در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي غير نظامي به بحث بپردازيد
Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2876

تشکر کرده: 1396 مرتبه
تشکر شده: 1255 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

*-* آشنایی با هلیکوپتر Ka-32 *-*

توسط CAPTAIN PILOT » سه شنبه 15 دی 1388 12:31

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

پس از مرگ کاموف در 24 نوامبر 1973،سرگئی میخائف 36 ساله جانشین او شد و مدیریت برنامه ناتمام Ka-32 را، که توسط طرح قبلی Ka-27 بود،به عهده گرفت. در این دوران،به دلیل توسعه و بهره برداری از شمالی ترین نواحی روسیه، نیاز مبرمی به یک هلیکپتر دوربرد قابل استفاده در تمامی شرایط جوی وجود داشت تا برای شناسایی کوه های یخی استفاده شود.البته هدف اصلی از طراحی 32 تخلیه محموله هایی تا وزن 5 تن از کشتی به ساحل بود و هیچیک از هلیکوپتر های آن زمان شوروی توانایی چنین کاری را نداشت.همچنین طبق برنامه، Ka-32 بایستی به شکل یک جرثقیل پرنده طراحی میشد تا در امور نصب خطوط انتقال قدرت برق و کارهای عمرانی هم مفید باشد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

برای نخستین بار در هشتم فوریه 1981 نشریه ارتش سرخ گزارش خلاصه ای از ساخت هلیکوپتر جدید Ka-32 را منتشر کرد و شروع تولید آن را اعلام کرد.اولین پرواز این هلیکوپتر در 1976 یا 1977 انجام گرفت، و تولید آن در 1980 آغاز شد.سازمان ناتو که قبلا Ka-32 را هلیکس نامیده بود،طرح جدید را Helix C نامگذاری کرد.


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Ka-32 با یک نفر خلبان پرواز میکرد و اهرم های کنترل و صفحه آلات دقیق فقط برای صندلی سمت چپ کابین (خلبان) در نظر گرفته شده بود.این هلیکوپتر قابلیت پرواز در شب را داراست و بنا به ادعای سازنده اش، حتی در بدترین شرایط جوی قطب شمال،چه روز و چه شب قدر به پرواز است.بنابراین،قطعا هیلکس به تجهیزات کامل الکترونیکی و سیستم های حرارتی ضد یخ برای تیغه های پروانه،مجرا های ورودی هوا و پنجره ها مجهز است. همچنین سیستم خلبان خودکار Ka-32 به کمک یک جهت یاب الکترومکانیکی و یک سیستم کنترل کننده، اجرای مانور تقرب و پرواز ایستا را بدون نیاز به دخالت خلبان میسر میکند.


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


---------
انواع مدل ها:

Ka-32A : مدل ارتقا یافته پایه
Ka-32A1 : مدل آتش نشانی
Ka-32T : مدل همگانی،قابل استفاده به عنوان آمبولانس یا جرثقیل هوایی
Ka-32S : مدل دریایی
Ka-35K : جرثقیل هوایی

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

--------
کاربران :
روسیه، بلغارستان، یمن
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

---- مشخصات فنی مدل T -----


نیروگاه :
موتور: دو موتور توربوشفت کلیموف TV3-117V
بیشترین توان موتور: 1.63 KW
ظرفیت کل مخازن سوخت درونی: 3.000 لیتر

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


ابعاد :
قطر پروانه ها: 15.9 متر
طول: 11.3 متر
ارتفاع: 5.4 متر

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


وزن ها :

بیشترین بار تحملی :
4.000 کیلوگرم (درونی)
5.000 کیلوگرم (بیرونی)
بیشترین وزن برخاست: 11 تن
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



عملکرد پروازی :


بیشترین سرعت افقی: 250 کیلومتر بر ساعت
بیشترین سرعت کروز: 230 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز خدمتی: 5 کیلومتر
سقف پرواز ایستا: 3.5 کیلومتر
برد: 800 کیلومتر
بیشترین مداومت پروازی: کمتر از 5 ساعت
- خدمه پروازی شامل خلبان و ناوبر در عرشه پرواز مجهز به سیستم تهویه
- قادر به حمل بار یا 16 نفر مسافر در کابین اصلی


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


=============================

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

        (کلیک نمایید)

=======================

به نقل از:  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

تصاویر: CAPTAIN PILOT

=======================



*-* Special Edit For CentralClubs *-*
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CAPTAIN PILOT تشکر کرده اند:
shola, kayvan6079, shadow.of.death, shazan, Shahbaz, Shahryar, AWG9, حسن2568, Java, sand_fighter, alirezak2, reza4087, Fariborz, ARSAM 88, sukhoi37, Mahdi1944, warlike1366, Ali$amir, SAMAN, Ruozbeh

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1348

تشکر کرده: 2091 مرتبه
تشکر شده: 3413 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 26 اسفند 1388 11:17

آرشيو سپاس: 10112 مرتبه در 877 پست

Re: *-* آشنایی با هلیکوپتر Ka-32 *-*

توسط Java » جمعه 9 خرداد 1393 22:34

امروز داشتم یکی از نشریات هوانوردی انگلیسی زبان رو مطالعه میکردم که به مطلبی برخوردم که برام جالب بود. در این نشریه ادعا شده بود در سال 2000 میلادی ایران علاقه خودش رو برای به خدمت گرفتن نمونه Ka-32A11BC از این بالگرد اعلام کرده بود. بعدا ها ایران در خواست تولید تحت لیسانس خودش از این بالگزد رو به شرط باز طراحی شدن و متناسب شدنش با شرایط آب و هوایی ایران به مقامات روس ارسال میکنه. این موضوع در سال های بعد هم ادامه پیدا میکنه تا اینکه منجر به عقد قرارداد موقتی برای تولید حدود 50 عدد از بالگرد مورد نظر تحت لیسانس روس ها در ایران میشه.... و البته طبق معمول و به دلایلی که ازش چیزی ذکر نشده بود به یکباره همه چیز ملغی میشه!!!
حالا کسی از دوستان هست که بدونه دلیل اصلی به توافق نرسیدن این قرارداد چی بوده!!؟؟

تصاویری از این بالگرد...
_
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
_
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Java تشکر کرده اند:
mohammad area51, nima-rad, anga2009, apadana11, Ghost Rider, reza4087, Shahbaz, sukhoi37, kayvan6079, Emmanuel Rubenstein, CAPTAIN PILOT, Mahdi1944

Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: *-* آشنایی با هلیکوپتر Ka-32 *-*

توسط ramin-am » شنبه 10 خرداد 1393 15:33

بله درسته این مدل قرار بود برای شرکت نفت ارایه خدمات بکنه
در مقاله هم میبینید که بیشتر بر روی قابلتهای حمل و نقل و غیر نظامی یا حداقل نظامی غیر مسلح طراحی شده
دلیل عمده لغو این طرح عملی نشدن تولید تحت لیسانس موتورهای tv3-117 بود البته یه مقداری هم نگرانی روسها از توان مهندسی معکوس و توان بالای تعمیر و نگهداری شرکت پنها بود
روسها همیشه قدرت بلامنازع بالگردهای سنگین و بالگردهایی با ملخ هم محور بودن و هستن اگر ایران به یکی از این محصولات مستقیما دست پیدا میکرد میتونست به راحتی حداقل با شناختی که از پنها داریم تعمیر و نگهداری این هلیکوپتر ها رو انجام بده
در کل طرح ملخ هم محور یکی از نقاط قوت هلیکوپترهای کاموف هست در ضمن این سری یعنی سری هلیکس یکی از پر کاربردترین هلیکوپترهای دریایی هست
به رویاهایت بی اندیش ..........

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ramin-am تشکر کرده اند:
Java, reza4087, CAPTAIN PILOT

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

42

تشکر کرده: 6 مرتبه
تشکر شده: 14 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 1 اردیبهشت 1392 18:29

آرشيو سپاس: 140 مرتبه در 29 پست

Re: *-* آشنایی با هلیکوپتر Ka-32 *-*

توسط مرتضی پور » شنبه 10 خرداد 1393 22:14

روسیه که از نظر مسافت با ایران زیاد فاصله نداره؛چطور از نظر تکنولوژی مخصوصا نظامی و هوایی اینهمه پیشرفته هستن؟پس ایرانیها چکار داشتن میکردن؟

Major

Major



no avatar
پست ها

664

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: *-* آشنایی با هلیکوپتر Ka-32 *-*

توسط ramin-am » يکشنبه 11 خرداد 1393 09:41

تکنولوژی ربطی به فاصله  جغرافیایی نداره
زمانی ایران بزرگترین دانشمندان رو تربیت میکرد چی شد ؟
زمانی که یک جامعه از نظر فرهنگی نزول میکنه دیگه جایی برای پیشرفت علمی باقی نمیمونه
یک دوره ای تحصیل علم در سایه یک سری تحولات از جله بی ثباتی وضعیت سیاسی حاکمان نا لایق و انحرافات در مذهب دچار رکود شد
در اون دوره اروپا کلا به سمت رشد قدم بر میداشت
به رویاهایت بی اندیش ..........

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ramin-am تشکر کرده اند:
sukhoi37, CAPTAIN PILOT


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان