در اين بخش مي‌توانيد کليپ و تصاوير زيباي خودرو را مشاهده کنيد
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

تست فولکس بیتل در تهران

توسط goshi bazz » دوشنبه 2 آذر 1388 21:54

                    
سلام اینم تست فوولکس بیتل لذت ببرید همزمان با تست فولکس واگن بیتل در جزیره کیش برآن شدیم تا ملاقاتی با یکدستگاه بیتل در تهران را آماده کنیم.فولکس واگن بیتل یکی از محبوب ترین وزیباترین خودروها به حساب می آید.این خودروی آلمانی که از نظر اقتصادیبسیار به صرفه است در دنیا از فروش بسیار بالایی برخوردار بوده است. طبقاطلاعات و مدارک بدست آمده تعداد 4دستگاه فولکس بیتل در سال 83-84 به رنگهای زرد(نمونه آزمایش شده در کیش)مشکی-قرمز و آبی(نمونه تست شده در تهران)وارد کشور شدند.همچنین یک دستگاه بیتل سبز رنگ به صورت ترانزیت وارد کشورشده بود که مالک آن فوتبالیست فعلی تیم پرسپولیس بود.بیتل آزمایش شده مدلسال2000 بود که از یک پیشرانه4 سیلندر به حجم 2لیتر بهرمند است.طبق گفتههای پلاک خودرو هزینه پلاک کردن این خودرو در یکسال و نیم پیش در حدود 45میلیون تومن برای مالک آن آب خورده است. اما سرگذشت دوبیتل دیگر بهکجارسید؟؟فولکس واگن بیتل قرمز در جاده قم دچار سانحه رانندگی شد و به طورکامل غیرقابل استفاده شد، بیتل مشکی رنگ که صاحب فعلی آن مالک بیتل آبیرنگ است بعد از ورود به صورت موقت در تهران حالا در یکی از گمرگ های کشورنگه داری می شود.
چهره جذاب و عضلانی خودرو به همراه جثهبسیار کوچک آن نسبت به دیگر خودروهای امروزی آن را کاملاً متفاوت ساختهبود. حتی در حین حرکت قرار گرفتن در کنار خودروهای شاسی بلندر نظیرلکسوسRX350 و تویوتا لندکروزر2008 برای بسیاری از عابران و رانندگان جالبو خنده دار بود.در قسمت جلو کاپوت بسیار کوچک اما حجیم به همراه سپر سادهدر کنار چراغ های بی زنون چهره ای کاملاً دوست داشتنی را از این خودرو بهتصویر کشیده است. در قسمت جانبی نیز گلگیرهای به اصطلاح پف کرده و رکاب هاچهره ای کاملاً عضلانی و جذاب را تشکیل داده است.البته زمانی که از نمایکناری به خودرو نگاه می کنید انگار یک تخم مرغ را از وسط دونیم کردهاند.در قسمت عقب نیز شیشه دایره ای شکل چهره ی این بیتل را دو چندان زیباکرده است.

نوبت به آزمایش فنی می رسد، شما برای سوار وپیاده شدن به این موش کوچولو هیچ مشکلی نداردی، زیرا هر در خودرو دارایطول کافی و زیادی هستند که برای سوار و پیاده شده سرنشینان بسیار کارآمداست. البته یکی از مشکلات این خودرو دو در بودن آن است که برای سوار وپیاده شدن سرنشینان عقب ایجاد مزاحمت می کند.قبل از آنکه سوار خودرو شویداحساس خواهید کرد که داخل کابین بسیار تنگ و کوچک است اما هنگام قرارگرفتنبرروی صندلی های پارچه ای نظرتان کاملاً عوض می شود. داخل کابین بسیارساده و در عین حال جذاب است.بخش بالایی داشبورد و قسمت قرارگیری ادوات وکنترل ها به همراه غربیلک فرمان به رنگ مشکی در آمده اند و قسمت پایینیداشبورد و کنسول مرکزی به رنگ کرم.وجود مواد نسبتاً باکیفیت در داخل کابینحس کاملاًخوبی را به شما القا می کند.از امکانات و تجهیزات داخل کابین میتوان به دماسنج و ساعت دیجیتالی در بالای سقف،جا عینکی برایراننده،جافندکی،توری نگه دارنده وسایل کوچک در داخل درها،صندلی های تاشوعقب، چراغ مطالعه برای سرنشینان عقب، 3عدد جالیوانی در کنسول مرکزی،زیرآرنجی برای سرنشینان جلو و....... اشاره کرد.

سوئیچ را در جای مخصوص خود قرار می دهیم وپیشرانه کم مصرف و کم صدای بیتل را روشن می کنیم، به هیچ عنوان صدایپیشرانه به داخل کابین نفوذ نمی کند و تنها صدایی که در حین حرکت به گوشمی رسد صدای سیستم اگزوز و صدای موتور در دوی های بالا جهت تعویض دنده هااست.رانندگی با این خودرو بسیار راحت و قابل پیش بینی است، ارتفاع کوتاهخودرو باعث گردیده تا شما  در حین رانندگی در سرعت های بالا از هندلینگبهتری برخوردار گردید. گیربکس اتوماتیک 3سرعته این خودرو به همراه پیشرانهاین خودرو، شما را قادر می سازد تا در ظرف مدت زمان کمتر از 8 ثانیه بهسرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابید.طبق اضهار مالک خودرو حداکثر سرعت ثبتشده در اتوبان کاشان بوده که عدد 190 را عقربه های سرعت سنج خودرو نشانداده است.حین حرکت با خودرو توجه بسیاری از عابرین و رانندگان به اینخودرو جلب می شد در طول مسیر به یک ترافیک نسبتاً شدید برخورد کردیم کهکوچک بودن خودرو باعث شد تا به راحتی با عبور از بین دیگر خودروها ازترافیک نجات پیدا کنیم.همچنین برای پارک کردن خودرو در خیابان شما نیازیبه جای زیادی ندارید و به راحتی می توانید خودرو را در گوشه ای از خیابانپارک کنید. باتوجه به آنکه ارتفاع کلی خودرو کمی نزدیک تر به سطح زمین استاما بازهم مشکلی برای شما در حین عبور از دست انداز ها پیش نخواهد آمد.رنگبندی داخلی کابین به همراه بخش آبی رنگ(همرنگ بدنه)  تودری های جلو و عقبیبایی و حس خوبی را به شما القا می کند. مخصوصاً تودری های جلو که فضایبیشتری را نسبت به قسمت عقب اشغال کرده اند. وجود سیستمESP و ترمزهای ضدقفلABS به همراه رینگ های 5پره دوبل 16 اینچ و لاستیک های پیرلی در اندازه16R55/215 باعث می شود تا در حین عبور از پیچ های تندخودرو از انحراف کمترو چسبندگی بیشتری بهرمند گردد.برای گرفتن عکس در یک مکان خلوت توقف میکنیم، صندوق بار در نگاه اول بسیار کم جا است اما زمانی که در صندوق راباز می کنید با فضایی بزرگ روبرو می شوید این فضا بیشتر از خودروی 206 وگلف است، البته اگر خواهان فضای بیشتری هستید می توانید صندلی های عقب رابخوابانید تا وسایل بزرگ و حجیم را به راحتی در این خودرو جای دهید.

از دیگر امکانات و تجهیزات این خودرو می تانبه قفل الکترونیکی درهای،رادیو و کاست به همراه CDچنجر، آینه و شیشه برقی،4عدد ایربگ، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، 6عدد بلندگوو.......اشاره کرد. اما یکی از مواردی که بسیار جالب توجه بود وجوددربازکن مخفی برای صندوق عقب بود، که شما برای باز کردن صندوق عقب میتوانید آرم فولکس واگن در عقب را بچرخانید و دستگیره در را مشاهده کنید.
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Mahdi1944, Reza6662, Sami 1993, soheyl jami, hamid-p51, A.P.H hamid

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان