در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Major

Major



نماد کاربر
پست ها

681

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 28 مهر 1385 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 105 مرتبه در 64 پست

توسط sir.mohammad » چهارشنبه 27 تیر 1386 16:13

3- در تعويض معكوس از 3 به 2 دنده گير ميكنه تا حالا 2 بار هم نمايدگي برم ولي يه مدت خوبه دوباره همون جوري ميشه !!
(البته ابن رو بگم من از اين قفل فرمونها كه پدال گلاچ رو قفل ميكنم ميزنم ممكنه ائن باعث بهم خوردن تنظيم كلاچ بشه ؟)



مشکل شما به احتمال زياد خرابي چرخ دنده برنجي دنده 3 هست و اين موضوع قفل کردن پدال هم هيچ ارتباطي بهش نداره ، سايپا توي ارائه گارانتي خيلي بهتر از ايران خودرو و شما اگه يه مقداري پافشاري کني حتما مشکلتون رو رفع مي کنن .
روغن موتور رو هم حتما عوض کنيد و حتما واسکازين رو بازديد کنيد چون يکي از دلايل خرابي اين چرخ دنده ايجاد اصطکاک خشک .
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

گویند به همه مردم عالم گله خویش
                                پیش كه روم من كه ز عالم گله دارم

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sir.mohammad تشکر کرده اند:
Mahdi1944, Present

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 20 آبان 1386 00:34

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط amin757 » يکشنبه 20 آبان 1386 01:20

سلام دوستان
من يه پرايد 79 دارم حدودا 40000 تا رفته ، توي جاده صاف بدون سربالائي بعضي وقتا خيلي کند ميشه و بيشتر از 80 تا نميره بعد خودش درست ميشه .يکي از نمايندگي هاي سايپا کاربراتورش رو تنطيم کرد ولي باز همون جوري شد و حالا ديگه صبحها که مي خوام برم سر کار اين ساسات اتوماتش خودشو ميکشه بس که دور موتور رو ميبره بالا و به حدود 4 ميرسه مي خوام بدونم اگه وقتي ساسات اتومات روشنه حرکت کنم مشکلي برا ماشين پيش نمياد؟ من از مکانیک ماشین خیلی سر در نمیارم لطفا منو راهنمائی کنید

Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

27

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 10 خرداد 1386 21:16

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 1 پست

توسط my golfs » پنج شنبه 24 آبان 1386 23:36

سلام
ساسات دريچه هواي ورودي كاربراتور را تنگ تر ميكند در نتيجه  سوخت بيشتري نسبت به حالت عادي مصرف ميشود
حركت در اين حالت مشكل خاصي پيش نمي آره فقط 1 - مصرف سوخت بيشتر 2- شتاب كمتر  
متاسفانه مكانيك شما نتوانسته مشكل كاربرات شما رو حل كنه و حتي تنظيم ساسات رو هم بهم زده
پيشه مكانيكي بريد كه رو كاربرات شناخت كاملي داشته باشه، تنظيم دقيق كاربرات كاره سختيه به همين دليل ecu و انژكتور رو جاش گذاشتن تا از حالت تنظيم دستي خلاص بشند تنظيم دقيق كاربرات مثل يك معادله  چهار مجهولي ميمونه
و كم پيش مي ياد آدم به جواب صد در صد درست برسد. موفق باشيد

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب my golfs تشکر کرده اند:
Mahdi1944, Present

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 مهر 1387 10:04

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

توسط alireza7770 » دوشنبه 29 مهر 1387 10:20

سلام. من یک پراید صبا مدل 84 دارم. مدتیه که وقتی استارت می زنم ماشین خاموش می شه و باید وقتی گاز  میدم استارت بزنم و ماشین رو روشن کنم که در اون صورت هم مدتی میکشه تا موتور بدون اینکه گاز بدم, در حالت خلاص, کار کنه و خاموش نشه. پیش چند نفر بردم که حرفهای مختلفی به من زدند.یکی گفت که از استپ موتورشه و اون رو عوض کردم ولی افاقه نکرد. یه نفر هم گفت که ایراد از ای سی یو اونه  وباید عوض بشه. از اونجایی که به حرف هیچکدوم نمیش اعتماد کرد کسی میتونیه من رو راهنمایی کنه که چطور میشه ایراد این ماشین رو پیدا کرد و ایراد اون از چیه؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب alireza7770 تشکر کرده اند:
Present

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 30 مهر 1390 20:55

آرشيو سپاس: 2 مرتبه در 1 پست

Re: مشکلات پرايد من !

توسط lony » شنبه 30 مهر 1390 21:01

sirus_1 نوشته است:من یک پراید مدل 85 دارم که تقریبا" 30 هزار کار کرده :
1- بعد از تزمز گرفتن فرمان و ماشین در سرعت های بالای 80 تا به شدت می لرزه !
2- بعد از یک سفر به شمال صدای موتور زیاد شده
4- و قتی گاز می دم - موتور کمی صدای ترتر می ده - البته ببخشید ها  :-)
5- لنجت زیاد مصرف می کن - یکی از لنتها (از دو جفت لنت که طرفین دیسک نسب می شه ) خورده می شه و دیگری کاملا سالم است ؟ :-(

با تشکر از شما - اگه چیزی می دو نید راهنمایی کنید


با سلام
اگر بعد از ترمز گرفتن ماشین میلرزه دلیلش میتونه تاب برداشتن دیسک های ترمز باشه . که میتونه بر اثر تغییر ناگهانی دمای دیسک رخ بده مثلا وقتی که ماشین رو میبرید کارواش و با فشار زیاد آب سرد رو میپاشند روی رینگ ها
احتمال داره خورده شدن لنت هاتون هم به همین دلیل باشه

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب lony تشکر کرده اند:
Mahdi1944, Present

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 17 آبان 1390 17:11

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

راه حل

توسط ebrahim_1 » سه شنبه 17 آبان 1390 17:25

با سلام و خسته نباشید در سایت دیدم سوالها و جوابهای جالبی درمورد مشکل پراید شده بود اگر لطف کنید من را هم در رفع مشکلم یاری کنید ممنون می شوم.
پراید من بصورت دستی گاز سوز شده توسط یکی از نمایندگی ها بعضی وقتها روی گاز خوب کار می کنه ولی بعضی اوقات وقتی سلو کار میکنه دور موتور میوفته و خاموش میشه مثلا تا زمانی که داخل دنده و در حال حرکت موتور روشن ولی پشت چراغ قرمز که می خواهم بیستم و دنده را آزاد می کنم موتور خاموش می شود چند جا هم نشان داده ام ولی متوجه نشده و فقط سلو موتور را زیاد میکنند و ولی فایده ای ندارد

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ebrahim_1 تشکر کرده اند:
Present

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 27 خرداد 1393 13:43

آرشيو سپاس: 3 مرتبه در 2 پست

Re:

توسط teravatt » سه شنبه 27 خرداد 1393 13:51

alireza7770 نوشته است:سلام. من یک پراید صبا مدل 84 دارم. مدتیه که وقتی استارت می زنم ماشین خاموش می شه و باید وقتی گاز  میدم استارت بزنم و ماشین رو روشن کنم که در اون صورت هم مدتی میکشه تا موتور بدون اینکه گاز بدم, در حالت خلاص, کار کنه و خاموش نشه. پیش چند نفر بردم که حرفهای مختلفی به من زدند.یکی گفت که از استپ موتورشه و اون رو عوض کردم ولی افاقه نکرد. یه نفر هم گفت که ایراد از ای سی یو اونه  وباید عوض بشه. از اونجایی که به حرف هیچکدوم نمیش اعتماد کرد کسی میتونیه من رو راهنمایی کنه که چطور میشه ایراد این ماشین رو پیدا کرد و ایراد اون از چیه؟




با سلام

راستش منم مشکل ایشون رو پیدا کردم و چندبار بردم تعمیرگاه و باطری استاپر صافی بنزین تعویض کردن و تمیز کردن انژکتور هم انجام شده ولی متاسفانه ماشین من مشکل روشن نشدن بدون گاز رو داره با اینکه انزکتوریه
لطفا راهنماییم کنین

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب teravatt تشکر کرده اند:
RAHVAR, Present

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3084

تشکر کرده: 2430 مرتبه
تشکر شده: 4172 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: مشکلات فني پرايد

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 27 خرداد 1393 23:14

teravatt نوشته است:
alireza7770 نوشته است:سلام. من یک پراید صبا مدل 84 دارم. مدتیه که وقتی استارت می زنم ماشین خاموش می شه و باید وقتی گاز  میدم استارت بزنم و ماشین رو روشن کنم که در اون صورت هم مدتی میکشه تا موتور بدون اینکه گاز بدم, در حالت خلاص, کار کنه و خاموش نشه. پیش چند نفر بردم که حرفهای مختلفی به من زدند.یکی گفت که از استپ موتورشه و اون رو عوض کردم ولی افاقه نکرد. یه نفر هم گفت که ایراد از ای سی یو اونه  وباید عوض بشه. از اونجایی که به حرف هیچکدوم نمیش اعتماد کرد کسی میتونیه من رو راهنمایی کنه که چطور میشه ایراد این ماشین رو پیدا کرد و ایراد اون از چیه؟
با سلام راستش منم مشکل ایشون رو پیدا کردم و چندبار بردم تعمیرگاه و باطری استاپر صافی بنزین تعویض کردن و تمیز کردن انژکتور هم انجام شده ولی متاسفانه ماشین من مشکل روشن نشدن بدون گاز رو داره با اینکه انزکتوریهلطفا راهنماییم کنین

سلام .
بیشتر توضیح بدین .
1- چه موقع بدون گاز روشن نمیشه؟
وقتی موتور سرده ؟
وقتی موتور گرمه ؟
2-  به محض روشن شدن با گاز , بعدش دیگه روشن میمونه و مشکلی نداره ؟
یا باز هم اگر گاز ندین خاموش میشه ؟
3- بنزینی هست یا دوگانه ؟
4-  اگر دو گانه سوز هست , با گاز این مشکل رو داره یا با بنزین یا هر دو ؟
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
Present, Mahdi1944, RAHVAR

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 27 خرداد 1393 13:43

آرشيو سپاس: 3 مرتبه در 2 پست

Re: مشکلات فني پرايد

توسط teravatt » پنج شنبه 29 خرداد 1393 08:51

سلام

ممنونم از پاسختون

مشکل اولین استارته و این اولین استارت فرقی نداره اول صبح باشه یا وسط ظهر. به عبارتی وقتی موتور سرده.

2. بله وقتی با گاز روشن نگه داشتم بعده حدود یه دقیقه گاز ول میکنم روشن میمونه اگر دو دقیقه بعد بخوام باز روشن کنم دیگه مشکلی نداره و روشن میشه راحت و بدون گاز

ولی وقتی چند ساعت یا روز وقفه بیفته باز این مشکل پیش میاد

3. بنزینی هست.

ظاهرا دو بار سوییچ باز و بسته میکنم و بیشتر صبر میکنم مشکل کمی بهتر میشه

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب teravatt تشکر کرده اند:
MOHAMMAD_ASEMOONI

Captain

Captain



no avatar
پست ها

2756

تشکر کرده: 1573 مرتبه
تشکر شده: 334 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 18 بهمن 1385 12:46

محل سکونت

شیراز

آرشيو سپاس: 6007 مرتبه در 1644 پست

Re: مشکلات فني پرايد

توسط Present » پنج شنبه 29 خرداد 1393 16:09

امروز یک چیز جدید در پراید مدل 90 ملقب به موتور HP+ فهمیدم و اون اینکه وقتی امروز رفتم لوازم یدکی یک ف_*ل_ن*__ر بنزین برای ماشینم خریدم که عوض کنم متوجه شدم که اون مدل ف_*ل_ن*__ر بنزینی که به همه پرایدها می خوره به ماشین من نمی خوره با یک ضرر شش تومانی فهمیدم که ف_*ل_ن*__ر بنزین ماشیم من مدل پژویی می خوره و فلزیه و مثل پرایدهای قدیمی پلاستیکی نیست !
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Present تشکر کرده اند:
Mahdi1944

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 27 خرداد 1393 13:43

آرشيو سپاس: 3 مرتبه در 2 پست

Re: مشکلات فني پرايد

توسط teravatt » دوشنبه 30 تیر 1393 12:12

با سلام

پیرو مشکلی که که مطرح کرده بودم ماشین پراید در زمانیکه سرده به سختی روشن میشه و بعد به اینجا رسید که به سختی با فشار گاز و در اواخر با چندین بار فشاد دادن و ول کردن گاز و همراه با استارت نگه داشتن روشن میکردم.
ظاهرا مشکل از کثیفی سوزن های انژکتور و و وایرها بوده که با تمیز کردن " درست و کامل" سیستم انژکتور و تعویض وایرها مشکل به کلی رفع شد.


قبلا در این مدت بروز مشکل انژکتور مثلا تمیز کرده بودن ولی چون درست تمیزش نکرده بودن مشکل باقی بود. در مروده وایرها هم اولین باری که دیاگ زدم اشکل از وایرها رو نشون داده بود ولی بعدا اشکال مپ سنسور و مشکلات دیگه نشون میداد که ظاهرا این نکته هم مهمه که کجا و کیفیت دیاگ زدن چط.ره.

Present از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 2 مهر 1393 16:55

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

سوختن لامپ جلو بر اثر افزایش ولتاژ

توسط oldthunder » چهارشنبه 2 مهر 1393 17:01

یک مدت پیش لامپ های سو پایین ام یک دفعه خاموش شد ، از سو بالا استفاده می کردم ،اما بعد از مدتی اون هم سوخت ، البته مدت طولانی بود ، تا این که از یک هفته پیش مشکل حاد شد.
بعضی وقتا از صدای بلندگوی ماشین صدای خش خش می آد و دو سه ثانیه رادیو غیر فعال می شه ، بعد اگر چراغ روشن باشه ، می سوزه ، در عرض یکی دو ثانیه ، مشخصه که ولتاژ بالاتری بهش وصل شده ، فقط هم چراغ های جلو و هر دو با هم می سوزند.لامپ اصلا نمی مونه روی ماشین
به نظر شما مشکل از کجا است؟

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 7 مهمان