در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث کامپيوتر به بحث بپردازيد
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

5234

تشکر کرده: 17 مرتبه
تشکر شده: 342 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 25 خرداد 1385 14:47

محل سکونت

http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php

آرشيو سپاس: 4023 مرتبه در 1451 پست

مشکلات و ناهنجاری های گوناگون بوجود آمده توسط رایانه

توسط ganjineh » دوشنبه 19 بهمن 1388 16:25

دانش آموزان در نوشته های خود از زبان پیام فوری استفاده میکنند




بیش از یک دهه از پدیدار شدن "زبان پیام فوری" یا "زبان IM" میگذرد.



یک دبیر دبیرستان به نام جولیا اوستین (Julia Austin) متوجه شد که نسل جدیدی از غلطهای املایی وارد تکالیف نوشتاری - املا، انشا و مقالات - شاگردان شده است.


البته این دانش آموزان همچنان مرتکباشتباهات کلاسیک نوشتاری میشوند، اما ورود کلماتی چون b4=before، ur=youare، 2=too و مانند اینها از روند رو به افزایشی برخوردار است، کلماتی کهبرای بزرگسالان تقریبا نامفهوم اما جزئی از زبان نوشتاری روزانه نوجوانانامروز هستند.

بیش از یک دهه از پدیدار شدن "زبانپیام فوری" یا "زبان IM" میگذرد. این زبان که به خاطر سرعت، خلاقیت وکوتاهی در نامه های الکترونیک و پیامهای کوتاه بر روی تلفن همراه به کارمیرفته است، اکنون تبدیل به زبان معمول گفتگو، شایعه پراکنی و قرار گذاشتن بین نوجوانان شده است.

اما دبیران و معلمان دوره های راهنمایی و دبیرستان در سراسر آمریکا عقیده دارن که یک روند مشکل آفرین در حال شکل گیری است:این کلمات به قدری در زندگی اجتماعی نوجوانان معمول شده اند که هجی کردنبه طریقه تکنولوژیک! از مقالات، انشا و سایر مواد درسی کتبی سر درآوردهاست.

خانم اوستین، دبیر ادبیات و دستورزبان در یک دبیرستان ایالت اورلاندو میگوید: "زبان IM به قدری متداول شدهاست که من تمام مدت در حال آموزش لزوم به کار نبردن آن هستم".

یک دبیر دیگر به نام ویکی دیویس (Vicki A. Davis) از ایالت جورجیا میگوید که این لغات کوتاه شده را حتی در مقالات مهم پایان ترم دانش آموزان نیز دیده است، به گفته او:

"من جنوبی هستم، اما از اصطلاحاتمنطقه خود مانند kick the bucket (اصطلاحا به معنای مردن) استفاده نمیکنمزیرا ممکن است کسی معنای آن را نداند، با زبان IM نیز باید چنین برخوردیداشت."

یکی از دانش آموزان 14 ساله خانماوستین میگوید که کلماتی چون wit، da و dat گاهی به جای with، the و thatدر تکالیف او ظاهر میشوند. " من در چرکنویس اینطور مینویسم اما سعی میکنمقبل از پاکنویس و تحویل مطلب اشکالات آن را تصحیح کنم."

بعضی از معلمین مانند دیوید وارلیک(David Warlick، 54) ساله و نویسنده سه کتاب درباره فناوری در کلاس درس،اعتقاد دارد که این زبان توافقی و رایج باید به شکل یک پدیده و شایستهستایش در نظر گرفته شود. به گفته او، معلمین باید دانش آموزان را به خاطرابداع زبانی جدید که برای مکاتبه در عصر تکنولوژیک ما بسیار مناسب است،تشویق کنند.

البته بسیاری از این دانش آموزان اینشیوه نگارش را در دوران کالج و دانشگاه ترک میکنند. لری بیسون (LarryBeason) سرپرست نگارش دانشجویان سال اول، میگوید:

"بعضی از دانشجویان من ممکن است همانبچه ای که ابداع کننده لغاتی به زبان IM بوده باشند، اما بیشتر آنان متوجهشده اند که با ورود به کالج باید روش هجی دوران نوجوانی خود را ترک کنند."


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
http://ganjineh-elahi.com/

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ganjineh تشکر کرده اند:
Mahdi1944

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

5234

تشکر کرده: 17 مرتبه
تشکر شده: 342 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 25 خرداد 1385 14:47

محل سکونت

http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php

آرشيو سپاس: 4023 مرتبه در 1451 پست

Re: مشکلات و ناهنجاری های گوناگون بوجود آمده توسط رایانه

توسط ganjineh » دوشنبه 19 بهمن 1388 16:27

نرمش هاي ضروري در پشت كامپيوتر براي جلوگيري از برخي عوارض و بيماري ها:



اعضای بدن خود را در خلاف جهتی که قوز می کنید بازی می دهید.

کارکردن با رایانه در تمام طولروز برای بدن ما مناسب نیست.اگر مجبور هستید در تمام طول روز پشت میزبنشینید، انجام برخی نرمش های ساده باعث بهبود سلامتی و وضعیت جسمی شما میگردد.


نحوه نرمش:
1) بصورت صحیح و درست پشت یک میز کار یا اداری بنشینید.کمرخود را صاف کرده، شانه ها را به عقب برده، قسمت فوقانی صفحه نمایشگر بایدبا چشمان شما در یک راستا قرار گیرد.اگر باید به بالا و پایین کنید،کافیست ارتفاع صفحه نمایش خود را تنظیم کنید.در اینحالت اگر مجبور هستیدکه به طرف جلو مایل شوید تا صفحه مانیتور را ببینید،ابتدا دید چشمانتان راامتحان کرده و سپس فاصله را تنظیم نمایید. بعد از مدتی این وضعیت نشستن دربدن شما جا افتاده و نیازی به تمرین و دقت همیشگی نیست.

2) وقتی مشغول تایپ کردن هستید بدن خود را در یک وضعیت متعادل و مناسب نگهدارید.ااطمینان حاصل کنید که مچ دستان شما اندکی از آرنج شما پایین ترباشد.این عمل از ابتلا به نوعی سندرم تونلی درمچ دست شما جلوگیری می کند.پاهایتان را از زانو خم کرده، طوری که زانو از باسن اندکی بالاتر قرارگیرد.کف پا را صاف روی زمین قرار داده یا روی یک چارپایه یا وسیله دیگریقرار دهید.

3) هر نیم ساعت یکبار از جای خود بلند شده و با حرکات کششی بدن خود را نرمش داده یا برای چند لحظه قدم بزنید.

4) ساق پاهایتان را بکشید و در این حین برای چند لحظه از نگاه کردن و خیرهشدن به صفحه نمایشگر بپرهیزید. این عمل باعث جلوگیری از پخش شدن لخته هایخون در پاهای شما می گردد.بخاطر داشته باشید که لخته شدن خون در کاربرانمیانسال رایانه بسیار معمول است.

5) یاد بگیرید که چگونه اعضای بدن خود را نرمش دهید.برای نرمش دادن گردن،سر خود را به جلو و عقب و چپ و راست و طرفین خم کنید. هرگز سر خود را دراطراف گردن به صورت دایره وار نچرخانید. این عمل باعث صدمه زدن به مفاصلگردن شما می شود.

6) اگر مدت زیادی به تایپ کردن مشغول شدید برای چند لحظه مچ دستان خود رابه صورت دایره وار چرخانده و ورزش دهید. اینکار باعث جلوگیری از ابتلا بهسندرم تونلی مچ دست می شود.

7) از قوز کردن به سمت جلو و روی صفحه کلید خودداری نمایید. اگر عادت بهچنین کاری دارید این تمرین را انجام دهید: ابتدا دستان خود را باز کنید تاحدی که مثلا می خواهید کسی را در آغوش بگیرید. مچ دستان را چندین بار بهطرف خارج بچرخانید، بصورتیکه انگشت شصت شما به طرف به طرف بالا و عقب بازیکند، و نیز شانه های خود را به عقب بدهید.این حرکت کششی اعضای بدن شما رادر خلاف جهتی که قوز می کنید بازی می دهد.در این حین شما کشش خوبی را درقسمت بالای سینه خود احساس می کنید.

8) ماهیچه های سرینی و بطنی خود را منقبض کنید و چند لحظه همانطور منقبضآنها را نگه داشته و سپس رها کنید. در طول روز هر چند دقیقه یکبار این کاررا را تکرار کنید.

