جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2442

تشکر کرده: 11 مرتبه
تشکر شده: 91 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 فروردین 1386 18:23

آرشيو سپاس: 16122 مرتبه در 1610 پست

Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام

توسط Shahryar » يکشنبه 11 اسفند 1387 12:11



يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Shahryar تشکر کرده اند:
Achilles, zoornachi, Mahdi1944, Shahbaz, Reza 313, yasermym, Fariborz

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1249

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 28 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1385 19:40

آرشيو سپاس: 1875 مرتبه در 404 پست

Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام

توسط Achilles » يکشنبه 11 اسفند 1387 22:13

نتیجه تحقیقات اولیه :

مشکل موتور و سوخت در هواپیما وجود نداشته و از طرف متخصصان احتمال توربولانسی که بوسیله یک هواپیمای دیگر لحظاتی قبل از حادثه بوجود آمده بوده، مورد بررسی قرار میگیرد.


توربولانس







تصویر اصلی هواپیما قبل از حادثه





http://www.milliyet.com.tr

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Achilles تشکر کرده اند:
Mahdi1944, Reza 313, Shahryar, zoornachi, Fariborz

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1249

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 28 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1385 19:40

آرشيو سپاس: 1875 مرتبه در 404 پست

Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام

توسط Achilles » يکشنبه 11 اسفند 1387 23:47

با توجه به اینکه اخبار مربوط به این حادثه رو بدقت دنبال کردم و گفته های مسافرین نجات یافته رو هم سبک و سنگین کردم، باحتمال زیاد حادثه بصورت زیر اتفاق افتاده  :


هواپیما در حال نزدیک شدن به فرودگاه بوده، پس بطور حتم ارتفاع هواپیما و قدرت موتور در سطح پایینی قرار داشته .

ناگهان هواپیما بدرون خلا ناشی از توبولانس میفته و ارتفاع هواپیما بطور ناگهانی کم میشه، حال اینجا خلبان هل میشه و  آخرین اشتباه

زندگی اش رو انجام میده :

  
خلبان هوک هواپیما رو بیش از اندازه بطرف خودش میکشه و نوک هواپیما کمی بلند میشه ولی چون قدرت موتور پایین بوده هواپیما استال میکنه.



این حادثه و حادثه C130 از جهاتی بهم شبیه اند.


در حادثه C130 هم خلبان در حال نزدیک شدن به فرودگاه بوده و دوتا از موتور ها و سیستمهای ناوبری اش هم از کار افتاده بوده  و

بدلیل آلودگی هوا متوجه نبوده که داره به ساختمانهای شهرک توحید نزدیک میشه و احتمالا برج مراقبت هم متوجه اینکه هواپیما داره
به چه سمتی میره نبوده .


پس موقعی که خلبان، ساختمانها رو از پنجره جلوی هواپیما رویت میکنه، هوک هواپیما رو بیش از اندازه بطرف خوش میکشه و چون

موتورها نیروی کافی برای بالا کشیدن هواپیما نداشتن، هواپیما مثل یه تیکه آهنی که از اون بالا ولش کرده باشن تلپی میخوره زمین.





روح رفتگان این صوانح شاد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Achilles تشکر کرده اند:
zoornachi, Reza 313, mehdi19792009, Mahdi1944, Shahryar, Fariborz

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1249

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 28 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1385 19:40

آرشيو سپاس: 1875 مرتبه در 404 پست

Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام

توسط Achilles » دوشنبه 12 اسفند 1387 19:37

این دو انیمیشن از طرف شرکت Airrebels با اطلاعات گرفته شده از شاهدان عینی صحنه حادثه را بازسازی میکند.





 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Achilles تشکر کرده اند:
Reza 313, Fariborz, yasermym, zoornachi, Mahdi1944

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1249

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 28 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 11 شهریور 1385 19:40

آرشيو سپاس: 1875 مرتبه در 404 پست

Re: سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در آمستردام

توسط Achilles » چهارشنبه 14 اسفند 1387 17:57

علت سقوط رمز گشایی شد :


- همه چیزنرمال بود

- پرواز بدون تاخیر بود، اجازه کم کردن ارتفاع به 2000 فوت داده شد

- فرود با اتوپایلوت شروع شد


در هنگام فرود مشکل شروع شد


- در ارتفاع 1950 فوت در جعبه سیاه یک ارتفاع عجیب ثبت شده : - 8 فوت!

- ارتفاع سنج رادیویی بطور نرمال ارتفاع رو اندازه میگیره

- دوتا ارتفاع سنج تو هواپیما وجود داره، یکی از ارتفاع سنجها سالمه،  مشکل ارتفاع سنج سمت چپی رو خلبانها متوجه شدن ولی

بهش اهمیت نمیدن، ولی از بخت بد کامپیوتر هواپیما ارتفاع رو از این ارتفاع سنج سمت چپی میگیره.
- با توجه به این مشکل بعد ار طی مسافتی کوتاه اتوپایلوت گاز رو بطور اتوماتیک قطع میکنه و هواپیما سرعت از دست میده و اخطار

مربوط به مینیموم سرعت بکار میفته  

- هوک شروع به لرزیدن میکنه و خلبان با درآوردن هواپیما از حالت اتوپایلوت، شروع به گاز دادن میکنه ولی برای فرار از این حادثه یکم دیر

بفکر افتاده !!



عکسهای مربوط به این حادثه :

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 




منبع :

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Achilles تشکر کرده اند:
Fariborz, yasermym, mehdi19792009

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان