‌نصب اولين دستگاه رمپ در ايستگاه راه‌آهن تهران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث و مطالب اقتصادی و مالی به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 1885
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 مهر 1388, 6:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 588 بار
سپاس‌های دریافتی: 2859 بار

‌نصب اولين دستگاه رمپ در ايستگاه راه‌آهن تهران

پست توسط misam5526 » سه شنبه 19 آبان 1388, 5:37 pm

‌به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از روابط عمومي رجاء، ناصر بختياري رئيس هيئت مديره و مديرعامل اين شركت با اعلام خبر مذكور اظهار داشت: نصب اين دستگاه به دنبال دستور وزير راه و ترابري از ابتداي سال جاري در دستور كار اين شركت قرار گرفت و پس از مطالعات دقيق و پيگيري‌هاي اين شركت انجام شد.‌بختياري سهولت انتقال افراد پياده همراه با بار، افزايش سرعت تخليه مسافران از سكوها، انتقال افراد ناتوان با صندلي چرخدار، انتقال چرخ‌هاي حمل بار، صرفه جويي در زمان مسافرين، افزايش ايمني در مقايسه با پله برقي را از جمله مزاياي استفاده از رمپ عنوان كرد.
‌وي گفت‌: سيستم رمپ در كنار پله ثابت، پله برقي و آسانسور نصب شده در روي سكو‌ها مي‌تواند تمامي نيازهاي مسافران را در شرايط مختلف تأمين نمايد و تأثير زيادي در افزايش رضايت مسافرين در استفاده از ايستگاه داشته باشد.
‌بختياري خاطر نشان كرد: با توجه به اختلاف ارتفاع سكوهاي ايستگاه راه‌آهن تهران با پل خروجي (حدود 5 متر) و مشكلات موجود براي مسافران، خصوصاً افراد كم توان و نيز تردد روزانه بطور ميانگين حدود 50 هزار نفر در اين ايستگاه، نصب اين سيستم امري ضروري بود.
مديرعامل شركت رجاء تأكيد كرد‍‌: بعد از انجام اين مرحله كه هزينه‌اي نزديك به 2 ميليارد ريال در بر‌داشته است، برنامه نصب شش دستگاه رمپ ديگر نيز در سكوهاي موجود و دو سكوي ديگر كه در حال احداث است، در دست بررسي و پيگيري است.
بنابراين گزارش استفاده از دستگاه‌هاي رمپ در اماكن عمومي اعم از فروشگاه‌هاي بزرگ، پايانه‌هاي مسافري جاده‌اي، فرودگاه‌ها و ايستگاه‌هاي راه آهن به منظور ايجاد حركت روان و راحت استفاده كنندگان در محل‌هاي با اختلاف ارتفاع سطح يا همسطح داراي طول زياد، معمول و ضروري است.
[img]http://www.beiragh.com/images/1006.jpg[/img]

ارسال پست

بازگشت به “بخش اقتصادی و مالی”