در اين بخش انواع خودروها معرفي مي‌شوند
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

بررسی و معرفی سوبارو لگاسی در استانه ورود به ایران

توسط goshi bazz » جمعه 6 آذر 1388 01:38

با سلام                    
پروژهی ورود سوبارو لگاسی به بازار ایران 4 سال پیش آغاز شد و طی خبر هاییمسئولان شرکت سیف خودرو به عنوان نماینده رسمی سوبارو ژاپن در ایران ، ازواردات سوبارو مدل لگاسی 2005 با حجم موتور 2 لیتر ، به تعداد 200 دستگاهبه گمرک ایران خبر دادند . از این 200 دستگاه ، تبلیغات و پیش فروش محمولههای بعدی لگاسی خبری نشد تا اینکه در ماه های اخیر خبر هایی مبنی بر عرضه200 دستگاه سوبارو لگاسی مدل 2005 که از گمرک ترخیص شده اند داده شد. مهمتر از این اتفاق معرفی نسل پنجم سوبارو لگاسی در نمایشگاه نیویورک دراوایل سال 2009 میلادی بود که هم اکنون در بازار های جهانی جایگزین مدل2005 این خودرو شده است . بر اساس همین خبر مسئولان سیف خودرو در نظردارند تا در ادامه مسیر واردات محصولات سوبارو که برای نخستین گام لگاسیرا انتخاب کرده اند ، مدل 2010 این خودرو ، که به تازگی وارد بازار هایجهانی شده است را به ایران وارد کنند .

از ابتدا ، بهترین:

سوبارو لگاسی به عنوان جایگزین مدل لئون ، در سال 1989میلادی به بازار عرضه شد . لگاسی در کلاس خودروهای سواری متوسط قرار میگیرد و از ابتدا در دو مدل سدان و استیشن تولید و عرضه می شود . شرکتسوبارو هدف از طراحی لگاسی را ایجاد قدرتی برای بازار آمریکا در رقابت باهوندا آکورد و تویوتا کمری اعلام کرده است . سوبارو همچنین با عرضه تیپهای مختلف اسپورت از این خودرو رقابت با محصولاتی همچون ب ام و سری 3 وآئودی A4 را نیز هدف قرار داده است .

اولین سدان متوسط AWD در ایران :

شرکت سوبارو را با موتور های معروف تخت ، گیربکس هایقدرتمند CVT و خودرو های مجهز به سیستم همه ی چرخ ها فعال ( AWD ) میشناسند.لگاسی با دارا بودن سیستم AWD که به شتاب و هندلینگ خودرو کمکشایانی می کند به عنوان یک استثناء به بازار ایران وارد خواهد شد . مشخصهای که هیچ رقیبی در مقابله با آن سلاح کارسازی ندارد و به ناچار باید سرتسلیم فرود آورد .

لگاسی نسل چهارم ، خودرو برتر سال 2003 – 2004 ژاپن :

نسل چهارم سوبارو لگاسی در سال 2003 در دو مدل استیشنو سدان معرفی شد و تولید آن در آمریکای شمالی در سال 2004 آغاز شد . ایننسل از لگاسی همان مدلی است که در ابتدای برنامه واردات سیف خودرو به کشوروارد شد اما عرضه گسترده آن در طول حیات نسل چهارم میسر نشد . این نسللگاسی از تنوع پیشرانه های 1.6 تا 3 لیتری تخت بهره می برد و شامل انواعمدل های بنزینی ، توربو و دیزلی می شود .

سیف خودرو برنامه واردات مدل 2 لیتری این خودرو راداشت . این مدل از پیشرانه باکسر DOHC به حجم 2 لیتر بهره می برد که اینپیشرانه به سیستم کنترل فعال سوپاپ مجهز است و این تکنولوژی علاوه بر کاهشمصرف سوخت ، در افزایش گشتاور خودرو نقش به سزایی را ایفا می کند. مدل 2لیتری لگاسی توان تولید حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 6000 rpm و حداکثرگشتاور 196 نیوتون متر در 3200 rpm را داراست .

این نسل همچنین در سال 2003 – 2004 به عنوان خودرو برتر سال ژاپن انتخاب شد.

لگاسی نسل پنجم ، گردآورنده ی همه ی تکنولوژی های روز :

تولید این نسل از لگاسی که در اوایل سال 2009 میلادی معرفی شده بود ، در ماه می همین سال آغاز شد .

این نسل تحولات و تغییرات بسیاری نسبت به مدل قبلی خوددارد. فاصله بین دو محور این خودرو نسبت به نسل قبل افزایش یافته و فضایسرنشینان عقب نیز به تبع این تغییر 10 سانتیمتر بیش تر شده است . لگاسی2010 برای نخستین بار از گیربکس Lineartronic™ CVT در کنار گیربکس های نسلقبل سوبارو بهره می برد و این خودرو روی پلت فرم بهسازی شده نسل قبل قرارگرفته است و سیستم تعلیق و پیشرانه های جدید به مجموعه ی امکانات فنی آناضافه شده اند تا لذت رانندگی معروف لگاسی را دو چندان کنند .

همانند دیگر محصولات سوبارو این نسل از لگاسی نیز ازسیستم متقارن همه ی چرخ ها فعال ( AWD ) استفاده می کند که آن را جزءمعدود سدان های سایز متوسطی قرار می دهد که به این سیستم مجهز هستند .

طراحی خارجی :

طراحی ساده نسل چهارم این خودرو با استفاده از چراغهای باریک تر و طراحی ساده تر نسبت به این نسل آن چنان که باید عظمتتکنولوژی های به کار رفته در این خودرو را نمایان نمی کرد .نسل پنجم اینخودرو در بین سدان های سایز متوسط از بزرگترین فضای کابین بهره می برد .خط شخصیت لگاسی مدل 2010 از جلوپنجره خودرو شروع و در ادامه با گذر از رویکاپوت به ستون A ختم می شود ، این خط با حرکتی قوس دار جلوه ای خشمگین بهنمای جلوی خودرو می دهد که این زبان طراحی با اضافه شدن چراغ های خاصحالتی هجومی تر به خودرو می دهند ، به نظر می رسد سوبارو با این سبک طراحینه تنها از نظر تکنولوژی بلکه با ظاهر خودرو نیز قصد ترساندن رقیبانش رادارد . گلگیر ها حجیم تر از حالت عادی طراحی شده اند و نمای جانبی خودروبدون حضور هیچ خطی ، ساده و جذاب به نظر می رسد . نمای پشت خودرو نیز باقرار گیری پلاک روی صندوق بار و چراغ های دو تکه قرمز و سفید تکمیل می شود.

طراحی داخلی :

فضای داخلی لگاسی نسل جدید نه تنها بزرگتر از نسلگذشته است بلکه طراحی آن کاملا متفاوت است . خط آلومینیومی روی کنسول وسطخودرو امتداد پیدا کرده و تا روی درب های جلو کشیده شده است . کنسول وسطخودرو نیز در تضاد با تریم داخلی خودرو به رنگ کرومی است . نمایشگراطلاعات خودرو ، کامپیوتر سفری ، سیستم صوتی و کلید های تنظیم سیستم تهویهمطبوع خودرو روی کنسول وسط قرار گرفته اند . ترمز دستی نیز در این نسل بهجای قرار گرفتن به صورت اهرمی دینامیکی در کنار دنده به صورت الکترونیکیروی کنسول خودرو قرار گرفته است .

امکانات خارجی :

لگاسی 2010 در تمامی مدل ها به امکانات و آپشن هایی نظیر :

چراغ های جلو HID با قابلیت تنظیم خودکار ، چراغ هایمه شکن جلو و عقب ، آینه های برقی با چراغ های خطر ال ای دی نصب شده رویآن ها و شیشه های UV مجهز است .

لگاسی همچنین در تیپ های گوناگون از رینگ های 16 تا 18 اینچی به عنوان آپشن استفاده می کند.

این خودرو به عنوان آپشن به سان روف و رکاب های جانبی مجهز است که در صورت نصب روی خودرو چهره ای اسپورت تر به این خودرو می بخشند.

امکانات و آپشن ها داخلی :

سوییچ از نوع هوشمند است و خودرو مجهز به سیستمKeyless go یا ورود بدون نیاز به سوییچ و تنها با تماس دست با درب خودرواست ، برای روشن کردن خودرو نیز دکمه ی Start / Stop روی کنسول خودروتعبیه شده است .

سنسور باران در مواقع مورد نیاز به صورت اتوماتیک برف پاک کن های خودرو را فعال می کند .

صندلی ها برای تمامی تیپ ها با پوشش چرم عرضه می شوندو روکش چرم فرمان نیز به عنوان آپشن در دسترس خواهد بود . صندلی راننده در10 وضعیت و صندلی سرنشین جلو در 8 وضعیت به صورت الکترونیکی تنظیم می شوندو همچنین صندلی راننده به حافظه مجهز است . ترمز دستی نیز به صورتالکترونیکی از روی کنسول کنترل می شود . سوبارو لگاسی مدل 2010 علاوه براین امکانات از تجهیزات دیگری همچون : سینی وسط برای سرنشینان جلو و عقب ،فضای بار و لیوان روی همه ی درب ها ، خروجی 12 ولت برق روی کنسول وسط ،سیستم تهویه مطبوع دو گانه محهز به تکنولوژی جلوگیری از ورود گرد و غبار ،سیستم تهویه مجزا برای سرنشینان عقب ، ترمز ABS ، ترمز کمکی BAS ، 4 کیسههوا ، سیستم صوتی SRS CS Auto مجهز به 6 بلند گو و سی دی چنجر با ظرفیت 6سی دی بهره می برد و به آپشن هایی نظیر سیستم ناوبری ، دوربین های دید عقب، تعویض دنده از روی فرمان ، سیستم کنترل اطلاعات خودرو و پدال هایآلومینیومی بهره می برد .

مشخصات فنی :

لگاسی مدل 2010 از سه نوع سیستم AWD با توجه به نوعپیشرانه و گیربکس مورد استفاده بهره می برد . در لگاسی های 2.5 لیتری کهبه گیربکس 6 دنده دستی مجهز است این سیستم که به قفل دیفرانسیل وسط مجهزاست قدرت را به صورت مساوی بین محور ها پخش می کند . مدل های 2.5 لیتری کهاز گیربکس Lineartronic™ CVT استفاده می کنند با استفاده از کلاچCVtransfer و با توجه به شرایط رانندگی قدرت را بین دو محور پخش می کنند.

مدل های با حجم بالا نیز با استفاده از گیربکس های دنده اتوماتیک به سیستم تقسیم متغیر گشتاور بین محور ها مجهزند .

مدل 2010 لگاسی تنها با پیشرانه های 2 و 2.5 لیتری با تنوع مدل های دیزلی ، بنزنیی و توربو در دو نوع استیشن و سدان عرضه می شود .

در ادامه بررسی مشخصات فنی این خودرو به معرفی پیشرانههای 2 و 2.5 لیتری بنزینی سدان این خودرو که امکان حضورشان در ایران وجوددارد می پردازیم :

لگاسی 2.5 لیتری بنزینی با استفاده از پیشرانه 4سیلندر 16 سوپاپی توانایی تولید حداکثر قدرت 165 اسب بخار در 5600 rpm وحداکثر گشتاور 229 نیوتون متر در 4000 rpm را داراست . این تیپ از رینگهای 9 پره 17 اینچی استفاده می کند و پیشرانه آن به تکنولوژی SOHC مجهزاست . این تیپ تنها به گیربکس Lineartronic™ CVT مجهز است و با استفاده ازاین گیربکس مصرف خودرو به 8 لیتر در سیکل ترکیبی می رسد .

لگاسی 2 لیتری بنزینی نیز با استفاده از پیشرانه ای بهحجم دقیق 1994 سی سی ، مجهز به 4 سیلند و 16 سوپاپ توانایی تولید 147 اسببخار در 6000 rpm و 196 نیوتون متر گشتاور در 3000 rpm را داراست که نسبتبه نسل قبلی در دور پایین تری به حداکثر گشتاور دست پیدا می کند . این تیپبا دو نوع گیربکس 6 دنده دستی و Lineartronic™ CVT عرضه می شود و مصرفیحدود 8 لیتر در 10 کیلومتر تقریبا مشابه مدل 2.5 لیتری دارد .

جایگاه لگاسی در بازار ایران :

قیمتی که در سال 84 برای مدل 2 لیتری نسل قبل اینخودرو تعیین شده بود حدود 30 میلیون تومان بود که این خودرو را در ردهرقابت با مزدا 3 قرار میداد ، لگاسی بدون شک با داشتن امکانات متناسب برایبازه 30 تا 40 میلیون و تکنولوژی همه ی چرخ های فعال می تواند یکه تاز اینبازه با پیشرانه 2 لیتر باشد . این خودرو همچنین با استفاده از پیشرانه2.5 لیتری می تواند رقابت دیرینه اش با تویوتا کمری را در ایران نیز بهنمایش بگذارد و با داشتن قدرتی بیش تر نسبت به تویوتا کمری رقیب سر سختیبرای این خودرو و سوناتا محسوب شود . با این وجود تمامی این معادلات بهنحوه ی قیمت گذاری این خودرو توسط سیف خودرو بستگی دارند .
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
soheyl jami, Sami 1993, Mahdi1944

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان