در اين بخش مي‌توانيد کليپ و تصاوير زيباي خودرو را مشاهده کنيد
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

نیسان مورانو اس ال با عکس

توسط goshi bazz » دوشنبه 2 آذر 1388 22:14


                   
با سلام خدمت دوستان سنترال کلاب چاکرم مدتیاست که خبرهایی مبنی بر عرضه ی نیسان مورانو در کشور به گوش میرسد . حالشرکت نیسان مدل ۲۰۰۹ ( نسل جدید ) این خودرو را به دنیا معرفی کرد که درادامه به بررسی آن میپردازیم .

اینخودرو نسبت به نسل قبلی مورانو که در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدل ۲۰۰۴ معرفیشده بود از جهاتی کامل تر است .  شرکت نیسان مورانوی جدید را یک کراس اوورمینامد چرا که نسبت به سایر اس یو وی ها از قابلیت های بیشتری در زمینهدینامیکی برخوردار است و همچنین ابعاد آن خیلی بزرگ نیست .

درحقیقت مورانو یک اس یو وی شهری است و طبعا بر روی پلاتفرم یک خودروی سدانساخته شده است . پلاتفرمی که مورانو بر روی آن قرار گرفته متعلق به نسلقبلی نیسان آلتیما میباشد .

فاصلهبین دو محور در این خودرو همانند نسل قبلی برابر ۲۸۲ سانتیمتر میباشد .کمک فنرهای این خودرو نیز همانند نسل قبل مستقل بوده و در جلو از نوع "استرات " و در عقب از نوع " مولتی لینک " میباشد .

انتقالقدرت در این خودرو به هر چهار چرخ صورت میگیرد تا در کنار سیستم ESP كه بهصورت استاندارد بر روی این خودرو نصب میشود پایداری مناسبی را برای اینخودرو به ارمغان بیاورد .


همانندمدل قبلی مورانو از یك موتور 5/3 لیتری V6 استفاده میكند . البته باافزایش ضریب تراكم و تغییر در مانیفولد ورودی قدرت این موتور به 265 اسببخار و گشتاور آن به 248 پوند فوت افزایش یافته است .

گیربكسCVT اتوماتیك این خودرو نسبت به گیربكس های اتوماتیك عادی پیشرفته تر است. این گیربكس بدون استفاده از چرخ دنده و تنها به وسیله ی تسمه نیرو رامنتقل میكند از این رو به آن گیربكس با ضریب دنده ی متغیر نیز میگویند .این گیربكس های شتابگیری بهتر در كنار مصرف سوخت كمتر را به ارمغان میآورند  .

طراحیمورانوی جدید نسبت به مدل قبلی خشن تر و مدرن تر شده است . گوشه های تیزدر بدنه ی این خودرو بیشتر شده اند ولی فرم كلی خودرو در چارچوب یك نیسانشكل گرفته است به طوریكه به نگاه كردن به فرم چراغ ها و جلوپنجره فورا پیبه نیسان بودن این خودرو میبرید .


فضایداخلی این خودرو نسبت به مدل قبلی كمی كوچكتر شده به طوریكه فضای اتاقبرای سرنشینان به 3086 لیتر رسیده است . البته این فضا از مزدا CX-7 وفورد اج بیشتر است .

یكیاز مهم ترین تغییرات این خودرو آرایش داخل اتاق است . داخل مورانو به خوبیتوانسته از مواد نرم و فلز آلومینیوم برای زیباتر شدن استفاده كند .

قیمت مورانو برای مدل پایه ی S برابر 29 هزار دلار بوده كه به مدل فول LE ( 40 هزار دلار ) ختم میشود .

رانندگی مورانو در بزرگراهها مناسب است البته كیفیت سواری آن شبیه نسل قبل است و فرمان این خودرو هنوز زیادی نرم است .

درتست شتاب این خودرو توانست ظرف 2/7 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتربر ساعت برسد كه نسبت به نسل قبلی 3/0 ثانیه سریعتر است .


پایان سخن :

مورانوخودرویی است كه دارای امكانات و ظاهر مناسبی است . امید است تا در صورتبرنامه ای برای عرضه ی آن در كشور نسل جدید آن مدنظر قرار بگیرد تا مورانونیز به سرنوشت خودروهایی نظیر 206 اس دی - سیتروئن C5 و... دچار نشود نظر یادتون نره
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
nt, bill.goldberg, Mahdi1944, Sami 1993, soheyl jami, hamid-p51, A.P.H hamid

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان