در اين بخش مي‌توانيد کليپ و تصاوير زيباي خودرو را مشاهده کنيد
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:19

امروزه رقابت در صنعت خودرو بسیار بالا گرفته و ما شاهد این هستیم كه خوروسازان مختلف هر یك به نحوی قصد دارند تا بازار فروش محصولات خود را گسترده تر كنند .

امروزه دیگر رعایت سنت ها كمتر مد نظر بوده و بیشتر خودروسازان سال هاست كه به این سنت ها پشت كرده و راه جدیدی را پیش رو گرفته اند .

اما در این میان كمپانی های آلمانی كه از گذشته از نوآوران و مبتكران صنعت خودرو بوده اند نیز سعی در گسترش دامنه ی فروش محصولات خود دارند .

از بین این شرکت ها میتوان به شركت آلمانی " ب ام و " اشاره نمود . شركت ب ام و در طول این سال ها آموخته كه چطور نوآوری را با سنت تركیب كند به طوریكه شما با دیدن یكی از محصولات این شركت با چهره ای مدرن رو به رو میشوید كه در آن عناصر یك ب ام و سنتی نیز دیده میشود .

یكی از كلاس های  رو به رشد و البته تازه تاسیس در صنعت خودرو كلاس خودروهای " كراس اوور " است . این خودروها را باید تركیبی از یك مینی ون و اس یو وی دانست . به دلیل قابلیت های این نوع خودروها در حمل مسافر و داشتن دینامیك نسبتا بالا خریداران كم كم به خرید این نوع خودروها روی آورده اند .

شركت مرسدس با معرفی كلاس " آر " توانست در میان شركت های آلمانی بدعت گذار باشد و  اولین كراس اوور لوكس را معرفی كند .

حال این طور كه از شنیده ها برمی آید پیداست كه شركت ب ام و نیز در پی تولید و معرفی یك خودروی كراس اوور تا سال 2009 است .

این خودروی جدید كه احتمالا به عنوان سری V عرضه خواهد شد هم اكنون در حال گذران مراحل تست فنی و جاده ای است .

با توجه به تصاویر جاسوسی بدست آمده چهره ی وی كلاس جدید را میتوان بین یك استیشن و یك اس یو وی كوچك دانست .

فرم بدنه ی این خودرو خصوصا در قسمت عقب همانند سری X طراحی شده .  ستون عقب شیبدار یكی از مشخصه های اصلی این خودروست .

اگرچه هنوز قضاوت در مورد طراحی این خودرو زود است ولی میتوان گفت كه چراغ های جلوی این خودرو از فرمی كشیده برخوردار خواهند بود .

طول این خودرو در حدود 485 سانتیمتر میباشد . در داخل فضای بزرگ و مناسبی چه برای بار و چه برای مسافر در نظر گرفته شده است .

صندوق بار این خودرو بین 600 تا 1750 لیتر گنجایش خواهد داشت .

وزن این خودرو در حدود 1900 كیلوگرم پیشبینی شده است .

اما در بخش قوای محركه و موتور شركت ب ام و این خودرو را با طیف گسترده ای از موتورهای بنزینی و دیزلی عرضه خواهد كرد .



اولین موتور بنزینی كه پیشبینی میشود بر روی این خودرو نصب میشود یك موتور 3 لیتری توربوشارژر دار است كه 300 اسب بخار نیرو تولید میكند .

شتاب صفر تا صد این خودرو با این موتور 7/6 ثانیه تخمین زده میشود كه 2/1 ثانیه از مدل 335 آی ( كه از همین موتور استفاده میكند ) كندتر است .

مصرف سوخت این خودرو نیز 5/10 لیتر در صد كیلومتر پیشبینی میشود .

از موتورهای دیگری كه برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد میتوان به موتور 3 لیتری دیزلی این خودرو به قدرت 245 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتون متر اشاره كرد . همچنین شنیده ها حاكی از آن است كه یك موتور 4 لیتری V8 دیزلی كه 400 اسب بخار نیرو تولید میكند نیز در آینده بر روی این خودرو نصب خواهد شد .

پایان سخن :

به نظر میرسد با عرضه ی این خودرو شركت ب ام و بتواند به بازار جدیدی دست پیدا كند كه در حال رشد و توسعه است . تجربه نشان داده كه با هر بار معرفی محصولی جدید از این شركت كه البته از طراحی و قابلیت های فنی قابل دفاعی سود برده - ب ام و توانسته به فروش مناسبی از آن محصول دست یابد .

به هر حال باید تا نمایش رسمی این خودرو تا سال 2010 منتظر ماند
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:20

مدتی است که خبرهایی مبنی بر عرضه ی نیسان مورانو در کشور به گوش میرسد . حال شرکت نیسان مدل ۲۰۰۹ ( نسل جدید ) این خودرو را به دنیا معرفی کرد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم .

این خودرو نسبت به نسل قبلی مورانو که در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدل ۲۰۰۴ معرفی شده بود از جهاتی کامل تر است .  شرکت نیسان مورانوی جدید را یک کراس اوور مینامد چرا که نسبت به سایر اس یو وی ها از قابلیت های بیشتری در زمینه دینامیکی برخوردار است و همچنین ابعاد آن خیلی بزرگ نیست .

در حقیقت مورانو یک اس یو وی شهری است و طبعا بر روی پلاتفرم یک خودروی سدان ساخته شده است . پلاتفرمی که مورانو بر روی آن قرار گرفته متعلق به نسل قبلی نیسان آلتیما میباشد .

فاصله بین دو محور در این خودرو همانند نسل قبلی برابر ۲۸۲ سانتیمتر میباشد . کمک فنرهای این خودرو نیز همانند نسل قبل مستقل بوده و در جلو از نوع " استرات " و در عقب از نوع " مولتی لینک " میباشد .

انتقال قدرت در این خودرو به هر چهار چرخ صورت میگیرد تا در کنار سیستم ESP كه به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب میشود پایداری مناسبی را برای این خودرو به ارمغان بیاورد .

همانند مدل قبلی مورانو از یك موتور 5/3 لیتری V6 استفاده میكند . البته با افزایش ضریب تراكم و تغییر در مانیفولد ورودی قدرت این موتور به 265 اسب بخار و گشتاور آن به 248 پوند فوت افزایش یافته است .

گیربكس CVT اتوماتیك این خودرو نسبت به گیربكس های اتوماتیك عادی پیشرفته تر است . این گیربكس بدون استفاده از چرخ دنده و تنها به وسیله ی تسمه نیرو را منتقل میكند از این رو به آن گیربكس با ضریب دنده ی متغیر نیز میگویند . این گیربكس های شتابگیری بهتر در كنار مصرف سوخت كمتر را به ارمغان می آورند  .

طراحی مورانوی جدید نسبت به مدل قبلی خشن تر و مدرن تر شده است . گوشه های تیز در بدنه ی این خودرو بیشتر شده اند ولی فرم كلی خودرو در چارچوب یك نیسان شكل گرفته است به طوریكه به نگاه كردن به فرم چراغ ها و جلوپنجره فورا پی به نیسان بودن این خودرو میبرید .

فضای داخلی این خودرو نسبت به مدل قبلی كمی كوچكتر شده به طوریكه فضای اتاق برای سرنشینان به 3086 لیتر رسیده است . البته این فضا از مزدا CX-7 و فورد اج بیشتر است .

یكی از مهم ترین تغییرات این خودرو آرایش داخل اتاق است . داخل مورانو به خوبی توانسته از مواد نرم و فلز آلومینیوم برای زیباتر شدن استفاده كند .

قیمت مورانو برای مدل پایه ی S برابر 29 هزار دلار بوده كه به مدل فول LE ( 40 هزار دلار ) ختم میشود .

رانندگی مورانو در بزرگراهها مناسب است البته كیفیت سواری آن شبیه نسل قبل است و فرمان این خودرو هنوز زیادی نرم است .

در تست شتاب این خودرو توانست ظرف 2/7 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتر بر ساعت برسد كه نسبت به نسل قبلی 3/0 ثانیه سریعتر است .

پایان سخن :

مورانو خودرویی است كه دارای امكانات و ظاهر مناسبی است . امید است تا در صورت برنامه ای برای عرضه ی آن در كشور نسل جدید آن مدنظر قرار بگیرد تا مورانو نیز به سرنوشت خودروهایی نظیر 206 اس دی - سیتروئن C5 و... دچار نشود
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:21

مگان بالاخره پس از کش و قوس های فراوان میان شرکت رنوپارس و وزارت صنایع وارد کشور شد . این خودرو که مدل روز اروپاست توسط شعبه ی ترکیه ای رنو تولید میشود و شما نباید تصور کنید که مگان های موجود در ایران فرانسوی است .

مگان یکی از خودروهای موفق در کلاس خود در اروپاست . این خودرو برای دو سال متمادی به عنوان پرفروش ترین خودرو ی اروپا نیز شناخته شد .

مگان از موسسه ی ایمنی اروپا (ان سی ای پی) توانست ۵ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کند و پس از ول ساتیس به عنوان دومین خودروی ایمن رنو شنخته شود .

مگان در ایران در ۲ نوع پیشرانه یکی به حجم ۱۶۰۰ سی سی و دیگری به حجم ۲۰۰۰ سی سی که هر دو پیشرانه ۴ سیلندر میباشند عرضه میشوند . این پیشرانه ها هر دو ۱۶ سوپاپ میباشند و قدرت موتور ۱۶۰۰ برابر ۱۱۵ اسب بخار و پیشرانه ی دوم ۱۳۵ اسب بخار میباشد .

طبق گفته ی پارس خودرو مونتاژ مگان ۱۶۰۰ از مهر ماه آغاز خواهد شد و مدل ۲۰۰۰ سی سی نیز از سال دیگر در ایران مونتاژ خواهد شد . کلیه ی مگان هایی که اکنون در ایران موجود است مستقیما از ترکیه وارد شده اند .

اما کسانی که در ایران مگان را تحویل گرفته اند این خودرو را دارای راحتی بالا " قدرت مناسب و پایداری فوق العاده در سر پیچ ها دانسته اند. (به علت سیستم ای اس پی یا کنترل پایداری که فقط در مدل ۲۰۰۰ سی سی موجوداست(در مورد این سیستم قبلا توضیح داده شده)) .

طراحی خارجی مگان نیز طرحی نسبتا زیبا و تقریبا عامه پسند است . طراحی داخلی مگان نیز طرحی زیبا از آب درآمده . البته مدل ۲۰۰۰ سی سی از طرح اکسپرشن که طرحی روشن و به مراتب زیباتر از طرح آنتیکدر مدل های ۱۶۰۰ است ولی اشکال کار این جاست که هر رنگ بدنه ای با طرح اکسپرشن جور در نمی آید و باعث ناهماهنگی میشود



طراحی این خودرو از بغل طرحی زیبا و چشم نواز است.

مگان در چندین رنگ بدنه از جمله : سفید - مشکی- نوک مدادی - آلبالویی- طوسی- نقره ای و سبز بهره میبرد .

نکته ی دیگر این است که در مدل ۲۰۰۰ سی سی سپر جلو همرنگ بدنه است ولی در مدل ۱۶۰۰ سپر به رنگ مشکی است که این بر روی هماهنگی خودرو تاثیر سوء میگذارد .

پارس خودرو در هنگام تبلیغ این خودرو این خودرو را با مشخصات مدل ۲۰۰۰ سی سی معرفی میکرد و به همین دلیل عده ای از خریدارن فکر میکردند که مدل ۱۶۰۰ نیز از همین تجهیزات بهره مند است در حالی که کور خوندن.

قیمت مگان ۲۰۰۰ در هنگام ثبت نام با داشتن ۴ ایربگ 5/26 ملیون بود که در برابر خودروهایی مثل تویوتا کرولا و مزدا ۳۲۳ با موتور کم حجم تر معقول به نظر میرسد . ولی این خودرو پس از تحویل از قیمتی برابر ۳۳ ملیون در بازار آزاد بهره مند شده ! یعنی کسانی که ۳ ماه پول خود را در کارخانه خوابانده اند (سود این مدت در نهایت چیزی بیش از ۱ ملیون نخواهد شد) و اکنون با 5/7 ملیون افزایش قیمت میفروشند!! قیمت مگان ۱۶۰۰ هم در هنگام ثبت نام 9/18 ملیون بود که هم اکنون در حدود ۲۲ ملیون قیمت خورده!

مگان از سیستم روشن کردن بدون سوئیچ بهره میبرد که با گذاشتن کارت رنو و فشار دادن تکمه ای خودرو روشن میشود . هم چنین ترمز دستی این خودرو هم از طرحی مثل هواپیما بهره میبرد .

در پایان باید گفت که مگان ۱۶۰۰ علی رغم این که از تجهیزات چندانی سود نمیبرد ولی قیمت بالایی دارد خصوصا وقتی این که بدانیم مدل ۲۰۰۰ این خودرو در ترکیه تنها ۲۰۰۰۰ دلار قیمت دارد آن وقت است که میفهمیم مگان ۱۶۰۰ به جزئ ایمنی چیز برتری ندارد .

اما مدل ۲۰۰۰ خصوصا با داشتن موتوری مناسب و کشش خوب آن که دستیابی به ۱۷۰ کیلومتر (به گفته ی مالکان آن) برای آن چندان مشکل نیست و با داشتن تجهیزات مناسب خودروی قابل قبولی است ولی قیمت آن در بازار آزاد هنوز نسبت به بسیاری از رقبا گران است .
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:22

مقدمه:

در اولین سال های تولید اتومبیل و تولید این ساخته دست بشر تا به امروز شاهد پیشرفت های زیادی در این صنعت بوده ایم که یکی از بنیادی ترین صنعت های قرن حاضر و جزو صنایع مادر میباشد.

در این بین مقوله الکترونیک خودرو تا حدودی از قافله پیشرفت عقب افتاد چون در زمان های اولیه بیشتر توجه خودرو سازان بر روی طراحی موتور شاسی فرم اتاق و.... بود همچنین استفاده وسیع از وسایل الکترونیکی تا به این حد که امروزه در خودروها کاربرد دارد مورد توجه نبود. اما با توجه به مسایل بالا و افزایش قیمت قطعات مصرفی دستمزد بالا سعی بر کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت خودرو خودرو سازان رو به یکی از موارد موجود که همان لزوم ساده کردن سیم کشی موجود خودرو و ارتقا این سیستم برای به کار گیری منابع مصرف کننده در خودرو معطوف کرد.

در این بین توجه متخصصان به سیستمی که در صنایع مخابراتی مورد استفاده بود معطوف شد و همان سیستم مولتی پلکس بود. که البته با تلفیق این سیستم با سایر تکنولوژی های موجود به صورت امروزی در خودرو سازی مورد استفاده قرار گرفت.



کشور های مختلف استاداره های خاص و نام های خاصی رو برای کاربرد این سیستم به کار میبرند که از جمله معروفترین اونها میشه به :

1-استاندارد Can: ساخت المان که در خودرو های بنز ب.ام.و فیات و ولو به کار میرود.

2-استاندارد VAN: ساخت کشور فرانسه و روی محصولات رنو و پژو این کشور مورده استفاده هست.

3-استاندارد J1850: ساخت کشور امریکا میباشد که بر روی محصولات تولید کرایسلر فورد و جی ام مورد استفاده میباشد.

4-استانداردProprietary: تولید کشور ژاپن هست که بر روی محصولات این کشور مورد استفاده میباشد.

5- استانداردAbsus: محصول المان و مورد استفاده بر روی محصولات گروه فولکس واگن.


در میان استاندارد های بالا CAN از موفق ترین اون ها به حساب می اید و بیشتر خودرو سازان از این اسناتدارد بر روی محصولاتشون استفاده میکنند.



در ادامه به لزوم استفاده از سیستم مولتی پلکس اشاره خوهیم کرد. البته تعداد کمی از موارد در بالا ذکر شد که توجه شما رو به سایر موارد جلب میکنم.

1-افزایش بیش از حد استفاده از قطعات الکترونیکی در خودرو.
2-ساده سازی استفاده از سیم کشی و ساده سازی دسته سیم ها.
3-بالا رفتن تعداد ارتباط میان ECU با سایر اجزا اتومبیل و نیاز به هماهنگ کردن داده ها.
4-بالا بردن کیفیت ایمنی و اسایش در خودرو ها
5-تغییر روش های عیب یابی خودرو و نیاز به ساده کردن کار کردن با دستگاهای عیب یابی و خود مجموعه وسایل داخل خودرو.




نحوه قرار گیری ECU ها در سیستم مولتی پلکس.

1-STAR: در چیدمان تمام ECU های موجود به صورت جداگانه به ECU مرکزی وصل میشود.

2-BUS:در این حالت ECU ها پس از اتصال به یکدیگر نیز وصل میشوند.

3-TREE:تلفیقی از دوشبکه بالا میباشد.

4-Lattice:در این نوع اتصال ECU ها به گونه اتفاقی به یکدیگر متصل هستند.

5-RING:در این حالات بین دو ECU یک ECU دیگر قرار گرفته است.


خوب همان طور که قبلا گفتیم این سیستم در صنایع مخابراتی مورد استفاده بوده حال نحوه انتقال اطلاعات بدین گونه میباشد.

1- از طریق دو رشته سیم که فرکانس بالایی دارند.
2- سیمهای کواکسیال
3- مادون قرمز{اینفرارد}
4- ارتباط رادیویی
5- خط تلفن
6- فیبر نوری



کم کم از بحث معرفی خارج شده و به 206 میپردازیم.

BSI:

یکی از مهمترین قطعات در سیستم مولتی پلکس میباشد. این ECU در واقع سرور شبکه میباشد و اطلاعاتی که بین ECU های دیگه رد و بدل میشه رو منتقل میکنه. همچنین یکی از واسطه ها بین سیستم VAN هست که برق سیستم فعال سازی و در نهایت کنترل و نظارت بر این شبکه بر عهده این ECU میباشد. همچنین وقتی شما ECU های خودرو رو عیب یابی میکنید در واقع سیستم BSI در این بین نقش واسطه رو ایفا میکند.


شبکه های موجود در 206 سه عدد میباشد که :
1-CAN
2-VAN BODY
3- VAN Comfort

پر سرعت ترین شبکه CAN میباشد که انتقال اطلاعات در اون تا 1MB/S هم میرسه.

حال ببینیم نحوه انتقال اطلاعات بین دو شبکه VAN وCAN چگونه هست؟؟؟


1-Ppint to point:
در این روش اطلاعات مشخص از ECU فرستنده به ECU گیرنده میرسد و در کل اطلاعات مورده نظر دارای یک گیرنده مشخص هست.

2-BROAD CAST:
تو این سیستم اطلاعات روی شبکه فرستاده میشه و هر ECU بر حسب نیاز خودش به اطلاعات منتشر شده از اونها استفاده میکند.

3- Multi Point: این روش با روش بالا کمی شبیه به هم میباشد با این تفاوت که در روش بالا شما اطلاعات رو که از یک ECU دریافت و منتشر میکنید در سرتاسر شبکه پخش میشه اما در روش سوم اطلاعات به چند ECU مشخص فرستاده میشه.

همچنین باید اضافه نمود که در سیستم VAN و هنگامی که اطلاعات به روش های 3و2 منتشر میشوند اگر اطلاعات مورد نیاز از یک ECU در یافت نشود کل مجموعه به کار خودش ادامه میده و یا اگر اطلاعات ناقص و غلط باشد بدون هیچ گونه واکنشی نسبت به نمایش اطلاعات اقدام میکند. اما در شبکه CAN اینگونه نیست بلکه هرگاه یک ECU اطلاعات ناقص منتشر کند یا اطلاعات بهش نرسد با اطلاع دادن به دیگر ECU ها باعث میشود که سایر مجموعه صبر کرده تا اطلاعات درست در سیکل و دور بعدی بدست بیاید. البته این رو باید اضافه کرد که در همین سیستم اگر یک قسمت مجموعه اطلاعات ناقص و یا همراه با خطا صادر کند توسط شمارنده ای که در سیستم تعبیه شده از مدار خارج شود واطلاعات ارسالی نیز بلوکه میشود. که این امر باعث کارکرد سایر اجزا سیستم میشود.
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:24

تیونر EDU دوباره دست به کار شده است . شاید باز هم یک اس ال ؟؟؟ یا سی ال اس ؟؟؟ یا اس ال آر مک لارن خودمان ؟؟؟ نه این بار ادو به سراغ سی 63 مدل پر فروش و High Class مرسدس رفته است . البته نه از نوع معمولی آن بلکه C63 AMG ! بسیاری از منتقدان کار ادو را یک شعبده می دانند . آنها معتقدند ادو با کمترین هزینه ها بهترین تیون را به شما تحویل می دهد .( خوب من هم با دیدن لامبورگینی ال پی 570 ادو به همین نتیجه رسیدم ... )

     Edo Competition Mercedes Classe C63 Amg

Edo Competition Mercedes Classe C63 Amg

رینگ های مشکی و مات همخور با بدنه این اتومبیل گویی نشانیست که خرید این خودرو را برای افراد بالای 30 سال ممنوع کرده است ! کسانی که پشت ون هایشان می نشینند و هنگام رانندگی چای می نوشند و یک آه بلند می کشند ! بله این اتومبیل کاملا جوانانه است . همچون سایر کارهای ادو قشر هدف جوانان اسپرت پسند هستند .

    Edo Competition Mercedes Classe C63 Amg

یک موتور 6.3 خورجینی 8 سیلندر در قلب این خودرو می تپد که انجینی کاملا مناسب با طراحی بیرونی برای این خودرو پدید آورده است . قدرت این مرسدس به 555 اسب بخار و گشتاورش به 680 نیوتون بر متر می رسد . این در حالی است که مدل ساده این خودرو با قدرتی معادل با 457 اسب بخار و گشتاوری برابر 600 نیوتون بر متر در بازار موجود است . کافی است خودرو را روشن کرده و پایتان را روی پدال آن بگذارید تا در عرض 4.3 ثانیه عقربه سرعت سنج روی عدد 100 بایستد ! اگر هم بخواهید می توانید بیشتر گاز دهید تا طعم حداکثر سرعت این خودرو یعنی 320 کیلومتر بر ساعت را بچشید ! فقط مراقب خود باشید ...
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:26

از آنجایی که خودروهای ژاپنی از ظرافت و طراحی خاصی بهرمند هستند خریداران خاصی را هم به سوی خود جذب می کنند. به تازگی توانستیم به کمک یکی از دوستان ملاقاتی چند ساعته با یک دستگاه اینفینیتیFX35 داشته باشیم که در ادامه به آن می پردازیم.

شرکت اینفینیتی یکی از زیر مجموعه های کمپانی بزرگ نیسان محسوب می شود. برند اینفینیتی به عنوان محصول لوکس و گرانقیمت نیسان در دنیا شناخته شده است.FX مدلی از خودرهای شاسی بلند متوسط یا SUV MEDIUM به حساب می آید. این خودرو از سال 2003 بر روی خط تولید شرکت اینفینیتی قرار گرفت و فروش قابل توجه و خوبی را در بازار داشت.FX دارای دو مدلFX35 و FX45 است، که در سال 2006 دچار یک فیس لیفت(FACE LIFT) جزئی شد و بعد از گذشت دوسال پوست اندازی خود را آغاز کرد و در سال 2008 مدلی کاملاً زیبا با طراحی بسیار جذاب را خلق کرد که به عنوان مدل 2009 معرفی شد.به تازگی تواسنتم FX35 2007 را از نزدیک ملاقات کنم که برای من تجربه ای فراموش نشدنی محسوب می شود.

قبل از تست خودرو را به یکی از بهترین کارواش های تهران بردیم، تا چهره ی اصلی و باوقار خودرو نمایان شود.طراحی ظاهری خودرو بسیار خشن و در عین حال جذاب است. ارتفاع 1674 میلی متری(مدل 2022 تا 2005 دارای ارتفاع1651 میلی متر است) خودرو به همراه طول 4803، پهنای 1925 و فاصله بین محورهای 2850 باعث گردیده تا این خودرو در قیاس با رقیبان امروزی خود نظیر لکسوس RX350، ب ام و X3 و نیسان مورانو هم اندازه بنظر رسد. البته بدون اغرار می توان می توان گفت این خودرو از نظر ابعاد یک سروگردن از رقیبان خود بلندتر است. چراغ های کشیده جلو به همراه جلو پنجره 3شیاری استیل خود که علامت اینفینیتی در وسط آن نقش بسته است به همراه مه شکن های کناری و برآمدگی های روی کاپوت عضلانی FX35 زیبایی خاصی را به خودرو بخشیده است.

FX35 در بخش جانبی دارای گلگیرهای برآمده، رینگ های20 اینچی، پوشش استیل ضد خش بر روی درها و پارکابی ها، زهواره های دورتادور در و باربند و شیشه های دودی است. در قسمت عقب این سامورایی خشن طراحی زیبا باعث­­­­­­­­­ شده تا نگاه کردن طولانی مدت به آن کسل کننده نباشد. در این قسمت چراغ های LED و چراغ خطر سوم روی سقف خودرو که از لامپ هایLED بهرمند است زیبایی خاصی را به خودرو بخشیده است. دودی بودن شیشه عقب به همراه استفاده از طلق مشکی برروی چراغ های این قسمت باعث گردیده تا هماهنگی جالبی در این قسمت بین قطعات و اجزاء مختلف خودرو صورت گیرد. با توجه به اینکهFX35 مورد آزمایش سفارشی بوده و بعد از خریداری از نمایندگی کمپانی در کشور امارات متحده در اختیار تیونر ناآشنای QUARTERMILE قرار گرفته از آپشن ها و تجهیزات بیشتری بهرمند است. از جمله این موارد می توان به تیره کردن شیشه های سرنشینان عقب و شیشه عقب، نصب طلق تیره رنگ برروی چراغ های عقب، استفاده از سیستم اگزوز پیشرفتهFOX با دو خروجی، رینگ20 اینچ سفارشی تیتانیومی و...... که این موارد در حدود 5هزار دلار برای مالک آن آب خورده است.البته جدای این مواردFX35 برای مشتریان خود دارای لیست سفارش بلند پایه ای است، مثلاً توری نگه دارنده بار در صندوق عقب70 دلار و سیستم هدایت ماهواره ای(GPS) 1800 دلار قیمت دارد که برای نصب برروی خودرو باید این مبالغ را پرداخت کرد.

آزمایش رانندگی:

FX35 همانند دیگر خودروهای مدرن برای ورود به داخل کابین نیاز به سوییچ ندارد و تنها به وسیله ریموت کنترل که در دست راننده قرار دارد درها باز می شود. داخل کابین در نگاه اول بسیار تنگ و ناخوشایند است.که شاید در این لحظه حس مأیوس کننده ای به شما دست بدهد. اما با ورود به کابین و قرار گرفتن بر روی صندلی های برقی که دارای 2حافظه هستند، نظرتان به سرعت عوض می شود. داخل کابین واقعاً بی نظیر و لوکس طراحی شده است، تا چشم کارمی کند چرم در رنگ های مشکی و قهوه ای دیده می شود. صندلی ها، بخش پایینی داشبورد،زیر آرنجی سرنشینان عقب و جلو، بخش پایینی تودری ها از چرم طبیعی بهرمند هستند. البته رنگ بندی داخلی خودرو به این صورت است که قسمت نیمکره ی بالا به رنگ مشکی و نیمکره پایینی به رنگ قهوه ای طراحی شده است.البته قستمی از کنسول مرکزی که در برگیرنده ساعت آنالوگ با مارک INFINITI و سردنده با پوشش چرم است، از کروم تهیه شده است، که باعث می شود حس اسپرت بودن خودرو نیز با شما همراه شود. ادوات و دکمه ها به زیبایی بر روی کنسول مرکزی و غربیلک فرمان جای گرفته اند. دکمه چراغ خطر به همراه سیستم گرمایشی صندلی ها در پشت سردنده جای دارند تا به این گونه تمامی دکمه ها و ادوات در قسمت مختلف کنسول تقسیم شوند. مانیتور7اینچ به همراه سیستم صوتی پیشرفتهBOSS با11 بلندگو و 2 سابووفر با قدرت خروجی300 وات و همچنینCD چنجر6خشابی با قابلیت پخش فایل های MP3 از دیگر امکانات این خودرو محسوب می شود که همیشه در مسافرت های طولانی مدت در کنارتان است. صندلی و آینه های برقی رل تنظیم می کنیم، پیشرانه خفته این سامورایی را به کمک سوئیچ الکترونیکی روشن می کنیم.

صدای موتور به راحتی به داخل کابین نفوذ می کند، اما زمانی که پای خود را بر روی پدال گاز قرار می دهید تا دور موتور را بالا ببرید این سیستم اگزوز FOX دستکاری شده است که با صدایی کاملاً بم و خشن نگاه های عابران و رانندگان را به خود جلب می کند.حالا خودروی شما آماده است تا ظرف مدت زمان 3/7 ثانیه(طبق گفته شرکت سازنده) شما را به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. پیشرانه ی 6سیلندرV شکل به حجم 5/3 لیتر قادر به تولید قدرتی معادل 280 اسب بخار در دور6200 دقیقه و 209 کیلووات نیرو است. این پیشرانه که برای هرچه سبک تر شدن وزن کلی خودرو در قسمت هایی نظیر بلوک سیلندر، سر سیلندر و... از آلومینیوم فوق سبک ساخته شده است دارای24 سوپاپ  و سیستم زمان بندی متغییر هوشمند سوپاپ ها(VVTI) است.جعبه دنده 5سرعته اتوماتیک و تیپ ترونیک خودرو را در حالتD قرار داده و حرکت را آغاز می کنیم.میدان دید اطراف با توجه به جثه نسبتاً بزرگ خودرو بسیار خوب است اما در هنگام حرکت به سمت عقب وجود نقاط کور باعث می شود که شما به راحتی نتوانید خودروی خود را پارک کنید که این مشکل توسط دوربین دید عقب برطرف شده است.

کیفیت بالای قطعات باعث می گردد تا در آغاز حرکت هیچ صدای اضافی به داخل کابین نفوذ نمی کند.عملکرد جعبه دنده در هر دوحالت اتوماتیک و دستی بسیار خوب است و قدرت واکنش پیشرانه فراتر از حد انتظار است. علاوه بر این، خوش دستی و هندلینگ بالای خودرو به همراه مانور پذیری و پایداری آن در پیچ ها را باید مدیون سیستم تعلیق کاملاً مستقل چند پیونده با میله های پایدار کننده در هر چرخ و استفاده از لاستیک های GOODYEAR در اندازه20/R50/265 بود.در حین حرکت دکمه ی قرار گرفته برروی کنسول مرکزی را می فشاریم که میزان دقیق مصرف سوخت را در تمامی لحظات نشان می دهد، حتی زمان تعویض دنده ها این سیستم میزان دقیق بنزین مصرف شده را برروی مانیتور نشان می دهد.میزان مصرف سوخت خودرو در هر100کیلومتر در داخل شهر15لیتر و در جاده بین11تا12 لیتر است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به ترمزهای دیسکی خنک شونده به همراه سیستم ABSوEBD،قابلیت اتصال به بلوتوث،فرمان تلسکوپی،سانروف برقی،برف پاک کن های مجهز به سنسور باران،کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، چراغ های مه شکن، سیستم تهویه اتوماتیک جداگانه سرنشینان جلو،8عدد ایربگ و...... اشاره کرد.اینفینیتیFX35 دارای دومدل2WD با قیمت800/37 دلار و مدل AWD(چهار چرخ متحرک) با قیمت 400/39 است. خودروی مورد آزمایش از نوع AWD بود. در پایان از جناب آقای مهدی رزاقی(مالک خودرو) و سرکار خانم سحر رحیمی که امکانات این آزمایش را فراهم نمودند، تشکر و قدردانی می کنیم.
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:28

چندی پیش فرصتی بدست آمد که با یک 307 مدل 2007 راننگی کنم و تصمیم گرفتم که نتایج این تست و رانندگی دو روزه را به اطلاع علامندان برسانم.اگر قبلا با 206 رانندگی کرده باشید بعد از سوار شدن به 307 خواهید گفت چقدر آشناست، در واقع تمام موارد داخل اتاق کاملا منطبق بر ارگونومی خاص اتومبیلهای پژو می باشد که باعث این شباهت شده است. طول 307 حدود 10 سانتیمتر بیشتر از 206 می باشد که این افزایش طول نمود خوبی در داخل داشته است. بطوریکه جای پای سرنشینان عقب بطور محسوس زیاد شده است (در مقایسه با 206) البته هنوز هم این جای پا کافی نیست ولی برای یک هاچ بک در این کلاس مناسب می باشد. در قسمت عقب دو نفر به راحتی و سه نفر به سختی زیاد می نشینند درست مثل 206 .
وضعیت قرار گرفتن راننده خوب و مناسب می باشد و دسترسی به ادوات کنترل به راحتی صورت می پذیرد ولی عدم وجود تنظیم کننده ارتفاع صندلی را می توان از نقاط ضعف طراحی صندلی دانست. زیرا در هنگام تست همواره احساس می شد که در ارتفاع نامناسب و نزدیک به سقف نشسته اید، مضافا اینکه نوع قرار گیری ستون های کناری جلو احساس نزدیک بودن بیش از حد به ستون را تداعی می کرد. دربها بصورت خیلی خوب و تقریبا عمود بر بدنه اتوبمیل باز می شوند (مخصوصا دربهای عقب) که پیاده و سوار شدن مسافران را راحت تر می کند. متاسفانه کیفیت صندلی ها خوب نیست و نشیمنگاه سفت و خیلی نازکی دارد که در دراز مدت راننده را اذیت می کند. فرمان زیبا و خوشدست پژو جنبه های اسپرتی بودن را به خوبی القاء می کند، کار کرد جعبه فرمان هم بسیار دقیق و بودن ایراد می باشد که از این نظر می توان به پژو تبریک گفت، دسته دنده در وضعیت مناسب و تعویض آنها به سرعت و بدون تاخیر انجام می شود ولی در هنگام تعویض دنده به صورت تیپترونیک مکث چند دهم ثانیه ای در تعویض دنده مخصوصا در حالت معکوس بسیار عجیب و نامانوس می باشد. در هنگام تست چندین بار احساس بلاتکلیفی دنده پیش آمد که با کم و زیاد  کردن گاز این حالت رفع شد ولی در کل گیربکس آن اگر با گیربکس های طراز اول مقایسه نشود، در وضعیت مناسب قرار دارد.
جواهر درون 307 را به جرات می توان موتور آن عنوان کرد، این موتور 2 لیتری با قدرت 103 kw در 4000 دور در دقیقه و تورگ 200 Nm که 90% این تورگ در دورهای 2500 دور در دقیقه بدست می آید مثل جواهری در 307 می درخشد که شتاب 9/8 ثانیه ای آن به همراه عکس العمل مناسب پدال گاز و هماهنگی خوب آن با گیربکس می تواند هر راننده را به وجد آورد و بهترین مشخصه آن تورگ خوب و مناسب آن می باشد به طوریکه شتاب بسیار خوبی را در دورهای میانی برای آن به ارمغان می آورد که گاهی احساس مبارزه با اتومبیلهای خیلی قویتر از آن را در راننده بوجود می آورد. صدای موتور چندان جذاب نمی باشد ولی با تعویض اگزوز شاید بتوان صدایی مناسب تر را ایجاد کرد.
هندلینگ اتومبیل بسیار خوب و در حد بهترینهای این کلاس هاچ بک می باشد به صورتی که در پیچ های تند بسیار با قدرت و بدون انحراف حرکت می کند البته رینگهای 16 اینچی با لاستیکهای 205 نقش بسزایی در کیفیت هندلینگ دارند ولی در کل پژو را باید استاد در طراحی فنربندی دانست که در 307 هم نمود پیدا کرده است.
متاسفانه همانند 206 سرنشینان عقب لذت زیادی نمی برند زیرا کمبود جا و همچنین تکانهای زیاد و صندلی های ناراحت عقب باعث می شود که بعد از چند بار تست با سرعت و شتاب بالا احساس تهوع می کنند.
سیستم ارکاندیشن آن خوب و نه عالی می باشد ولی در کل مناسب است. از نظر ظاهری به نظر نگارنده می توان به آن لقب معمولی داد چون هیچگونه مشخصه بارز و قابل تعمقی در آن وجود ندارد و بطور کلی جسارت 206 را ندارد مضافا اینکه متاسفانه طراحی اتومبیلهای پژو رفته رفته بطرف طراح های بسیار معمولی پیش می رود که باعث می شود تصویر خوشایند پژو که در اواخر دهه 90 با طراحی 206 و 406 بسیار پیشرو معرفی می شد مخدوش شود.
در انتها می توان به 307 لقب معمولی داد چون به غیر از موتور خوب و هندلینگ عالی در بقیه موارد بسیار معمولی می باشد.

مشخصات فنی:
حداکثر سرعت : km/h  204
شتاب 0 تا 100 : 9 ثانیه
شتاب 80 تا 120 کیلومتر : 1/11 ثانیه
شتاب در طی مسیر 400 متر : 5/16 ثانیه
شتاب در طی مسیر 1000 متر : 2/30 ثانیه
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:29

دقیقاً یادم نیست ساعت حدود 9 یا 10 شب بود، خیابان سعادت آباد میدان کاج، صدای یک هیولا که ابتدا پیش خود فکر کردم هیولاهای دست ساز جوانان تهرانی است. با کمی دقت یک خودروی زرد رنگ با چهار چراغ جدا از هم روبه روی من متوقف شد. فوراً نزد مالک خودرو رفتم و در خواست گزارش و آزمایش فنی از خودرویشان را کردم.و فردای همان روز به سراغ فورد موستانگ GT رفتم.در این شماره به بررسی این خودروی آمریکایی و دلربا می پردازیم.

فورد موستانگ GTموردنظر چند وقتی به صورت گذر موقت از جزیره کیش وارد تهران شده بود و بعد از مسافرت کوتاه مدت به شمال کشور به جزیره کیش بازگشت.تا آنجایی که اطلاع دارم تا به حال 4یا5 دستگاه فورد موستانگ در کشور رویت شده است.نوک مدادی، مشکی،سفید(با دونوار قرمز رنگ برروی کاپوت،صندوق عقب به همراه سقف کروکی) و سبز انگوری رنگهایی هستند که این فوردها در کشور با آنها جولان می دادند.البته موستانگ سفید رنگ در شمال کشور رویت شده است.حالا نوبت به یک اسب وحشی آمریکایی 2009 با رنگ بسیار زیبا و جذاب زرد رسیده است تا خیابان های تهران را حسابی مجذوب و ویران کند.زمان ملاقات فرارسید و به همراه یک راننده حرفه ای به سراغ موستانگ می رویم.

نسل اول موستانگ در سال 1964 معرفی شد و در سال 1974 جای خود را به نسل دوم داد.نسل سوم نیز بعد از پایان عمر نسل دوم در سال 1978 در سال 1979 به بازار عرضه شد.نسل چهارم نیز در سال 1994 و به مدت 10 سال(1994 تا 2004) برروی خط تولید کمپانی اعظم فورد قرار داشت. سال 2005 نمایشگاه آمریکای شمالی نسل پنجم فورد موستانگ(در دو مدل کوپه و کانورتیبل) با ظاهری جذاب تر، اسپرت تر و عضلانی تر معرفی و وارد بازار شد. استقبال چشمگیر جوانان و علاقه مندان به خودرو باعث شد تا در سال 2008 نسل پنجم یک فیس لیفت کلی شود و با نام موستانگ 2010(نسل ششم) شناخته شود. نمونه مورد آزمایش که حدود 4ماه از خریداری آن از کمپانی می گذرد و دارای سطح تجهیزات متوسط است،نسل پنجم موستانگ محسوب می شود.فورد موستانگ دارای 3پیشرانه مختلف بنزین سوز است. پیشرانه پایه از نوع 6سیلندرV شکل به حجم 4لیتر و پیشرانه دوم ازنوع 8سیلندر و آرایش Vشکل با حجم 6/4 لیتر و پیشرانه سوم و قدرتمند موستانگ از نوع V8 به حجم 4/5 لیتر با توربو است.زمانی که در خودرو را باز می کنید حسی عجیبی به شما دست می دهد، داخل کابین را که ملاحضه می کنید یک شورو حس عجیبی به شما دست می دهد زمانی که برروی صندلی های قرار می گیرید تنها قسمتی که در روبه رویتان ملاحضه خواهید کرد هوود یا هواکش پیشرانه است که در وسط کاپوت قرار گرفته.در هنگام استارت هیچ لرزشی احساس نمی شود،حتی زمانی که خودرو درجا کار می کند پیشرانه هیچ صدای اضافی از خود تولید نمی کند.زمانی که برروی پدال گاز فشار وارد می کنید، با افزایش دور موتو صدای پیشرانه و سیستم اگزوز موستانگ همچون صدای یک زمین لرزه بدنتان را می لرزاند.قبل از آغاز حرکت با ادوات و تجهیزات داخل کابین برای آشنایی بیشتر کار کردم. در کوتاه ترین زمان ممکن جای دکمه ها را شناسایی کردم.سیستمTCS(همان سیستم کنترل پایداریESP) در کنار دکمه چراغ هشدار دهنده و دکمه خاموش کننده ایربگ سرنشین در پایین دریچه تهویه هوا قرار دارند که جافندکی هم در کنار این  سه دکمه قرار گرفته.کمی پایین تر سیستم صوتی 500shaker با CD چنجر 6خشابی،2عدد ساب و 4بلندگو با قابلیت خواندن فایل هایMP3.DVD.AUDIO به همراه ورودی AUX با قدرت خروجی 500 وات قرار دارد.تمامی دکمه ها حتی سیستم بلوتوث و ورودی AUX برروی بخش سیستم صوتی قرار دارد و کارکردن با آنها نیاز به زمان زیادی ندارد. در بخش پایینی کنسول مرکزی سیستم تهویه مطبوع با 3نشانگر ساده قرار دارد.

  زیر آرنجی به همراه جالیوانی در کنار ترمز دستی و جعبه دنده 5سرعته دستی اتاق را کاملاً ساده نشان می دهد. داخل کابین به دنبال جنس مرغوب همانند چرم یا جیر بودم که تنها بخش جزئی از تودری ها از نوعی چرم معمولی پوشانده شوده بود.قسمت های دیگر نظیر کنسول مرکزی، داشبورد، غربیلک فرمان و..... از نوعی پوشش مصنوعی بهرمند شده است.کابین با رنگ مشکی و طراحی ساده اما اسپرت(به لطف فرمان 3شاخه و پوشش استیل برروی دریچه های تهویه و سرعت سنج) به شما می فهماند که با خودرویی نچندان گرانقیمت سروکار دارید.مخصوصاً زمانی که تازه متوجه می شوید این نمونه مدل فول آپشن نیست. نبود پوشش چرم صندلی و سانروف برقی به همراه دیگر تجهیزات و آپشن های مختلف کمی شما را دلسرد می کند. این دلسردی زمانی بیشتر می شود که متوجه می شوید تنها صندلی راننده برقی است و سرنشین کناری باید به کمک دستگیره های تعبیه شده زاویه دلخواه را تنظیم کند.با این تفاسیر امکانات دیگر این موستانگ را نباید ناچیز برشمرد، دوعدد ایربگ، شیشه های برقی اتوماتیک،کروز کنترل، قفل الکترونیکی درها، آینه های برقی، صندلی برقی راننده با تنظیم ارتفاع،آینه های جانبی ضد نور، ترمزهای دیسکی خنک شونده ABS و سیستم کنترل پایداری مخصوص فورد با نام TCSصندلی های عقب با قابلیت خواباندن از دیگر تجهیزات و امکانات این خودرو به حساب می آیند.از محل قرار تا مکان مناسبی که از پیش در نظر گرفته بودیم با خودرو حرکت می کنیم. کاملاً شما در صندلی ها فرو رفته اید و تنها سر و بخشی از گردنتان از بیرون خودرو نمایان است.زمانی که راننده پای خود را برروی پدا گاز تخته کرد چند ثانیه بیشتر طول نکشید که دنده ها را یکی پس از دیگری تعویض می نمود.هنوز وقت بستن کمربند را نداشتم اما کمر و گردنم به طور کامل برروی صندلی چسبیده شده بود.شتابی که تابه حال نظیر آن را تنها در شورولت کوروتC5 لمس کرده بودم. پیشرانه در دورهای پایین هم صدای دلچسبی داشت، و زمانی که دور موتور به عدد4هزار نزدیک می شد صدای پیشرانه با ورود صدای سیستم اگزوز به داخل کابین حس عجیبی را به سرنشینان القا می کرد. گویی یک ببر بنگال در حال غرش است.در حین حرکت با موستانگ عابرین و رانندگان خودروهای لوکس نگاه خودرو را حتی زیر چشمی که دیگران متوجه نشوند به سوی موستانگ طلایی می دوختند.برای اولین با بود که یک غرور کاذب و دروغین به من دست داده بود، گویی مالک خودرو من هستم. به محل مورد نظر همیشگی که به تازگی پاتوق بسیاری از ماشین بازها و آزمایش کنندگان مجلات خودرویی شده است، می رویم. زمانی که برای پیاده شدن در را باز کردم، گویی یک وزنه چند صد کیلویی را حل می دهم، این مشکل در حین بازکردن پدید نمی آید. ظاهر خودرو بسیار زیبا است. زیبا نه از نظر ظرافت بلکه از نظر جوان پسند و اسپرت بودن. در قسمت جلو4 چراغ جدا از هم در داخل سپر و جلو پنجره و چراغ های راهنمای کشیده در گوشه سپر و آرم معروف فورد به همراه کاپوت پهن و کشیده به و یک هوود جهت خنک کردن بخش پیشرانه(این هوود تنها در مدل 8سیلندر نصب می شود) چهره خودرو را عضلانی و جذاب تر کرده است.قسمت جانبی خودرو توسط گلگیرهای برآمده و خطوط صاف و شکننده به همراه سقف کشیده، خودرو را شبیه به یک خزنده در حال حرکت کرده است.در قسمت عقب وجود یک باله پهن و چراغ های مستطیلی شکل یک طراحی ساده را بوجود آورده است. دو عدد سراگزوز استیل در طرفین سپر و چراغ ترمز در وسط صندوق عقب بخش های این قسمت را تشکیل می دهد.نوبت به آزمایش رانندگی می رسد،موستانگ با ابعاد 4770 میلی متر(طول)1900 میلی متر(پهنا)1380 میلی متر(ارتفاع) و 2720 میلی متر(فاصله بین دومحور جلو و عقب) بسیار پرابهت و گیرا است. پشت صندلی قرار گرفته و به کمک دکمه های قرارگرفته در سمت چپ، صندلی برقی و آینه ها را تنظیم می کنم. برای روشن کردن پیشرانه ابتدا باید پدال کلاچ را نگه داشته و بعد استارت بزنید. پیشرانه دوباره با صدای طنین انداز روشن می شود و به نوعی آمادگی خود را برای یک مسابقه مهیج اعلام می کند. دنده یک و آغاز حرکت،اولین بار بود که سوار موستانگ می شوم، صدای جیغ لاستیک های پیرلی در اندازه17ZR55/235  و بلند شدن دود سفید کاملاً این موضوع را درهمان آغاز حرکت نشان داد.دنده دو و بعد از چند ثانیه گیربکس طلب افزایش دنده می کند،شتاب بالای خودرو و کوتاه بودن ضریب دنده باعث شد بدون توجه به مسیر کوتاه سرعت خودرو را به 130 کیلومتر در ساعت برسانم،پای خود را به سرعت برروی پدال ترمز فشار دادم اما گویی ترمزهایABS  قادر به کنترل راحت خودرو نیستند.چند باری پای خود را برروی ترمز فشار دادم تا سرعت را کاهش دهم.ابتدا گمان کردم اشکالی پیش آمده اما راننده حرفه ایی تیم تست و حتی مالک خودرو به ضعف بزرگ سیستم ترمز اشاره کردند.

پیشرانه 8سیلندر V شکل با حجم 6/4 لیتر و 3سوپاپ در هر سیلندر قادر به تولید حداکثر قدرت خروجی300 اسب بخار در 5750 دور در دقیق و حداکثر گشتاور 433 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است.اگرچه این پیشرانه بدون توربو(مدل توربو دارای قدرت 400 اسب بخار می باشد) است اما از شتاب بالا و عملکرد خوبی برخوردار است.

به نظر من اگر تمامی قسمت های موستانگ نظیر کیفیت پایین داخل کابین دارای نقیصه و کمبود است اما قیمت مناسب و پیشرانه بی نظیر این نواقص را جبران می کنند.به طوری که در هیچ زمانی از رانندگی احساس خستگی و بی حوصلگی به شما دست نمی دهد حتی در ترافیک. در حین رانندگی تسلط بسیار خوبی برروی سطح خیابان داشتم مخصوصاً وجود هوود برروی کاپوت تا اندازه چشمگیری در تشخص فاصله با خودروی جلویی کمک می کرد. آینه های مستطیلی بزرگ جانبی نیز میدان دید خوبی را فراهم می کردند.فرمان بسیار نرم و راحت عمل می کند.برروی غربیلک فرمان تنها شما قادر هستید تا کروز کنترل را با دکمه های قرار گرفته در سمت چپ و راست کنترل کنید.

حالت سکون کامل و بعد فشار بر روی پدال گاز باعث میشود تنها در مدت زمان 7/6 ثانیه این اسب وحشی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که در حالت استاندارد این عدد 9/4 ثانیه اعلام شده است.البته وجود دوسرنشین و شرایط سوخت استفاده شده خودرو در کشور و فاصله از سطح دریا چنین رقمی را برای ما حاصل کرد.موستانگ 1778 کیلوگرمی در مدت زمان 2/15 ثانیه به سرعت 140 کیلومتر در ساعت دست پپدا کرد و حداکثر سرعتی که توانستیم ثبت کنیم 160 کیلومتر در ساعت بود.لازم بذکر است دیگر نقاط ضعف این خودرو در حین حرکت با سرعت بالا ضربات محکم وارد شده به داخل کابین بود. طبق اضهار مالک خودرو قیمت تقریبی موستانگ به علاوه هزینه پلاک در حدود 45 میلیون تومان شده است.
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:31

در این رده بندی، خودروها به 4 گروه خودروهای سواری کوچکتر، خودروهای سواری کوچک، خودروهای سواری متوسط و خودروهای سواری بزرگ تقسیم شده است.
نتیجه تست مصرف سوخت شهری نشان می دهد که در رده خودروهای کوچک تر (Subcompact Passenger Cars )ساخت داخل شامل MVM110، پراید نسیم، پی کی، پژو 206-1400(تیپ2و3)، پژو 206-1600(تیپ5) و پژو 206 اتوماتیک(تیپ6)، خودرو MVM110 ساخت کارخانه مدیران خودرو با مصرف 17/8 لیتر در 100 کیلومتر کم مصرف ترین خودرو است.

براساس این گزارش پس از MVM110، خودروهای پراید نسیم، پی کی، پژو 206-1400(تیپ2و3)، پژو 206-1600(تیپ5) و پژو 206 اتوماتیک(تیپ6) به ترتیب با مصرف 02/10، 09/10، 97/8، 46/9، 36/10 لیتر در 100 کیلومتر در رتبه های بعدی مصرف انرژی قرار دارند.

سازمان بهینه سازی مصرف انرژی برای رتبه بندی مصرف انرژی 7 رده شامل ،A، B،C،D،E،F،Gرا تعرف کرده که رتبه A بهترین حالت و رتبه G پرمصرف بودن محصول تولیدی را نشان می دهد.

بر اساس این مطالعه رتبه انرژی خودرو ام وی ام D، پراید نسیم F ، پی کی G، پژو 206-1400(تیپ2و3) E، پژو 206-1600(تیپ5) F، پژو 206 اتوماتیک(تیپ6) G تعیین شده است.

در رده خودروهای سواری کوچک(Compact Passenger Cars) شامل ریو، پراید صبا زیمنس و پراید صبا ساژم که هر سه محصولات سایپا هستند خودرو ریو با مصرف 51/9 لیتر در 100 کیلومتر و با رتبه مصرف انرژی D کم مصرف ترین خودرو است. پراید صبا زیمنس با مصرف 55/9 و رتبه انرژی D و پراید صبا ساژم با مصرف 13/10 و رتبه F قرار دارد.

بر اساس این گزارش در رده خودروهای سواری متوسط(Midsize Passenger Cars) این خودرو ها قرار دارند: پراید 141، هیوندای ورنا، هیوندای آوانته، هیوندای آوانته اتوماتیک، مزدا 323، مزدا 323 اتوماتیک، پروتون سدان، پروتون سدان اتوماتیک، پروتون هاچ بک، پروتن هاچ بک اتوماتیک، فولکس گل، پژو پارس ELX، سمند، پژو 405، پژو پارس و پژو آردی.

کم مصرف ترین خودروهای این گروه شامل پراید 141 با مصرف 85/9 و مزدا 323 دنده ای و اتوماتیک هر یک با مصرف 86/9 و 96/9 هستند که دارای رتبه مصرف انرژی D هستند.

در این گروه خودرو هیوندای ورنا با مصرف 35/10 لیتر در 100 کیلومتر دارای رتبه مصرف E است.

خودروهای دارای رتبه مصرف F این گروه شامل هیوندای آوانته دنده ای، پروتون سدان اتوماتیک و پروتن هاچ بک اتوماتیک است که میزان مصرف آنها به ترتیب 35/11، 08/11و 37/11 است.

اما تنها خودروی رده مصرفی G در گروه خودروهای سواری متوسط خودروی فولکس گل با مصرف 75/11 لیتر در 100 کیلومتر است.

این گزارش حاکیست در رده خودروهای سواری متوسط خودروهای هیوندای آوانته اتوماتیک با مصرف 85/12، پروتون سدان دنده ای با مصرف 03/13 و پروتون هاچ بک دنده ای با مصرف 05/12 خارج از محدوده معیار ارزیابی شده اند.

همچنین خودروهای سمند، پژو 405، پژو پارس و پژو آردی به ترتیب با میزان مصرف 07/12، 35/13، 14/14و 95/12 هم خارج از محدوده معیار قرار دارند.

اما در گروه خودروهای سواری بزرگ(Large Passenger Cars) شامل زانتیا 1800 و 2000 سی سی و ماکسیما، زانتیا 1800 با مصرف 11/3 لیتر در 100 کیلومتر دارای رتبه C و کم مصرف ترین خودرو ارزیابی شده است. خودرو زانتیا 2000 هم با مصرف 53/13 لیتر در 100 کیلومتر دارای رتبه مصرف F است. در این گروه خودرو ماکسیما با مصرف 93/14 لیتر در 100 کیلومتر خارج از محدوده معیار قرار دارد.
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

Re: بهترین و جدید ترین والیپر های با کیفیت ماشین از همه کمپانیها

توسط goshi bazz » جمعه 29 آبان 1388 23:33

صنعت خودروسازی دنیا در مسیری قرار گرفته كه شاهد پیشرفت چشمگیر و توسعه فراوان است كه رقیبان زیادی به دور هم جمع شده‌اند. در این میان كشور ژاپن و آمریكا دو قطب بزرگ خودروسازی محسوب می‌شوند كه بازار بسیاری از كشورها را قبضه كرده‌اند و هر روز شاهد موفقیت‌های این دو كشور در زمینه خودروسازی هستیم.

با توجه به آنكه فورد نمی‌تواند به صورت انبوه وارد كشور شود فرصتی پیش آمد تا با یك دستگاه فورد اج ملاقات چند ساعته داشته باشیم. در این فرصت محدود به خاطر زمان كم جهت انتخاب رقیبان حاضر در كشور برای این اج فرصت را غنیمت شمردیم تا یك دستگاه تویوتا RAV4 را در این ملاقات بگنجانیم.

با توجه به برتری تویوتا نسبت به فورد تصمیم گرفتیم تا یك خودرو از این دو شركت را جهت آزمایش انتخاب كنیم، آزمایشی كه شاید تنها وجه اشتراك بین دو خودرو SUVبودن آنها است. در یك صبح بهاری وقتی پیش آمد تا یك دستگاه فورد Edge (خوانده می‌شود اج) مدل 2009 و یك دستگاه تویوتا RAV4 مدل 2004 را با هم مقایسه كنیم كه در ادامه به آن می‌پردازیم. البته لازم به ذكر است قبل از آغاز آزمایش همه موافقت خود را مبنی بر پیروزی و یكه‌تازبودن Edge نسبت به RAV4 را اعلام كرده بودند. پس بیهوده وقت خود را صرف انجام آزمایش سرعت و شتاب دو خودرو در كنار یكدیگر هدر ندادیم.

فورد اج مورد آزمایش از یك پیشرانه شش سیلندر به حجم 5/3 لیتر و قدرت 265 اسب‌بخار در دور 6250 بردقیقه بهره‌مند است و در طرف دیگر میدان RAV4 از یك قلب تپنده چهار سیلندر دو لیتری با حداكثر قدرت 148 اسب‌بخار برابر با 110 كیلووات نیرو بهره‌مند است.

كار را با اج شروع كردیم. چهره‌ای جذاب‌تر و شكیل‌تر نسبت به رقیب نه چندان چالاك و جدی خود باعث شد تا توجه بسیاری از عابرین را به خود جلب كند و در تمامی مراحل آزمایش عابران و خودروهای بسیاری توقف كوتاهی برای دیدن این خودرو می‌كردند. همچنین وجود یك دستگاه BMW-320 در كنار دو خودرو باعث تجمع علاقه‌مندان بیشتری هم شده بود.

فورد اج در سال 2006 معرفی و به بازار عرضه شد. یك SUV كاملاً زیبا و در عین حال تنبل. طراحی اج بسیار چشمگیر و جذاب بوده، جلو پنجره استیل با سه شیار نزدیكی به هم كه لوگوی آبی رنگ Ford در وسط آن حك شده است به همراه مه‌شكن‌های درون سپر، طراحی خیره‌كننده چراغ‌های جلو باعث شد تا چهره اصلی خودرو شبیه به یك خرس قطبی در حال مبارزه به نظر ‌رسد.

نمای جانبی نیز از طراحی بسیار ساده برخوردار است كه وجود رینگ‌های 10 پره استیل 18اینچی حس اسپرت‌بودن خودرو را افزایش می‌داد. در قسمت پشت خودرو تنها قسمتی كه بسیار جلب توجه می‌كرد چراغ‌ها و براگیر نصب شده بر روی انتهای سقف خودرو بود.

نوبت به آزمایش رانندگی با این خرس قطبی می‌رسد. خودرو ازنظر امنیت در درجه بالایی قرار دارد. برای ورود به كابین ابتدا راننده باید رمز ورود را توسط كلیدهای قرار گرفته بر روی دستگیره در را بزند تا درها باز شوند. سرنشینان عقب به دلیل ارتفاع بلند خودرو برای سوارشدن حتماً نیاز دارند تا از دستگیره قرار گرفته بر روی ستون B استفاده نمایند تا در حین سوار و پیاده‌شدن دچار مشكل نشوند.

اما چنین نقیصه‌ای برای ورود به قسمت جلو وجود ندارد و سرنشینان جلویی به راحتی می‌توانند پیاده‌ و سوار شوند. طراحی داخلی كابین بسیار فریبنده است. زمانی كه بر روی صندلی‌های راحت با پوشش چرم همرنگ بدنه قرار می‌گیرید احساس لوكس و اسپرت‌بودن كابین به شما دست می‌دهد. اما بعد از مدتی متوجه استفاده قطعات معمولی در بسیاری از قسمت‌ها می‌شود البته كیفیت این قطعات نسبت به پولی كه در ازای خرید خودرو پرداخت كرده‌اید می‌ارزد.

كابین بسیار ساده اما گیرا است. بخش‌هایی نظیر دور دریچه‌های هوا، بخشی از كنسول مركزی، قسمتی از سر دنده توسط استیل و كروم پوشانده شده است كه باعث شده تا كابین از یكنواختی و بی‌روحی نجات یابد. البته اگر صندلی‌ها و بخش‌های زیادی از تودری‌ها به رنگ مشكی درمی‌آمدند فضای كابین حالت اسپرت‌بودن و یكنواختی را به شما القاء می‌كرد. وجود دو عدد سانروف باعث می‌شد تا در حین رانندگی و حتی مسافرت‌های طولانی علاوه بر آنكه از گاهی به آسمان نگاه‌كردن لذت ببرید احساس روشنایی و بزرگ‌بودن كابین را حس كنید. پیشرانه شش سیلندر خودرو به آرامی روشن می‌شود و بدون هیچ لرزش و صدای اضافی حركت خود را آغاز می‌كنیم. حركت با دور آرام شما را یاد رانندگی با خودروهای لوكس و بی‌صدا می‌اندازد. پا را تا انتها بر روی پدال گاز می‌فشاریم، هماهنگی فوق‌العاده میان گیربكس شش سرعته اتوماتیك و پیشرانه‌ ما را مبهوت عكس‌العمل فوق‌العاده پیشرانه 265 اسب‌بخاری اج می‌كند.

بعد از گذشت تنها 7/8 ثانیه عقربه كیلومترشمار عدد 100 را نشان می‌دهد اما مثل اینكه خودرو باز هم جای برای گازدادن دارد. البته صادقانه باید گفت این خودروی 5/1 تنی با چنین پیشرانه‌ای بعد از عبور از سرعت 80 كیلومتر كمی كند و تنبل ظاهر می‌شود كه گویی میل چندانی به افزایش سرعت ندارد. نگاهمان به انتهای مسیر بود تا موقعیت مناسبی برای ترمزكردن پیدا كنیم كه عقربه سرعت‌سنج عدد 140 كیلومتر را نشان داد.

در این حین بود كه پدال ترمز را فشار دادیم و خودرو بدون هیچ عكس‌العمل اضافی تحت كنترل قرار گرفت. كاركردن با ادوات و كنترل‌ها بسیار ساده و آسان است و تنها نیاز به تسلط به زبان انگلیسی را می‌طلبد. تجهیزات و امكانات اج لیست بلند پایه‌ای را همراه داشت. امكاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیك، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان جلو، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم ESP و ABS، گرم‌كن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی جلو با شش حافظه، آلارم بسته‌بودن كمربند سرنشینان جلو، سیستم صوتی با چنجر شش خشابی، فرمان تلسكوپی و آینه‌های جانبی برقی با سیستم گرم‌كن و 10 عدد ایربگ بخشی از امكانات مدل مورد آزمایش است.

لاستیك‌های 17 اینچ اصلی خودرو جای خود را به لاستیك‌های میشلن در اندازه P240/60R18 داده است تا انتقال نیرو به هر چهارچرخ به خوبی صورت گیرد. همچنین این لاستیك‌ها در كنار سیستم تعلیق مك‌فرسون باعث شد تا هندلینگ نسبتاً خوبی داشته باشد.

اج یك SUV در كلاس جمع‌وجورها (D-Segment) است كه رقیبانی فراوانی نظیر ب‌ام‌و X3، نیسان مورانو، تویوتا RAV4 و ... را در پیش‌روی دارد. خودرویی كه دارای طول 4720، ارتفاع 1925، پهن 1700 و فاصله بین محور 2825 میلی‌متری است و می‌توان گفت از نظر جثه بزرگ‌تر از ب‌ام‌و X3 است. اج مورد آزمایش مدل 2009 است كه برای مالك آن قیمتی در حدود 40 میلیون تومان آب خورده است.
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, soheyl jami

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان