در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد
Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

445

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 26 تیر 1388 20:56

محل سکونت

ایران،خاک دلیران

آرشيو سپاس: 4451 مرتبه در 424 پست

یک فروند دیگر جامبو وارد نیروی هوایی شد ...!!

توسط azeRilA » چهارشنبه 18 آذر 1388 19:04

سلام خدمت دوستان.

خدا رو شکر که کار یکی  از دو فروند 747 سری 200 ملکی نیروی هوایی ارتش به پایان رسید.

اولی گفتم چون دومی تو فجر آشیان زیر اورهال سنگین هستش!!!

تقریبا" کار ظاهر و ... این نازنین تمام شده و یه سری کارهای جزیی مونده که ...!

این عکس هم تقدیم به همه ی دوست داران نیروی هوایی ارتش که هنوز هم بزرگترین ناوگان بوئینگ 747 و حتی 747 تانکر را داراست...!
  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

http://www.privateimage.com/images/9d0y ... rwsoa3.jpg

به سه چیز تکیه نکن ، غرور، دروغ و عشق.آدم با غرور می تازد،با دروغ می بازد و با عشق می میرد (دکتر علی شریعتی)

DJ Dani نوشته است:

خدا را شکر می کنم که سعادت دیدن تمام هواپیماهای نظامی و غیر نظامی کشورمان از هر رنگ , پایگاه و تایپ را داشته ام ,

امری که به راحتی امکان پذیر نیست





-



no avatar
پست ها

102

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 تیر 1388 21:09

آرشيو سپاس: 328 مرتبه در 74 پست

Re: یک فروند دیگر جامبو وارد نیروی هوایی شد ...!!

توسط pinpin747 » چهارشنبه 18 آذر 1388 21:16

علی رضای گرامی...لطف میکنید یه امار دقیق از تمام 747 های نیروهوایی بفرمایید.منظورم رجیستر اونها و محل نگهداریش و غیره!مثلا اون 747 های ساها تو رمپ کاسپین هیچ برناکه ای برای اوورهال ندارند؟یا اون دومی کدومه؟بعدش نوبت کی هست؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب pinpin747 تشکر کرده اند:
azeRilA, Parsa84, mahdimk

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

445

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 26 تیر 1388 20:56

محل سکونت

ایران،خاک دلیران

آرشيو سپاس: 4451 مرتبه در 424 پست

Re: یک فروند دیگر جامبو وارد نیروی هوایی شد ...!!

توسط azeRilA » جمعه 20 آذر 1388 17:35

pinpin747 نوشته است:علی رضای گرامی...لطف میکنید یه امار دقیق از تمام 747 های نیروهوایی بفرمایید.منظورم رجیستر اونها و محل نگهداریش و غیره!مثلا اون 747 های ساها تو رمپ کاسپین هیچ برناکه ای برای اوورهال ندارند؟یا اون دومی کدومه؟بعدش نوبت کی هست؟



پویان عزیز و گرامی

تمام 747 های نیروی هوایی که در نیروی هوایی سابق خریداری شد به دستور نیروی هوایی شاهنشاهی ارتقائ های به روی آن ها انجام شد از جمله قابلیت سوختگیری هوایی این جامبو ها...!!

5-8100 که تا قبل و حتی چند روز بعد از رژه 29 فروردین که لغو شد میپرید و الان هم نمیدونم چرا رجیسترش رو از 100 به 108 تغییر دادن؟؟!!؟؟

5-8101 هم که کارگو هست و سری 200 هست و ملکی نیروی هوایی همهست و همانطور که در پست قبلی گفتم زیر اورهال نسبتا" سنگین هست

5-8102 هم که آخرین پروازاش رو در سال 1384 انجام داد و فکر کنم سر این زلزله ی بم هم ایشون رفتن اونجا برای بردن کمک و ...  .و همچنین در اوايل جنگ با عراق و زماني كه هنوز به دليل كمبود قطعات زمين گير نشدهبود، در چندين مورد به عنوان ترابري نيرو به كار گرفته شد كه بارزترين آن،انتقال 6 هزار نفر نيروي داوطلب در حين عمليات بيت المقدس (آزادي خرمشهر)از مشهد به اهواز بود.

5-8103 هم که اولین 747 تانکر از سه فروند هستش و الانمفکر کنم زیر چکه!مطمئن نیستم .فرق ایشون هم با سایر 747های نیروی هوایی اینه که پنل مشکی رنگی که مثل عینک میمونه و از انعکاس آفتاب جلوگیری میکنه رو ایشون ندارن...!!

5-8104 هم که بر اثر فکر کنم صاعقه ساقط شد و رفت! (خدا رو شکر که تانکر نبود )

5-8105 هم تانکر هست و فعال.

5-8106 که سری 200 هست و اصلیتش برای نیروی هوایی نیست!

در زمان جنگ خلیج فارس به ایران پناهنده شد و الانم که در نیروی هوایی مشغول خدمته!

5-8107 هم که به نظر من زیبا ترین و سرحال ترینشونه.چون ایشون هم تانکر هست و هم اینکه تازه اورهال شدن.

5-8108 هم که همون 5-8100 هست!

اما اون 747 کارگو سفید ها برای نیروی هوایی هستن و الانم دوتاشون در رمپ کاسپین هست احتمال برگشتنشون هست .

الان از 747 های سری 100 نیرو هوایی فقط 102 و 108(100سابق)زمینگیرند.108 مشکل موتور داره فقط.

بعد از 101 که الان تو فجره به احتمال بســیــار زبــاد 102 میره برای اورهال!

در ادامه آمار بیشتری به همراه تصاویری ارسال خواهم کرد پویان جان

به سه چیز تکیه نکن ، غرور، دروغ و عشق.آدم با غرور می تازد،با دروغ می بازد و با عشق می میرد (دکتر علی شریعتی)

DJ Dani نوشته است:

خدا را شکر می کنم که سعادت دیدن تمام هواپیماهای نظامی و غیر نظامی کشورمان از هر رنگ , پایگاه و تایپ را داشته ام ,

امری که به راحتی امکان پذیر نیست




کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب azeRilA تشکر کرده اند:
mahdimk, sokuteasemuni, CAPTAIN PILOT, ARSAM 88, Parsa84, Mahdi1944, pinpin747, morteza tomcat, Fariborz, bravo, Solver, moh-597, SAMAN, DJ Dani, kayvan6079

-



no avatar
پست ها

102

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 تیر 1388 21:09

آرشيو سپاس: 328 مرتبه در 74 پست

Re: یک فروند دیگر جامبو وارد نیروی هوایی شد ...!!

توسط pinpin747 » جمعه 20 آذر 1388 18:13

104 در مادرید سقوط کرد.که در این جناب اقای مدرسی توضیحات کامل رو ارائه دادند.
http://www.oldpilot.ir/2008/04/_747.php
من واقعا عاشق تک تک 747 های نیرو هوایی هستم.اما یکم اطلاعاتم با شما در تناقضه.
تا اونجایی که من پرس و جو کردم 747 هایی که ارتقا یافتند 9 فروند بودند.با رجیستر 101 تا 109.این 9 فروند ابتدا متعلق به TWA بودند که با ورشکست شدن TWA نیروی هوایی از فزصت استفاده میکنه و اونها رو با قیمتی مناسب میخره.بعد همان طور که شما گفتید میرن برای ارتقا به کارخانه بویینگ.(سوختگیری و درب کارگو و...).اسمشون هم میشه 131SCD.گویا 109 هم در سال 1356 فروخته میشه.
اما فکر نمیکنم 2J9F ها تا حالا ارتقا یافته باشند!
یک سوال دیگه هم داشتم...106 خودمون اکتیو هست یا نه؟اگر نه کجا نگهداری میشه؟
راستی علی رضا جان میدونستی بعد از انقلاب میخواستند این 747 ها رو که اسمش رو ناوگان تجملی گذاشته بودند بفروشند؟
واقعا ممنونم از امار خوبت.منتظر بقیه اخبارت هم شدید هستیم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب pinpin747 تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, ARSAM 88, Parsa84, mahdimk, sokuteasemuni

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

575

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 13 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 7 دی 1385 14:14

آرشيو سپاس: 2337 مرتبه در 330 پست

Re: یک فروند دیگر جامبو وارد نیروی هوایی شد ...!!

توسط MOHAMMAD JAFAR » شنبه 21 آذر 1388 16:47

فکر کنم آمار صحیح این باشه:
100 رجیستر جدید 108
101 از سری 131F معمولی زیر اورهال
102 از سری 131F معمولی گراند
103 از سری 131F سوخترسان که عملیاتی هست
104 از سری 131F معمولی که در مادرید (؟)بر اثر صاعقه سقوط کرد
105 از سری 131F سوخترسان که عملیاتی هست
106 (اصلی)از سری 131F معمولی که متاسفانه خبرهای ناگواری در موردش شنیدم
106 (عراقی) از سری 200 مسافربری که عملیاتی هست
107  عزیز که از سری 131F سوخترسان هست و عملیاتی هست
108 که از سری 131F معمولی هست که گراند است.ضمنا رجیستر اصلی آن هم
109 پیش از انقلاب فروخته شد فکر کنم مازاد نیاز نیروی هوایی بود(؟) چون از همان سری 131F بود
110 پیش از انقلاب فروخته شد از سری 124F
111 پیش از انقلاب فروخته شد از سری 124F
112 پیش از انقلاب فروخته شد از سری 124F البته فکر کنم به خاطر قدیمی بودن نسبی این سه فروند فروخته شدند
113 از سری2J9F
114 از سری 2J9F که فکر کنم مدتی پس از انقلاب با رجیستر EP-ICA برای ایران ایر پرواز می کرد
115 از سری 2J9F که فکر کنم مدتی پس از انقلاب با رجیستر EP-ICB  برای ایران ایر پرواز می کرد
116 از سری 2J9F  که بعد از انقلاب از نیروی هوایی به ایران ایر رفت و ماند و مرد(احتمالا!) همان EP-ICC که در نمایشگاه هوایی می بیند
117 که به دلیل انقلاب تحویل ایران نشد
و یک فروند 200-747 عراقی دیگر که برای منبع قطعات به ایران ایر داده شد.
در مورد EP-ICA و EP-ICB اینکه دقیقا کدام یک از 3 تا 747 (113 114 115) هستند مطمئن نیستم متاسفانه یادم نیست
پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده اند:
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظلم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD JAFAR تشکر کرده اند:
ARSAM 88, alirezak2, shadow.of.death, Ali Heydari, ARafiee, Fariborz, mahdimk, pinpin747, sokuteasemuni, Parsa84, CAPTAIN PILOT, azeRilA, bravo, Shahbaz, moh-597, SAMAN, DJ Dani, kayvan6079

