در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

383

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 31 شهریور 1385 07:14

آرشيو سپاس: 19 مرتبه در 16 پست

توسط ae » پنج شنبه 10 اسفند 1385 23:28

با تشكر از شما دوست عزيز ...  يه سوال ديگم داشتم ... قبل از اينكه ترموستات رو بردارم فت خنك كننده بعضي وقتا بعد از خاموش كردن ماشينم كار مي كرد ... ولي حالا با برداشتن ترموستات با خاموش شدن ماشين حتي اگر دماي آب هم خيلي بالا باشه بازم فن از كار مي افته ... آيا به دليل برداشتن ترموستات همچين اتفاقي مي افته ؟
اگه ممكنه دقيقاً توضيح بدين كه تو دپارتمان خنك كننده آب چه اتفاقي مي افته .
آنجا كه عشق فرمان مي دهد ، محال سر تسليم فرود مي آورد .

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

40

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385 00:02

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 2 پست

توسط MoDaei » پنج شنبه 10 اسفند 1385 23:33

کسی می دونه چجور می شه دمای روشن و خاموش شدن فن پرایدهای انژکتوری رو تغییر داد؟

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

4251

تشکر کرده: 178 مرتبه
تشکر شده: 676 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 اسفند 1384 13:14

محل سکونت

کرج پلاک 43!

آرشيو سپاس: 13307 مرتبه در 2679 پست

توسط Mohammad 1985 » جمعه 11 اسفند 1385 00:28

با تشكر از شما دوست عزيز ... يه سوال ديگم داشتم ... قبل از اينكه ترموستات رو بردارم فت خنك كننده بعضي وقتا بعد از خاموش كردن ماشينم كار مي كرد ... ولي حالا با برداشتن ترموستات با خاموش شدن ماشين حتي اگر دماي آب هم خيلي بالا باشه بازم فن از كار مي افته ... آيا به دليل برداشتن ترموستات همچين اتفاقي مي افته ؟
اگه ممكنه دقيقاً توضيح بدين كه تو دپارتمان خنك كننده آب چه اتفاقي مي افته .

عزيز من برداشتن ترموستات يك كار اشتباه و بي فايده هست!!!! :-?  من نمي دونم اين دري وري ها رو كي توي ايران باب كرده! يكي نيست بگه اون همه مهندس توي كمپانيها نمي فهميدن اين مكانيكهاي ايراني مي فهمند واز اين دري وريها ميگن!!! ترموستات رو هر چه سريعتر نصب كنيد.
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

4251

تشکر کرده: 178 مرتبه
تشکر شده: 676 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 اسفند 1384 13:14

محل سکونت

کرج پلاک 43!

آرشيو سپاس: 13307 مرتبه در 2679 پست

توسط Mohammad 1985 » جمعه 11 اسفند 1385 00:33

کسی می دونه چجور می شه دمای روشن و خاموش شدن فن پرایدهای انژکتوری رو تغییر داد؟

منظورت چيه! :?  دوست عزيز دماي كار موتور هاي انژكتوري بالاتر از موتور كاربراتوري هست و اگه دماي آمپر آب خودروري شما يا هر كس ديگه اي يه نمه بالاتره مشكلي نداره شروع به كار فن توسط ECU كنترل مي شود و طبق تنطيمات كارخانه اي در بهينه ترين شرايط قرار دارد.
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

40

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385 00:02

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 2 پست

توسط MoDaei » جمعه 11 اسفند 1385 11:12

آخه مشکل اینه که یه نمه بالاتر نیست و در ترافیک آمپر آب گاهی به آخرای خط سفید می رسه

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

4251

تشکر کرده: 178 مرتبه
تشکر شده: 676 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 اسفند 1384 13:14

محل سکونت

کرج پلاک 43!

آرشيو سپاس: 13307 مرتبه در 2679 پست

توسط Mohammad 1985 » جمعه 11 اسفند 1385 19:14

MoDaei نوشته است:آخه مشکل اینه که یه نمه بالاتر نیست و در ترافیک آمپر آب گاهی به آخرای خط سفید می رسه

فقط پشت ترافيك اينجوري ميشه؟ يا نه در ضمن مختصري از طرز رانندگي خودتان در ترافيك بفرماييد!! :-x
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

40

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385 00:02

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 2 پست

توسط MoDaei » جمعه 11 اسفند 1385 20:23

یله اکثرا در ترافیک اینجور می شه.منظورتون از طرز رانندگی دقیقا چیه؟من بیشتر با دنده سنگین رانندگی می کنم که به ماشین فشار نیاد.

Old Moderator

Old Moderator



no avatar
پست ها

778

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 26 آبان 1385 15:04

محل سکونت

..مازندران..

آرشيو سپاس: 82 مرتبه در 47 پست

توسط ghadami2005 » دوشنبه 14 اسفند 1385 19:55

MoDaei نوشته است:یله اکثرا در ترافیک اینجور می شه.منظورتون از طرز رانندگی دقیقا چیه؟من بیشتر با دنده سنگین رانندگی می کنم که به ماشین فشار نیاد.




دوست عزيز شما ميتوني يه كليد مجزا براي فن درست كنيد تا در صورت بالا رفتن امپر اب توسط ان فن ماشين رو بكار بندازين اين كارو هم اكثر باطري سازها انجام ميدن كار سخت و پيچيدهاي هم نيست.ضمنا حركت با دنده سنگين كه بيشتر به ماشين فشار مياره :-)   يه احتمال ديكه هم وجود داره و اونم اينه كه شايد ترموستات ماشين خراب باشه و تو دماي تعيين شده خودشو باز نميكنه و چون شما تو ترافيك هستين و رادياتور هم باد مخالف بهش نميخوره واسه همين دماي موتور بالا ميره  :-(
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 30 اردیبهشت 1386 08:46

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 0 پست

مشکلات پرايد من !

توسط sirus_1 » يکشنبه 20 خرداد 1386 09:55

من یک پراید مدل 85 دارم که تقریبا" 30 هزار کار کرده :
1- بعد از تزمز گرفتن فرمان و ماشین در سرعت های بالای 80 تا به شدت می لرزه !
2- بعد از یک سفر به شمال صدای موتور زیاد شده
4- و قتی گاز می دم - موتور کمی صدای ترتر می ده - البته ببخشید ها  :-)
5- لنجت زیاد مصرف می کن - یکی از لنتها (از دو جفت لنت که طرفین دیسک نسب می شه ) خورده می شه و دیگری کاملا سالم است ؟ :-(

با تشکر از شما - اگه چیزی می دو نید راهنمایی کنید

Old Moderator

Old Moderator



no avatar
پست ها

778

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 26 آبان 1385 15:04

محل سکونت

..مازندران..

آرشيو سپاس: 82 مرتبه در 47 پست

توسط ghadami2005 » يکشنبه 20 خرداد 1386 12:58

با سلام خدمت شما دوست عزيز  :razz:

مشکل اول وچهارمتون احتمالا مربوط به تاب بر داشتن ديسک ترمز و وجود شيارهاي متعدد در يک طرف ديسک هست احتمالا علاوه بر مواردی که گفتین موقع ترمز گیری یه لرزشی در پدال ترمز احساس میکنید .توصيه ميشه سريعا اقدام به تعويض ديسکها کنيد .براي پرايد فکر نميکنم خيلي گرون باشه البته با تراشکاري کردن وبرداشتن يه لايه نازک از ديسک ميشه بهترش کرد ولي هيچ وقت مثل اولش نميشه.حتما تعويض کنيد.علتش هم اينه:1:دير تعويض کردن لنتها که موجب ايجاد خط روي ديسک ميشه 2:تغيير دما هاي شديد که موجب تاب بردشتن ديسک ميشه

براي مشکل دوم و سومتون چندين احتمال وجود داره: اما به احتمال زياد واشر گلويي اگزوز شل شده که تر ترميکنه وباعث میشه تو دورهای بالا صداي موتور زياد بشه  .

البته اينها همه احتمالات هست وبراي اطمينان لطفا به نمايندگي (البته اگه تعميرکاراش کارشون خوبه)يا به يه فني کار باتجربه مراجعه کنيد. :razz:
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 15 اسفند 1385 14:18

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

من و پرايدم و چندتا سوال

توسط ra_ahmadi2000 » دوشنبه 4 تیر 1386 17:57

سلام
اين اولين پست من كه اينجا ميزنم اگه سوالم ابتداي ببخشيد
من حدود 11 ماه كه يه پرايد صفر فرمون هيدروليك گرفتم الان حدود 3500 تا كار كرده
تابستون پارسال كه واسه سرويس اوليه بردم روغنش رو عوض كردن حالا چندتا سوال دارم
1- لازم الان روغنش رو عوض كنم ؟
2- چه مواردي هست كه الان بايد عوض بشه (منظورم روغن گيربكس ترمز وواسكازي و ...) يا كنترل بشه؟
3- در تعويض معكوس از 3 به 2 دنده گير ميكنه تا حالا 2 بار هم نمايدگي برم ولي يه مدت خوبه دوباره همون جوري ميشه !!
(البته ابن رو بگم من از اين قفل فرمونها كه پدال گلاچ رو قفل ميكنم ميزنم ممكنه ائن باعث بهم خوردن تنظيم كلاچ بشه ؟)

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 27 خرداد 1386 13:24

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط M.A.rahimi » چهارشنبه 27 تیر 1386 14:13

تعويض روغن موتور بر مبناي کيلومتر است اما ماندن روغن در موتور بيش از 4 ماه باعث تغييرات شيميايي در آن ميشود بنابراين بعد از 4 ماه حتما روغن موتور را تعويض کنيد.
موارد بازرسي ديگر را تعويض روغني ها انجام ميدهند.
اگه شانس بياري و قبل از اتمام گارانتي گير بکس را براي شما تعمير کنند شانس آوردي.

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان