شيشه بالا بر ها ) مال چي هستن ؟
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 76
تاریخ عضویت: شنبه 10 تیر 1385, 11:24 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

پست توسط djmerikhi » چهار شنبه 14 آذر 1386, 7:54 am

اون دكمه ها مال تنظيم آينه هاي جانبي هستند . :-o
ببين يه مثال براي شما مي زنم روي خودروها سيستم ABS نصب ميشه و ESP
ايران خودرو اومد هر دو اينها رو روي سورن با موتور ملي نصب كنه اولي مشكلي نداشت و به راحتي چون حتي 1 توليد كننده داخلي هم بعضي قطعاتش رو توليد مي كنه تاييد شد اما سيستم دوم يه سنسور داره به نام Y كه چون دو منظوره هست و حتي استفاده نظامي داره تا همين الان هيچ كشوري حاضر نشده اون سنسور رو به ايران بفروشه حتي براي صادارت خودرو ( اينو براي جالب شدن بحث گفتم ) :-)
در مورد كيسه هوا تا جايي كه بنده ميدونم هر كيسه هوا سمت شاگرد حدود 500 يورو براي ايرانخودرو هزينه داره !
اما يه موضوع انحرافي ديگه :o
چرا در حالي كه توي 80 درصد كشورها استاندارد يور 4 هم به 5 ارتقاء يافته هنوز تو ايران دارن براي انتقال 2 به 3 بحث مي كنن :-o

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1633
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8086 بار
سپاس‌های دریافتی: 3724 بار

پست توسط KH.I.A.2500 » دو شنبه 19 آذر 1386, 4:05 am

چون ميدونن اگر بخوان استاندارد رو بالا ببرن بايد اين ماشين هاشون رو يا بريزن تو دريا يا صادر کنن به تانزانيا و گامبيا و اوگاندا و .........
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 76
تاریخ عضویت: شنبه 10 تیر 1385, 11:24 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

پست توسط djmerikhi » دو شنبه 19 آذر 1386, 10:26 am

نه عزيز برادر اينجور كه ميگي نيست :-o
در صورت ارتقاء به اين استاندارد اول بايستي موتور تعويض بشه ( تنها موتور يورو 4 موتور 206 از نوع 1600 ميباشد)
دوم يكسري چيزهاي ديگه هم بايستي عوض بشه و اضافه بشه خلاصه كلام حداقل يك ونيم ميليون ميايد روي هر خودرو با اين استاندارد .

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1633
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8086 بار
سپاس‌های دریافتی: 3724 بار

پست توسط KH.I.A.2500 » چهار شنبه 21 آذر 1386, 2:44 am

به نظر من کسي که حاضره ( به عنوان مثال ) هفده يا هجده ميليون بده و سورن بخره , يک و نيم هم که بره روي قيمت براش زياد فرقي نداره و اون کار خودش رو ميکنه . ضمن اين که با دادن اين پول ميدونه که کيفيت خودرو هم بالاتر رفته .
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 76
تاریخ عضویت: شنبه 10 تیر 1385, 11:24 am
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

پست توسط djmerikhi » چهار شنبه 21 آذر 1386, 7:16 am

بنده هم با نظر شما موافقم ولي متاسفانه ر مواقعي كه قيمت مطرح ميشه يه شورايي به تام قيمت گذاري تصميم گيري ميكنه كه زير نظر سازمان كسترش - وزارت صنايع است . :D

Major II
Major II
پست: 434
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 آذر 1386, 6:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 192 بار
سپاس‌های دریافتی: 361 بار
تماس:

سورن

پست توسط HARD » دو شنبه 2 اردیبهشت 1387, 8:40 pm

ابعاد (mm)


طول خودرو : 4527 mm
عرض خودرو از آينه هاي جانبی(بدون احتساب آينه هاي جانبی): 1720 mm
عرض خودرو از آينه هاي جانبی(با احتساب آينه هاي جانبی): 1903 mm
ارتفاع خودرو : 1460 mm
فاصله چرخها : 2671mm
تجهيزات

رنگ متاليك در رنگهاي مختلف به سفارش مشتري
سقف :ثابت
كلاس : سدان چهار درب
دستگیره: دستگيره هاي بيروني دربهاي جانبي طرح جديد و همرنگ بدنه
زه ضربه گیر: زه هاي ضربه گير دربهاي جانبي طرح جديد و همرنگ بدنه
بکسل : طرح بكسل بند جديد
سپرجلو : سپر كاملا"همرنگ با بدنه و طرح جديد
سپرعقب : سپر كاملا"همرنگ با بدنه طرح جديد سنسور دنده عقب و شبرنگ
رينگ : چهار چرخ، رينگ آلومينيومي 4 پره RONAL و چرخ زاپاس، رینگ فولادی(8 پره به صورت آلترناتيو)
صندلي راننده قابليت تنظيم ارتفاع - قابليت تنظيم زاويه پشتي بصورت برقي-
عقب و جلو و قابليت پركردن گودي كمر- داراي پشت سري با قابليت تنظيم: ارتفاع
جلو داشبورد : توليدبروش slushmold/جنس پوستهABS+ PVC جنس فومPU+سوييچ LEVELING DEVICE
زير سري صندلي عقب : زير سري ثابت
رنگ تزئينات داخلي : بژ
روكش جلو پنجره : جلو پنجره طرح جديد با زه آبكاري شده و لوگوي جديد
نوع تودوزي: تار و پودي / مخملي
يخچال: سفارشی
موبايل هندزفري: سفارشی
كروز كنترل : سفارشی
تريم: موكت كف تافتينگ،ديواره بالا ABS ديواره پايين PP
كولر :دارد
لامپ سقفي جلو وعقب : دارد
شيشه بالابر برقی جلو و عقب: دارد
آينه هاي جانبي برقي : طرح جديد ،برقي ،مجهز به چراغ راهنما
نوع برف پاك كن : برف پاك كن شيشه جلو- دو تيغه اي - چند سرعته
شيشه گرم كن عقب و جلو : گرمكن شيشه عقب برقي
آنتن برقي : دارد
سيستم تهويه : سيستم چرخش هوا با ف_ * ل*_ ت ر،كانال دو رديفه چپ و راست
سيستم تهويه هواي قابل تنظيم : سيستم تهويه هوا با تنظيم دستي
چراغ روشنايي (داخل داشبورد) : دارد
سيستم صوتي: چهار باند
پخش سي دي :راديو 3 باند، پخش سی دی و ام پی تری
چراغ راهنما : دارد
نشانگر ديجيتال : روی جلو آمپر بهمراه آيكون ایربگ
تنظیم نور : سوييچ تنظيم ارتفاع نورچراغهاي جلو بر از داخل كابين
نوع موتور XU7JPL3 TU5JP4L4
حجم موتور 1761Cm3 1584Cm3
نسبت تراكم 9.3:1 10.5:1
قدرت موتور 100bhp@6000 rpm 110bhp@5800 rpm
حداكثر گشتاور 153Nm@3000 rpm 142Nm@4000 rpm
سيستم انژكتوري پاشش چند نقطه اي با كنترل الكترونيكي(MPFI) پاشش چند نقطه اي مرحله اي
(Sequential)
نوع سوخت بنزين بدون سرب RON 95
تعداد سوپاپ 8 16
سيستم احتراق سيستم جرقه دوبل
استاندارد حد آلايندگي یورو 3
سيستم سوخت رساني انژكتوري پمپ بنزين داخل باك - اتصالات لوله سوخت از نوع رابط سریع پمپ بنزين داخل باك - مدار از نوع (بدون برگشت)
- اتصالات لوله سوخت از نوع رابط سریع
كاتاليست اگزوز دارد
سنسور اكسيژن دارد
حداكثر سرعت 185 km/h 190 Km/h
شتاب صفرتا 100كيلومتر 11.9 s 13.5 s
ميانگين مصرف داخل و خارج شهر بر اساس استاندارد ECER101 8.5 lit/100km 7.6
ميانگين مصرف با سرعت ثابت 90 كيلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECER84 6.8 lit/100km 5.2
ميانگين مصرف با سرعت ثابت 120 كيلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECER84 9.2 lit/100km 6.7
حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن با وجود مبدل كاتاليزوري حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن كمتر از 2.2 گرم در هر كيلومتر -
حد استاندارد یورو3 0.647 در هر كيلومتر - 2/3 گرم-
حد استاندارد یورو3
گيربكس (جعبه دنده ) BE3/5 BF4/5L
كلاچ مكانيكي ، تك صفحه اي سایشی خشك- بدون پیش ضربه گیر
ديفرانسيل نوع : Pinion Crown wheel موقعيت : جلو
باك بنزين 66 Litres 70 Litres
حجم فضاي صندوق عقب 500 litres
روغن موتور (با ف_ * ل*_ ت ر ) 4.5 litres 4 Litres
واسكازين گيربكس 1.9 ± 0.2 litres 2 litres
ظرفيت آب و ضدیخ سيستم خنك كننده خودرو 6.6 litre
روغن هيدروليك فرمان 1.2 ± 0.2 litres
نوع فرمان هيدروليك
جعبه فرمان شانه ای
نوع دنده نسبت دنده 17.9
تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان 3.1
ستون فرمان ستون فرمان تلسكوپي(تا شونده)
نوع ترمز دو مداره قطري( ضربدري) ABS
سيستم ترمز سيستم ترمز با تقويت خلائي
نوع ترمز جلو ديسكي تهويه شونده
نوع ترمز عقب كاسه اي
نوع ترمز ضد قفل چهار كانال + چهار سنسور + EBD با ECU MANDO
نوع وتوان باتري باتري خشك MF)66Ah)
ولتاژ 12 Volt
سيستم شارژ دینام
دينام Valeo class 9 - 90 A Denso class 7
استارت Valeo Class 3 - 0.9 kw 1/1كيلووات - كلاس 3
واحد كنترل الكترونيكي زیمنس2000 بوش Me7.4.4
وزن تقريبي خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافي 1220 Kg 1200 Kg
حداكثر وزن قابل حمل توسط خودرو 1743 Kg
حداكثروزن مجاز با سرنشين 1610 Kg
حداكثر بار بر محور عقب 764 Kg 846 Kg
حداكثر بار بر محور جلو 846 Kg 746 Kg
سوئيچ : دوعدد سوييچ با ريموت و دربازكن صندوق عقب به روی سوئيچها، يكي از سوييچ ها تاشونده
قفل مركزي : دارد
جعبه كمك هاي اوليه : دارد
سيستم هشدار دهنده: دارد
كمربند ايمني : جلوطرح جديد مجهز به سيستم پيش كشنده و محدود كننده نيرو
نوع گيرنده و فرستنده قفل مركزي: راديويي
كيسه هواي ايمني جلو: مجهزبه سيستم ايربگ راننده(DAB)


سيستم اعلام خطر دنده عقب: سنسور نصب بر روي سپر عقب طرح جديد
سيستم ايمني دزدگير : دارد
سيستم خودكار قطع سوخت در مواقع اضطراري : دارد
سيستم كنترل انتشاربخار بنزين : فقط در انواع صادراتي
چراغ مه شكن جلو و عقب : چراغ مه شكن طرح جديد داراي E_MARK

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه 4 مرداد 1387, 7:57 pm

پست توسط mr_ghl » جمعه 4 مرداد 1387, 8:06 pm

10 ماه پیش یه سورن ثبت نام کردیم...یعنی مهر 1386...اون موقع توی برگ خریدمون نوشته بود سورن P2!

>>لطفا نگید سورن P2 وجود نداره و منظور سمند P2 هست...اگر در وجود سورن P2 شکی دارید به این لینک برید و بعد از باز کردن اون تب کذایی نام سورن P2 رو ببینید...

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

خلاصه این که اون روزا در مقابل نام سورن P2 نوشته بود موتور TU5 و 16 سوپاپ و امکانات دیگه...

الان بعد از 10 ماه که ماشین رو تحویل گرفتیم موتور اون همون XU7 سابقه...به نمایندگی که می گیم , اصلا از وجود همچین چیزی خبر نداره و یا مثلا میگه فرق P2 با معمولی در اینه که ایموبیلایزر داره ( پاسخی به غایت مزخرف)...یکی دیگه میگه فرقش با معمولی در اینه که چراغاش یه خورده انحناش بیشتره ( همچنان پاسخی مزخرف)...و همه از وجود موتور TU5 روی این مدل اظهار بی اطلاعی می کنند...در حالی که برگ خرید گویای این حقیقته...حالا تکلیف ما چیه؟...اگر کسی سر در میاره و هدفش توجیه نیست لطفا ما رو از گمراهی در بیاره...
[fade]در ضمن هر دو سوییچ معمولی هستند...سوییچ تاشونده ای وجود نداره...[/fade]

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه 30 آذر 1386, 8:55 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID » جمعه 4 مرداد 1387, 11:59 pm

اگر واقعا تو برگ خريد شما اين موضوع نوشته شده و اسمي از موتور TU5 برده شده و شما هم حال و حوصله داريد بريد از ايران خودرو شکايت کنيد اين شرکت مسخرشو در اورده اميدوارم زودتر خصوصي بشه

ارسال پست

بازگشت به “معرفي خودرو”