مقايسه بين پرايد و پژو آردی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهار شنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1472 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 » دو شنبه 5 تیر 1385, 2:15 am

Reza6662, دقيقا با شما موافقم :-o

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

پست توسط Mohammad 1985 » دو شنبه 5 تیر 1385, 12:44 pm

g,عزيز کي گفته پرايد مزخرفه؟ اگه پرايد مزخرفه ديگه به آردي چي بگيم؟ سوپر مزخرف؟ پرايد هر چي باشه طراحي شده توسط آمريکاييها است ( کمپاني فورد) و اصالت دارد و اين پرايدهايي که در ايران مي بينيد به دليل آشنا شدن با دست خودروسازان ايراني ( ببخشيد مونتاژ کاران ايراني) و شعار معروف آنها که مي گويند هر روز بدتر از ديروز ! به اين روز افتاده ! ولي به هر حال موتر پرايد ده سرو گردن از موتر آردي که همون موتر پيکان با کمي تغييرات است بالاتر است بايد خدمت شما عرض کنم که موتر 1300 سي سي پرايد در مدلهاي آمريکايي 71 اسب بخار قدرت داشت که موتر 1600 آردي با مصرفي به مراتب بيشتر و سرسام آور بين 65 و خيلي خوشبينانه 70 اسب نيرو توليد مي کند آن هم با چه صدايي! از نظر کارکرد و عمر موتر هم که موتر عصر يخبندان پيکان کجا و موتر پرايد کجا؟
در ضمن تا حالا پرايد من هنگام کولر گرفتن جوش نياورده مخصوصا اين کور جديدا هاي پاناسونيک بسيار عالي هستند .
در بخش انژکتور هم که پرايد سر تره مخصوصا انکتورهاي مدل زيمنس با مصرف بسيار کم پرايد من در شهر 6.5 تا 7 مي سوزونه که واقعا عاليه 8) :-( ولي آردي که خداي مصرف بنزينه! و انژکتورش با موترش چندان ست نيست . از نظر ترمز هم که پرايد سرتره چون واقعا ترمز هاي آردي براي وزن اون بسيار ضعيفه و در سرعتهاي بالا کم مياره من يکي دوباري که پشت آردي نشستم از رانندگي با اون توبه کردم.
از نظر ايمني بدنه آردي بهتره البته تا حدودي ولي اين رو هم بگم که پرايد اصلش يک هاچ بک دو در بوده که بعد از فروش اون به کره ايها و اضافه کردن دو در ديگه و صندوق 50 کيلو ماشين سبکتر شده!!!!! 8) ( نسبت به پرايد امريکايي) در کل به خود مصرف کنند بستگي داره ولي پرايد از ماشينهايي نظير آردي و پي کي دو شاهکار قرن بسيار بهتر هست.
اما در مورد آردي هاي جديد هنوز بايد امتحان خودشون رو پس بدن تا گفته هاي ايران خودرو ثابت بشه.

دوست عزيز در مورد گفته هايتان لطفا بيشتر رعايت کنيد :-o
پست شما ويرايش شد...
Mohsen1001
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهار شنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1472 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 » دو شنبه 5 تیر 1385, 7:35 pm

دوستان خواهشا از بحث خارج نشويد و فقط در مورد اردي صحبت کنيد و اونو با ماشين ديگه مقايسه نکنيد :-o چون دوستمون هم گفتند که از پرايد چيزي نگيد بالاخره هر کي نظرو سليقه اي داره.
اگر سوالي در اين باره مطرح شد اونوقت جواب اون رو بيان کنيد.
با تشکر :D

Fast Poster
Fast Poster
پست: 266
تاریخ عضویت: شنبه 5 فروردین 1385, 10:15 am

پست توسط g » سه شنبه 6 تیر 1385, 8:16 am

امروزه با اين وضع که هست ديگه بايد پرايد آمريکايي رو از تو قبرستان اتومبيل جمع کرد پس مجبوري از اين پرايد هاي جديد بخري دوما من سوار پرايد شدم مخصوصا تاکسيش که خدا به داد مسافرهاي عقب برسه که توهم له ميشن و وبايد ازتوهم درشون آورد

کولر پرايد هر چي باشه نوعش بازهم قدرت موتورو ميگيره چون حجمش پايين هست وباکارکردن زياد جوش مياره اين مسئله تو پرايد هاي جديد کاملا به چشم ميخره
دليل اينکه آردي در موتورهاي قديمي کم مياره سنگيني بدنه هست که 200 کيلو سنکين تر از پيکان هست
صداي آردي مربوط به سيستم اگزوز هست به دليل بدنه اش که پژوست
دوم اينکه خودروهاي انژکتوري چه پيکان چه پرايد به دليل سيستم هوشمندبا انداره لازم سوخت و هوا رو قاطي ميکنه وماشين با تک استارت روشن ميشه چيکان ما هم که اينجوري بود
در مورد مصرف سوخت ماشين اولش حدود يک سال چکاپ نرفتيم يه مدت حس کرديم که سوخت از حد معمول بالاست رفتيم ديدم که 14 ميسوزه امابهد از تنظيم به7ليتر رسي که مصرف به صورت فاهشي پايين آمد ميخوام بگم که با تنظيم سوخت سوخت آردي هم پايين مياد
ما شین ماکه پيکان هست سه سال داريمش خدا شاهده که ما جز کمک عقب وکارانتي که ميبرن توي تعميرگاه نرفتيم لازم به ذکر است که اين ظور که ميکن پبکان 82 مشکل گيربکس دارن

باز هم تاکيد ميکنم پرايد مشکل بدنه فرمان کولر جوش آوردن جديدا گيربکس فضاي داخلي سيستم تعليق و فنر زيربندي داره مشکل دينام و......



درمورد سوجواب آقا رضا اينکه بهتره يه سر تو نمايندکيهاي سايپا بزني
دوم پرايها معمولا 141 اين مشکل نفوذ آب به داخل راردارند
گفتم که ميدونم آردي جديد مشکل دارن ولي من به شما ها گفتم
که

ايا اردي جديد به غير از سيستم موتوري سرسيلند آلومينيم و پوسته رينگ شاتون سوپپاپ سيسيتم هوشمند انژکنور ميل بادامک که مربوط به موتور هستن آيا ازگيربکس جديدي استفاده کردن يا خير سیستم فنر بندیش بهتر شده از نظر ظاهری چه فرقی کردن مثلا قالپاقها فقط ایت رو میدونم که آرمس رو از 16000 آی به آردی ایکس تغییر دادن تز.ینات داخلی چه فرقی کرده
درضمن موتور جديد آردي فيات هست اين مطلب روقبلا يه جا دبدم
دوما اممانات جديد آردي جه تغيري کرده آخرينشون که راهنما رو گلگير بود ومن ميخوام بدونمآ آيا آينه هاس برقي شدن
وازکليذ کولر مدور استفاده ميکنن


موتو رو که ميگن کاپوت رو بالا بزني کلمه ohv روي موتور هست
دوم آيا کولرش خوب خنک کيکنه يا نه

راستي کسي مه ميگه روي پيکان نميشه کولر گذاشت اما يکي از دوستان اين کا رو کرده اونخودش تو کار کولر ماسين هست پيکان مدل 81داشت روش شيشه برقي با کولر نصب کرد موتور کولر هم ماتيز بود اما به دليل نبود سقف پژويي چندان خنک مثل پرايد نميکرد ولي در حد خودش عالي بود

طبق اعلام ایران خودروآردی جدید رنگ متالیک 7650ورنگ روغنی 7350وموتور قدیم 7 توماتپن
من این هعتقاد رو دارم که پیکان از پراید جدید وآردی قدیم خیلی بهتره

Fast Poster
Fast Poster
پست: 266
تاریخ عضویت: شنبه 5 فروردین 1385, 10:15 am

پست توسط g » شنبه 17 تیر 1385, 10:47 am

اينم آخرين تغييرات پرايد وآردي

پرايد

تغييرات درسيستم انژکتور و حذف آنتن برقي وتبديل آن به دستي طرح پژو روي سقف و موتور کولر جديد و تقويت سيستم فنرهاي عقب و فرمان هيدروليک با غربالک فرمان پرايد 141 وحذف آرم پرايد بي وجايگزيني آرم صبا سايپا در پشت آن وتغيراتي در سيسم چرغهاي جلو آمپر

رنگ بژ با هيدروليک 7350


حالاآردي

تغير نام از آردي1600 آي به پژو ROA يا آردي ايکس که بستگي دارد به سري اول باشد يا نه
تقويت سيستم کولر
رنگهاي متاليک جديد نقره اي بژو......
راهنماي روي گلگير وچراغ استوپ
تغيرات اساسي در موتور وانژکتورکه در بالا نوشته شده و ....وتعوسض سرسيلندر و آرم OHVروي موتور
گير بکس جديد که ازمدل قبل خيلي بهتره مورد تاييد يکي از مکانيکهاي خبره
ديفرانسيل جديد
تعويض سيستم کلاچ که اين مورد هم تاييد شده
بهينه کردن سيستم فنر بندي

متاليک 7550ورنگ ساليد 7250
قند ترش

New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: شنبه 17 تیر 1385, 11:38 am

پست توسط seyavash1168 » شنبه 17 تیر 1385, 11:52 am

g نوشته شده:اينم آخرين تغييرات پرايد وآردي

پرايد

تغييرات درسيستم انژکتور و حذف آنتن برقي وتبديل آن به دستي طرح پژو روي سقف و موتور کولر جديد و تقويت سيستم فنرهاي عقب و فرمان هيدروليک با غربالک فرمان پرايد 141 وحذف آرم پرايد بي وجايگزيني آرم صبا سايپا در پشت آن وتغيراتي در سيسم چرغهاي جلو آمپر

رنگ بژ با هيدروليک 7350


حالاآردي

تغير نام از آردي1600 آي به پژو ROA يا آردي ايکس که بستگي دارد به سري اول باشد يا نه
تقويت سيستم کولر
رنگهاي متاليک جديد نقره اي بژو......
راهنماي روي گلگير وچراغ استوپ
تغيرات اساسي در موتور وانژکتورکه در بالا نوشته شده و ....وتعوسض سرسيلندر و آرم OHVروي موتور
گير بکس جديد که ازمدل قبل خيلي بهتره مورد تاييد يکي از مکانيکهاي خبره
ديفرانسيل جديد
تعويض سيستم کلاچ که اين مورد هم تاييد شده
بهينه کردن سيستم فنر بندي

متاليک 7550ورنگ ساليد 7250
سلام ايا در حال حاضر ايران خودرو جي ال اي دوگانه سوز توليد ميکنه ؟ :-x

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 665
تاریخ عضویت: دو شنبه 12 تیر 1385, 12:16 pm
سپاس‌های دریافتی: 20 بار

پست توسط Admiral » شنبه 17 تیر 1385, 2:08 pm

نه جي ال اي توليد نمي شه و سواري اردي جديد خيلي بهتر از قديمه هستش و تا نخري نبايد ارز يابيش كنيد در ضمن پرايد اصلا خوب نيست :-o
my GF kill me if I speak with U

Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهار شنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1472 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 » شنبه 17 تیر 1385, 2:23 pm

g, ممنون از اطلاعات

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: جمعه 11 آبان 1386, 1:37 pm

پست توسط aaradzz » شنبه 17 فروردین 1387, 10:04 pm

پرايد ماشين خيلي بهتري است پراي مدل 80کابراتوري من در جاده 4.9اي 5.2ودرشهر7.5الي 8.5مصرف ميکرد وسرعت وشتاب فوقالعاده داشت فقط ازنظر امنيت بهتر است چيزي نگويم .

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: دو شنبه 23 اردیبهشت 1387, 4:35 pm

پست توسط maxpayne1368 » دو شنبه 23 اردیبهشت 1387, 4:41 pm

aaradzz نوشته شده:پرايد ماشين خيلي بهتري است پراي مدل 80کابراتوري من در جاده 4.9اي 5.2ودرشهر7.5الي 8.5مصرف ميکرد وسرعت وشتاب فوقالعاده داشت فقط ازنظر امنيت بهتر است چيزي نگويم .
پرايد :???: :::P

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: دو شنبه 23 اردیبهشت 1387, 4:35 pm

پست توسط maxpayne1368 » دو شنبه 23 اردیبهشت 1387, 4:48 pm

maxpayne1368 نوشته شده:
aaradzz نوشته شده:پرايد ماشين خيلي بهتري است پراي مدل 80کابراتوري من در جاده 4.9اي 5.2ودرشهر7.5الي 8.5مصرف ميکرد وسرعت وشتاب فوقالعاده داشت فقط ازنظر امنيت بهتر است چيزي نگويم .
پرايد :???: :::P
خدايش پرايد چيش خوبه ايمني كه نداره سيستم تعليق و فرمان خوبي كه نداره بالاي120هم كه رو زمين نيست سروصداي داخل اتاقش هم كه خيلي زياده بالاي 160kmهم نميره دوتاچاله چوله كه بيفته جلو بنديش رو زمين سر ميخوره تنها خوبيش كم مصرف بودنش كه اونم به اين همه دردسر نمي ارزه

تصویر

Major II
Major II
پست: 434
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 آذر 1386, 6:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 192 بار
سپاس‌های دریافتی: 361 بار
تماس:

پست توسط HARD » دو شنبه 23 اردیبهشت 1387, 8:37 pm

ROA خيلي بهتر از پرايده.
قيمت پايين=کيفيت عالي

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”