در اين بخش مي‌توانيد تصاوير زيباي نظامي را مشاهده کنيد
Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » سه شنبه 1 دی 1388 12:24

با سلام


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك راكت A4 ( عموما به نام V2 شناخته ميشود) در سايت موشكي پينه مونده در شمال آلمان آماده پرتاب ميشود. اين موشك عمدتا به سوي لندن و بندر آنتورپ شليك ميشد. بندر آنتورپ مهمترين بندر تداركاتي متفقين در جريان نبرد فرانسه و نبرد Bulge بود. راكت V2 نخستين موشك بالستيك ساخت دست بشر بود و مدلهاي بهينه سازي شده آن هم در شوروي سابق و هم در آمريكا به عنوان زير ساخت برنامه هاي فضائي آن كشورها به كار ميرفت . بر خلاف V1 ، موشك V2 با سرعت مافوق صوت پرواز ميكرد و صداي انفجار آن قبل از صداي موتور شنيده ميشد و تاثير رواني بسيار طاقت فرسائي داشت.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
جنگنده Bf 109 G (Gustav) مجهز به موتور DB605 با قدرت 1475 اسب بخار حتي براي خلبانانش نيز هواپيمائي خطرناك محسوب ميشد. تيپ : جنگنده و بمب افكن تك سرنشين

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
جنگنده Me109 G2 with با توپهاي R6 در نروژ

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
هواپيماي آلماني با موتور جت موسوم به Bachem 349 در سال 1945

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
بالهاي بمب افكن Me 323 .


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

يك تصويربسيار جذاب از بمب افكن  Me 323 موسوم به " Gigant" كه به خوبي اندازه اين هواپيما را در حال پرواز نشان ميدهد . اوايل دهه 1940


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
هواپيماي "Messerschmitt Me 323 "Gigant ، در جلوي آن هواپيماي "Focke-Wulf Fw 58" Weihe و سمت راست يك Focke-Wulf Fw 190 ديده ميشود.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
بمب افكن Me 264 ، هواپيمائي كه براي حمله به نيويورك طراحي شده بود اما موفق به انجام اين كار نشد.


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
هواپيماي Dornier Do 24 موسوم به قايق پرنده آلماني در حال پرواز بر روي سواحل درياي سياه . روماني سال 1941


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
هواپيماي ترابري سنگين يا بمب افكن دورپرواز Junkers 390 .فقط دو فروند از آن ساخته شد . نخستين فروند آن به قولي در آوريل 1945 تخريب گرديد. سرنوشت هواپيماي دوم نامعلوم است . آيا آن را به خارج از آلمان منتقل كردند؟


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
اين هواپيماي Bf-110  پس از آنكه هدف آتش توپخانه ضدهوائي روسيه قرار گرفت در پايگاه نيكلايف ( روسيه) فرود آمده است . 16 مارس 1943
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
Fariborz, Mahdi1944, Reza6662, SAMAN, shola, حسن2568, رونین, ARSAM 88

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » شنبه 3 بهمن 1388 11:16

سلام عليكم

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
بمب افكن U-290  ، هواپيمائي كه از سوي يونكرز براي بمباران آمريكا نامزد شده بود .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
پلكان تمام هيدروليك بمب افكن يونكرز U-290

