آلمان برتر از همه

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: hamed_713, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » دو شنبه 8 تیر 1388, 12:31 am

با سلام خدمت تمامی دوستان - این پست را بدین دلیل قراردادم که بدانید واقعا" در خلال جنگ جهانی دوم آلمان برتر از همه بود و شاید زیاده خواهی بیش از حد باعث شکستش شد وگرنه پیروز این میدان خودش بود .
ببینید به چه طرحهایی می اندیشیدند :

تصویر

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
نمونه به روز شده اون ( چقدر با کلاسه تصویر ، مخصوصا" عکس آخر )

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
آخرین ويرايش توسط 3 on AMIR-Z, ويرايش شده در 0.

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » دو شنبه 8 تیر 1388, 11:39 am

با سلام مجدد خدمت دوستان - نمونه ای از بشقاب پرنده ها یا همان ufo هایی که در جنگ جهانی دوم توسط نازیها در حال طراحی بود و حتی منجر به ساخت چند نمونه آن شد :

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

این هم انیمیشنی امروزی از یک نمونه که قبلا" نازیها درصدد طراحی و تولید آن بودند :

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

قابل ذکر است که سرعت برخی از این یوفوها فوق العاده فراتر از سرعتهای کنونی وسایل پرنده امروزی بوده ، اما بدلیل مشکلاتی که احتمالا" در این طیف بوده به تولید انبوه نرسید . همچنین آمریکا و حتی در اواخر جنگ جهانی دوم روسیه هم نمونه ای از آنرا در دست طراحی و ساخت داشته است ، اما بدلیل فوق سری بودن آن اطلاعاتی به بیرون منتقل نمی شود ، ضمنا" اطلاعاتی مبنی بر اینکه آلمان هم نمونه ای از این یوفوها را ساخته و استفاده میکرده بعد از حدود 70 سال مدارکی اندک از آن بدست آمده است که خود در اینچنین ابداعات پیشرو بوده ، و اینکه اکنون هم چنین وسایل پرنده ای در خدمت ارتش آلمان ، آمریکا یا روسیه و چنین کشورهای پیشرفته صنعتی باشد چیز بعیدی بنظر نمی رسد باید جنگ جهانی سومی آغاز شود تا از این نمونه تسلیحات در جنگها پرده برداری شود . قابل ذکر است این مطلب را عنوان نمایم که در جنگ جهانی دوم پیشرفتهای شگرفی در حوزه نظامی از جانب آلمان نازی نصیب جهانیان شد و چه بسا علوم استفاده شده در بسیاری از این اختراعات و ابداعات از زمینه های نظامی به دیگر زمینه ها منتقل شد و رشد نمود . در پایان اضافه می نمایم که علوم مربوط به چنین تسلیحات پیشرفته ای برخواسته از مغز دانشمندان آلمانی بس بزرگی بود که در جنگ جهانی دوم در خدمت نازیها قرار میگرفت و بعدها بطور ناخواسته اطلاعات مربوط به آنها در خلال جنگ ، توسط جاسوسان یا نمونه های ساقط شده اینچنین تسلیحاتی در اختیار کشورهایی نظیر روسیه و آمریکا قرار میگرفت و آنها هم بالطبع در صدد ساخت آنها از طریق اطلاعات دریافتی اقدام می نمودند .
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » دو شنبه 8 تیر 1388, 12:31 pm

سلاحهای گوشه زن
براي اولين بار در نبردهاي سنگين و خشونت بار خياباني در استالينگراد بود كه ايده ساخت تسليحات گوشه زن ، به ذهن سربازان آلماني خطور كرد و در مدت زمان كوتاهي نيز ، اين سلاح توسط طراحان قدرتمند كارخانه اشمايزر طراحي شد و نمونه هاي اوليه آن ، براي آزمايش به استالينگراد ارسال شد و در آن زمان بود كه سربازان روسي ، متوجه نكته عجيبي در زد و خوردهاي كوچه به كوچه استالينگراد شدند. آنها گلوله را مي ديدند ، اما اثري از تيرانداز نبود.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

با پايان يافتن جنگ جهاني دوم ، اين ايده بي نظير نيز مانند دهها پروژه ديگر ، در اثر رخوت بعد از جنگ از يادها رفت و به فراموشي سپرده شد.در جنگ هاي شهري يا درگيري هاي پليسي و كلآ در هر نوع عملياتي كه در فضاهاي محدود و بسته صورت مي گيرد ، يك سلاح گوشه زن مي تواند جان دهها سرباز يا پليس را نجات دهد و تجهيز نيروهاي نظامي و انتظامي هر كشوري منجمله ايران به اين نوع تسليحات ، بسيار مهم و حياتي است.
ايده اي كه آلمان ها طي جنگ جهاني دوم از آن استفاده نمودند ، استفاده از مسلسل هاي لوله كج بود كه تكنولوژي آن براي پياده سازي در اين زمان نيز پيچيده است. به همين دليل بسياري از سازندگان مطرح و مشهور تسليحات ، از راه حلي بسيار ساده و جالب استفاده نمودند. اين راه ، طراحي كيتي بود كه بتوان سلاح هاي كمري استاندارد را از طريق آن ، به سلاح گوشه زن تبديل نمود. در حالت عادي ، اين كيت از سلاح كمري ، به فرم معمول و براي نشانه روي مستقيم استفاده مي كند. اما زماني كه لازم باشد ، بلافاصله توسط اين كيت (كه داراي يك دوربين سبك و كارا مي باشد) ، سلاح كمري در زاويه دلخواه قرار گرفته و تيرانداز توسط يك صفحه نمايش با كيفيت ، هدفگيري نموده و شليك مي كند.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
بر روي اين كيت مي توان سلاح هاي كمري توليدي كارخانه هاي CZ ، GLOCK ، BRETTA ، SIG SAUER را نصب كرده و به راحتي استفاده نمود. در كيت ها و سيستم هاي جديد گوشه زن كه در سال 2005 معرفي شدند ، امكان استفاده از نارنجك هاي 40 ميليمتري انفجاري ، دودزا و ... فراهم گرديده است. همچنين امكان پرتاب گازهاي اشك آور ، بيهوش كننده و سمي نيز توسط اين كيت هاي گوشه زن وجود دارد.
در اسرائیل ، واحدهای رهایی گروگان (لهد) و در آمریکا نیروهای S.W.A.T (Special Weapon And Tactics) و جوخه های ضدتروریست ، از این اسلحه استفاده می کنند. در ایران نيز نیروهای رهایی گروگان و جنگ شهری سپاه ، از این اسلحه استفاده می کنند. اولین بار ایران این اسلحه را به طور غنیمت از نیروهای بعثی عراق به دست آوردند و پس از آشنایی با طرز کار این اسلحه ، مقدار محدودی از آن را خریداری و در اختیار نیروهای ویژه خود قرار داد.
خصوصیات اصلی اسلحه:
1) دوربین كه نصب و جداشدن آن ، به راحتی انجام می شود.
2) مانیتور دوربین كه دارای یک خط دید نشانه روی به شکل + است. چون این اسلحه در محیط های کوچک داخل ساختمان و کلآ در محیط شهری استفاده می شود ، نیاز به تغییر زاویه جدی ندارد. (مثل کلت)
3) خروجی ویدئویی که می توان از آن به عنوان فرستنده تصویر هم استفاده کرد.
4) باتری كه تعویض آن به راحتی انجام می شود.
5) عمومآ دارای قنداق تاشو هستند.
خصوصیات قابل ارتقای اسلحه:
1) تعویض دوربین و نصب دوربین دلخواه كه مي تواند هر امکاناتی داشته باشد.
2) لیزر نشانه روی مرئی و نامرئی.
3) فیلتر اشعه فروسرخ (یعنی می تواند اشعه ای را که از چراغ قوه فرستاده مي شود را به اشعه فروسرخ تغییر دهد و دوربین برگشت آن را دریافت می کند. اين یعنی دوربین دید در شب)
4) دوپایه با خاصیت جدا شدن و جمع شدن.
5) جعبه حمل ضد آب.
در پایان لازم به ذکر است که این مطلب در همین انجمن یکبار دیگر هم مطرح شده ( forum-f19/corner-shot-t10795.html ) اما اینجانب بدلیل پیوستگی مطالب دوباره قرار دادم . با پوزش از مدیرانتصویر
منبع : سایت نبرد من
آخرین ويرايش توسط 4 on AMIR-Z, ويرايش شده در 0.
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » دو شنبه 8 تیر 1388, 1:58 pm

 تانک فوق سنگین ارتش آلمان نازی
Landkreuzer P نام یکی از فوق سنگین ترین تانک های تاریخ است چراکه بیش از 1,500 تن وزن و قابلیت حمل بیش از 100 نفر رو داره . این هیولای 1500 تنی در سال 1943 توسط آلبرت اسپیر آلمانی ساخته شد . اولین کشوری که از این نفربر یا تانک فوق سنگین تولید کرد آلمان نازی بود . در 23 جون سال 1942 وزیر دفاع آلمان نازی پیشنهاد کرد که یک همچنین تانکی با وزن 1500 تن و با قابلیت های زیاد رو به تلید برسونند بعد از آن ادولف هیتلر از این پیشنهاد استقبال کرد و دستور طراحی و تولید این تانک فوق سنگین را صادر کرد . می توان نام این تانک یا نفربر رو توپ هم گذاشت چراکه علاوه بر حمل تعداد زیادی افراد به دو توپ 250 م م و یک توپ 80 م م هم مجهز هست ولی بر خلاف ویژگی های منحصر به فرد این توپ ، تانک ، نفر سرعت بسیار پایینی داره . سرعت این تانک حداکثر فقط 15 کیلومتر در ساعت است . در صورتی که نفربر های جدید و امروزی آمریکا با یک همچین سرعتی در آب حرکت می کنند ولی شایان ذکر است که هیچ نفربری نیست که توان حمل این تعداد افراد رو داشته باشه . یکی از ویژگی های دیگر این تانک در این است که این تانک قابلیت تجهیز به توپ های هوایی رو هم دارد و خلاصه اینکه تانکی بوده که صفت بزگترین ، قدرتمند ترین و سنگین ترین تانک تاریخ جهان را یدک میکشد .
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
سال ساخت : 1943
کشور سازنده : آلمان نازی
وزن : 1,500 تن
طول : 42 متر
عرض : 18 متر
ارتفاع : 7 متر
سرنشینان : 100 نفر hypnotized skull
سلاح اصلی :دو توپ 250 م م
سلاح دوم : توپ 80 م م
اسب بخار : 2,200 hp
سرعت : 15 کیلومتر در ساعت
نیروی حرکت : ؟
چنین تانکی و یا نفربری در واقع جزو بهترین تانک هایی بوده است که موشک ها و یا راکت های ضد تانک و یا نفربر بر روی آن اثر چندانی نمی کرده و از بدنه ای تشکیل می شده که تقریبا مثل بدنه کانتینر بوده و گلوله نمی توانست در آ« نفوذ چندانی کند و در حقیقت آسیبی به افراد حاضر در نفربر نمی رسید . در وب سایت رسمی " هیتلر روح آلمان گفته شده که از این تانک 5 دستگاه ساخته شد که هر کدام از آنها توانستند ضربات بسیار زیادی رو به نیرو های متفقین بزنند . این سایت علاوه بر این گفته ها می گوید : این تانک به پیشرفته ترین توپ های ضد هوایی مجهز بود و همینطور قادر بود با بیشتر جنگنده ها مقابله کند و همچنین به جز موشک ها یا بمب ها با شعاع انفجار 8 کیلمتر قادر به منهدم کردن این هیولا نبودند . این سایت می افزاید که بعد از نزدیک شدن متحدین به مرز های آلمان ، ژنرال پسترو فتنون دستور داد که این 5 دستگاه هیولا را در کوه های آلمان در زیر خاک مدفون کنند تا دست متحدین به تکنولوژی و ساخت چنین تانکی در صورت پیروزی بر آلمان نرسند . هیچ نیرویی نتوانست این 5 تانک را غول آسا را نابود کند در صورتیکه طبق گفته های این سایت در بیش از 19 جبهه حضور داشته است و در هر 19 نبرد آلمان پیروز جنگ بوده است . انگلستان جزو کشور هایی بود که می خواست برای نابودی این هیولا چاره ای پیدا کند . و به همین دلیل برنامه ای ریخت تا در صورت رویئت این غول آهنی 10 جنگنده و 10 تانک و همچنین با استفاده از 20 موشک ضد تانک این تانک را نابود کنند . این تانک به محض اینکه در آخرین نبرد خود که در سال 1945 بود حاضر شد این برنامه اجرا شد ولی باید گفت که تمام سرنشینان آن سالم و همچنین موتور ها سیستم های داخلی و همچنین همان نیروی همیشگی را داشت و فقط آسیب هایی در ناحیه یکی از توپ های ضد هوایی شد . که باید گفت این عمل بعث شد که انگلستان بیش از 12 هواپیما جنگی خود را به وسیله ضد هوایی این غول از دست بدهد .
در واقع هنوز حتی یک مدرک از اینکه این تانک ها در کجای آلمان هستند وجود ندارد و هنوز کسی موفق به کشف کردن این غول ها نشده است . گفته می شود در نوشته ای که از ژنرال پسترو فتنون در مورد این هیولا به جا مانده گفته است این موضوع با کلمه کلیدی گفته شده است و طبق بررسی کارشناسان این تانک احتمالا در نزدیکی کوه های فلشنز نزدیکی مونیخ است ولی هنوز حتی یک لاشه از این تانک به دست نیامده است .
منبع : [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
در پایان لازم به ذکر است که این مطلب در همین انجمن یکبار دیگر هم مطرح شده ( forum-f19/topic-t54304.html) اما اینجانب بدلیل پیوستگی مطالب دوباره قرار دادم . با پوزش از مدیرانتصویر
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » دو شنبه 8 تیر 1388, 2:28 pm

هواپیمای هورتن 29-2 ( معروف به هواپیمای هیتلر )
هورتن Ho ۲-۲۹ هواپیمای رادارگریزی است که آلمان در پایان جنگ جهانی دوم طراحی کرد ولی هرگز نتوانست از آن استفاده کند. مهندسان نازی تنها چند قدم تا ساخت هواپیمایی که می‌توانست مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر دهد، فاصله داشته‌اند.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

