مشکلات فني پرايد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
پست: 90
تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 شهریور 1385, 9:15 pm
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

پست توسط athlon64x2 » دو شنبه 11 دی 1385, 9:41 pm

سلام خدمت دوستان عزيز

واقعا برام جالبه اين کيفيت يکنواخت!!! محصولات ايراني

من يک پرايد مدل ارديبهشت 80 دارم کاربوراتوري از اون سري که دينامش ارژينال دينام پيکان بود! مدار بخاريش در روز تحويل و حين حرکت به سمت خانه ترکيد و دينامش هم تا انتهاي فصل اول ... (راستش يادم نمياد چند بار! اين اواخر هفتگي بود) آفتاماتش تعويض شد تا اينکه کل سيستم برق از باتري و دينام و استارت و ... رو تعويض کردم.
اما رادياتورش جالبه. تابستون از دم خونه کولر رو روشن ميکنم و اصلا يادم نمياد عقربه حرارت غير از اينکه کمي از خط وسط به راست منحرف بشه گرمتر شده باشه. رادياتورش اتفاقا ارژينال خود ماشين هست و عوض نکردم (ايران رادياتوره که البته ارژينال ليک ميکرد!) در واقع تو اين 5 تا تابستون حتي يکبار هم نشده بخاطر گرما يا ترافيک يا مشکل ديگه کولر رو خاموش کنم در واقع ميشه گفت هزارتا عيب داره جز اين يک عيب!

Colonel II
Colonel II
پست: 90
تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 شهریور 1385, 9:15 pm
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

پست توسط athlon64x2 » دو شنبه 18 دی 1385, 1:11 pm

سلام خدمت دوستان بسيار عزيز

يک سوال داشتم که اگه منو راهنمايي بفرماييد کمک بزرگي است .
در مورد پرايد فوق که چند روز پيش در موردش نوشتم (و متاسفانه به همين دليل نميتونم اين پست رو در ادامه قبلي بنويسم و شرمنده هستم بخاطر ارسال دو پست متوالي که خلاف قوانين انجمن هست ) مشکلي دارم.

همونطور که گفتم مدل اتوموبيل 80 هست . در اين مدت حدود 33000 (سي و سه هزار کيلومتر) از اون استفاده کردم که البته مسافت زيادي فکر نميکنم باشه ولي در کنار هزار و يک عيب عجيب و غريب آزار دهنده ترين اون لاستيک سايي در سمت عقب و چپ هست که لاستيک رو از سمت خارج به شدت از بين ميبره. بارها و بارها طي دوره گارانتي و پس از اون به تعميرگاه مراجعه کردم. نمايندگي مجاز خشک بودن! لاستيکهاي گلد استون فابريک ماشين رو دليل مشکل عنوان کرد (که اتفاقا بعد از مدت کوتاهي پر از ترک ها عمودي شده بودند) و به همين دليل پيش از کيلومتر 10000 هر 4 لاستيک رو عوض کردم و دو جفت D440 دنا انداختم که به نسبت قيمتشون لاستيک خوبين و قبلا روي آردي هم استفاده کرده بودم و تجربه خوبي داشتم. اينبار لاستيک عقب سمت خارج طوري ساييده شده که تا چند روز ديگه نخ و سيمش بيرون ميزنه در حاليکه 3 لاستيک ديگه حتي اضافات بدنه (داغي) و سطحشون هم ساييده نشده و عاجشون هم اصلا مستهلک نشده مسلما مشکل از کج بودن چرخ هست اما ظاهرا مشکلي پيدا نميکنن. آيا ابزاري مشابه wheal allignment براي چرخ عقب هست ؟ گو اينکه يکبار با اينکه تعميرگاه کلي خنديد با همين روش معمول چرخ جلو تست کردم و چيزي نشون نداد . تراز هم تراز بودن چرخ عقب رو نشون ميده و فاصله ديواره هاي لاستيک هاي عقب هم (جفت لاستيک عقب) در جلو و عقبشون با هم برابره (يعني دو چرخ عقب موازي هستن) .
کجاي ماشين ايراد داره و با تعويض کدوم قسمت (البته بهترين راه تعويض همشه) قابل حله ؟

از راهنمايي شما سروران پيشاپيش سپاسگزارم.
ارادتمند
نعيمي

New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: یک شنبه 6 اسفند 1385, 9:40 am

پست توسط sadra50 » دو شنبه 7 اسفند 1385, 9:25 am

سلام به همه
من يك پرايد مدل 77 كره اي دارم ...مشكلي كه داره اينه وقتي كه فرمونو تا آخر مي پيچوني صداي ترق ترق از زير ماشين مياد
بردم تعميرگاه گفت بايستي پولس هات عوض شه ...ولي من باور نكردم والان يك ساله با همين مشكلو داره ولي هيچ اتفاقي نيفتاده...مي دونين اشكال از چيه؟

Old Moderator
Old Moderator
پست: 778
تاریخ عضویت: جمعه 26 آبان 1385, 3:04 pm
محل اقامت: ..مازندران..
سپاس‌های دریافتی: 75 بار

پست توسط ghadami2005 » دو شنبه 7 اسفند 1385, 10:46 am

sadra 50 ( احتمالا) كله پولسهاي اتومبيل شما خراب شده(بربرينگهاش خراب شده).ارزش تعمير نداره .فكر كنم تو حركت مستقيم مساله اي بوجود نياره فقط بايد تو موقع دور زدن تق تق كنه. تعويض كنيد تا از دست صدا راحت شيد.(البته يه تحقيق بكنيد شايد مشكل از جاي ديگه اي باشه)

موفق باشيد :razz: .
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 383
تاریخ عضویت: جمعه 31 شهریور 1385, 7:14 am
سپاس‌های دریافتی: 22 بار

پست توسط ae » دو شنبه 7 اسفند 1385, 2:41 pm

سلام ... من يه پرايد صبا تاريخ توليد 9 / 85 خريدم . متاسفانه تو كيلومتر 100 آب بنديش بودم كه ديدم آمپر آبش يهو كشيد بالا و جوش آورد و الا آخر ... برديمش نمايندگيش ترموستات عوض كردن بازم درست نشد ... با توجه به اينكه تو منتقه گرمسير هستم مكانيك نمايندگي تصميم گرفت ترموستات و برداره و همين كار رو هم كرد ... بعدش فن خنك كننده رو جوري تنظيم كرد تا زماني كه آمپر آب يه زره از وسط بالاتر رفت كار كنه ... البته من از شيراز هم خبر دارم كه از اين مدل ماشين با همين مشكل زياد به نمايندگي مراجعه كردند حالا چند تا سوال .
آيا اين مشكل تو ماشين هاي 85 سراسري هست ؟
آيا با برداشتن ترموستات تو زمستون و براي استفاده از بخاري به مشكل نمي خورم ؟
لطفاً راهنمايي كنيد ... ممنون .
آنجا كه عشق فرمان مي دهد ، محال سر تسليم فرود مي آورد .

Old Moderator
Old Moderator
پست: 778
تاریخ عضویت: جمعه 26 آبان 1385, 3:04 pm
محل اقامت: ..مازندران..
سپاس‌های دریافتی: 75 بار

پست توسط ghadami2005 » دو شنبه 7 اسفند 1385, 3:28 pm

دوست عزيز سوال اولتون رو پاسخش رو نمي دونم ولي سوال دومتون: بله قطعا به مشكل بر ميخورين چون كار ترموستات نگه داشتن دماي موتور تو حالت نرمال هست(كه به اينكه ترموستات تو چه دمايي خودشو باز كنه بستگي داره و تو ماشينهاي مختلف متفاوت هست) و با بر داشتن تر موستات به دليل اينكه اب رادياتور يكسره در حال گردش هست پس با وجود هواي سرد موتور به دماي نرمال نميرسه. بايد اضافه كنم كه اين كار(برداشتن ترمستات) ممكنه حتي به سيلندر و سر سيلند اسيب برسونه . توصيه ميكنم از تر موستات هايي كه تو در جات پايين عمل ميكنن حتما استفاده كنين :-o
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."

Old Moderator
Old Moderator
پست: 778
تاریخ عضویت: جمعه 26 آبان 1385, 3:04 pm
محل اقامت: ..مازندران..
سپاس‌های دریافتی: 75 بار

پست توسط ghadami2005 » سه شنبه 8 اسفند 1385, 3:54 pm

mhrb نوشته شده:Mohsen1001, جان

من يک سوال در مورد اين سوپاپ ها داشتم ؟

چرا سوپاپ هاي پرايد اين قدر زود تنظيمش به هم مي خوره ؟

ما هر وقط که مي بريم نمايندگي ميديم سوپاپ ها رو نتظيم مي کنه ، بعد از تقريبا 1 هفته اي که ميگذره ديگه ماشين اون شتاب قبلي رو نداره .

يعني خيلي زود تنظيم سوپاپ هاش به هم مي خوره .

مشکل از کجاست ؟


پست شما به مشکلات فني پرايد منتقل شد...




Mohsen1001




سلام.ببين دوست عزيز mhrb اگه شما بعد از فيلر گيري كردن اين مشكل رو پيدا ميكنين (فيلر سفت ميشه) ايراد قطعا از جنس نامرغوب سيتهاي موجود در سر
سيلندر هست.(چون بعد از مدتي سوپاپ خوب نميشينه در نتيجه زماني كه سوخت و هوا ميخوان وارد محفظه سيلندر بشن(عمل مكش) سوپاپ دود هنوز كاملابسته نشده
بخاظر همين مقداري گرما همراه باز گازهاي حاصل از احتراق وارد سيلندر ميشه .واسه همين هم امكان داره موتور داغ كنه و هم ممكنه كه به قول معروف موتور نفسشو از دست بده .).موفق باشيد :)
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 49
تاریخ عضویت: چهار شنبه 13 دی 1385, 3:58 pm
محل اقامت: همسايه حافظ

پست توسط aseman10 » سه شنبه 8 اسفند 1385, 6:12 pm

مي خواستم بدونم اين درسته كه كه بايد در 3000 كيلومتر روغن دنده را عوض كرد و از واسكازين 140 كه براي ماشينهاي سنگينه استفاده كرد؟با توصيه بعضي نمايندگيها
اگر برای دنیا یک نفری .... برای یک نفر دنیا باش
تصویر

Old Moderator
Old Moderator
پست: 778
تاریخ عضویت: جمعه 26 آبان 1385, 3:04 pm
محل اقامت: ..مازندران..
سپاس‌های دریافتی: 75 بار

پست توسط ghadami2005 » سه شنبه 8 اسفند 1385, 9:04 pm

aseman10 نوشته شده:مي خواستم بدونم اين درسته كه كه بايد در 3000 كيلومتر روغن دنده را عوض كرد و از واسكازين 140 كه براي ماشينهاي سنگينه استفاده كرد؟با توصيه بعضي نمايندگيها



دوست عزيزم aseman10 اصلا تحت هيچ شرايطي اين كارو انجام ندين :x .چون واسكازينهاي توليد شده براي كاميونها و كلا ماشينهاي سنگين از نظر فرمولاسيون و غلظت كاملا متفاوت هستن(بخاطر گشتاور زياد توليدي و تحمل ان توسط گير باكس ) تو صيه ميكنم از واسكازين توصيه شده در دفتر چه استفاده كنيد( چون توسط كارخانه سازنده اين موارد قطعا تست ميشوند) زيادم به حرف اين نمايندگيها گوش ندين( خيلي از اين اقايان واقعا در حدي نيستن كه بخوان تو نمايندگي كار كنن :-( )


در مورد تعويض هم به نظر من اگه كيفيتش خوب باشه 3000km واقا خيلي زوده و خيلي بيشتر از اينها بايد كار كنه(البته دقيقا نميدونم :-( ولي فكر ميكنم حداقل يك سالي كار بكنه)


يا علي :)
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

پست توسط Mohammad 1985 » سه شنبه 8 اسفند 1385, 10:56 pm

واسكازين در حدود 50000 كيلومتر كار ميكنند براي اطلاعات بيشتر به دفترچه خودرو مراجعه كنيد .
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 49
تاریخ عضویت: چهار شنبه 13 دی 1385, 3:58 pm
محل اقامت: همسايه حافظ

پست توسط aseman10 » چهار شنبه 9 اسفند 1385, 11:26 pm

بعد از شستن موتور چراغ انژكتور روشن مانده است.مشكل از چي ميباشد؟
اگر برای دنیا یک نفری .... برای یک نفر دنیا باش
تصویر

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: جمعه 9 تیر 1385, 12:54 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

پست توسط amabad » پنج شنبه 10 اسفند 1385, 10:37 pm

سلام به نظر من چون اب اطراف فیشهای مربوطه جمع شده است این مشکل پیش امده است وشما باید بعد از شستن موتور انرا کاملا خشک میکردید واین مشکل بعد از یکروز حل میشود

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”