9) با حرکات کششی بازوان و پاها و گردن خود را نرمش دهید و همانطور کهنشسته اید آنها را بچرخانید. در زمان راه اندازی مجدد رایانه یا در زماناخذ فایل های با حجم بالا از یک شبکه، از فرصت پیش آمده استفاده بهینهکرده و استراحت کنید.از جای خود بلند شوید و نرمشهای دیگری را امتحان کنیدمثل بلند شدن و نشستن، جلو عقب رفتن، پریدن البته مواظب پوز خند همکارانخود نیز باشید .

11) از ابزار ورزشی استفاده کنید .یک نوع ابزار ورزشی سبک و ارزان و کوچکهستند که برای تقویت عضلات ساعد و بازو مناسب هستند . مواقعی که باید چیزیرا هم از روی کاغذ و هم از روی صفحه نمایش بخوانید معمولا از دستان خوداستفاده نمی کنید. در این هنگام می توانید از این ابزار استفاده کنید .

12) باند های پلاستیکی ارزان و سبک و کوچکی هستند که میتوانند برای مواردیکه در مرحله شماره 9 گفته شد استفاده نمائید. برای مثال زمانی که حرکاتکششی برای بازو انجام می دهید میتوانید از این باند پلاستیکی استفادهنمائید .

13) هر چند لحظه یکبار چند نفس عمیق بکشید. اگر برایتان امکان دارد جایی این نفس ها را بکشید که مقداری هوای تازه وارد شش های شود.

14) نوعی توپ وجود دارد که به عنوان صندلی و نشیمنگاه استفاده می شود ومیز و صندلی هایی است که در محل نشیمنگاه خود دارای این توپ ها هستند .اگر از این نوع صندلی ها استفاده می کنید سایز بزرگ ان را تهیه نموده کهفضای نشستن بیشتری داشته باشد. طوری روی صندلی بنشینیدکه کمرتان صاف وثابت باشد. استفاده از خود این توپ ها موثر تر است هر چند صندلی که دارایاین توپ ها می باشد برای محیط دفتر مناسبتر و کارامد تر است .

در زمانی که مشغول تماشای تلویزیون یا در حال حرف زدن با تلفن هستیدبنشینید و با حرکت موزون و تمارین هماهنگ به سمت بالا و پائین بدن خود رابازی دهید. هنگامی که مشغول تایپ کردن هستید میتوانید از خود توپ استفادهکنید، البته باید بدانید که این روش بهترین روش نشستن جهت جلو گیری ازابتلا به سندرم تونلی مچ ها و زرد پی نیست.



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
http://ganjineh-elahi.com/

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

5234

تشکر کرده: 17 مرتبه
تشکر شده: 342 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 25 خرداد 1385 14:47

محل سکونت

http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php

آرشيو سپاس: 4023 مرتبه در 1451 پست

Re: مشکلات و ناهنجاری های گوناگون بوجود آمده توسط رایانه

توسط ganjineh » دوشنبه 19 بهمن 1388 16:29


اثرات زيان بار لب تاپ

اى بى سى نيوز: يكتحقيق جديد حاكى از آن است كه بارورى مردان به علت گذاشتن كامپيوترهاى لپتاپ بدون ميز لپ تاپ محافظ روى پا تحت تاثير قرار ميگيرد.
براساس مطالعه پژوهشگران دانشگاه ايالتى نيويورك قرار دادن لپ تاپ بدونميز لپ تاپ محافظ بر روى پا درجه حرارت اسكروتوم (كيسه بيضه) را بالا مىبرد. افزايش درجه حرارت اسكروتوم با نابارورى مردان ارتباط داده شده است .آنها يادآور شدند كه مطالعات ديگر نشان داده است كه به ازاى هر درجه سانتىگراد افزايش ميانه درجه حرارت روزانه اسكروتوم غلظت اسپرم ۴۰ درصد كاهش مىيابد. در مطالعه اى كه در بالا ذكر شد كار با لپ تاپى كه روى زانو قرارداده شده بود باعث ۵/۲ درجه سانتى گراد افزايش درجه حرارت اسكروتوم شدهبود.
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
http://ganjineh-elahi.com/


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان