در اين بخش انواع خودروها معرفي مي‌شوند
Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 40 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

»» تاپيک جامع سيتروئنC5 ««

توسط Mohsen1001 » دوشنبه 5 تیر 1385 02:24

با توجه به ثبت سفارش واردات خودروي سيتروئن C5، گويا اولين سري اين خودروها قرار است تا اواخر تيرماه وارد كشور شود.

سيتروئن C5 در رده خودروهاي رنج متوسط به بالا قرار دارد و هم اكنون به دو صورت صندوقدار و بدون صندوق توليد مي شود كه اين خودروي جاده اي هوشمند، امتيازاتي از قبيل طراحي جذاب، فضاي داخلي مناسب و كارآيي بالا بصورت يكجا دارد.

در طراحي سيتروئن C5 دقت ويژه اي به كار گرفته شده بطوريكه از كارايي متفاوتي اين خودرو برخوردار گرديده است و خريداران خود را با دامنه اي گسترده از فناوري و خلاقيت در زمينه رفاه و امنيت مواجه مي كند.

خودروي C5 از مجموعه كمك هاي مدرن براي راننده ساخته شده است بطوريكه مجهز به چراغ هاي قابل هدايت، فناوري كمكي براي پارك خودرو، محدود كننده سرعت و سامانه هشدار خروج از بين دو خط ( DWS) مي باشد.

براساس اين گزارش، C5 از لحاظ امنيت، به نسل جديدي از ESP مجهز مي باشد كه به منظور تصحيح مسير خودرو، با دقت و به طور موثر طراحي شده است. همچنين در اين خودرو، كيسه هواي جديدي تعبيه شده است كه در هنگام بروز سانحه احتمالي از زانوان و ساق پاي رانندگان محافظت مي كند.

سيتروئن C5 به دليل كسب 36 امتياز از كل 37 امتياز مربوط به رعايت امنيت، موفق به جايزه پنج ستاره امنيت از سوي EUR NCAP شده است.

سيتروئن C5 از لحاظ راحتي و رفاه داخلي سرنشينان در سطح بالايي قرار دارد چرا كه سطح داخلي پنجره هاي آن پوشانده شده و داراي سوسپانسيون هايدراكتيوي است كه به طور فعال ناهمواري هاي سطح جاده را در درون خودرو تعديل مي كند.

در خصوص ويژگيهاي فني سيتروئن C5 بايد گفت كه اين خودرو در دو مدل بنزيني و ديزلي(HDi) قابل توليد و عرضه است و هم با گيربكس دستي (پنج تا شش دنده) و هم اتوماتيك(چهار تا شش دنده) توليد مي شود.

ارتفاع (اتاق و بدنه) C5 از يك متر و 476 ميلي متر تا يك متر و 511 ميلي متر متغير و طول اين خودرو نيز چهار متر و 745 ميلي متر تا چهار متر و 839 ميلي متر بسته به نوع صندوق دار و ساده آن متفاوت است.

عرض خودروي C5 يك متر و 780 ميلي متر و حجم صندوق عقب آن از 471dcm3 تا 563dcm3 متغير است و هم اكنون اين خودرو در 12 رنگ توليد مي شود.

يادآور مي شود كه پيش از اين احمد قلعه باني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از توليد سيتروئن C4 از سال 2007 در شركت سايپا خبر داده بود.

خبرخودرو

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

1420

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 16 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 17 مهر 1385 09:56

محل سکونت

سرزمین تاریکی ها

آرشيو سپاس: 940 مرتبه در 382 پست

سیتروئن C5

توسط gigi64 » چهارشنبه 24 آبان 1385 16:40

این اتومبیل توسط شرکت سایپا واردشده  است این اتومبیل در محدوده ی قیمت ۲۵ تا ۳۰ قرار دارد.(5 دقیقه پیش شبکه 3 تبلیغ این ماشین رو کرد)

تنوع موتورها:

سیتروئن برای عرضه به بازار ایران از ۳ نوع موتور استفاده میکند گونه ی اول یک موتور ۸/۱ لیتری با قدرت ۱۱۷ اسب بخار است . گونه ی دوم یک موتور ۲ لیتری با قدرت اسب بخار است . گونه ی سوم  یک موتور ۳ لیتری است که ۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد .

کابین سیتروئن :

صندلی های جلوی این اتومبیل نرمتر و بزرگ تر از اتومبیل های دیگر است . پهنای این ماشین فضای مناسب برای نشتن ۳ بزرگسال در عقب را داراست.

جلو داشبورد این اتومبیل از پلاستیک نرم ساخته شده است .

به طور استاندارد سیتروئن از ایرکاندیشن فول " کامپیوتر"سی دی گردان با ۶ بلندگو "سیستم قفل مرکزی با کنترل از راه دور"فرمان با تنظیم ۴ گانه"شیشه بالابرهای برقی الکتریکی"و آینه های قابل تنظیم الکتریکی نیز برخوردار است.

گنجایش صندوق گونه ی لیفت بک این ماشین (لیفت بک مثل زانتیا) ۴۷۱ لیتر است و تا ۱۳۱۵ لیتر قابل گسترش است .(با خاباندن پشتی صندلی های عقب)

تجهیزات و ایمنی سیتروئن:

این اتومبیل با کمک سیستم های الکترونیکی خود از یک سیسنک فنربندی هوشمند برخوردار است . بدین روی ارتفاع کف اتومبیل تا زمین بسته به سرعت خودرو یه طور اتوماتیک تنظیم میگردد.

شما میتوانید فنربندی ها را در ۴ حالت تنظیم کنید :

۱ـ در این حالت که بلندترین ارتفاع است کمک فنرها ۸ سانتی متر بیشتر از مواقع عادی ارتفاع دارند و تنها برای رانندگی با ۱۰ کیلومتر مناسب است.

۲ـ وضعیت دوم ۵ سانتی متر بیش تر از حالت استاندارد و برای رانندگی در زمین های ناهموار با بیشترین سرعت ۴۰ کیلومتر است.

۳ـ حالت استاندارد.

۴ـ این حالت ۴ سانتیمتر از حالت عادی کمتر ارتفاع دارد .

ایمنی:

سیتروئن سی ۵ توانسته ۵ * ستاره از کانون ایمنی اروپا دریافت کند.

و این یعنی بالاترین امتیازی که یک اتومبیل میتواند دریافت کند.

در صورتیکه با این اتومبیل بخواهید از جاده خارج شوید یک سیستم به طور اتوماتیک وارد عمل شده و مانع از خروج شما از مسیر میگردد.

پایان سخن:

این اتومبیل یکی از بهترین های اروپا است (البته به پای مگان نمیرسد) و جانشین زانتیا میباشد . البته نه در ایران با توجه به استقبال خوبی که از زانتیا شد (نمونه اش همین نظر سنجی وبلاگ) برای این اتومبیل هم فروش خوبی پیش بینی میگردد.





Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

250

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 10 آذر 1385 11:02

آرشيو سپاس: 8 مرتبه در 8 پست

واردات "سيتروئن‌ سي.5" به ايران از دي‌ماه آغاز مي‌شود

توسط Don Corleone » سه شنبه 14 آذر 1385 15:58

پس از تاخير چندماهه؛
واردات "سيتروئن‌ سي.5" به ايران از دي‌ماه آغاز مي‌شود

واردات سيتروئن C5 به ايران قرار است از اوايل سال 2007 (دي ماه) آغاز شود.

به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، شركت سايپا قصد دارد در ابتدا حدود هزار دستگاه از اين خودروها را وارد ايران كند.

البته قرار بود واردات اين خودروها مردادماه امسال انجام شود كه به دلايل نامعلومي به تعويق افتاد.

مدل وارداتي سيتروئن C5 مدل سال 2007 خواهد بود كه داراي موتور دو ليتري با قدرت 137 اسب بخار است و داري ترمز ESP و هفت كيسه هواست و به نظر مي‌رسد بين 30 تا 40 ميليون تومان قيمت خواهد شد. همچنين سايپا قصد دارد توليد مدل سيتروئن C4 صندوقدار را نيز در ايران آغاز كند.

گفتني است، برخي شركت‌هاي خودروساز به سمت واردات خودرو رفته‌اند؛ چراكه توليد خودروهاي گران قيمت را در ايران مقرون‌ به‌صرفه نمي‌دانند. تاكنون نيز شركت كرمان خودرو با واردات هيونداي سوناتا و در آينده نزديك سونتافه در اين زمينه پيشرو است و شركت‌هاي سايپا و ايران خودرو نيز قصد واردات خودروهاي گران قيمت پژو و سيتروئن را به بازار دارند.

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

250

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 10 آذر 1385 11:02

آرشيو سپاس: 8 مرتبه در 8 پست

توسط Don Corleone » سه شنبه 14 آذر 1385 16:07

اينم دو عكس از نماي بيروني و داخلي اين خودرو كه چون اندازه اونا كمي بزرگ بود آدرسشونو ميزارم و برا دستگتاپ هم مناسبن:

نماي داخلي

http://www.in.gr/auto/parousiaseis/foto ... _C5_17.jpg

نماي بيروني

http://www.automarket.bg/wallpaper/Citroen_C5_16s.jpg
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند.   تولستوي

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 40 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » سه شنبه 14 آذر 1385 17:03

Don Corleone جان
اين عکس متعلق به C5 قديمي هست ، اين مدلي که وارد شده از نوع جديد هست با ظاهري متفاوت (همون که در پست اول معرفي شده). :-)

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1086

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 8 آبان 1385 00:38

محل سکونت

هرکجا هستم باشم آسمان مال من است ! ! !

آرشيو سپاس: 143 مرتبه در 66 پست

Re: سیتروئن C5

توسط osilatoria » سه شنبه 14 آذر 1385 18:00

gigi64 نوشته است:این اتومبیل یکی از بهترین های اروپا است (البته به پای مگان نمیرسد) و جانشین زانتیا میباشد .


به پای مگان نمیرسه ؟ 8)
مگه مگان موتور و امکاناتش چیه؟

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 40 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » سه شنبه 14 آذر 1385 18:58

osilatoria عزيز

اين نظر ايشون هست ! اما نظرات متفاوته و هرکسي چيزي رو ميپسنده.

اگر بخواهند اين ماشين رو با موتور 2.0 ليتري عرضه کنند و من خودم مگان رو ترجيح ميدم هم از نظر امکانات عالي هست و هم موتورش 2.0 ليتري.

دوست عزيز براي اطلاعات بيشتر در مورد مگان ميتوانيد به  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  مراجعه نماييد. :D

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

250

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 10 آذر 1385 11:02

آرشيو سپاس: 8 مرتبه در 8 پست

توسط Don Corleone » سه شنبه 14 آذر 1385 23:46

Mohsen1001 نوشته است:Don Corleone جان
اين عکس متعلق به C5 قديمي هست ، اين مدلي که وارد شده از نوع جديد هست با ظاهري متفاوت (همون که در پست اول معرفي شده). :-)


ممنون از شما
عكس اول (نماي داخلي)مربوط به همين مدله ولي عكس دوم مربوط به نسل گذشته هست

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 40 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » سه شنبه 14 آذر 1385 23:58

من تهران توي يه نمايشگاه ديدم اصلا ازش خوشم نيومد مخصوصا قيافه عقبش.

اين عکسهاي C5 وارداتي به ايران هست (عکس داخل هم اين بود که ميزارم)






Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

250

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 10 آذر 1385 11:02

آرشيو سپاس: 8 مرتبه در 8 پست

توسط Don Corleone » چهارشنبه 15 آذر 1385 09:39

Mohsen1001 نوشته است:
(عکس داخل هم اين بود که ميزارم)


مگه خودتون عين اون عكس داخل رو تو پست اولتون نزاشتيد؟! :-(

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 40 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » چهارشنبه 15 آذر 1385 13:11

Don Corleone عزيز

پست اول متعلق به من نيست ، در اون پست عکس داخل ، مربوط به C5 هاي وارداتي به ايران نيست فقط ظاهرش مربوط به مدل جديد هست. :D


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان