مشکلات فني پرايد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major
Major
پست: 681
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1385, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های دریافتی: 104 بار
تماس:

پست توسط sir.mohammad » چهار شنبه 27 تیر 1386, 4:13 pm

3- در تعويض معكوس از 3 به 2 دنده گير ميكنه تا حالا 2 بار هم نمايدگي برم ولي يه مدت خوبه دوباره همون جوري ميشه !!
(البته ابن رو بگم من از اين قفل فرمونها كه پدال گلاچ رو قفل ميكنم ميزنم ممكنه ائن باعث بهم خوردن تنظيم كلاچ بشه ؟)



مشکل شما به احتمال زياد خرابي چرخ دنده برنجي دنده 3 هست و اين موضوع قفل کردن پدال هم هيچ ارتباطي بهش نداره ، سايپا توي ارائه گارانتي خيلي بهتر از ايران خودرو و شما اگه يه مقداري پافشاري کني حتما مشکلتون رو رفع مي کنن .
روغن موتور رو هم حتما عوض کنيد و حتما واسکازين رو بازديد کنيد چون يکي از دلايل خرابي اين چرخ دنده ايجاد اصطکاک خشک .
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

گویند به همه مردم عالم گله خویش
پیش كه روم من كه ز عالم گله دارم

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: یک شنبه 20 آبان 1386, 12:34 am

پست توسط amin757 » یک شنبه 20 آبان 1386, 1:20 am

سلام دوستان
من يه پرايد 79 دارم حدودا 40000 تا رفته ، توي جاده صاف بدون سربالائي بعضي وقتا خيلي کند ميشه و بيشتر از 80 تا نميره بعد خودش درست ميشه .يکي از نمايندگي هاي سايپا کاربراتورش رو تنطيم کرد ولي باز همون جوري شد و حالا ديگه صبحها که مي خوام برم سر کار اين ساسات اتوماتش خودشو ميکشه بس که دور موتور رو ميبره بالا و به حدود 4 ميرسه مي خوام بدونم اگه وقتي ساسات اتومات روشنه حرکت کنم مشکلي برا ماشين پيش نمياد؟ من از مکانیک ماشین خیلی سر در نمیارم لطفا منو راهنمائی کنید

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 27
تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 خرداد 1386, 9:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار
تماس:

پست توسط my golfs » پنج شنبه 24 آبان 1386, 11:36 pm

سلام
ساسات دريچه هواي ورودي كاربراتور را تنگ تر ميكند در نتيجه سوخت بيشتري نسبت به حالت عادي مصرف ميشود
حركت در اين حالت مشكل خاصي پيش نمي آره فقط 1 - مصرف سوخت بيشتر 2- شتاب كمتر
متاسفانه مكانيك شما نتوانسته مشكل كاربرات شما رو حل كنه و حتي تنظيم ساسات رو هم بهم زده
پيشه مكانيكي بريد كه رو كاربرات شناخت كاملي داشته باشه، تنظيم دقيق كاربرات كاره سختيه به همين دليل ecu و انژكتور رو جاش گذاشتن تا از حالت تنظيم دستي خلاص بشند تنظيم دقيق كاربرات مثل يك معادله چهار مجهولي ميمونه
و كم پيش مي ياد آدم به جواب صد در صد درست برسد. موفق باشيد

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 مهر 1387, 10:04 am
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

پست توسط alireza7770 » دو شنبه 29 مهر 1387, 10:20 am

سلام. من یک پراید صبا مدل 84 دارم. مدتیه که وقتی استارت می زنم ماشین خاموش می شه و باید وقتی گاز میدم استارت بزنم و ماشین رو روشن کنم که در اون صورت هم مدتی میکشه تا موتور بدون اینکه گاز بدم, در حالت خلاص, کار کنه و خاموش نشه. پیش چند نفر بردم که حرفهای مختلفی به من زدند.یکی گفت که از استپ موتورشه و اون رو عوض کردم ولی افاقه نکرد. یه نفر هم گفت که ایراد از ای سی یو اونه وباید عوض بشه. از اونجایی که به حرف هیچکدوم نمیش اعتماد کرد کسی میتونیه من رو راهنمایی کنه که چطور میشه ایراد این ماشین رو پیدا کرد و ایراد اون از چیه؟

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 30 مهر 1390, 8:55 pm
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: مشکلات پرايد من !

پست توسط lony » شنبه 30 مهر 1390, 9:01 pm

sirus_1 نوشته شده:من یک پراید مدل 85 دارم که تقریبا" 30 هزار کار کرده :
1- بعد از تزمز گرفتن فرمان و ماشین در سرعت های بالای 80 تا به شدت می لرزه !
2- بعد از یک سفر به شمال صدای موتور زیاد شده
4- و قتی گاز می دم - موتور کمی صدای ترتر می ده - البته ببخشید ها :-)
5- لنجت زیاد مصرف می کن - یکی از لنتها (از دو جفت لنت که طرفین دیسک نسب می شه ) خورده می شه و دیگری کاملا سالم است ؟ :-(

با تشکر از شما - اگه چیزی می دو نید راهنمایی کنید


با سلام
اگر بعد از ترمز گرفتن ماشین میلرزه دلیلش میتونه تاب برداشتن دیسک های ترمز باشه . که میتونه بر اثر تغییر ناگهانی دمای دیسک رخ بده مثلا وقتی که ماشین رو میبرید کارواش و با فشار زیاد آب سرد رو میپاشند روی رینگ ها
احتمال داره خورده شدن لنت هاتون هم به همین دلیل باشه

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه شنبه 17 آبان 1390, 5:11 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

راه حل

پست توسط ebrahim_1 » سه شنبه 17 آبان 1390, 5:25 pm

با سلام و خسته نباشید در سایت دیدم سوالها و جوابهای جالبی درمورد مشکل پراید شده بود اگر لطف کنید من را هم در رفع مشکلم یاری کنید ممنون می شوم.
پراید من بصورت دستی گاز سوز شده توسط یکی از نمایندگی ها بعضی وقتها روی گاز خوب کار می کنه ولی بعضی اوقات وقتی سلو کار میکنه دور موتور میوفته و خاموش میشه مثلا تا زمانی که داخل دنده و در حال حرکت موتور روشن ولی پشت چراغ قرمز که می خواهم بیستم و دنده را آزاد می کنم موتور خاموش می شود چند جا هم نشان داده ام ولی متوجه نشده و فقط سلو موتور را زیاد میکنند و ولی فایده ای نداردتصویر

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: سه شنبه 27 خرداد 1393, 2:43 pm
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re:

پست توسط teravatt » سه شنبه 27 خرداد 1393, 2:51 pm

alireza7770 نوشته شده:سلام. من یک پراید صبا مدل 84 دارم. مدتیه که وقتی استارت می زنم ماشین خاموش می شه و باید وقتی گاز میدم استارت بزنم و ماشین رو روشن کنم که در اون صورت هم مدتی میکشه تا موتور بدون اینکه گاز بدم, در حالت خلاص, کار کنه و خاموش نشه. پیش چند نفر بردم که حرفهای مختلفی به من زدند.یکی گفت که از استپ موتورشه و اون رو عوض کردم ولی افاقه نکرد. یه نفر هم گفت که ایراد از ای سی یو اونه وباید عوض بشه. از اونجایی که به حرف هیچکدوم نمیش اعتماد کرد کسی میتونیه من رو راهنمایی کنه که چطور میشه ایراد این ماشین رو پیدا کرد و ایراد اون از چیه؟




با سلام

راستش منم مشکل ایشون رو پیدا کردم و چندبار بردم تعمیرگاه و باطری استاپر صافی بنزین تعویض کردن و تمیز کردن انژکتور هم انجام شده ولی متاسفانه ماشین من مشکل روشن نشدن بدون گاز رو داره با اینکه انزکتوریه
لطفا راهنماییم کنین

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3498
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7769 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 28 خرداد 1393, 12:14 am

teravatt نوشته شده:
alireza7770 نوشته شده:سلام. من یک پراید صبا مدل 84 دارم. مدتیه که وقتی استارت می زنم ماشین خاموش می شه و باید وقتی گاز  میدم استارت بزنم و ماشین رو روشن کنم که در اون صورت هم مدتی میکشه تا موتور بدون اینکه گاز بدم, در حالت خلاص, کار کنه و خاموش نشه. پیش چند نفر بردم که حرفهای مختلفی به من زدند.یکی گفت که از استپ موتورشه و اون رو عوض کردم ولی افاقه نکرد. یه نفر هم گفت که ایراد از ای سی یو اونه  وباید عوض بشه. از اونجایی که به حرف هیچکدوم نمیش اعتماد کرد کسی میتونیه من رو راهنمایی کنه که چطور میشه ایراد این ماشین رو پیدا کرد و ایراد اون از چیه؟
با سلام راستش منم مشکل ایشون رو پیدا کردم و چندبار بردم تعمیرگاه و باطری استاپر صافی بنزین تعویض کردن و تمیز کردن انژکتور هم انجام شده ولی متاسفانه ماشین من مشکل روشن نشدن بدون گاز رو داره با اینکه انزکتوریهلطفا راهنماییم کنین

سلام .
بیشتر توضیح بدین .
1- چه موقع بدون گاز روشن نمیشه؟
وقتی موتور سرده ؟
وقتی موتور گرمه ؟
2- به محض روشن شدن با گاز , بعدش دیگه روشن میمونه و مشکلی نداره ؟
یا باز هم اگر گاز ندین خاموش میشه ؟
3- بنزینی هست یا دوگانه ؟
4- اگر دو گانه سوز هست , با گاز این مشکل رو داره یا با بنزین یا هر دو ؟
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: سه شنبه 27 خرداد 1393, 2:43 pm
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط teravatt » پنج شنبه 29 خرداد 1393, 9:51 am

سلام

ممنونم از پاسختون

مشکل اولین استارته و این اولین استارت فرقی نداره اول صبح باشه یا وسط ظهر. به عبارتی وقتی موتور سرده.

2. بله وقتی با گاز روشن نگه داشتم بعده حدود یه دقیقه گاز ول میکنم روشن میمونه اگر دو دقیقه بعد بخوام باز روشن کنم دیگه مشکلی نداره و روشن میشه راحت و بدون گاز

ولی وقتی چند ساعت یا روز وقفه بیفته باز این مشکل پیش میاد

3. بنزینی هست.

ظاهرا دو بار سوییچ باز و بسته میکنم و بیشتر صبر میکنم مشکل کمی بهتر میشه

Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهار شنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5555 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط Present » پنج شنبه 29 خرداد 1393, 5:09 pm

امروز یک چیز جدید در پراید مدل 90 ملقب به موتور HP+ فهمیدم و اون اینکه وقتی امروز رفتم لوازم یدکی یک فیلتر بنزین برای ماشینم خریدم که عوض کنم متوجه شدم که اون مدل فیلتر بنزینی که به همه پرایدها می خوره به ماشین من نمی خوره با یک ضرر شش تومانی فهمیدم که فیلتر بنزین ماشیم من مدل پژویی می خوره و فلزیه و مثل پرایدهای قدیمی پلاستیکی نیست !
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: سه شنبه 27 خرداد 1393, 2:43 pm
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: مشکلات فني پرايد

پست توسط teravatt » دو شنبه 30 تیر 1393, 1:12 pm

با سلام

پیرو مشکلی که که مطرح کرده بودم ماشین پراید در زمانیکه سرده به سختی روشن میشه و بعد به اینجا رسید که به سختی با فشار گاز و در اواخر با چندین بار فشاد دادن و ول کردن گاز و همراه با استارت نگه داشتن روشن میکردم.
ظاهرا مشکل از کثیفی سوزن های انژکتور و و وایرها بوده که با تمیز کردن " درست و کامل" سیستم انژکتور و تعویض وایرها مشکل به کلی رفع شد.


قبلا در این مدت بروز مشکل انژکتور مثلا تمیز کرده بودن ولی چون درست تمیزش نکرده بودن مشکل باقی بود. در مروده وایرها هم اولین باری که دیاگ زدم اشکل از وایرها رو نشون داده بود ولی بعدا اشکال مپ سنسور و مشکلات دیگه نشون میداد که ظاهرا این نکته هم مهمه که کجا و کیفیت دیاگ زدن چط.ره.

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهار شنبه 2 مهر 1393, 4:55 pm

سوختن لامپ جلو بر اثر افزایش ولتاژ

پست توسط oldthunder » چهار شنبه 2 مهر 1393, 5:01 pm

یک مدت پیش لامپ های سو پایین ام یک دفعه خاموش شد ، از سو بالا استفاده می کردم ،اما بعد از مدتی اون هم سوخت ، البته مدت طولانی بود ، تا این که از یک هفته پیش مشکل حاد شد.
بعضی وقتا از صدای بلندگوی ماشین صدای خش خش می آد و دو سه ثانیه رادیو غیر فعال می شه ، بعد اگر چراغ روشن باشه ، می سوزه ، در عرض یکی دو ثانیه ، مشخصه که ولتاژ بالاتری بهش وصل شده ، فقط هم چراغ های جلو و هر دو با هم می سوزند.لامپ اصلا نمی مونه روی ماشین
به نظر شما مشکل از کجا است؟

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”