تصویر
بال های سرتاسری این هواپیما بیشتر به هواپیمای B-۲ ایالات متحده یا هواپیماهای اپیزودهای جنگ ستارگان شباهت دارد. طراحی هواپیما به گونه‌ای بوده‌است که بتواند با سرعت ۹۵۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ۲۹-۲ برای افزایش توانایی کنترل یا مقاومت از هیچ سطح عمودی استفاده نکرده‌است و تمامی سطوح خارجی این هواپیما در اوج گرفتن آن نقش دارند. طراحی یکدست این هواپیما توانایی خاصی را در فرار از مقابل چشم رادارها به ۲۹-۲ بخشیده‌است. به بیانی دیگر اینگونه به نظر می‌رسد هواپیمای هورتن ۲۹-۲ اولین هواپیمای رادار گریز در جهان باشد.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
هورتن ۲۹-۲ با ساختاری غریب، بسیار دیرتر از آن ابدع شده بود که بتواند در جنگ جهانی دوم به یاری نازیها بشتابد. هدف مهندسان از بازآفرینی این هواپیما بررسی و تایید رادار گریزی این هواپیما اعلام شده‌است.
در صورتی که این هواپیما در زمانی دیگر در اختیار نازی‌ها قرار می‌گرفت قطعا سرنوشت جنگ جهانی دوم تغییر پیدا می‌کرد زیرا این هواپیما علاوه بر توانایی محدود در پنهان شدن از دید رادارها از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی اگر رادارهای انگلیسی موفق به ردیابی آن می‌شده‌اند، زمان بسیار کمی برای نشان دادن عکس العمل از خود داشته‌اند. زمانی در حدود ۸ یا ۱۹ دقیقه که در این محدوده زمانی ایجاد پوشش دفاعی برای مقابله با این جنگنده‌ها امری بسیار سخت به نظر می‌رسد.
با این همه و با وجود کامل بودن طراحی هواپیمای ۲۹-۲ نازی‌ها در سال ۱۹۴۵ با کمبود شدید سوخت و خلبان و مهمتر از آنها زمان مواجه بودند و همین امر فرصت یکه تازی بیشتر بر تاریخ جهان را از آنها گرفت.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
اولین آزمایش ۲۹-۲ قبل از کریسمس سال ۱۹۴۴ صورت گرفته‌است اما پس از آن زمان نازی‌ها رو به اتمام گذاشت و فرصت استفاده از این ابداع برای حزب نازی به وجود نیامد. طراح این هواپیما، والتر هورتن فردی نظامی بود که طی جنگ بریتانیا در سال ۱۹۴۰ صدها تن از همکاران خود را از دست داده بود. این حادثه تا زمان مرگ با هورتن بوده و وی در واقع به منظور انتقام گرفتن از انگلیسی‌ها اقدام به طراحی و ساخت هواپیمایی کرد که در برابر سیستم رادار انگلیسیها نامرئی باشد.
منبع : ویکیپدیا
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   

Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15851
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 7:51 pm
سپاس‌های ارسالی: 72546 بار
سپاس‌های دریافتی: 31544 بار
تماس:

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط Mahdi1944 » دو شنبه 8 تیر 1388, 3:39 pm

به درخواست شروع کننده تاپيک پستهاي ديگر کاربران حذف شد تا سلسه مطالب حفظ بشه
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » دو شنبه 8 تیر 1388, 4:21 pm

هواپیمای JU-287 ( اولین هواپیما با بالهای رو به جلو )
در یکی از عصرهای تابستان سال 1944، دکتر هانس وک به همراه همکارانش، در حال آماده کردن هواپیمایی در یکی از باند های نظامی برای آزمایش نخستین پرواز آن بودند. سرانجام پس از مدتی، عملیات چک های ابتدایی انجام شد. سپس دو نفر از خلبانان زبده نیروی هوایی آلمان نازی، سوار هواپیمای عجیب و غریب شدند. چند دقیقه بعد، غرش موتورهای جت Jumo 004 در فضا طنین انداز گردید و پرنده جدید و نا آشنایی به آرامی به سمت باند پرواز حرکت کرد و پس از مدتی، به آرامی از باند پرواز جدا شد و در آسمان به پرواز در آمد. لبخند روی لبان دکتر وک، حاکی از رضایت وی از نتیجه مدت ها تحقیق بود.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
هواپیمای یونکر 287، عجیب ترین هواپیمای جنگ جهانی دوم

هواپیمایی که آن روز برای نخستین بار به پرواز در آمد، هواپیمایی جز یونکر Ju-287 نبود. این هواپیمایی انقلابی، یکی از عجیب ترین هواپیماهایی بود که تا آن روز به چشم هر خلبانی آمده بود. طرح جالب بال های رو به جلوی آن، تا مدت ها برای بسیاری جای سوال بود. در کنار این طرح بی نظیر، صدای موتورهای جت آن نیز حاکی از وجود پیشرفت دیگری بود که تا آن زمان هیچ یک از کشورهای دیگر، بدان دست نیافته بودند. در ابتدای سال 1943 میلادی، یعنی در بحبوحه جنگ جهانی دوم دولت نازی آلمان، از نیروی هوایی و گروه طراحی آن نیرو، درخواست ساخت هواپیمای بمب افکنی را کرد که نیازی به جنگنده های دیگر برای اسکورت نداشته باشد بتواند با سرعت بالا و بدون دغدغه از رهگیری شدن توسط هواپیماهای جنگنده دشمن، عملیات خود را در ارتفاعات بالا انجام دهد و به منطقه خودی برگردد. در آن زمان، تقریباً چند سال بود که اولین نمونه های موتور جت توسط دکتر هانس فون اوهاین آزمایش شده بود. به همین دلیل، ابتداً گروه طراحی، بمب افکنی با موتورهای جت را طراحی کرد که دارای بال های به عقب برگشته همانند هواپیماهای امروزی بود.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
هواپیمای یونکر 287 در مراحل نهایی مونتاژ موتورها

اما به زودی گروه متوجه شد که عملیات برخاست، بمباران و نشست هواپیما اکثراً در سرعت های کمی صورت می پذیرد. پس به کارگیری بال های به عقب برگشته که نیروی برای کمتری را در سرعت های پایین تولید می کردند، کاری عاقلانه نبود. سرانجام دکتر وک، سرپرست گروه طراحی، هواپیمایی با بال های رو به جلو را پیشنهاد کرد که تا آن زمان، هیچ گاه جهان هوانوردی چنین هواپیمایی به خود ندیده بود. در بال های معمولی، هنگامی که سرعت هواپیما به سرعت وامانده شدن یا استال می رسید، ابتداً نوک بال ها استال می شدند که نتیجه آن عمل نکردن شهپر ها و در نتیجه گرفتن قدرت انجام هر عملی از خلبان بود. اما در بال های جلوگرا، نخستین محلی که استال می شد ریشه بال ها بود و به همین دلیل، هواپیما هنوز به علت وجود شهپر ها کنترل پذیر بود. این ایده مورد قبول گروه طراحی قرار گرفت.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

برای اینکه Ju-287 سریعاً آماده خدمت در نیروی هوایی بشود، گروه طراحی برای نخستین پرواز این جنگنده، بسیاری از قسمت ها را از هواپیماهای قبلی به عاریت گرفتند. برای مثال، بدنه این هواپیما همان بدنه بمب افکن هینکل 177، دم هواپیما همان دم یونکر 388 و چرخ های دماغه همان چرخ های بمب افکن B-24 بوند. ظاهراً، تنها چیزی که این هواپیما را از هواپیماهای قدیمی تر متمایز می کرد، طرح عجیب بال های رو به جلوی آن بود. شهپر ها و فلپ های بزرگی برای این هواپیما در نظر گرفته شده بود که بیشترین نیروی برا را برای برخاستن این پرنده جالب فراهم می کرد. اما اختلاف به همین جا ختم نمی شد. این بار گروه طراحی، دیگر از موتورهای پیستونی استفاده نکرد، بلکه ریسک به کارگیری موتورهای جت ناآزموده را پذیرفت. نهایتاً برای تامین نیروی پیشران این هواپیما، چهار موتور توربوجت Jumo 004 در نظر گرفته شد که هر یک قدرتی معادل 1984 پوند تراست تولید می کردند. اما جاگیری این موتورها در یونکر 287 هم عادی نبود. دو موتور از چهار موتور زیر بال ها و دو موتور دیگر به طرز عجیبی در دو سمت دماغه قرار می گرفتند.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
هواپیمای یونکر 287 در حال سرویس شدن توسط مهندسین

سرانجام روز موعود فرا رسید. در 16 آگوست 1944، هواپیمای بی نظیر و تاریخی Ju-287 از آشیانه بیرون آورده شد و پس از مدتی، بال به سوی آسمان گشود. نتایج حاصل از پرواز، همه و همه حاکی از کنترل عالی و مانورپذیری بی نظیر این هواپیما داشتند. ظاهراٌ هیچ گونه مشکلی از نظر هدایت هواپیما بروز نیافته بود. خلبانان این هواپیما گفته بودند که هواپیما، بسیار به راحتی از شیرجه ها خارج شده و به حالت پرواز عادی باز می گشت. همچنین استفاده از فلپ ها نیز هیچ اثر نامطلوبی بر هدایت هواپیما نداشت. این هواپیما در نخستین پرواز، در یک شیرجه به سرعت بالای 404 مایل بر ساعت نیز دست یافت که در نوع خود و برای یک بمب افکن، سرعتی باورنکردنی بود. فرود هواپیما پس از پرواز آزمایشی نیز بسیار به آرامی و بدون هیچ مشکل خاصی انجام گرفت و برای نخستین بار، پرواز یک هواپیمای بال رو به جلو با موتورهای جت در تاریخ هوانوردی ثبت شد افتخاری دیگر را برای این علم گسترده به ارمغان آورد.
پس از موفقیت نمونه ی اول هواپیما، نمونه دوم هواپیما نیز قرار بود که بر پایه همین هواپیما ساخته شود. اما این نمونه، دارای موتورهای نیرومندتر هینکل A011 بود که نیروی 2866 پوند تراست را تولید می نمود. همچنین، جاگیری موتورها نیز این بار با مدل نمونه اول تفاوت داشت. در نمونه دوم، تصمیم بر آن گرفته شده بود که هر چهار موتور برای بالانس و ایجاد تعادل در هواپیما زیر بال ها قرار بگیرند. همچنین، قرار بر آن بود که نمونه سومی نیز از این هواپیما ساخته شود که دارای شش موتور بود و هدف رسیدن به سرعت های بسیار بالا را دنبال می کرد. پیش بینی شده بود که نمونه سوم هواپیما در صورت ساخت قادر به رسیدن به سرعت هایی بالای 509 مایل در ارتفاع شانزده هزار پایی بود که در زمان خود، واقعاً یک «معرکه» به شمار می آمد. گفتنی است که این هواپیما، از سیستم کابین تحت فشار نیز بهره می برد. بدین معنی که خلبانان لازم نبود برای پرواز در ارتفاعات بالا، با خود اکسیژن حمل نمایند، بلکه سیستم های تعبیه شده در هواپیما، اکسیژن مورد نیاز را در کابین فراهم می آورد.
در سال 1945 و همزمان با فروپاشی آلمان نازی، نمونه دوم یونکر 287 در حال ساخت بود که کارخانه یونکر توسط نیروهای شوروی اشغال شد و دکتر وک، تیم طراحی، هواپیمای نمونه اول و همچنین هواپیمای ناتمام نمونه دوم، همگی به اسارت نیروی های ارتش سرخ روسیه در آمده و به شوروی برده شدند. در سال 1947، یعنی دوسال پس از پایان جنگ، یونکر نمونه دوم هم در شوروی آماده شد. اما به دلیل اینکه روس ها هیچ علاقه ای به ساخت چنین هواپیماهایی نشان نمی دادند، این هواپیما دیگر هیچ گاه پرواز نکرد و ماجرای یونکر 287 به همان جا پایان یافت.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
هواپیمای یونکر 287، بمب افکن جت جنگ جهانی دوم

سال ها بعد، آمریکایی ها به مدد سازمان هوافضایی ناسا و مدارکی که از آلمان نازی در مورد طراحی این گونه هواپیما ها به دست آمده بود، هواپیمای بال رو به جلوی X-29 طراحی و ساخته شد که همان موفقیت ها باز هم تکرار شدند ولی این طرح، این بار هم عملیاتی نشد. در چند سال اخیر، ظاهراً روس ها دوباره دفترچه خاطرات خود راورق زده و به یاد طرح های جاودانه ی دکتر وک افتاده اند و نتیجه تحقیقات آن ها در مورد این هواپیما ها، به صورت جنگنده عملیاتی Su-47 برکوت تحقق یافت. جالب این جاست که این هواپیماها که در چند دهه اخیر ساخته شده اند، همگی از سیستم های پیچیده کامپیوتری برای کنترل پروازشان استفاده می نمایند، در حالی که هواپیمای یونکر 287 تنها و تنها از همان سیستم های مکانیکی استفاده می کرد و این نکته، اوج دانش طراحان آلمان را تفهیم می کند که واقعاً خدمات بزرگی را در راه علم هوانوردی انجام دادند.
X-29
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
Su-47
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
منبع : forum-f44/topic-t2007.html. با پوزش از مدیرانتصویر
عکسهای بیشتر از : ویکیپدیا و [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » دو شنبه 8 تیر 1388, 5:47 pm

Gustav بزرگترين و سنگين ترين توپ جهان
Gustav یاDora بزرگترین و سنگین ترین توپی است که تا کنون ساخته شده و در میدان جنگ به کار رفته است.کالیبر این هیولا 800 میلیمتر است ودر طول تاریخ تنها خمپاره ی Little David آمریکا با کالیبر 914mm از آن بزرگتر است. وزن Schwerer Gustav در حدود 1350 تن بود و برای حمل آن نیاز به 25 لوکومتیو نیاز بود که طول کلی آن به حدود 1.6 کیلومتر می رسید و برای حمل آن به دو خط راه آهن نیاز بود.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
مشخصات :
سال ساخت = 1941 میلادی در شهر اسن آلمان بدستور آدولف هیتلر
سازنده = شرکت کروپ
هدف = نابودی خطوط دفاعی فرانسه معروف به ماژینو (استفاده نشد!)
وزن = 1350 تن
طول کل= 47.3 متر
طول لوله= 32.48 متر
ارتفاع= 11.6 متر
پهنا= 7.1 متر
کالیبر = 800 میلیمتر
خدمه = 250 نفر + یک ژنرال و همچنین 2500 نفر برای قرار دادن لبه ها و پایه های آن در زمین که با توجه به وضعیت زمین سه تا شش هفته طول میکشید.
خرج = 1360 کیلوگرم پودر بدون دود
مهمات
این توپ از دو نوع گلوله زیر استفاده می کرد :
گلوله نوع اول= آتشزا به وزن 4800 کیلوگرم و مقدار ماده انفجاری 700 کیلوگرم ، ابعاد حفره حاصل از انفجار = 10متر عمق و 10متر قطر
گلوله نوع دوم= سنگرکوب (بتن سوراخ کن) به وزن 7100 کیلوگرم و مقدار ماده انفجاری 250 کیلوگرم ، با قابلیت نفوذ در بتن به ضخامت 80 متر قبل از انفجار
برد (پرتابه آتشزا) = 48 کیلومتر با سرعت دهانه 820 متر بر ثانیه
برد (پرتابه سنگرکوب) = 38 کیلومتر با سرعت دهانه 720 متر بر ثانیه
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
مقایسه گلوله با تانک T-34
تاریخچه :
در سال 1934 سر فرماندهی ارتش آلمان (OKH) به شرکت Krupp در شهر Essen سفارش ساخت توپی را داد که توانایی نابودی 7m بتون مسلح یا 1m ورق زرهی را داشته باشد و برد آن بیش توپ های موجود باشد. هدف از ساخت این توپ نابودی خط دفاعی Maginot فرانسه بود.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
مهندس این شرکت Dr. Erich Müller محاسبه کرده بود که این توپ دارای کالیبر 800mm و وزن بیش از 1000 تن و لوله ای با طول 32m و گلوله هایی با وزن 7 تن است.این محاسبات به این معنی بود که برای حمل آن به دو خط راه آهن نیاز است.
شرکت علاوه بر کالیبر 800mm کالیبر های 700mm , 850mm و 1000mm را هم بررسی کرد .البته کار مهمی در این زمینه انجام نشد تا اینکه هیتلر در سال 1936 از آنجا بازدید کرد.سرانجام طراحی بر اساس کالیبر 800mm آغاز شد و در سال 1937 به پایان رسید . کار ساخت آن در سال 1937 آغاز شد و قرار بهد که مدل نهایی در بهار 1940 اماده شود اما مدل آزمایشی با تاخیر در سال 1939 آماده شد و برای ازمایش به Hillersleben فرستاده شد.
پس از ازمایش های موفقیت آمیز نمونه ی آزمایشی نابود شد و دستور ساخت دو نمونه از ان داده شد که اولی Gustav و دومی Dora نام داشت.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
برای جابجایی توپ شاسی خاصی طراحی شد که بر روی دو ارابه که هر کدام 20 محور 40 چرخ و در کل 80 چرخ داشتند سوار می شد و بر روی دو ردیف موازی ریل حرکت می کرد. از این توپ کلا" 3 عدد ساخته شد. طبق رسم خانوادگی شرکت کروپ نام اولین نمونه از روی نام یکی از اعضای خانواده یعنی گوستاو انتخاب شد . Gustav در جریان محاصر بندر سباستوپول روسیه بکار گرفته شد. یک گلوله این توپ توانست یک دپوی مهمات در عمق 30 متری زمین را نابود سازد. و یک هدف غیردقیق باعث واژگون شدن یک کشتی شد. کلا" 300 گلوله در جریان محاصره شلیک شد که منجر به فرسودگی لوله توپ گردید. بعدها به لهستان انتقال داده شد و در آنجا نیز 30 گلوله شلیک کرد. گوستاو در ژوئن 1945 سالم بدست آمریکاییها افتاد ولی بعد از مدت کوتاهی آنرا اوراق کردند.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
توپ دوم به نام dora (به نام همسر سرمهندس اصلی) در غرب استالینگراد نصب شد ولی از بیم افتادن به دست روسها بسرعت عقب نشینی داده شد. در آوریل 1945 آلمانیها برای جلوگیری از بدست روسها افتادن آنرا منفجر کردند.
توپ سوم که در حال ساخت بود در محل کارخانه در شهر اسن نصیب انگلیسیها شد که همانجا آنرا اوراق کردند و بدین ترتیب افسانه بزرگترین توپ جهان پایان یافت.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
منبع : سایتهای ویکپدیا ، انجمن علمی دانشجویان ایران
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » دو شنبه 8 تیر 1388, 8:40 pm

ایده ساخت اولین بمب اتمی
اولین تلاش‌ها در جهت ساخت بمب اتمی در آلمان نازی آغاز گشت. در این دوران، شیمیدانی به نام پل هارتک از اساتید دانشگاه هامبورگ به توان بالقوه نیروی اتمی برای کاربردهای نظامی پی برد. وی در ۲۴ فوریه ۱۹۳۹ امکان استفاده از انرژی هسته‌ای به عنوان یک سلاح با توان تخریبی نا محدود را طی نامه‌ای به وزارت جنگ در برلین اطلاع داد. به‌دنبال این امر گروهی برای تحقیق در این رابطه تشکیل شد و وارنرهایزنبرگ فیزیکدان برجسته آلمانی به طور غیر رسمی سرپرست تیم تحقیقاتی آلمان برای ساخت بمب هسته‌ای گشت.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
در همین زمان، آلبرت انیشتین طی نامه معروف خود به روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا خطر دستیابی آلمان به تولید بمب اتمی را گوشزد کرد. متعاقب این اخطار روزولت دستور ایجاد پروژه منهتن با هدف تحقیق در این رابطه و تولید بمب اتمی را با همکاری کشور انگلستان صادر کرد. برای این پروژه تأسیساتی در لوس آلاموس در ایالت نیومکزیکو، اوک ریج ایالت تنسی و همفورد ایالت واشنگتن به کار گرفته شدند و تیمی از برجسته‌ترین دانشمندان آن دوران به استخدام این پروژه در آمدند. محققان آلمانی هرگز موفق به طراحی و ساخت بمب اتمی نشدند. اما تیم آمریکایی به سرپرستی فیزیکدان برجسته، جی آر اوپنهایمر موفق به ساخت عملی اولین بمب هسته‌ای بود که در ۱۶ جولای ۱۹۴۵ در ناحیه‌ای موسوم به ترینیتی در نیومکزیکو آزمایش شد.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
به فاصله کوتاهی در ۶ آگوست ۱۹۴۵،بمب افکن اسکادران ۵۰۹ نیروی هوایی آمریکا موسوم به Enola Gay(که اکنون در موزه‌ای در واشنگتن نگهداری می‌شود)، از پایگاهی در جنوب اقیانوس آرام به پرواز در آمد و در ساعت ۸:۱۵ دقیقه به وقت محلی، بمب موسوم به پسر کوچک را بر شهر هیروشیما منفجر ساخت. این بمب که در طراحی آن از ۶۴ کیلوگرم اورانیوم استفاده شده بود، از ارتفاع ۹۶۰۰ متری رها شد و در ارتفاع ۵۸۰ متری سطح زمین با شدتی معادل با انفجار ۱۵ کیلو تن TNT منفجر شد. مجموع تلفات اولیه و کشته‌ شدگان ناشی از عوارض این انفجار را بالغ بر ۱۴۰۰۰۰ نفر تخمین می‌زنند. سه روز بعد در ۹ آگوست انفجار بمب مرد چاق در شهر ناکازاگی موجب مرگ ۷۴۰۰۰ نفر دیگر شد. این بمب که از پلوتونیوم به عنوان ماده شکافت پذیر استفاده می‌کرد، انفجاری به شدت ۲۱ کیلوتن TNT ایجاد کرد. بمب دیگری نیز در پروژه منهتن تولید شده بود که هرگز از آن استفاده نشد.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
پس از پایان جنگ دوم جهانی دانشمندان در آمریکا به تحقیق در رابطه با تسلیحات هسته‌ای ادامه دادند. اگرچه این تصور وجود داشت که هیچ کشوری دیگری در دنیا نمی‌تواند تا پیش از سال ۱۹۵۵ به فنآوری ساخت سلاح هسته‌ای دست یابد، اما کلاوس فیوکس یکی از فیزیکدانان آلمانی که در رابطه با مواد فوق انفجاری (High Explosive) با تیم اوپنهایمر همکاری می‌کرد، طرح‌ها و جزئیات طراحی بمب آزمایش شده در ترینیتی را در اختیار جاسوسان شوروی قرارداد. به این ترتیب در ۲۹ آگوست ۱۹۴۹ اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی اولین آزمایش اتمی خود را با موفقیت انجام داد و غرب را در وحشت فرو برد. این انفجار اثر زیادی در تسریع جنگ سرد گذارد و موجب ایجاد رقابت تسلیحاتی بین آمریکا و شوروی گردید.
پس از آن ایالات متحده جهت حفظ برتری تسلیحاتی خود ، تحقیق در رابطه با ساخت بمب گداختی(یا هیدروژنی) یا به عبارت دقیقتر ، تسلیحات گرما-هسته‌ای (Termo- Nuclear) را آغاز کرد.پیش از این اوپنهایمر به دلیل اتخاذ مواضعی بر علیه ساخت تسلیحات هسته‌ای از سرپرستی پروژه کنار گذارده شد و ادوارد تلر هدایت عملی پروژه ساخت بمب هیدروژنی را برعهده گرفت. نخستین آزمایش یک وسیله گرما-هسته‌ای با اسم رمز مایک در نوامبر سال ۱۹۵۲ در جزیره کوچکی به نام الوگالب در مجاورت انی وتاک در جزایر مارشال انجام شد.وزن تجهیزات به کار رفته در این انفجار شامل دستگاه‌های تبرید به بیش از ۶۵ تن می‌رسید. از آنجایی که در این سیستم مستقیما از ایزوتوپهای دوتریوم و تریتیوم مایع استفاده می‌شد، به آن لقب بمب خیس(wet bomb) داده بودند .پیش بینی می‌شد که قدرت این انفجار معادل یک یا دو مگاتن تی ان تی باشد. اما برخلاف انتظار شدت انفجار معادل ۱۰٫۴ مگاتن تی ان تی بود. نتایج انفجار بسیار هراسناک بود. قطر گوی آتشین حاصل از این انفجار به ۵ کیلومتر رسید. جزیره الوگالب تقریباً تبخیر شد و حفره‌ای به عمق ۸۰۰ متر و شعاع دهانه ۳ کیلومتر برجای ماند.
منبع : ویکیپدیا
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4309
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6678 بار
سپاس‌های دریافتی: 12045 بار
تماس:

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط Mohammad 1985 » سه شنبه 9 تیر 1388, 12:53 am

اگر کسی بخواهد درخواست حذف پست سایرین را بکند ! بهتر هست مطالب خودش رو در وبلاگ یا سایتی دیگر به غیر از فروم های اینترنتی ثبت کند ! چرا که در این صورت به اینجا نمی گن فروم !
به هر حال پست بنده در رابطه با صحبت خود ایشون بود که فرمودند :
در خلال جنگ جهانی دوم آلمان برتر از همه بود و شاید زیاده خواهی بیش از حد باعث شکستش شد وگرنه پیروز این میدان خودش بود .
مهمترین دلیل شکست آلمان ورود آمریکا به صحنه نبرد و کمکهای سنگین نظامی به شوروی و انگلستان بود .
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 207
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 9:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 168 بار
سپاس‌های دریافتی: 225 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط AMIR-Z » سه شنبه 9 تیر 1388, 7:40 am

Mohammad1985 عزیز - مگر حرف من غیر از این بود ،منظور من از زیاده خواهی آلمان ، جنگ با شوروی بود ، یعنی اگر آلمان با شوروی وارد جنگ نشده بود (به طمع تصرف شوروی) شکست نمی خورد و حالا شما دارید جور دیگری این مساله رو توصیف می کنید و کمک نظامی آمریکا به شوروی رو دلیل شکست آلمان می دونید . منم چون دیدم بحثتون تناقضی با حرفم ندارد ، گفتم حذف شود تا سلسله مطالب حفظ شود .حالا خود قضاوت کنید تصویر
[HIGHLIGHT=#E36C09] تنها آنان که می دانند کجا را نگاه کنند می بینند .   

Junior Poster
Junior Poster
پست: 188
تاریخ عضویت: پنج شنبه 3 مرداد 1387, 12:08 pm
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

Re: آلمان برتر از همه

پست توسط پارس3000 » سه شنبه 9 تیر 1388, 8:45 am

ای روزگار چه کسی فکر میکرد روزی بیاید که پیمانها گسسته ویاران فراموش شده باشند اما خودمونیم اگه به جای اون توپ وتانک کوه پیکر روی بمب اتم زودتر تمرکز میکردند دنیا الان جور دیگه ای بود

ارسال پست

بازگشت به “ديگر مباحث هوانوردي”