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك تصوير بسيار جالب از خلبان مخصوص و مورد علاقه هيتلر ، رابرت ريتر فون گريم (Robert Ritter von Greim ) .
او بيشترين نشانهاي افتخار را در ميان خلبانان دو جنگ جهاني بدست آورد . تنها شخصي كه ميتواند تا حدي با او برابري كند جناب هانس اولريش رودل خلبان معروف بمب افكن اشتوكا است كه دارنده نشان طلائي صليب شواليه با برگهاي بلوط ، و شمشير و الماس بود. به هر حال ، Greim در سال 1933 توسط  Hermann Göring دعوت به كار گرديد تا نيروي هوائي آلمان را بازسازي كنند. Greim در سال1934، براي فرماندهي نخستين مدرسه خلباني هواپيماهاي جنگنده كانديد شد. در سال 1938فرماندهي اداره تحقيقات فناوري لوفت وافه را بر عهده گرفت . او در نبرد بريتانيا و عمليات بارباروسا ( حمله المان به شوروي ) شركت داشت . هيتلر او را مفتخر به دريافت  نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط  ، شمشير و الماس نمود كه او را تبديل به پر افتخار ترين خلبان دو جنگ جهاني نمود. در جريان تصرف برلين توسط ارتش روسيه و فرو پاشي رايش سوم ، Greim تلاش كرد تا هيتلر را متقاعد سازد كه از برلين خارج شود . هيتلر درخواست او را رد كرد اما وي را به مقام ژنرال فلد مارشالي ارتقاء داد و او آخرين افسر آلماني در جنگ بود كه به اين مقام رسيد  . همچنين هيتلر او را به جاي Göring  كه به جرم خيانت بركنار شده بود به سمت فرماندهي لوفت وافه منصوب نمود. او در هنگام فرود در برلين مجروح شد اما هنوز توانائي خروج از شهر را داشت . سرانجام پس از تسليم آلمان به اسارت سربازان آمريكائي درآمد . Greim بخشي از برنامه مبادله اسرا ميان روسيه و آمريكا بود و از اعدام نيز ميترسيد. سرانجام پس از مدتي شكنجه توسط روسها در تاريخ 24 ماه مه 1945 اقدام به خودكشي نمود . آخرين كلمات او قبل از مرگ اين بود " من فرمانده لوفت وافه هستم اما لوفت وافه ندارم" .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سرهنگ خلبان اريش هارتمن Erich Hartmann معروف به "Bubi" ( فرمانده هنگ پروازي 52 با 350 پيروزي هوائي ) در كنارخلبان تكخال مجارستاني سروان  Pottyondy László معروف به "Puma" ( از دسته پروازي 105 مجار با 13 پيروزي هوائي) . پايگاه هوائي Budaörs مجارستان . نوامبر 1944

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سربازان لوفت وافه در يك مراسم تشييع جنازه نمادين(؟)

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
فرود يك هواپيماي مسرشميت Me 323 موسوم به "Gigant" . آلمان سال 1943

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سربازان لوفت وافه در حالت خبردار. اوايل جنگ .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سربازان لوفت وافه در مراسم كريسمس . جبهه شرق اوايل جنگ

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خط توليد هواپيماي هنكل HE-111
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
SAMAN, رونین, Fariborz, Mahdi1944

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » دوشنبه 5 بهمن 1388 10:54

با سلام
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
بالگرد "Fa 223" Drache  ( به زبان آلماني Drache يعني دراگون= اژدها ) بالگردي آلماني بود كه در خلال جنگ جهاني دوم طراحي و توسعه يافت . در واقع اين نخستين بالگردي بود كه به خط توليد رسيد و تقريبا 20 فروند از آن ساخته شد . اين بالگرد از يك موتور يكهزار اسب بخارگردشي موسوم به  Bramo 323 نيرو ميگرفت كه دو ملخ سه پره 39 فوتي را كه در دو طرف بالگرد قرارداشت به چرخش در مي آورد. بدنه بالگرد نيز 40 فوت طول داشت. اگر چه سرعت اين بالگرد 175 كيلومتردر ساعت بود اما ركورد 182 كيلومتر در ساعت را نيز ثبت نمود . سقف پرواز آن نيز بالاي 7.100 متر بوده است. اژدها ميتوانست بارهايي با وزن بيش از يك تن را با سرعت 121 كيلومتر بر ساعت و تا ارتفاع 2.440 مترحمل نمايد .
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
SAMAN, رونین, Mahdi1944, Fariborz

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » چهارشنبه 12 اسفند 1388 16:51

سلام عليكم
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خانم Hanna Reitsch (متولد 1912- متوفي 1979) . هوانورد و تنها بانوي آلماني دارنده نشان صليب آهنين درجه يك و سنجاق طلائي با الماس ويژه خلبانان مراقبت است . او خلبان آزمايشگر پروژه ساخت هواپيماهاي يونكرز Ju 87 ، دورنيه Do 17  و جت جنگنده  Me 163  بوده است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سرگرد Ernst Kupfer (متولد 1907- متوفي 1943) ، خلبان آس بمب افكن اشتوكا بوده است. او 636 ماموريت جنگي را بانجام رساند و سه بارنيزهواپيمايش با آتش پدافند هوائي هدف قرار گرفت و سرنگون شد. او دارنده نشان صليب شواليه ، برگهاي بلوط و شمشير نيز بود. آخرين درجه او سرهنگي بود كه پس از مرگش به او اهداء شد . او پس از فرماندهي گردان دوم اشتوكا موسوم به "Immelmann" ، به مقام فرماندهي پشتيباني نزديك هوائي رسيد كه وظيفه پشتيباني از نيروهاي زميني با هواپيماهاي شيرجه رو را بر عهده داشت ( مقامي معادل آدولف گالاند) . او در يك حاثه تصادم هوائي با هواپيماي هنكل He-111 در شمال منطقه Saloniki در يونان كشته شد.  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
آموزش تيراندازي با مسلسل MG 15 به تيربارچي هواپيماي اشتوكا.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سرگرد Horst Carganico ( متولد 1917- متوفي 1944) از گردان پنجم شكاري با 60 پيروزي هوائي . اين تصوير در بهار سال 1944 در فنلاند گرفته شده است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
دو بمب افكن دورنيه بر فراز لهستان . سپتامبر 1939

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
تصوير جالبي از تنظيم آتش (Calibration)  توپ هواپيماي اشتوكا .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
گورستان (يا تعميرگاه ؟) هواپيماهاي BF-109 در شمال آفريقا .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
بمب افكن هاي اشتوكا در حال شيرجه

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خلبان آس لوفت وافه Johannes "Hannes" Trautloft ( متولد 1912 – متوفي 1995) . او از سال 1932 وارد لوفت وافه شد و تا پايان جنگ ( سال 1945) در خدمت بود . در سال 1957 او مجددا به خدمت بازگشت و در سال 1970 بازنشسته شد . اودر كارنامه اش 560 سورتي پرواز رزمي و 58 پيروزي هوائي نيز داشت. از Trautloft به عنوان يك ليدر پروازي بسيار شايسته نام برده ميشود و همواره مورد احترام همكاران و زيردستانش بود .
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
SAMAN, رونین, WaffenSS, Fariborz, Mahdi1944

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » شنبه 22 اسفند 1388 13:17

سلام عليكم


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
دم هواپيماي Bf-109 متعلق به Walter Oesau . او در 28 ژوئن 1913 به دنيا آمد و در 11 مه 1944 در جريان يك درگيري هوائي با دو جنگنده P-38 آمريكائي در بلژيك كشته شد. به او اصطلاحا “Gulle” ميگفتند و 127 پيروزي هوائي نيز در كارنامه اش داشت.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
هانس يوآخيم هرمن موسوم به "Hajo" . دارنده نشان صليب شواليه ، با برگهاي بلوط و شمشير. او 320 پرواز عملياتي داشت و 12 كشتي با ظرفيت 70 هزار تن را غرق نمود.  او از نوآوران تاكتيكهاي پروازي لوفت وافه بود و گردان شب پرواز آلمان را تاسيس كرد .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سرگرد كارل روسمن (Karl Russman) در ميان افسران لشگر تانك موسوم به "هرمن گورينگ". جبهه شرق ، سال 1944 . او ژاكت سياه مخصوص رانندگان تانك و نشان رسمي لوفت وافه را بر تن كرده است.  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سرهنگ گوردون گلوب (Gordon Gollob) ( متولد 1912وين - متوفي 1987) با سگش. او 150 پيروزي هوائي بدست آورد . او پس از فرماندهي گردان 77 شكاري به مقام بازرسي نيروي هوائي و معاونت آدولف گالاند در اين مقام رسيد. او يكي از 27 نفري است كه نوانست نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط شمشير و برليان را بدست آورد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
انبار بمب . جبهه شرق ، جولاي سال 1943

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خلبان Herbert Schramm آماده برخاست با هواپيماي Bf-109 E7 .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
جنگنده Bf-109 E3 متعلق به خلبان Josef Priller . به او اصطلاحا "Pips" ميگفتند. عده اي نيز ممكن است او را بخاطر فيلم "The longest day" (طولاني ترين روز) بشناسند. نقش او را هنرپيشه آلماني Heinz Reincke بازي كرد. سرهنگ Priller داراي 101 پيروزي هوائي در 1300 ماموريت بود و در سال 1961 در سن 45 سالگي در اثر يك حمله قلبي درگذشت. هنوز در آلمان خيابانهائي به نام او وجود دارد.
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
رونین, SAMAN, Mahdi1944

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 13 فروردین 1389 14:50

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط Martin Bormann » جمعه 13 فروردین 1389 14:54

آفرين عالي بود

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Martin Bormann تشکر کرده اند:
abdolmahdi

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

1910

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 فروردین 1386 12:38

آرشيو سپاس: 4996 مرتبه در 1605 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط Miliali » شنبه 14 فروردین 1389 18:42

Martin Bormann
در این انجمن کاربران  معمولا برای ابراز احساسات نسبت به پست های ارسال شده از کلید سپاس استفاده می کنند.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Miliali تشکر کرده اند:
SAMAN, رونین, Mahdi1944, abdolmahdi

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » دوشنبه 7 تیر 1389 12:10

با سلام

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

پرش ناموفق!!


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

لاشه يك بمب افكن متوسط آلماني هنكل He-111 H و خدمه پس از يك فرود در زمين گل آلود. سال 1941/42

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

جنگنده مسرشميت ME 109 به خلباني Fritz Beeck ساقط شده در انگلستان ، سال 1940

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
جنگنده مسرشميت 163 ME براي فرار از يك جنگنده آمريكائي P-51 موستانگ تغيير مسير ناگهاني داده است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
اين تصوير از دوربين يك هواپيماي P-51 موستانگ به خلباني ستوان Kenney گرفته شده است. او دم يك جنگنده مسرشميت  262 ME را هدف قرار داده است. خلبان جنگنده آلماني بنام Franz Schall به بيرون پريد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سروان Artur Pipan (1919-2009) خلبان آس بمب افكن اشتوكا و دارنده نشان صليب شواليه ، در 758 ماموريت توانست 10قطار ، 9 پل ، يك قايق توپدار و تعدادي تانك را منهدم نمايد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

هانس يوآخيم يابز (2003-1917) خلبان آس شب پرواز دارنده نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط  . او توانست 22 هواپيما را در روز و 28 هواپيما را در شب ساقط كند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

خلبان Rudorffer Erich ، خلبان آس و دارنده نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط و شمشير و كسي كه از ابتدا تا انتهاي جنگ را در لوفت وافه خدمت نمود. او بيش از 1.000 ماموريت را بانجام رساند ، 224 پيروزي هوائي را رقم زد . او 16 بار ساقط شد و 9 بار از هواپيما بيرون پريد. او هفتمين خلبان موفق در تاريخ جنگهاي هوائي است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

خلبان Josef "Pips" Priller (1915 –1961) خلبان آس جنگنده و دارنده نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط و شمشير . او 1.307 ماموريت جنگي را انجام داد و 101 پيروزي هوائي نيز بدست آورد. تمام پيروزي هاي او در جبهات غربي بوده و شامل 11 بمب افكن سنگين آمريكائي ، 68 جنگنده اسپيت فاير ( بالاترين ركورد ساقط كردن اين جنگنده در لوفت وافه) ، 11 جنگنده هاريكن ، 5 بمب افكن متوسط و 5 جنگنده آمريكائي بوده است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

خلبان Schnaufer Heinz-Wolfgang  موسوم به "روح شبانه سنت تروند" (1922 –1950) ركورددار بيشترين تعداد پروازهاي شبانه در تاريخ جنگهاي هوائي است. او توانست در جريان يك پروازپنج فروند يا بيشتر از هواپيماهاي دشمن را ساقط نمايد. تمام 121 پيروزي هوائي او در شب و عمدتا بر عليه بمب افكن هاي 4 موتوره انگليسي بوده است. او عاليترين درجه نشان صليب شواليه با برگ بلوط ، شمشير و الماس را بدست آورد.
  
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

سرگرد Gerhard "Gerd" Barkhorn (1919 –1983) دارنده نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط و شمشير و دومين خلبان موفق پس از Erich Hartmann محسوب ميشود. او 1.104 پرواز عملياتي و 301 پيروزي هوائي داشته است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

خلبان آس لوفت وافه Walter "Gulle" Oesau (1913–1944) . دارنده نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط و شمشير و بيش از 300 پرواز عملياتي و 127 پيروزي هوائي .
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
MODLERBAZ, Mahdi1944, SAMAN, shola, chad, Mohammad 1985, رونین, رضاخان

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » سه شنبه 8 تیر 1389 13:04

با سلام

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

خلبان Gordon M. Gollob (1912 –1987) . او در يك درگيري هوائي 5 هواپيما را ساقط نمود . دارنده نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط و شمشير و الماس و نخستين خلبان در تاريخ هوانوردي است كه ركورد 150 پيروزي هوائي را ثبت نمود.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

خلبان Wilhelm "Willi" Batz (1916 –1988) ، دارنده نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط و شمشير . او در 445 پرواز عملياتي 237 هواپيماي دشمن را ساقط نمود كه از اين تعداد 234 مورد آن مربوط به جبهه شرق و شامل حداقل 46 فروند هواپيماي Il-2 بوده است. او سه بار مجروح و چهار بار سقوط داشته است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خلبان Günther "Fips" Radusch (1912 –1988) ، دارنده نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط و يكي از پر سابقه ترين خلبانان شب پرواز آلمان با ركورد 65 پيروزي هوائي در شب شامل 57 بمب افكن چهار موتوره . امافقط 14 پيروزي هوائي او ثبت شده است چرا كه او عادت به ارائه گزارشات پروازي نداشت.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خلبان بمب افكن اشتوكا Friedrich Lang (1915 –2003) ، دارنده نشان صليب شواليه صليب آهنين با برگهاي بلوط و شمشير . او 1.008 ماموريت جنگي را از روز اول جنگ تا پايان آن انجام داد . در طول تمام مدت فوق نه مورد اصابت واقع شد ، نه هواپيمايش هنگام فرود آسيب ديد و نه از هواپيما بيرون پريد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خلبان Johannes "Hannes" Trautloft (1912 - 1995) . خلبان با سابقه اي كه از سال 1932 تا پايان جنگ را در لوفت وافه و پس از آن هم از سال 1957 تا 1970 را در نيروي هوائي جديد آلمان خدمت نمود. او 650 پرواز جنگي با 58 پيروزي هوائي داشت . او نخستين پيروزي هوائي براي آلمان را در سال 1936 به ارمغان آورد (در جريان جنگهاي داخلي اسپانيا) و نخستين خلبان آلماني هم بود كه هواپيمايش سرنگون شد  ( در جريان همان جنگهاي داخلي اسپانيا ).     

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

آدولف گالاند، خلبان معروف و شجاع آلماني در جواني و پيري . او در سال 1996 در Remagen درگذشت.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
Ernst Udet ، بدور از شخصيت بي باك خلباني اش ، خلق و خوي هنري هم داشت و در نقاشي كارتوني طنزآلود هم مهارت داشت. تعدادي از نقاشي هاي او در سالهاي بعد مورد توجه قرار گرفت اما همواره زير سايه سنگين عضويت او در حزب نازي با آنها برخورد ميشد. در اين تصوير Udet خود را در حال ورود به بهشت با هواپيماي مورد علاقه اش نقاشي كرده است. اميد است كه او لااقل به درجاتي از بهشت رسيده باشد ! چرا كه او يك هنرمند و قهرمان بود ولي راهش را اشتباه رفته بود.
  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

تصويري از دوره جواني Ernst Udet به عنوان يك خلبان در جنگ جهاني اول

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
تصويري از Ernst Udet مربوط به سالهاي 1941/42 . او يكي از بزرگترين و بي باكترين خلبانان آلماني در جنگ جهاني اول بود. او كه علاقه كمي به سياست داشت توسط استاد بزرگش Hermann Goering كه سابقاَ عضو اسكادران پروازي Richthoven در جنگ جهاني اول بود به جنبش نازي پيوست. در واقع Goering توانست با اين كار يكي ديگر از ستارگان جنگ را به عضويت حزب نازي درآورد كه از لحاظ تبليغاتي براي حزب بسيار مفيد بود. به همين دليل Udet در وزارت هوانوردي آلمان به سمت مديريت توسعه و در نهايت به مقام مديريت كل تجهيزات لوفت وافه منصوب گرديد. او با استفاده از نفوذ خود در اين سمت با وسواس در جهت پيشرفت لوفت وافه مسائل مربوط به توانائي بمب افكنهاي شيرجه رو و ساير توليدات نظامي مربوط به لوفت وافه را بيگيري مينمود. كمر او زير فشار روزافزون براي توليد هر چه بيشتر هواپيماهاي نظامي در مراحل اوليه جنگ خم شده بود. او دچار دسيسه هاي معاونش Erhard Milch شد و از سوي Goering مقصر ناكامي هاي لوفت وافه تلقي گرديد. اين مسائل سبب شد تا او تبديل به يك الكلي دائم الخمر گردد و دچار پريشاني عميقي شود . در هفدهم نوامبر سال 1941و پس از افراط در خوردن الكل اقدام به خودكشي نمود . مرگ او توسط گشتاپو مخفي نگهداشته شد . به مردم آلمان گفته شد كه او همچون يك قهرمان و در جريان يك پرواز آزمايشي كشته شده است.  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يگاني از لوفت وافه در مراسم احترام و بازديد يك فرمانده عاليرتبه .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

فرود يك هواپيماي دورنيه Do-17 بر روي سينه

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

تصويري نادر از معاينات بدني خانمهاي تازه وارد به لوفت وافه به عنوان نيروي كمكي .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
تصويري نزديك از UFO آلماني . در ژوئن 1939 ، Udet , Ernst وزير هوانوردي آلمان منتظر بود تا نمايش پرواز هواپيماي AS-1 كه يك هواپيماي گرد  و بالدار بود صورت پذيرد و دائماَ از طراح آن Arthur Sack ميخواست تا به تحقيقات خود در اين زمينه ادامه دهد . Arthur Sack بعدها 4 نمونه از اين هواپيما را ساخت و به آخرين مدل آن كه AS-6 ناميده ميشد در سال 1944 دست يافت. صندلي خلبان و سيستم فرود هواپيما از جنگنده 109B Messerschmitt و ملخهاي آن از Messerschmitt 108 اخذ شده بود. پس از بروز سانحه در نخستين پرواز و عدم وجود ثبات پرواز در 6 مورد پروازهاي بعدي ، دم هواپيما را 70 كيلو سنگين تر كردند كه چنين عملي وضعيت پرواز را بهبود قابل ملاحظه اي بخشيد. اما بمباران پايگاه هوائي در زمستان سال 1944 توسط متفقين تمام نمونه هاي قبلي منجمله اين هواپيما را نابود ساخت. بعدها پس از آنكه آمريكائي ها وارد پايگاه Brandis  شدند هيچ اثري از پروژه نيافتند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سالن غذاخوري خلبانان لوفت وافه

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

مشق نظامي نفرات لوفت وافه

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
هواپيماي غول پيكر يونكرس G 38 در حال پرواز

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك جت جنگنده مسرشميت ME 162  مورد توجه افراد غير نظامي قرار گرفته است . ( احتمالا در يك نمايشگاه )
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
shola, chad, رونین, Mahdi1944, SAMAN

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » چهارشنبه 9 تیر 1389 10:26

سلام عليكم

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

مسرشميت ME 162 ، پرواز با اين هواپيما شجاعت زيادي ميخواست

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

جنگنده فوكه ولف FW-190 متعلق به Horst Petzschler در روسيه بدليل نرمي خاك ، بر روي باند دچار سانحه گرديد . Horst Petzschler ، دارنده نشانهاي صليب آهنين درجه يك و دو و نشان سينه طلائي بود . او 150 ماموريت جنگي داشت كه 126 سورتي آن در نقش جنگنده بمب افكن با هواپيماي FW-190 بر عليه نيروهاي روسي بود. او 26 پيروزي هوائي داشت اما 13 بار نيز سرنگون شد كه 11 نوبت آن با ضدهوائي و دو نوبت با آتش جنگنده هاي دشمن بود. او با گذشتن از مرز 250 سورتي ماموريت ، جام افتخار را نيز دريافت نمود. او از جنگ جان سالم بدر برد.  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

نگهداري از يك جنگنده Bf-109 در پايگاه هوائي Bobruisk ، يازدهم جولاي سال 1941

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
Huego Sperrle (1855-1953) فرمانده لژيون كوندور در جنگهاي داخلي اسپانيا ( 1936-1939) او عمليات لوفت وافه موسوم به Guernica را نيز رهبري نمود.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

شكارچي شب پرواز ، هنكل He 219 معروف به "Uhu" . به آنتن هاي نصب شده روي دماغه هواپيما توجه كنيد .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

بمب افكن هنكل He 111 در حال بمباران ورشو ، سال 1939

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
فلدمارشال Erhard Milch ، افسر نيمه يهودي ارتش آلمان در 30 مارس سال 1892 به دنيا آمد

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خلبان اشرافزاده Lippe-Weissenfeld ، خلبان شب پرواز با 51 پيروزي هوائي. او و همراهانش درماه مارس سال 1944 در يك سانحه هوائي كشته شدند . او نشان صليب شواليه با برگهاي بلوط را در دوم آگوست سال 1943 بدست آورد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك بمب افكن B-17 آمريكائي توسط خلبانان لوفت وافه به پرواز درآمده است.


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

يك هواپيماي هنشل Hs129 با توپ ضد تانك 75 ميليمتري


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

جنگنده مسرشميت Me262 مجهز به توپ 50 ميليمتري
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
chad, SAMAN, رونین, Mahdi1944, shola

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » دوشنبه 18 مرداد 1389 13:43

سلام عليكم

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
جنگنده مسرشميت Me-262 نخستين جت عملياتي در جهان بود اما خيلي دير وارد نبرد شد . اين Me-262 غنيمتي راه را براي برنامه جت نيروي هوائي آمريكا هموار ساخت و ماههاي متمادي ( اگر نگوئيم سالها) برنامه هاي بهينه سازي را گذراند. اين هواپيما يكي از جتهاي ME-262b است كه براي ارزشيابي به آمريكا منتقل ميشود. اما منتظر اقدامات لازم ايمني و بسته بندي جهت حمل به آمريكا است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
افسران لوفت وافه خودروي فورد ايفل را هل ميدهند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
لباس مشق نفرات پدافند هوائي در لوفت وافه ، اواخر جنگ

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
سمت چپ سرگرد هاينز ولفگانگ اشنوفر كه متفقين در جبهه غرب به او " روح سنت تروند " ميگفتند ، موفقترين شكارچي شب پرواز در جنگ جهاني دوم بود . او توانست 121 بمب افكن دشمن را سرنگون سازد. او در 16 اكتبر سال 1944 نشان صليب شواليه با برگ بلوط و شمشير و الماس را بدست آورد و يكي از 27 نظامي آلماني است كه به چنين نشاني دست يافت. او در سال 1950 و در سن 28 سالگي در يك سانحه رانندگي در جنوب فرانسه جان باخت . سمت راست تصوير ، ستواندوم هاينز گريم يكي ديگر از خلبانان شب پرواز با ركورد 27 پيروزي هوائي ( 26 مورد در شب و يك مورد در روز ) بود كه در 13 اكتبر سال 1943 در اثر شدت جراحات وارده در شهر برمن در شمال آلمان درگذشت. پس از مرگ ، در 5 فوريه سال 1944 نشان صليب شواليه به او اعطاء شد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك جنگنده Bf 109 G آلماني . سال 1943/44

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خدمه يك بمب افكن آلماني . يا پس از بازگشت از ماموريت مورد استقبال واقع شده اند و يا مراسم تولد يكي از آنهاست.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خدمه زميني يك بمب افكن شيرجه رو يونكرس Ju-87 ( اشتوكا ) در حال بارگيري محموله شوم ، يك بمب 250 كيلوگرمي هستند. اين تصوير مربوط به زمان نبرد بريتانيا است. سال 1940
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك دسته پروازي بمب افكن متوسط دو موتوره يونكرس JU-88 آلماني . اين هواپيما بهترين بمب افكن همه كاره آلماني بود كه توان حمل مهمات و تجهيزات دفاعي و سرعت قابل قبولي داشت . هواپيماي بمب افكن Heinkel به جز عمليات بمباران هوائي توانائي هاي زياد ديگري نيز داشت و در نقش حمل كننده موشكهاي : V-1 تداركاتي : يدك كش هواپيماي گلايدر و غيره . هواپيماي دورنيه Do-17 ساختاري ضعيف داشت و بمبهاي اندكي حمل ميكرد و براي خلبانان انگليسي همانند هواپيماي Ju-88 لقمه راحتي تلقي ميشد. از سوي ديگر Heinkel هواپيماي زمختي بود و در مقايسه با JU-88 و Do-17 ميتوانست خسارات و آسيبهاي بيشتري را تحمل كند.  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك اسكادران از جنگنده هاي فوكه ولف Fw 190G-2 جديد آلماني منتظر خلبان هستند تا به مرزهاي شرقي اعزام شوند. روسيه سال 1943

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
نفرات لوفت وافه در ميان برفها بازي ميكنند. يك جنگنده Fw 190 در پشت تصوير ديده ميشود. آنها در گوشه اي از همين محل يك سوناي دست ساز هم ايجاد كرده اند. جبهه شرق

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
بمب افكن هاي شيرجه رو اشتوكا در حال بمباران صومعه Teriaeva در شمال غرب مسكو . نيروهاي روس آنجا را به يك دژ تبديل كرده بودند .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
بمب افكن هاي اشتوكا در حال بمباران مواضع نيروهاي روس در جنوب لنينگراد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
بمب افكن يونكرس Ju 88 A-14 مجهز به چهار قلاب حمل بمب و يك تيربار MGFF 20 mm در زير شكم با يك كاكپيت مخصوص توپچي مجهز به سايت هدف گيري پيشرفته . اين نوع هواپيما به صورت گسترده اي در مناطق مديترانه و شمال آفريقا بر عليه كشتيها و نيروهاي زميني بكار ميرفت.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خدمه بمب افكن متوسط يونكرز Ju-88 آلماني در يك پرواز

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك بمب افكن آلماني با دماغه نقاشي شده به شكل جمجمه . نوامبر سال 1940
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
Mahdi1944, SAMAN, رونین, shola, chad

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2303 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

توسط abdolmahdi » دوشنبه 1 شهریور 1389 09:52

با سلام
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك بشقاب پرنده آلماني در حال پرواز آزمايشي . اين تصوير از يك هواپيماي الماني در سال 1945 گرفته شده است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
لاشه يك هواپيماي يونكرس Ju-52 كه براي حمل ملزومات نيروهاي در حال پيشروي مورد استفاده قرار ميگرفت. روسيه سال 1941

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
گرم كردن موتور هواپيماي هنكل HE111 . بدليل برودت هوا در جبهه روسيه ، تمام مايعات بكار رفته در هواپيما منجمله روغن موتور را شب هنگام تخليه و گرم نگه ميداشتند و روز بعد مجدداَ به هواپيما تزريق ميكردند. بعدها براي گرم كردن موتور هواپيما قبل از استارت  از چنين دستگاهي استفاده گرديد.  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك هوانورد الماني در حال پوشيدن لباس پرواز در يك پايگاه هوائي در بلژيك آگوست / سپتامبر سال 1940 . به دم هواپيماي هنكل HE111 در پشت تصوير دقت كنيد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
هواپيماي دو موتوره يونكرس Ju88 ، هواپيماي همه كاره آلماني در جنگ جهاني دوم . اين يك هواپيماي Ju88 A-14 است كه در نقش يك بمب افكن در منطقه مديترانه در سال 1942 بكار گرفته شده است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
آلمانها به هواپيماي جنگنده چند منظوره دو موتوره مسرشميت Bf 110 اعتماد زيادي داشتند. اين هواپيما تسليحات زياد و شعاع عملياتي خوبي داشت اما در مقابل جنگنده هاي انگليسي هاريكن و اسپيت فاير فاقد چالاكي لازم بود.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
فرانز فون ورا
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
جنگنده مسرشميت Bf 109E متعلق به فانز فون ورا Franz von Werra . او بر فراز خاك انگليس هدف قرار گرفت و در ژانويه سال 1941 باسارت درآمد. او بهمراه ساير اسراء به كانادا اعزام شد ، جائي كه او بعنوان تنها خلبان آلماني اقدام به فرار از طريق خاك آمريكا نمود. بارون فرانز فون ورا در سيزدهم جولاي سال 1914 در سوئيس بدنيا آمد. پدر و مادرش او و خواهرش را به دلايل اقتصادي به فرزند خواندگي سرگرد اوسوالد كارل و همسرش در آلمان درآوردند. در آگوست سال 1917 فرانز فون ورا تابعيت الماني را بدست آورد . در جريان بازسازي نيروي هوائي آلمان داوطلبانه به آن نيرو پيوست و در زمره خلبانان جنگنده قرار گرفت. در جريان جنگ جهاني دوم او با جنگنده Bf-109 پروازهائي بر فراز لهستان و فرانسه انجام داد تا اينكه در پنجم سپتامبر سال 1940 در يك داگفايت در منطقه اي در جنوب لندن هواپيمايش ساقط شد و پس از يك فرود اضطراري توسط نيروهاي انگليسي باسارت درآمد. پس از سه هفته بازجوئي ، او را به اردوگاه اسراي Grizedale واقع در شمال انگليس فرستادند. در اينجا او در چند نوبت اقدام به فرار نمود كه هر بار ناموفق بود . يكبار در پايگاه هوائي هاكنال خود را به عنوان يك خلبان هلندي نيروي هوائي انگليس جا زد و در كابين هواپيماي هاريكن دستگير شد. در ژانويه سال 1941 او يكي از 1000 اسير آلماني بود كه به كانادا اعزام شد. در كانادا هنگام اعزام به اردوگاه با قطار يكبار ديگر اقدام به فرار نمود و و با عبور از رودخانه منجمد سنت لورنس خود را به امريكا ( كه تا آنموقع بيطرف بود ) رسانيد. او با گذر از آمريكاي جنوبي ، آفريقا ، اسپانيا و ايتاليا سرانجام خود را به آلمان رسانيد و همچون يك قهرمان ملي مورد استقبال قرار گرفت. فرانز فون ورا كه توسط دوستان و دشمنانش تا حدي مغرور معرفي شده ، مورد استقبال آدولف هيتلر و رايشمارشال گورينگ قرار گرفت و نشان صليب شواليه را بدست آورد. او مجدداَ به رده پروازي بازگشت و در ژوئن سال 1941 بعنوان فرمانده دسته يكم از اسكادران 53 شكاري در خاك روسيه منصوب و 21 پيروزي هوائي نيز بدست آورد. در سپتامبر سال 1941 واحد او به هلند منتقل شد تا مسئوليت تامين سواحل آنجا را بر عهده بگيرد. در 25 اكتبر سال 1941 در جريان يك پرواز آموزشي بر فراز درياي شمال هواپيماي Bf-109 او دچار نقص فني شد . آخرين پيام راديوئي او اين بود " موتور هواپيمايم شاشيده ! سعي ميكنم فرود اضطراي داشته باشم " . از آن پس فرانز فون ورا جزو مفقودين جنگ قرار گرفت و جسدش هرگز پيدا نشد.     


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
يك هواپيماي گلايدر آلماني از نوع DFS 230 در جزيره كرت.
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب abdolmahdi تشکر کرده اند:
SAMAN, رونین

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان