مقايسه بين پرايد و پژو آردی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

Captain II
Captain II
پست: 530
تاریخ عضویت: یک شنبه 24 تیر 1386, 3:06 am
محل اقامت: اصفهان
سپاس‌های ارسالی: 36 بار
سپاس‌های دریافتی: 140 بار
تماس:

پست توسط Danial_4139 » سه شنبه 24 اردیبهشت 1387, 2:02 am

من همیشه دنبال ماشین دیفرانسیل عقب میگشتم زمانی پولم نه به BMW میرسید و نه بنز بلخره آردی خریدم
ولی خدایش درمقایسه با پراید چیزی کم نداشت فقط !

معایب :

1 - مصرفش یکم بالاست
2 - وقتی تو بلوار می خوای دور بزنی باید یه دنده عقب هم بگیری چون پیچش فرمونش خیلی کم بود .
3 - به خاطر فنربندی نرمی که داشت تا 4 نفر سوار ماشین میشن ارتفاع ماشین خیلی پایین میاد و انبار اگزوز
همش میخورد رو مانع . ( با عوض کردن رینگ و لاستیک با 405 مشکلش حل شد )
4 - صندوق عقبش زیاد جا نداشت .

برتری ها :

کولر خوبی داشت ( نه مثل پراید باد بزن ، تازه اونم برای 5 دقیقه چون بیشتر شد آمپرت از آخر هم رد میکنه )
داخلش صدای موتور میاد ولی تو دست انداز ها صدای داشبورد پلاستیکی پراید رو نمیده که لاقل از این جهت خوبه .
داخل ماشین جادار هست .
ترمزش نسبت به پراید خیلی خوبه مخصوصآ اگر لاستیک ها رو عوض کرده باشی .
اگر یکم وارد باشی سر پیچ ها یه نمه دریفت هم میزنه :-)
درسته نسبت به پراید شتابش پایین تره ولی وقتی ماشین پر از بار و سنگین باشه زیاد تاثیر روش نداره در صورتی
که 4 نفر نشستن تو پراید دیگه نه خبری از شتاب هست و نه خبری از سرعت بالا 110 .

در آخر هم من با این ماشین تصادف کردم و همونجور فروختمش 3 تومان ، ولی از نظر امنیت هم بد نیست چون
با اون تصادفی که من کردم اگر پراید بود فقط پیچاش مونده بود :?

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دو شنبه 17 فروردین 1388, 4:55 pm
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: مقايسه بين پرايد و پژو آردی

پست توسط Farhad azareion » دو شنبه 17 فروردین 1388, 5:25 pm

سلام دوستان
من تازه وارد این تایپیک شدم و از بحث خوشم اومده گفتم هم با هم صحبت کنیم هم من چند تا رفیق خوب پیدا میکنم
راستش من خودم یه آردی مدل 83 دارم و از صفر دست خودمه بدون رنگ هم هست من خیلی توی رانندگی خونسرد هستم و به ماشین اصلا فشار نمی آرم بلکه با توجه به قابلیت های ماشین ازش استفاده میکنم ماشین من بجز لنت های ترمزش و لاستیک های برف پاکنش همه چیزش فابریکه و دست نخورده پس بحث بد بودن لوازم آردی واقعا صحت نداره.
من راجع به پراید هم نظر مثبتی داشتم فقط از سیستم تهویه مطبوعش (هم کولر و هم بخاری) خوشم نیومد کولرش واقعا ضعیف و غیر قابل استفادس و بخاریش هم قابل مقایسه با آردی نیست. برای من که بچه کوچیک دارم اینها خیلی مهم هست. اگه بخاری اردی رو درجه آخر بزاری نمیتونی تو ماشین بشینی اینو واقعا جدی میگم و میتونید امتحان کنید همچنین اردی دریچه های تنظیم هوا و امکانات بیشتری نسبت به پراید داره و کنسولش خیلی خیلی قشنگتره!
به هر حال با توصیه یکی از دوستام یه پروانه 6 پر روی موتور آردیم نصب کردم (بطور فابریک جاشو داره) و الان دیگه آمپرم از خط اول بالاتر نمیره و بعضی روزها اصلا فنش روشن نمیشه. به هر حال با تنظیم موتوری که سال 1384 انجام دادم تا امروز دارم ازش استفاده میکنم و 98000 تا هم راه رفته مصرفش توی جاده هر 100 تا 8 لیتره ولی تو شهر به 10 هم میرسه. خوبیش اینه که با کمک های فابریکش بعد از حدود 5 سال هنوزم بی سر و صدا راه میره و واقعا مثل روز اول میمونه.
من نمیگم آردی بهترین ماشین دنیاس ولی تو این رنج قیمت و برای متاهل ها بهترین گزینه است. مخصوصا برای من که اهل مسافرت با سرعت پایین هستم اطاق و صندلی های راحتی داره.
اگر من مجرد بودم و اهل سرعت و لایی بازی تو شهر حتما پراید رو انتخاب میکردم ولی قبول کنیم تو مسافرت ماشین راحتی نیست و معمولا صدای داشبرد پلاستیکیش از صدای رادیو پخشش بیشتره!!تصویر

تو رنج قیمت بالاتر فکر کنم 405 بهترین گزینه است اگه اتیش نگیره

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج شنبه 19 دی 1392, 12:05 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re:

پست توسط mafsh » پنج شنبه 19 دی 1392, 1:12 pm

دوستان عزیز؛سلام
من هر دوسال یکبار ماشینمو(پژوآردی1600انژکتور عدسی رنگ مدل82)می برم تنظیم موتور،،،،:
نه خبری از سرو صدای وحشتناک هست؛نه مصرف زیاد(جاده6.0وشهر8.5-8.1)وهم سرعت نهایی اش بیشترازپرایده؛(هم کیلومترشمار روآ وهم کیلومتر شمار پراید در حداکثر سرعت10-15کیلومترتفاوت باواقعیت دارند)؛دریک روز برفی-بارانی خدا شاهد است داشتم با آردی125تا میرفتم 3تاپرایدهرکارکردندنتونستندبه من برسند؛از جاهایی با این ماشین رفتم اگه پراید بود...؛ من در زمستان91با دو خر تصادف کردم تصویر تصویر تصویر تصویر؛سرعتم هم روی120بود؛سر خر اولی خورد توشیشه سمت راننده پاشید تو سر و صورتم وامّاخر دومی:
ابتدا به سپرجلو برخورد کرد(که فقط وسط سپر حدود4سانت عقب نشینی کرد)بعد پرت شد افتاد وسط کاپوت(که کاپوت فقط در قسمت های خالی محفظه کاپوت(اطراف موتور ماشین) فرونشینی کرد)دوباره خواست بلندبشه سرعتم روی100تابود باد زدزیر پاش بلندش کرد انداختش روی باربند ماشین وباربند بطرز جالبی خمید...وبخاطراصابت کله وگردن جناب خر حدود1 سانت سقف در نزدیکی ستون عقب سمت راست رفت پایین و بعدش ازروی شیشه عقب کشیده شد روی صندوق عقب واوفتاد پائـــــــــــــــــــــــــــــــــین.
کلا خرج ماشین حدود600هزارتومن شد ودرضمن خودم هم ضربه ای ندیدم. تصویر تصویر
حالا خودتان قضاوت کنید؛؛؛؛؛اگر بجای این ماشین یک پراید بود..... تصویر تصویر تصویر تصویر
حالا کدوم ماشین بده؟؟؟
اصلا برفرض اینکه پرایدسرعتش باشه؛اگه شما140تاباپرایدتصادف کنی ضربه اش بیشتره یا آردی؟
اگر یک سر بهhttp://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AFبزنی می بینی نوشته:
پراید خودرویی است که تولید آن در ایران از سال ۷۲ در شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] آغاز شد. این خودرو به دلیل قیمت ارزان و مصرف پایین سوخت، بزودی به عنوان خودرو مورد علاقه طبقه متوسط در ایران قرار گرفت و در جایگاه پرفروشترین خودرو در ایران قرار دارد.

تاریخچه
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
مزدا ۱۲۱ مدل ۱۹۸۹

پراید در اصل در شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شد و تولید آن در ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ ادامه داشت. در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] با نام [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] فروش رفت. این مدل همچنین از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] کره جنوبی تولید می‌شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] منتقل شد.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
فورد فستیوا

شرکت سایپا با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه سازان فنی در گروه سایپا و با حمایت از قطعه سازان بخش خصوصی سعی در ساخت داخل نمودن خودروی پراید نمود و آنرا با نامهای نسیم (پراید هاچ بک)[SUP]تولید نمی شود[/SUP]، صبا (پراید سدان)[SUP]تولید نمی شود[/SUP] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] در ایران عرضه کرد.
در زمستان سال ۱۳۸۹ شرکت سایپا باهدف ارتقا سطح کیفی محصولات خود تولید محصولات خود را بر پایه پلتفرم پراید متوقف نمود وتولید بر اساس پلتفرم X۱۰۰ راآغاز کرد ومحصولات خود را با نام های جدید: [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]، [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]، [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]، [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] تولید میکند.
[SUP][[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]][/SUP]

واکنش ها نسبت به ایمنی پراید
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
تصادف پراید با تل برق فلزی در عید سال 1389 در اهواز

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] با اشاره به این‌که: گفته می‌شود بیشترین ضایعات، ضایعات تصادفات رانندگی به واسطه خودروی پراید است گفت: بر اساس آمارها سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در تصادفات رانندگی در جهان کشته می‌شوند. اگر جنگی واقع شود و این میزان کشته داشته باشد قطعا در تاریخ ثبت خواهد شد. وی با تاکید بر این‌که: متاسفانه هم اکنون خیابان‌ها از میدان جنگ هم خطرناک‌تر شده است. [SUP][لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید][/SUP]
همچنین این خودرو در ورژن جدیدش یعنی x100 با تغییرات جدیدی در بدنه خود همراه بوده و ستون های آن کمی تقویت شده ، این خودرو خودروی استانداردی نبوده اما به دلیل بالا بودن تقاضای آن یکی از پرفروش ترین محصولات سایپا می باشد . البته در مدل ای ایکس آن از ایربک استفاده شده . و به نظر امنیت بالاتری دارد.(اتاق مال سال1364ه)

حالا درمورد پژو آردی یه سر به سایت:http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%DA%98%D9%88_%DB%B4%DB%B0%DB%B5بزنی می بینی نوشته:
از سال ۱۳۶۹ مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]، [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] ۱۵۸۰ و ۲۰۰۰ سی سی و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی) در خطوط تولید [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] به انجام رسیده‌است. ساخت داخلی قطعات این محصول از سال ۱۳۷۳ در دستور کار شرکت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] قرار گرفت. تا پایان سال ۱۳۷۷ کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی می‌باشد و معادل ۷۷٪ بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده‌است، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به ۸۹٪ بالغ خواهد گردید
[SUP][[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]][/SUP]
.
بررسی‌های به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو ۴۰۵ می‌بایست ۳۵ قطعه به کلی تغییر می‌یافت و علاوه بر آن ۸۴ قطعه کاملاً جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعه تزییناتی، طراحی و ساخته می‌شد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.
کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.
یکی از موفق‌ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت، اتومبیل پژو ۴۰۵ می‌باشد. پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] می‌باشد.
بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و با ضریب ۳۱٪ در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.
از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه 90 میلادی، و فاقد امکانات خودروهای جدیدتر ساخت ایران و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالا است. اطلاعات فنی نمونه فرانسوی این خوردرو: حداکثر توان 100 اسب بخار و حداکثر گشتاور 153 نیوتن متر (مانند سمندهای LX و سورن) اما نکته قابل ذکر مشخصات فنی نمونه ساخت ایران است: حداکثر توان 97 اسب بخار و حداکثر گشتاور 148 نیوتن متر
[SUP][[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]][/SUP]
و دارا بودن رینگهای 14 اینچی . همچنین ایراد دیگر در طراحی بدنه، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرها است. در صورتی که در طراحی خودروهای سواری جدیدتر سعی بر آنست تا گلگیرها و درها داری انحنا هم در جهت افقی و هم عمودی باشند. یعنی اگر از جلو به خودرو نگاه کنیم قسمت درها نسبت به جلوی خودرو باید عریض تر باشد و نیز از قسمت پایین شیشه تا پایین در باید انحنای قابل توجهی باشد و اینگونه باعث میشود تا خوردوهای سواری با طراحی جدیدتر کمی به شکل تخم مرغ درآید و علت آن امنیت بیشتر در هنگام تصادف است. در واقع با این کار نیروی وارد شده در کل نواحی پخش می‌شود و از آسیب بیشتر جلوگیری می‌شود. این نکته در خودرو های سواری مانند مرسدس بنز، بی ام دبلیو، تویوتا کمری، هیوندای آزرا و حتی در خودرهای ایرانی مانند آوانته، مگان، سمند و تا حدی در پراید قابل مشاهده است.
پژو 405 SLX
پژو405 اس ال ایکس با استفاده از پشتوانه عملکرد قوی و محبوبیت پژو glx، با تغییراتی در نمای داخلی و خارجی و تغییر عملکرد برخی از بخش های خودرو به بازار عرضه شده است.
پژو405 SLX با موتور 16 سوپاپه TU5
پژو 405 اس ال ایکس با موتور پر قدرت و کم مصرف TU5 علاوه برداشتن ویژگی های پژو 405، دارای مصرف سوخت کمتری نسبت موتور معمولی آن است. تکنولوژی استفاده شده در موتور 16 سوپاپه باعث می شود با وجود کاهش مصرف سوخت، قوای محرکه و توان خودرو افزایش یابد. حالا می توانید با یک باک بنزین مسافت بیشتری را بپیماییم. لازم به ذکر است با وجود کاهش مصرف سوخت در موتور TU5 حداکثر قدرت آن نسبت به موتور معمولی به میزان 10 درصد افزایش یافته است. گیرباکس استفاده شده در این خودرو دچار تغییراتی نسبت به مدل قبلی خود شده است.اکنون در این خودرو شاهد گیرباکس با کد r2 هستیم.از مزایای این گیرباکس جدید میتوان به سنگین شدن دنده 2 اشاره نمود و هم چنین تغییر ضریب دیفرانسیل که با افزایش همراه بوده است.اما از طرفی دنده های 3 و 4 و 5 دچار افت ضریب نسبت به نمونه قبلی شده است که این مسئله در دنده 4 بیشتر نمایان میشود.به گونه ای که در سرعت های زیر 120 کیلومتر بر ساعت مغلوب موتور xu7 خواهد شد. با این حال این موتر انقدر برتری نسبت به موتور پر مصرف و کم بازده xu7 دارد که هیچ شبهه ای برای خرید ان باقی نمی‌گذارد. شتاب بیشتر نسبت به مدل قبلی،مصرف سوخت بسیار کمتر،استهلاک کمتر،صدای بسیار نرم و دلنشین حتی در دور های بالا،ترمز بهتر نسبت به مدل قبلی،فرمان هیدرولیک بسیار بسیار نرم و ... از جمله برتری های این خودرو نسبت به مدل پیشین خود می باشد. کولر این خودرو همان کولر 206 میباشد که از قدرت خنک کنندگی بالایی بهره میبرد.
که اگه دقت کنی برتری های اتاق 405 وآردی را نسبت به پراید می بینی... تصویر

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”