در اين بخش مي‌توانيد کليپ و تصاوير زيباي خودرو را مشاهده کنيد
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

بررسی هامرH2 با عکس

توسط goshi bazz » سه شنبه 3 آذر 1388 16:50


                   
هامر در تسخیر چشم بادامی ها :

سال1992 ، دیترویت آمریکا ، دفتر اصلی کمپانی هامر ،آن هنگام که این شرکت تابع جنرال موتورز اولین خودروی غیر نظامی خود را بهبازار روانه کرد ، هرگز تصور نمیشد روزی فرا رسد که چشم بادامی های چینیبر این برند حکم فرمایی کنند . در پی ورشکستگی کمپانی شهیر جنرال موتورزدر JUNE 2009 ، شرکت چینی TENGZHONG که در زمینه ی تولید ماشین آلات سنگینفعالیت دارد ، اقدام به خرید و به تملک درآوردن شرکت خودروسازی هامر کرد .اما آنچه جای امیدواری دارد اینکه ، بنابر اعلام این کمپانی آسیایی ، مقرهامر همچنان در آمریکا باقی خواهد ماند و هیچگاه عبارت MADE IN CHINA کهمترادف شده با محصولی بی کیفیت و نامرغوب ، بر سر این غول ساز آمریکاییسایه نخواهد افکند .

. . . و جنرال موتورز ، H2 را آفرید :

جنرال موتورز کار خود را در تاُسیسات هامر با ساختخودروهای نظامی ملقب به هاموی ، جهت تجهیز ارتش ایالات متحده آمریکا آغازکرد و بر مبنای همین خودروها ، نمونه غیر نظامی هاموی را با نام تجاریهامر H1 طراحی و تولید کرد . بنابر اقتضای حجمی ، H1 عملا در خیابان هایشهری فاقد کاربری بوده و همین محدودیت ، متخصصان جنرال موتورز را برآنداشت تا در پاسخ به تقاضای مشتریان ، محصولی رژیم گرفته بر اساس H1 خلقکنند ! که علاوه بر قابلیت های درون شهری ، قابلیت های آفرودی را نیز تاسر حد اعلاء به ارمغان آورد . سرانجام در سال 2003 فرزند جدید هامر متولدشد . هامر H2 . خودرویی که بر خلاف انتظارها ، نه تنها در کاهش حجم بدنهپاسخ مثبتی را نشان نمی داد بلکه ارتفاع بیشتر نسبت به H1 ، این نسل را بهآسمان خراشی چهار چرخ تبدیل کرده است !

هامر ، زیر ذره بین خودرو امروز :

به تازگی فرصتی نصیبمان شد تا ملاقاتی فراموش نشدنی بایک دستگاه هامر H2 در شیراز داشته باشیم . خودروی مورد نظر مدل 2006 وکشور کویت نیز مبداء ورودی آن است . رو در رو شدن با این خودروی قد بلند2903 کیلوگرمی ، آن هم زمانی که در شورلت کوروت C6 با آن ارتفاع و وزن کم، در انتظارش نشسته ایم ، داستان جالب و دلهره آوریست !

بدنه ی H2 ، خشن اما دلربا . . .

هامر پیش روی ما از نوع SUV یا همان Sport UtilityVehicle می باشد ، که بر خلاف H2 SUT که به صورت وانت عرضه می شود ، دررده ی شاسی بلند های بزرگ قرار می گیرد . عناصر تشکیل دهنده هامر بسیارهدفمند به هم پیوند خورده اند . بدنه ا ی پهن و مرتفع ، سقف کوتاه و شیشههای نسبتاً کوچک در کنار ظاهری تنومند ، از المان های اصلی شکل دهی H2هستند . اگر بخواهیم بدنه H2 را به صورت یک جسم هندسی تصور کنیم ، بایدگفت در طراحی این نسل همچون گذشته از مکعب های حجیمی که با هماهنگی وتوزان کامل در کنار یکدیگر بدنه هامر را شکل می دهند ، استفاده شده است .طرح کلی بدنه از H1 به اقتباس گرفته شده است ، با این تفاوت که زیباسازی ومدرنیته در فرم دهی خطوط بدنه مد نظر قرار گرفته شده است و همین امر جلوهبصری چشم اندازی را تداعی می کند .

پنل جلوی H2 از سه قسمت تشکیل شده است . در بالاترینقسمت ، بیش از هر چیز ، هفت ورودی هوا خود نمایی می کند که با روکش کرومپوشش داده شده اند . این قطعه ی درخشان ، چراغهای اصلی و راهنمای کناری رانیز در بر می گیرد . نام هامر هم در پشت گارد آهنی مشکی رنگ ، بر روی پیشرادیات هک شده است . در قسمت میانی ، هواکش مشبک ، در کنار پروژکتورهایزنون ، تناسب و هماهنگی کاملی با جلو پنجره دارند . دو قلاب بکسل در طرفینو پلاک در مرکز ، تنها نکات قابل ذکر قسمت پایینی مجموعه هستند .

یکی از خاص ترین قسمت های هامر ، مجموعه هواکش عرضیروی کاپوت است که علاوه بر خنک سازی مجموعه فنی ، دستگیره هایی را در کنارخود می بیند که به علت سنگینی درب موتور و به جهت راحتی در باز کردن ایندرب ، نقش یار کمکی را بازی می کند .

در قسمت جانبی ، طرح ساده ، اما زیبا و هدفمند است .همچون H1 های نظامی ، در این نسل نیز پنجره ها کوچک طراحی شده اند که دیدبه داخل را کاهش چشمگیری می دهد . در حالی که هنگام سواری با هامر ، اززاویه دید کامل رو به محیط اطراف لذت میبریم و این لذت زمانی بیشتر می شودکه خود را بر بلندای زمین می بینید .

از آنجایی که هامر اصالتاً خودرویی بیابانی است و درگذر از مناطق صعب العبور ، این امکان می رود که قفل نگهدارنده کاپوت ناکارامد عمل کند ، قلاب هایی را بر روی گلگیر نصب کرده اند تا با چفت شدندر کاپوت ، ضریب بالایی از عدم باز شدن این درب را تضمین کند . در سویدیگر رکاب لوله ای مشکی رنگ زیر درها ، علاوه بر تسهیل در سوار و پیادهشدن سرنشینان ، دسترسی به سقف که باربند تنظیم پذیر بر روی آن نصب شده استرا امکان پذیر می سازد .

در قسمت عقب ، طرح بسیار ساده و به دور از هیجان ،نکته مثبت قابل ذکری را در خود نگنجانده و تنها قرار گیری لاستیک زاپاس درمرکز این قسمت ، طرح را از سادگی مفرط خارج کرده است . پلاک نیز در سمت چپبر روی سپر نصب شده است ، در حالی که در مدل های جدید تر ، لاستیک زاپاسبه سمت راست مجموعه منتقل شده و محل نصب پلاک نیز بر روی پوسته نگهدارندهاین لاستیک قرار دارد . در نمای دیگر لاستیک های سری All – Terraint T/Aبا سایز LT 315/70 ساخت کمپانی BF – GOOD RICH با دیواره ی بلند در زیر H2جا خشک کرده اند . رینگ ها ی 10 پره کروم کاری شده 17 اینچ نیز ، تکمیلکننده چرخ ها هستند .

کیفیت رنگ بدنه و همچینین قطعات کروم کاری شده ، آنچنان خوب و مرغوب است که در هامر پیش روی ما با کارکرد بیش از 135 هزارکیلومتر ، هیچگونه افت کیفیتی در رنگ و لعاب بدنه دیده نمی شود و همانطراوت و چشم نوازی روز اول حکم فرماست . و جالب اینجاست که این هامر تماممدت در آفتاب سوزان کویت مورد استفاده قرار گرفته است .

کابین H2 ، مجهز و راحت ، اما بی کیفیت :

با ورود به کابین H2 ، اول از همه سقف کوتاه در مقابلارتفاع زیاد از زمین ، ما را تحت تاءثیر قرار می دهد . کابین H2 پوشیدهشده از چرم و پلاستیک . در کابین این مدل ، عنصری از لوکس بودن به چشم نمیآید . همه اجزاء قابلیت آفرودی هامر را جلوه گر می کنند . داشبورد H2 بیشاز حد پلاستیکی و ارزان قیمت به نظر می رسد ، اما با وجود کلیدهای کنترلیفراوان که هر کدام فضای خاصی را به خود اختصاص داده اند ، تا حدودی ما راسردرگم می کند و مدتی به طول می انجامد تا محل قرارگیری کلیدها در ذهنمانپردازش و ثبت شود . رنگ آمیزی اجزای کابین تلیفی است از دو رنگ مشکی وخاکستری روشن ، که چه در محیط شهری و چه در محیط بیابانی ، تناسب رنگ خوبیبا محیط اطراف دارد . سیستم صوتی 6 خشابه ساخت BOSE با قابلیت خواندن فایلهای صوتی فشرده و مجهز به رادیو ماهواره ای سریوس ، در کنار کلیدهایکنترلی قفل و تنظیم دیفرانسیل ، در مرکز داشبورد به راحتی در دسترس قرارمی گیرند و آماده به کارند . مجموعه سیستم تهویه اتوماتیک نیز در زیر اینمجموعه قرار دارد . با وجود 9 اسپیکر قدرتمند در سراسر اتاق و همچنینسانروف برقی ، لذت رانندگی با هامر ، دو چندان می شود . کلید OFF و ONکیسه هوای ایمنی نیز در سمت راست این مجموعه بر روی داشبورد قرار دارد .غربیلک فرمان که به روکش چرم مزین شده است ، دوازده کلید از جمله کلیدکنترل سیستم صوتی و Trip Control ، را در خود گنجانده است ، در سوی دیگرمجموعه ای در سمت چپ فرمان بر روی داشبورد مشاهده می شود که کلیدهایکنترلی سیستم برف پاک کن ، روشنایی کابین و از همه جالب تر ولوم کنترلمیزان نور پشت صفحه کیلومتر را در دسترس قرار می دهد . چهار دهنه خروجیهوای سیستم تهویه مطبوع در جلو و دو دهنه در عقب ، به راحتی از پس تهویهکابین حجیم H2 بر می آیند . یکی از مشکلات هامر H1 قرار گیری پیشرانه بزرگدیزلی بین سرنشینان جلو بوده و همین امر سرنشینان جلو را از لحاظ جا مقیدکرده بود . در H2 ، موتور به جلو رانده شده و فضای باز بین صندلی های جلورا افزایش چشمگیری داده است . H2 به طور استاندارد ظرفیت حمل پنج سرنشینرا دارد که با سفارش صندلی های تاشو ردیف سوم ، این ظرفیت به هفت نفرارتقاء پیدا می کند . دو سرنشین جلو ، فضای خوب و جاداری را در اختیاردارند ، اما فضای تقریبا محدود عقب ، کمی آزار دهنده است . دو ورودی برق12 ولت جهت استفاده از وسایل الکترونیکی به همراه دو ورودی هدفون ، ولومتنظم صدا ، تهویه مطبوع صندلی ها و بالابر های تمام برقی ، از جملهامکانات رفاهی سرنشینان عقب است . دو ورودی برق 12 ولت نیز بر روی داشبوردجاسازی شده است .

آغاز حرکت با غول آمریکایی :

بر صندلی تمام چرم H2 تکیه زده وآماده یورش می شوم !کمربند ایمنی ضد فشار را می بندم و صندلی را به صورت برقی در تمام زوایاتنظیم می کنم و در یکی از دو حافظه ی موجود ذخیره می نمایم تا بهترینتمرکز بر جاده و فاصله مناسب پا تا پدال ها بدست آید . گرم بودن هوا ما رابر آن داشت تا از سیستم خنک کن صندلی ها استفاده کنیم که عملکرد خوبی ازخودنشان می داد . فرمان خوش دست H2 را در دست گرفته و اقدام به بیدار کردناین غول آهنی می کنم . پیشرانه هشت سیلندر خورجینی Vortec با غرش ریتمگونه ای شروع به کار می کند . صدایی که از این پیشرانه 6 لیتری 16 سوپاپبه گوش می رسد ، دقیقا همان صداییست که پیش از این در کوروت C6 ، گوشهایمان را نوازش می داد . جعبه دنده چهار سرعته تمام اتوماتیک را درگیرکرده و پا را بر پدال گاز می فشارم . آغاز حرکت بسیار جالب توجه و تحسینبرانگیز است . خودرویی با این حجم و وزن زیاد ، در مدت زمان حدود 9 ثانیهسرعت 100 کیلومتر را پشت سر می گذارد . تسلط بر اطراف خوب است و طراحیهدفمند ستون ها ، زاویه دید کاملی را در تمام زوایا به معرض نمایش میگذارد .

خودروی مورد نظر از نوع چهار چرخ متحرک دائم ، مجهز بهقفل دیفرانسیل مرکزی و عقبی است ، که 360 پوند فیت گشتاور را در حداکثردور 4000 RPM به چرخ ها منتقل می کند . 316 اسب بخار قدرت نیز که در دور5200 RPM به ثمر می نشیند ، رانندگی قدرتمندی را در بزرگراه ها به همراهدارد . تعویض دنده های گیربکس بدون هیچ مکثی انجام می شود و اجازه کاهشدور را به پیشرانه نمی دهد . سیستم تعلیق مستقل در جلو و فنر لول پنجاتصالی در عقب ، نقش عدیده ای در پایداری و عدم انحراف هامر ، بازی می کند، و بر خلاف آنچه تاکنون تصور می کردم ، مبنی بر خشک و بی کیفیت بودنرانندگی با هامر ، سواری با این هیولای غربی ، بسیار راحت ، دقیق و حسابشده است و در گذر از سطوح پست و بلند سطح مسیر ، محدود ضربه ی آزار دهندهای را به سرنشینان منتقل می کند و ضربات وارد شده ، با توجه به نوع سیستمتعلیق و اندازه تایرها ، کاملا عادی هستند . به هر حال نباید از همچینخودرویی ، توقع سواری صد در صد آرام و بدون چالش را داشت . در هامر H2 شمامی توانید ، با توجه به سطح مسیر ، نوع رانندگی را که مستقیماً تقسیم نیروو گشتاور به چرخ ها را هدف می گیرد ، انتخاب و ثبت کنید . علیرغم تسلط ودید عالی ، H2 آنچنان در شهر مناسب رانندگی نیست و درک ابعاد بدنه جهتفرمان دادن و پارک کردن ، کمی سخت و زمان بر است ، بخصوص آنکه مسافت قفلتا قفل فرمان هامر ، سه دور گردش است که خود تاءثیر مستقیمی در سطحرانندگی درون شهری دارد . فاصله کف H2 تا زمین به میزان 274 میلیمتر است ،که در ایجاد حرکات عرضی خودرو در سر پیچ ها ، به میزان قابل توجهی نقشدارد . بر خلاف H1 که به دلایل نامعلوم در عبور از مسیرهای اریب ، یک چرخشاز زمین بلند می شود ، در H2 ، چسبندگی کاملا حفظ می گردد . البته در اینبین نمی توان کمک رسانی سیستم هرزگردی 2500 دلاری هامر را از نظر دور داشت.

لایه های محافظتی ضخیمی بر روی قطعات حساس زیر بدنه ،همچون : کارتل ، باک بنزین ، اکسل و گیربکس ، پوشیده شده تا در عبور ازمناطق صعب العبور و ناهموار که در نقطه ی اوج به 60 درجه شیب خطم می شود ،قطعات زیربندی را از هرگونه آسیب احتمالی ، مصون دارد . شیب های جانبی 40درجه نیز جلو دار H2 نخواهند بود . البته نمی وان از H2 توقع داشت تاهمچون H1 ، از دیوار 90 سانتیمتری بالا رود ! رانندگی در شهر با H2 ، باوجود مشکلات پیش رو ، لذت وصف ناپذیری دارد ، آن هم زمانی که خودروهایدیگر را از بالا نظاره گر هستیم ! فرمان H2 نرم و راحت است و بازخوردهایسطح مسیر را به دستانم منتقل می کند . صندلی ها نیز علیرغم راحتی نشیمنگاه، فرم نگهدارنده خوبی ندارند و در مانورهای ناگهانی ، ما را دچار حرکاتعرضی می کند .این مدل هامر H2 ، با یک باک پر 121 لیتری ، 526 کیلومترمسافت را می پیماید . یعنی به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی ، حدود 23 لیتربنزین مصرف می کند که حکایت از مصرف بالای سوخت دارد و همین خصوصیت منفی ،یک نقطه ضعف برای هامر است . ترمزها نیز قوی هستند ، اما در شروع ترمزگیری باید بیش از نصف مسیر حرکت پدال ، بر آن فشار آوریم ، تا بالاترینراندمان سیستم ترمز گیری مجهز به سیستم کنترل کشش و سیستم ضد قفل ، به دستآید .

پایان سخن : رانندگی با هامر با وجود تمام محدودیت ها، بسیار راحت ، دقیق و حساب شده است . تمام اجزاء با یک مهندسی بالا در همآمیخته اند تا لذت رانندگی قدرتمند در هر موقعیتی را به خریدار تقدیم کند. پیشرانه هامر قدرتمند و شتابش نیز در خور توجه و تحسین برانگیزاست ، وتنها کیفیت پایین کابین ، مصرف بالای سوخت و فضای کم سرنشینان عقب را میتوان از نقاط ضعف هامر بر شمرد .

مشخصات فنی هامر H2 SUV مدل 2006

نوع موتور
8 سیلندر خورجینی Vortec

حجم موتور / تعداد سوپاپ
6 لیتر / 16 سوپاپ

قدرت
316 اسب بخار

گشتاور
360 پوند فیت

شتاب 0 تا 100
حدود 9 ثانیه

حداکثر سرعت
200کیومتریا120مایل

گیربکس
4 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت
23لیتر در هر 100km

حجم باک سوخت
121 لیتر

ظرفیت یدک کش
7000 پوند

ظرفیت باک بنزین
121 لیتر

وزن کلی خودرو
2903 کیوگرم

ابعاد تایرها
R17/70/315
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
حسن2568, mahdimk, Sami 1993, Mahdi1944, soheyl jami, hamid-p51, A.P.H hamid

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

4250

تشکر کرده: 175 مرتبه
تشکر شده: 670 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 اسفند 1384 13:14

محل سکونت

کرج پلاک 43!

آرشيو سپاس: 13307 مرتبه در 2679 پست

Re: بررسی هامرH2 با عکس

توسط Mohammad 1985 » چهارشنبه 4 آذر 1388 00:29

نه ! هامر افتاد دست چینی ها ؟   :-O
:lol:
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان