در اين بخش مي‌توانيد کليپ و تصاوير زيباي خودرو را مشاهده کنيد
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

130

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 9 مهر 1388 22:47

آرشيو سپاس: 513 مرتبه در 111 پست

میباخ 62

توسط goshi bazz » جمعه 6 آذر 1388 02:15

با سلام

                   
جاییاز جهان، مردم به فکر این هستند که چطور می توانند به وسیله یک اتومبیلچهارچرخه، تجربه ای خارق العاده کسب کنند. و همکاران آنها حاضرند تا برایبرطرف کردن عیب و نقص های فنی وسایل نقلیه، دور دنیا را بچرخند. این "جاییاز جهان" سیندل فینگن آلمان، و اتومبیل مورد نظر میباخ می باشد.
تلفظدشوار نام این اتومبیل در امریکای شمالی باعث شده اهمیت تاریخی این نامنمود بیشتری پیدا کند. ویلهلم میباخ مهندسی بود که در کنار گاتلیب دایملرکار میکرد، که اولین اتومبیل های قدرتی در اواخر قرن هجدهم ساخته دست آناناست. پسر ویلهلم، کارل، بعدها مسئول نظارت بر تولید اتومبیل میباخ شد کهتا 1941 جزء مجلل ترین اتومبیل های روز به شمار می رفت. زمانیکه مرسدس بنزتصمیم گرفت مشتریانی اعیان تر با اتومبیل هایی مجلل تر را انتخاب کند، بانگاهی به گذشته، نام میباخ را به عنوان مدل سال 2004 احیا کرد.
برخلافظاهر گول زننده اش، همه ی محصولات میباخ ، اتومبیل هایی سواری بودند: 57،57 S، و 62 . بااینکه این اتومبیل مرتبط با مرسدس است ، اما شماره های اینمدل ها ربطی به تغییر موتور آنها ندارد، بلکه مربوط به طول آنها به متراست: 5.7 و 6.2. معمولاً مدل 57 برای افرادی خوب است که دوست دارند خودماشین را برانند و مدل 62 برای آندسته خوب است که ترجیح می دهند رانندهداشته باشند. نمونه مورد بحث ما، مدل 62، فضا و محیط بیشتری در اختیارمالک اتومبیل قرار می دهد تا لذت بیشتری ببرد.
از نقطه نظر قیمت و مجللبودن، میباخ تفاوت چندانی با فانتوم رولز رویس ندارد. میخواهیم ایناتومبیل را از دیدگاه مجلل بودن و کاربردی بودن مورد بررسی قرار دهیم. هریک از این مقوله ها 50 امتیاز، از 100 امتیاز کلی را داراست. اجازه بدهیدببینیم این اتومبیل چه امتیازی را نصیب خود می کند.
از نقطه نظر تجملاتی بودن
اگرنمای خارجی میباخ 62، چندان تاثیر برجسته و عمیقی نگذارد، قابل درک است.مرسدس در انتخاب بدنه خارجی این اتومبیل دنباله رو همان میباخ های قدیمیبوده، چون احتمال می داد مالکان آن برای سالهای زیادی این اتومبیل را نگهدارند. ظاهری مطابق مد روز، خیلی زود قدیمی خواهد شد و از نظرها خواهدافتاد و مشتریان متعلق به این طبقه، یعنی طبقه اشراف، را راضی نخواهد کرد.البته وقتی به میباخ 62 از دید زندگی واقعی نگاه کنیم، ارزش ظاهر ایناتومبیل کمی در نظرمان بیشتر می شود. درست است که هنوز آنقدر ما را شیفتهنخواهد کرد، اما دیگر آن را با ماشین های سواری کره ای مقایسه نخواهیم کرد.
ایناتومبیل سه تُنی نیاز به محرک بیشتری برای عمل کردن دارد. مهندسان مرسدساین نیاز را با بالا بردن تقویت موتور V12، 5.5 لیتر و اضافه کردن توربودوقلو برای دست یافتن به 550 اسب بخار و 664 فوت-پوند گشتاور، برطرفکردند. در نتیجه، این مدل در 5.4 ثانیه با رفتن از دنده 1 تا 5،  از 0  تا100 كیلومتر  در ساعت  را پر می کند. ترمز این اتومبیل کاملاً الکترونیکیو هوشیار است. هنگام رانندگی در باران، ترمز کاملاً هوشیارانه خیلی ملایمکار می کند تا خشک و آماده عمل بماند. در موقعیت های اضطراری—مثلاً اگرراننده ناگهان پدال گاز را بلند کرده و ترمز کند، ترمزها اتومبیل را درفاصله کمتری متوقف خواهند کرد. طبیعتاً آنتی لاکینگ (قفل نشدنی) هستند، وعلاوه بر این، ثبات کنترل، کشش کنترل و سیستم توقف DC ایرماتیک باعث میشود این اتومبیل بسیار روان و مطمئن در جاده حرکت کند.
به استثنای رهاشدن 10 ایربگ، سرنشینان متوجه هیچیک از این عملکردها نخواهند شد. و باوجود سرعت بسیار بالا، هیچ سر و صدا، ارتعاش یا نا آرامی در داخل اتومبیلایجاد نخواهد شد و تازمانیکه خودتان به کیلومتر شمار ماشین نگاه نکنید،متوجه نخواهید بود که با چنین سرعت بالایی در حرکت هستید. صندلی ها بهصورت خوابیده هستند و بالشتک هایی از جنس نبوک در محل استراحت سر قرارگرفته است.  اگر قصد خوابیدن نداشته باشید، می توانید از نوشیدنی های خنکداخل یخچال لذت برده و همزمان هِدفون های بی سیم را در گوش نهاده و بهموسیقی مورد علاقه تان گوش دهید. سیستم صوتی، مولتی زون 600 وات همراه باCD چنجر و یا DVD است. هر زمان که دوست دارید میتوانید با باز کردن درداخلی نور را به داخل راه داده و با قسمت راننده ارتباط برقرار کنید. سقفو شیشه های اتومبیل نیز به خواست شما باز و بسته می شوند. دو سیستم ایرکاندیشنر (تهویه هوا) هوای داخل اتومبیل را کاملاً مطبوع نگاه می دارد.
بایک بار سوار شدن، به این نتیجه می رسید که میباخ 62، چه از نظر ویژگی هایخارجی و چه داخلی طبق علایق و سلایق شما طراحی شده است. شما می توانید حتیتزئینات داخلی اتومبیل، از قبیل رنگ و جنس پارچه مورد استفاده را خودتانانتخاب کنید، همین نکته نشان می دهد که میباخ تا چه از اتومبیل های معمولیمتفاوت است. جنس داخل اتومبیل را حتی می توانید گرانیتی سفارش دهید. دوستندارید؟ طلا، مونوگرام یا حتی از جنس الماس چطور است؟ می توانید خودتان بهسیندل فینگ رفته و مستقیماً با طراحان میباخ صحبت کنید.
با اینتوضیحات فکر کنم میباخ در نظرتان به حد نهایی تجمل تبدیل شده است. اماکاملاً هم اینطور نیست. افراد زیادی شکایت کرده اند که زمان زیادی می بردتا کاملاً به سیستم تهویه هوا، سیستم صوتی و سرعت بالای این اتومبیل واردشد. البته به نظر این مشکل راننده به حساب می آید و ربطی به مالکاناتومبیل ندارد!
رای:
حتی بدون عملکردهای عالی ایناتومبیل، به خاطر تجهیزاتش، امتیاز بالایی از آنِ خود خواهد کرد. ایناتومبیل یک لیموزین واقعی است. ساخت و طراحی چنین فضای داخلی دلچسب و باسلیقه ای، کار آسانی نبوده است. اشکالات وعیوبی که از این اتومبیل شگفتآور گرفته می شود، آنقدر ناچیز و جزئی است که هنوز جزء حیرت آورتریناتومبیل هاست.
امتیاز از نقطه نظر تجملی بودن:  50/49
از نقطه نظر کاربردی بودن
حالبه این مسئله می پپردازیم که آیا یک لیموزین سه تُنی در زندگی عادی وروزمره کاربردی دارد؟ حقیقت امر اینست که بله کاربرد دارد. یادتان باشد،شماره 62 به خاطر طول این اتومبیل که 6.2 متر است به آن داده شده است.همچنین این اتومبیل بیشتر برای کسانی طراحی شده است که ترجیح می دهندراننده مخصوص داشته باشند. پس تصور نکنید که این اتومبیل هم مثل ماشین هایعادی باید پارک دوبل در خیابان بکند یا دور دوفرمانه بزند. این امتیازیاست که با پرداخت 386،000 دلار برای یک ماشین نصیبتان می شود. در حقیقت،این مالک اتومبیل نیست که باید ساعاتی طولانی را پشت ترافیک شهر پشت فرمانبنشیند و حرص بخورد، راننده این زحمات را متحمل خواهد شد.
با مخزن 1-29گالن بنزین، برد عملیاتی آن در بزرگراه ها تقریباً زیر 500 مایل خواهدبود. اگر توشه سفرتان اندک باشد، برد عملیاتی اهمیتی نخواهد داشت، ازاینرو این اتومبیل 15 فوت مکعب برای گنجایش بار داراست که تقریباً نظیرسایر اتومبیل های بزرگ است. کیفیت ساخت و تجهیزشدگی این اتومبیل تقریباًبالاتر از هر نوع اتومبیل دیگر است. مرسدس توجه بسیاری به مسئله کاربردیبودن در اتومبیل های اخیر خود داشته است، پس مطمئن باشید که میباخ نیز ازاین جرگه مستثنی نیست. فروشندگان مرسدس، سرویس کمی برای میباخ ارائه میدهند، اما موارد جدی و مهم رویدادهای بین المللی خلق می کنند. بااینکهبسیار نادر است، اما درصورت پدید آمدن هرنوع خرابی و نقص فنی، یک تکنسینمتخصص مستقیماً از آلمان به محل فرستاده می شود. 20 نفر فقط برای اینمنظور استخدام شده اند. و دانستن اینکه این خرید تقریباً 400،000 دلاریشما با سرویس های ویژه تضمین و پشتیبانی می شود، قوت قلب خوبی است.
رای:
ایناتومبیل که با نشستن مالک اصلی بر صندلی عقب و استخدام راننده مخصوص،کاربرد بیشتری دارد، از نقطه نظر کاربردی بودن به همان اندازه تجملیبودنش، امتیاز می گیرد. البته معمولاً مالک های میباخ توجه چندانی بهکاربردی بودن این وسیله نقلیه نمی کنند، اما این مسئله باعث نمی شود مرسدستولید این اتومبیل های لوکس و تجملی را بدون در نظر گرفتن  کاربردی بودنآنها ادامه دهد.
امتیاز از نقطه نظر کاربردی بودن:  50/47
و مجموع کلی امتیازات.....
معمولاًاز گوشه و کنار شنیده می شود، به خصوص از افرادی که توجه چندانی به جلوه وپیشرفت اتومبیل ندارند، که "آیا واقعاً وجود چنین اتومبیل هایی لازم است؟"مطمئناً نه. اما مسلماً وجود خیلی از تجملات دیگر زندگی هم  لزوم چندانیندارد. متوجه مسئله شدید؟ برای ادامه زندگی نیازی به این تجملات نیست، اماتصور کردن دنیا بدون این تجملات برای بعضی افراد غیرممکن است. میباخ 62 یکلیموزین واقعی است. ظاهر بیرونی آن بسیار زیبا و برازنده و در داخل بسیارراحت، و دلپذیر است.  این یکی از بهترین اتومبیل هایی است که می توانخرید، چون هم زیباست و هم کاربردی!
100/96
تا توانی دلی به دست اور           دل شکستن هنر نمی باشد                     موفق باشید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب goshi bazz تشکر کرده اند:
Sami 1993, Mahdi1944, Masoud, soheyl jami, hamid-p51, A.P.H hamid

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان