در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي غير نظامي به بحث بپردازيد
Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1297

تشکر کرده: 118 مرتبه
تشکر شده: 266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 15 تیر 1387 21:25

آرشيو سپاس: 3760 مرتبه در 806 پست

چنگک آسمان میل 6

توسط sand_fighter » سه شنبه 20 مرداد 1388 21:59

تقدیم به سنترال عزیز

کپی برداری بدون نام سنترال غیر قانونی و با دزدی فرقی ندارد

بعد از جنگ دوم جهانی روسی ها که تکنولوژی پیشرفته ی آلمان در زمینه ی هلیکوپتر را دیده بودند به فکر ساخت و گسترش آن افتادن در اواسط ده ی 50 سران نظامی شوروی به فکر یک طرح بلند پروازانه زدند و آن هلیکوپتری بسیار بزرگ برای حمل تعداد زیادی سرباز و تجهیزات نظامی بود !
نتیجه ی آن تفکرات چیزی از آب در آمد که تا 11 سال هلیکوپتر برتر کلاس سنگین دنیا بود میل 6

میل 6 یکی از بزرگترین هلیکوپتر های جهان است . این هلیکوپتر با وزنی معادل 42500 کیلو گرم و با قدرت حمل 90 سرنشین برای مدت 11 سال بزرگترین هلیکوپتر جهان بود  . از جهاتی , میل 6 با هلیکوپتر سی اچ 53 ئی قابل مقایسه است ( جالب است بدانید سی اچ 53 ئی 30 سال بعد به پرواز در آمد و 33340 کیلو گرم وزن داشت )

میل 6 اولین هلیکوپتر روسی است که در شوروی سابق با موتور توربینی ساخته شد و از این جهت نوعی تغییر و انقلابی در صنعت هلیکوپتر سازی روس می باشد و ضمنا اولین هلیکوپتر روسی است که مجهز به دو موتور جت است به همین دلیل مصرف سوخت زیادی داشت ; و 2750 کیلو گرم سوخت به ازای هر ساعت پرواز مصرف می کرد . جعبه دنده ی 7000 پوندی این قول پرنده از مجموع وزن دو موتور آن هم سنگین تر است . در کابین خلبان میل 6 متخصص ناوبری در بخش شیشه ای دماغه جا می گیرد که میدان دید خوبی دارد و دونفر خلبان و مهندس پرواز و یک نفر کار بر رادیو در پشت بالای سر ناوبر قرار می گیرد .
میل 6 دو بال کوتاه دارد که در زیر و پشت پروانه ی اصلی نصب شده و بار وارد بر پروانه را تا 20% کاهش می دهد . برای حمل بار بیرونی این بال ها را از بدنه جدا می کنند .
سیستم ارابه ی فرود میل 6 شمانل سه چرخ ثابت است که 2 چرخ اصلی به ترمز مجهز است
اولین پیش نمونه ی میل 6 در اواسط سال 1957 پرواز کرد و پس از مدتی تولیدش آغاز شد میل 6 رکرود بار گیری هلیکوپترهای  پیشین را شکست و اولین هلیکوپتری بود که با سرعت بیش از 300 کیلو متر بر ساعت پرواز کرد در بین سال های 1959 تا 1981 مجموا بیش از 1000 فروند از نوع نظامی و غیر نظامی این هلیکوپتر ساخته شد این هلیکوپتر در سراسر روپای شرقی برای جابه جا و منتاژ خطوط انتقال نیرو - خطوط لوله - عملیات ساخت دود کش ها و برج های فولادی استفاده می شد . در حادثه ی چرنوبیل از میل 6 برای رها کردن حفاظتی ردون رآکتور آسیب دیده استفاده شد البته بعد از این اتفاق تمام میل های 6 شرکت کننده در این عملیات چال شد چون بهمواد رایو اکتیو آلوده شده بودند .
با اصلاح سازه ی میل 6 برای افزایش قدرت حمل بار هلیکوپتر سنگین میل 10 (هارک) ساخته شد !

میل 10 جای گزین میل 6 ؟
میل 10 از نظر شکل بدنه به طور کلی با میل 6 متفاوت است ولی سیستم پرواز پروانه موتور ها واحد انتقال قدرت و سیستم هیدرولیک آنها یک سان است سطح زیر بدنه ی میل 10 تا ناحیه ی دم صاف و یک دست است که مکان جاسازی و حمل بار های بیرونی بسته بندی شده را در بین چهر چرخ فراهم می کند تا سال 1981 مجموعا 70 فروند میل 10 تولید شد که عمدتا در صنایع ساختمانی شوروی به کار گرفته شده اند
کار بران : شوروی سابق کشور های اروپای شرقی مصر عراق سوریه الجزیره اتیوپی پرو ویتنام اندونزی


نویسنده و گرد آورنده بابک چالنگی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sand_fighter تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, shola, Mahdi1944, flight check, SAMAN, Shahbaz, sokuteasemuni, Fariborz, Shahryar

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1297

تشکر کرده: 118 مرتبه
تشکر شده: 266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 15 تیر 1387 21:25

آرشيو سپاس: 3760 مرتبه در 806 پست

Re: چنگک آسمان میل 6

توسط sand_fighter » سه شنبه 20 مرداد 1388 22:15




کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sand_fighter تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, SAMAN, Mahdi1944, sokuteasemuni, Fariborz, Shahryar, yasermym

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3101

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 144 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 22 بهمن 1385 16:25

آرشيو سپاس: 23546 مرتبه در 2452 پست

Re: چنگک آسمان میل 6

توسط SAMAN » سه شنبه 20 مرداد 1388 22:28

درود بر دوستان عزیز

sand_fighter
عزیز از زحمات شما سپاسگذاری میکنم.

فقط یک نکته ایی, لطف کنید همیشه منبع رو ذکر کنید. خودتون هم اگر ترجمه میکنید منبع انگلیسی اش رو بنویسید.
این یک قانونه   چون من هم 2 سه سال قبل مثل شما بودم منبع رو نمی نوشتم اما ترجمه میکردم.

با تشکر فروان از شما.
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب SAMAN تشکر کرده اند:
sokuteasemuni, sand_fighter, Fariborz, Shahryar, shola

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1297

تشکر کرده: 118 مرتبه
تشکر شده: 266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 15 تیر 1387 21:25

آرشيو سپاس: 3760 مرتبه در 806 پست

Re: چنگک آسمان میل 6

توسط sand_fighter » سه شنبه 20 مرداد 1388 22:44

ترجمه نکردم از اطلاعات قبلی خودم نوشتم همه اطلاعات مکانیکی از سایت رسمی میل چک کردم قسمتیش هم ترجمه روسی این سایت است
http://www.mi-helicopter.ru/eng/index.php?id=157

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sand_fighter تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, Mahdi1944, SAMAN, sokuteasemuni, Fariborz, Shahryar

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1297

تشکر کرده: 118 مرتبه
تشکر شده: 266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 15 تیر 1387 21:25

آرشيو سپاس: 3760 مرتبه در 806 پست

Re: چنگک آسمان میل 6

توسط sand_fighter » چهارشنبه 21 مرداد 1388 14:12


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sand_fighter تشکر کرده اند:
sokuteasemuni, Mahdi1944, CAPTAIN PILOT, حسن2568, Fariborz, SAMAN


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان