مشکلات فني پرايد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 383
تاریخ عضویت: جمعه 31 شهریور 1385, 7:14 am
سپاس‌های دریافتی: 22 بار

پست توسط ae » پنج شنبه 10 اسفند 1385, 11:28 pm

با تشكر از شما دوست عزيز ... يه سوال ديگم داشتم ... قبل از اينكه ترموستات رو بردارم فت خنك كننده بعضي وقتا بعد از خاموش كردن ماشينم كار مي كرد ... ولي حالا با برداشتن ترموستات با خاموش شدن ماشين حتي اگر دماي آب هم خيلي بالا باشه بازم فن از كار مي افته ... آيا به دليل برداشتن ترموستات همچين اتفاقي مي افته ؟
اگه ممكنه دقيقاً توضيح بدين كه تو دپارتمان خنك كننده آب چه اتفاقي مي افته .
آنجا كه عشق فرمان مي دهد ، محال سر تسليم فرود مي آورد .

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 40
تاریخ عضویت: چهار شنبه 6 اردیبهشت 1385, 12:02 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار
تماس:

پست توسط MoDaei » پنج شنبه 10 اسفند 1385, 11:33 pm

کسی می دونه چجور می شه دمای روشن و خاموش شدن فن پرایدهای انژکتوری رو تغییر داد؟

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

پست توسط Mohammad 1985 » جمعه 11 اسفند 1385, 12:28 am

با تشكر از شما دوست عزيز ... يه سوال ديگم داشتم ... قبل از اينكه ترموستات رو بردارم فت خنك كننده بعضي وقتا بعد از خاموش كردن ماشينم كار مي كرد ... ولي حالا با برداشتن ترموستات با خاموش شدن ماشين حتي اگر دماي آب هم خيلي بالا باشه بازم فن از كار مي افته ... آيا به دليل برداشتن ترموستات همچين اتفاقي مي افته ؟
اگه ممكنه دقيقاً توضيح بدين كه تو دپارتمان خنك كننده آب چه اتفاقي مي افته .

عزيز من برداشتن ترموستات يك كار اشتباه و بي فايده هست!!!! :-? من نمي دونم اين دري وري ها رو كي توي ايران باب كرده! يكي نيست بگه اون همه مهندس توي كمپانيها نمي فهميدن اين مكانيكهاي ايراني مي فهمند واز اين دري وريها ميگن!!! ترموستات رو هر چه سريعتر نصب كنيد.
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

پست توسط Mohammad 1985 » جمعه 11 اسفند 1385, 12:33 am

کسی می دونه چجور می شه دمای روشن و خاموش شدن فن پرایدهای انژکتوری رو تغییر داد؟

منظورت چيه! :? دوست عزيز دماي كار موتور هاي انژكتوري بالاتر از موتور كاربراتوري هست و اگه دماي آمپر آب خودروري شما يا هر كس ديگه اي يه نمه بالاتره مشكلي نداره شروع به كار فن توسط ECU كنترل مي شود و طبق تنطيمات كارخانه اي در بهينه ترين شرايط قرار دارد.
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 40
تاریخ عضویت: چهار شنبه 6 اردیبهشت 1385, 12:02 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار
تماس:

پست توسط MoDaei » جمعه 11 اسفند 1385, 11:12 am

آخه مشکل اینه که یه نمه بالاتر نیست و در ترافیک آمپر آب گاهی به آخرای خط سفید می رسه

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4275
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6672 بار
سپاس‌های دریافتی: 12011 بار
تماس:

پست توسط Mohammad 1985 » جمعه 11 اسفند 1385, 7:14 pm

MoDaei نوشته شده:آخه مشکل اینه که یه نمه بالاتر نیست و در ترافیک آمپر آب گاهی به آخرای خط سفید می رسه

فقط پشت ترافيك اينجوري ميشه؟ يا نه در ضمن مختصري از طرز رانندگي خودتان در ترافيك بفرماييد!! :-x
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 40
تاریخ عضویت: چهار شنبه 6 اردیبهشت 1385, 12:02 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار
تماس:

پست توسط MoDaei » جمعه 11 اسفند 1385, 8:23 pm

یله اکثرا در ترافیک اینجور می شه.منظورتون از طرز رانندگی دقیقا چیه؟من بیشتر با دنده سنگین رانندگی می کنم که به ماشین فشار نیاد.

Old Moderator
Old Moderator
پست: 778
تاریخ عضویت: جمعه 26 آبان 1385, 3:04 pm
محل اقامت: ..مازندران..
سپاس‌های دریافتی: 75 بار

پست توسط ghadami2005 » دو شنبه 14 اسفند 1385, 7:55 pm

MoDaei نوشته شده:یله اکثرا در ترافیک اینجور می شه.منظورتون از طرز رانندگی دقیقا چیه؟من بیشتر با دنده سنگین رانندگی می کنم که به ماشین فشار نیاد.




دوست عزيز شما ميتوني يه كليد مجزا براي فن درست كنيد تا در صورت بالا رفتن امپر اب توسط ان فن ماشين رو بكار بندازين اين كارو هم اكثر باطري سازها انجام ميدن كار سخت و پيچيدهاي هم نيست.ضمنا حركت با دنده سنگين كه بيشتر به ماشين فشار مياره :-) يه احتمال ديكه هم وجود داره و اونم اينه كه شايد ترموستات ماشين خراب باشه و تو دماي تعيين شده خودشو باز نميكنه و چون شما تو ترافيك هستين و رادياتور هم باد مخالف بهش نميخوره واسه همين دماي موتور بالا ميره :-(
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: یک شنبه 30 اردیبهشت 1386, 8:46 am

مشکلات پرايد من !

پست توسط sirus_1 » یک شنبه 20 خرداد 1386, 9:55 am

من یک پراید مدل 85 دارم که تقریبا" 30 هزار کار کرده :
1- بعد از تزمز گرفتن فرمان و ماشین در سرعت های بالای 80 تا به شدت می لرزه !
2- بعد از یک سفر به شمال صدای موتور زیاد شده
4- و قتی گاز می دم - موتور کمی صدای ترتر می ده - البته ببخشید ها :-)
5- لنجت زیاد مصرف می کن - یکی از لنتها (از دو جفت لنت که طرفین دیسک نسب می شه ) خورده می شه و دیگری کاملا سالم است ؟ :-(

با تشکر از شما - اگه چیزی می دو نید راهنمایی کنید

Old Moderator
Old Moderator
پست: 778
تاریخ عضویت: جمعه 26 آبان 1385, 3:04 pm
محل اقامت: ..مازندران..
سپاس‌های دریافتی: 75 بار

پست توسط ghadami2005 » یک شنبه 20 خرداد 1386, 12:58 pm

با سلام خدمت شما دوست عزيز :razz:

مشکل اول وچهارمتون احتمالا مربوط به تاب بر داشتن ديسک ترمز و وجود شيارهاي متعدد در يک طرف ديسک هست احتمالا علاوه بر مواردی که گفتین موقع ترمز گیری یه لرزشی در پدال ترمز احساس میکنید .توصيه ميشه سريعا اقدام به تعويض ديسکها کنيد .براي پرايد فکر نميکنم خيلي گرون باشه البته با تراشکاري کردن وبرداشتن يه لايه نازک از ديسک ميشه بهترش کرد ولي هيچ وقت مثل اولش نميشه.حتما تعويض کنيد.علتش هم اينه:1:دير تعويض کردن لنتها که موجب ايجاد خط روي ديسک ميشه 2:تغيير دما هاي شديد که موجب تاب بردشتن ديسک ميشه

براي مشکل دوم و سومتون چندين احتمال وجود داره: اما به احتمال زياد واشر گلويي اگزوز شل شده که تر ترميکنه وباعث میشه تو دورهای بالا صداي موتور زياد بشه .

البته اينها همه احتمالات هست وبراي اطمينان لطفا به نمايندگي (البته اگه تعميرکاراش کارشون خوبه)يا به يه فني کار باتجربه مراجعه کنيد. :razz:
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: سه شنبه 15 اسفند 1385, 2:18 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

من و پرايدم و چندتا سوال

پست توسط ra_ahmadi2000 » دو شنبه 4 تیر 1386, 5:57 pm

سلام
اين اولين پست من كه اينجا ميزنم اگه سوالم ابتداي ببخشيد
من حدود 11 ماه كه يه پرايد صفر فرمون هيدروليك گرفتم الان حدود 3500 تا كار كرده
تابستون پارسال كه واسه سرويس اوليه بردم روغنش رو عوض كردن حالا چندتا سوال دارم
1- لازم الان روغنش رو عوض كنم ؟
2- چه مواردي هست كه الان بايد عوض بشه (منظورم روغن گيربكس ترمز وواسكازي و ...) يا كنترل بشه؟
3- در تعويض معكوس از 3 به 2 دنده گير ميكنه تا حالا 2 بار هم نمايدگي برم ولي يه مدت خوبه دوباره همون جوري ميشه !!
(البته ابن رو بگم من از اين قفل فرمونها كه پدال گلاچ رو قفل ميكنم ميزنم ممكنه ائن باعث بهم خوردن تنظيم كلاچ بشه ؟)

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: یک شنبه 27 خرداد 1386, 1:24 pm

پست توسط M.A.rahimi » چهار شنبه 27 تیر 1386, 2:13 pm

تعويض روغن موتور بر مبناي کيلومتر است اما ماندن روغن در موتور بيش از 4 ماه باعث تغييرات شيميايي در آن ميشود بنابراين بعد از 4 ماه حتما روغن موتور را تعويض کنيد.
موارد بازرسي ديگر را تعويض روغني ها انجام ميدهند.
اگه شانس بياري و قبل از اتمام گارانتي گير بکس را براي شما تعمير کنند شانس آوردي.

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”