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

445

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 26 تیر 1388 20:56

محل سکونت

ایران،خاک دلیران

آرشيو سپاس: 4451 مرتبه در 424 پست

Re: یک فروند دیگر جامبو وارد نیروی هوایی شد ...!!

توسط azeRilA » يکشنبه 22 آذر 1388 12:46

1982

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

1987

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

1996

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

1999

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

2008

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


5-8114====EP-ICA====EP-SHH

سریال نامبر : 21487/319

GROUND


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

EP-ICB

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

EP-SHA

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


5-8115====EP-ICB====EP-SHA

سریال نامبر :21507/340

الانم ....!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

5-8113====EP-SHB

GROUND!

سریال نامبر : 21486/315

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

5-8116====EP-ICC

سریال نامبر : 21514/343

GROUND!

الان در نمایشگاه هوایی هست...!

خدا رو شکر نمردم و داخل یکی از 747 های نیروز هوایی رفتم!(به صورت یواشکی )

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 





به سه چیز تکیه نکن ، غرور، دروغ و عشق.آدم با غرور می تازد،با دروغ می بازد و با عشق می میرد (دکتر علی شریعتی)

DJ Dani نوشته است:

خدا را شکر می کنم که سعادت دیدن تمام هواپیماهای نظامی و غیر نظامی کشورمان از هر رنگ , پایگاه و تایپ را داشته ام ,

امری که به راحتی امکان پذیر نیست




کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب azeRilA تشکر کرده اند:
sokuteasemuni, ARafiee, CAPTAIN PILOT, ARSAM 88, shadow.of.death, Parsa84, Mahdi1944, pinpin747, Shahbaz, Fariborz, Persian Cat, Solver, Reza6662, moh-597, SAMAN, DJ Dani, kayvan6079

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

575

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 13 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 7 دی 1385 14:14

آرشيو سپاس: 2337 مرتبه در 330 پست

Re: یک فروند دیگر جامبو وارد نیروی هوایی شد ...!!

توسط MOHAMMAD JAFAR » يکشنبه 22 آذر 1388 17:42

ضمن تشکر از علیرضای عزیز بابت جمع آوری این اطلاعات با ارزش ولی یک نکته:
پست قبلی خودم رو که نگاه کردم دیدم که جمله روبروی رجیستر 100 دو پهلو است و جمله روبروی 108 نا تمام!!!
علیرضای عزیز رجیستر اصلی B747-131F به شماره بدنه:19669/9  8108-5 می باشد و جدیدا رجیستر آن 8100-5 شده
چون اصولا 00 در سمت راست رجیستر اولین هواپیما از یک تایپ مشخص نداریم و هواپیماهایی به رجیسترهای 8200 8300 8500  6000 و... وجود ندارند
البته گفتم اولین هواپیما 00 ندارد
چون مثلا رجیستر 6700 برای اف-4دی داریم چون رجیستر اف-4 دی ها از 6697 شروع شده و یا احتمالا رجیستر 6600 هم همینطور(اف-4ئی) و...
پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده اند:
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظلم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD JAFAR تشکر کرده اند:
shadow.of.death, Fariborz, azeRilA, ARafiee, pinpin747, Parsa84, SAMAN, DJ Dani

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

1189

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 1 خرداد 1385 02:58

آرشيو سپاس: 5148 مرتبه در 685 پست

Re: یک فروند دیگر جامبو وارد نیروی هوایی شد ...!!

توسط Fariborz » چهارشنبه 7 بهمن 1388 23:54

یک ليست ديگر از جامبوجتهای نيروی هوايی ايران  که از يک کتاب قديمی استخراج شده است .

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Fariborz تشکر کرده اند:
alirezak2, Persian Cat, Mahdi1944, bravo, CAPTAIN PILOT, Solver, Reza6662, Shahbaz, ali nuri, moh-597, SAMAN, azeRilA, DJ Dani, kayvan6079, alexlote


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان