در اين بخش ميتوانيد درباره كليه مسائل ورزشي به بحث بپردازيد
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

5234

تشکر کرده: 17 مرتبه
تشکر شده: 353 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 25 خرداد 1385 14:47

محل سکونت

http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php

آرشيو سپاس: 4023 مرتبه در 1451 پست

باورهای غلط در مورد بدنسازی

توسط ganjineh » دوشنبه 23 فروردین 1389 20:04

امروزه استفاده از ورزش بدنسازی برای تناسب اندام در اکثر مناطق دنیا روبه افزایش است اما دانستن راهکارهای صحیح پرداختن به این روش و انجام بهموقع و به اندازه آن می تواند برای فرد علاقمند به این رشته بسیار مفیدباشد.

بدن سازی

در این مقاله به بررسی برخی باورهای غلط که در میان بعضی از بدنسازان وجود دارد می پردازیم .

۱) برای نتیجه گیری بهتر و سریعتر باید از داروهای نیروزا استفاده کرد .

این فکر بیشتر از منافع ، برای فرد ضرر و زیان به دنبال خواهد داشت . دربسیاری از باشگاههای بدنسازی استفاده از داروهائی نظیر کراتین به وفورانجام می شود و گوئی این ماده شیمیائی خطرناک و مضر برای بدن ، اصلاً جزودارو محسوب نمی شود . کراتین با رسوب در ارگانهای حساس بدن که کار تصفیه ودفع مواد زائد را بر عهده دارد باعث لطمات جبران ناپذیری در اعضاء مختلفمثل کبد و کلیه خواهد شد .

۲) هر چه زمان بیشتری در باشگاه حضور داشته باشید نتیجه بهتری نصیبتان خواهد شد .

تمرینات بیش از حد ، رشد ماهیچه ها را متوقف می کند و به جای اینکه بدنشروع به دوباره سازی بافت های ماهیچه ای کند ، آن ها را از بین می برد .ماهیچه های بدن نیاز به استراحت برای ترمیم و دفع مواد زائد دارند . اگرفکر می کنید با تبدیل باشگاه به خانه دومتان نتیجه بهتری خواهید گرفت ، دراشتباهید .

۳) برای قوی تر بودن ، نیاز به جثه بزرگتر داریم .

قدرت و جثه ، هیچ ارتباطی با هم ندارند . تمرین های قدرتی شامل تمریناتیاست که هیچ یک باعث بزرگ شدن اندام ها نمی شود . بسیاری از متخصصین اینرشته ها عقیده دارند که قدرت عضلانی در حجم و اندازه عضلات نیست و چه بساافرادی با جثه های کوچک ، دارای قدرت عضلانی بیشتری هستند .

۴) اگر والدین ما اضافه وزن دارند ، ما نیز همینطور خواهیم شد .

چاقی دارای علل متعدد و بی شماری است . یکی از عوامل آن ژنتیک است . اماراههای زیادی وجود دارد تا احتمال چاقی را در خود کاهش دهید . یکی ازعوامل مهم برای ( اضافه کردن وزن ، عوامل محیطی مثل پرخوری ، جانشین شدنتکنولوژی به جای کارهای دستی و ورزش نکردن است . باید از بی تحرکی ، نشستنطولانی جلوی تلویزیون و مصرف غذاهای پرچرب و fast food بپرهیزید . از هرامکانی برای افزایش تحرک خود ، حتی پیاده روی ساده ، استفاده کنید .

۵) برای گرفتن نتیجه بهتر ، حتماً باید از تجهیزات جدیدتر استفاده کرد .

انواع مختلفی از تجهیزات ورزشی در فروشگاهی یافت می شود و این انتخاب برایفرد بدنساز را دشوار می کند . شاید باورش برایتان مشکل باشد ولی استفادهاز یک جفت دمبل از بسیاری از وسایل باشگاهها مفیدتر است . زمانی که بادمبل تمرین می کنید . عضلات به صورت عمقی و فعالانه عمل خواهند کرد . اینوسیله قیمت ارزانی دارد و در همه جا یافت می شود و با آن حتی در منزل نیزمی توانید تمرین کنید .

۶) تمرینات عضلانی ، تنها راه برای افزایش حجم عضلات است .

برخی از بدنسازان با اصطلاح ورزش های قلبی - عروقی یا کاردیو آشنائی دارند. درست است این گونه ورزش ها ماهیچه سازی را کمی دشوار می کند ولی باانجام این تمرینات می توانید به ماهیچه سازی نیز بپردازید . ورزش هائی کهتحت عنوان قلبی - عروقی در باشگاه انجام می شود . بیشتر برای سوزاندن چربیو افزایش ضربان قلب مؤثر است . می توانید آنها را کوتاه تر ولی سریعترانجام دهید . این کار به قدرتی شدن تمریناتتان کمک خواهد کرد .

۷) فقط برای کاهش چربی زائد اطراف شکم ، باید ورزش های مخصوص عضلات شکم را انجام داد .

چربی زائد اطراف شکم با انجام هر گونه فعالیت و تحرک تحت تأثیر قرار میگیرد . در واقع این چربی به صورت ذخیره ای برای بدن است که در صورتی کهفردی فعالیت جسمی بیشتری از سابق انجام دهد ،‌ این چربی ها به مصرف خواهندرسید .

۸) ماهیچه می تواند به چربی و چربی به ماهیچه تبدیل شود .

این دو کاملاً از نظر ساختاری با هم متفاوت هستند . امکان ندارد که این دوبه هم تبدیل شوند . ساختن عضله و تحلیل چربی ۲ عمل کاملاً متفاوت در بدنهستند . برای سوزاندن چربی باید بیش از میزان مصرفتان کالری بسوزانید.

۹) برای قویتر شدن و حجیم شدن عضلات باید تا آخرین حد از آنها کار کشید .

عضلات همانطور که گفته شد دارای توانائی و قدرت محدودی هستند نیاز بهاستراحت پس از فعالیت های سنگین دارند . در واقع علم جدید بدنسازی بارعایت این اصول به طراحی ورزش های هوازی و بیهوازی می پردازد . بایدبدانید که عضلات برای دفع مواد زائد حاصل از فعالیت به دوره های استراحتنیاز دارند . به خاطر داشته باشید که با رعایت اصول علمی در ورزش میتوانید به حداکثر کارائی جسمی و روحی لازم برسید .


گنجینه دانش
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
http://ganjineh-elahi.com/

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ganjineh تشکر کرده اند:
Ghost Rider, mikaeil, reza4087, sghanbare, mostafa 360, AGeNiS1, Ruozbeh, MASTER, oweiys, SMH, Mahdi1944

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

256

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 64 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 12 آذر 1388 20:17

محل سکونت

ايران

آرشيو سپاس: 289 مرتبه در 146 پست

Re: باورهای غلط در مورد بدنسازی

توسط mostafa 360 » پنج شنبه 13 خرداد 1389 18:52

خيلي خوب بود راجب كاهش قد ورشد نكردنش و ارتباط اون با بدن سازي هم بگين

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

184

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 11 بهمن 1390 13:27

آرشيو سپاس: 679 مرتبه در 135 پست

Re: باورهای غلط در مورد بدنسازی

توسط kdf » شنبه 19 بهمن 1392 13:42

mostafa 360 نوشته است:خيلي خوب بود راجب كاهش قد ورشد نكردنش و ارتباط اون با بدن سازي هم بگين

می دونم تاپیک قدیمیه اما چون میدونم این سوال سوال خیلیاست جوابشو میگم.ورزش های سنگین باعث میشن که عضلات به سرعت هورمونهای آنابولیک بدن رو به مصرف خودشون برسونن.بنابراین ناگهان بدن از هورمون های آنابولیک (که عموما آندروژن هم هستن) خالی بشه.پس بدن تولید هورمون ها رو به شدت بالا میبره و شاهد فوران تستوسترون در بدن خواهیم بود.و این تستوسترون میره روی گیرنده های آندروژنیک صفحه های رشد استخونها تاثیر میزاره و باعث بسته شدن اونها میشه.در نتیجه رشد قد متوقف میشه.واسه همینه که به نوجوونای بدنساز میگن سنگین کار نکنید و بیشتر حرکات کششی استفاده کنید
                                                                        
  ما یه مشت سربازیم جون به کف

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب kdf تشکر کرده اند:
reza4087, SMH, Ghost Rider, Mahdi1944

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3333

تشکر کرده: 2572 مرتبه
تشکر شده: 4401 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: باورهای غلط در مورد بدنسازی

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » يکشنبه 20 بهمن 1392 00:13

سلام
یکی از مسائلی که خیلیها ازش غافلند :
تعداد تارهای عضلانی ( ماهیچه ای ) در دورانِ جنینی تشکیل میشه و هرگز با ورزش و مکمل و هرمون و غیره حتی یک تار ماهیچه ای هم به بدن اضافه نمیشه .
ورزش فقط باعث میشه که یک لایه ی پروتئینی اطراف تارهای عضلانی به وجود بیاد و قویتر بشه اون هم تا حدی معین و محدود .
قهرمانان پرورش اندام اصلاً ذاتاً و مادرزاد تعداد تارهای عضلانیشون زیاد هست و با ورزش و هورمون باعث قویتر شدنشون میشند .
یعنی شخصی مثل بروس لی اگر هزار سال هم ورزش کنه نمیتونه مثل آرنورد بشه چون دو گونه ی مختلف از عضلات رو دارند .
برای همین هست که در بعضی رشته ها بر اساس وزن دسته بندی میشند ( پر وزن , مگس وزن , خروس وزن , سنگین , فوق سنگین )
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

184

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 11 بهمن 1390 13:27

آرشيو سپاس: 679 مرتبه در 135 پست

Re: باورهای غلط در مورد بدنسازی

توسط kdf » يکشنبه 20 بهمن 1392 11:30

البته اهمیت نداره که سلولهای ماهیچه ای مادرزادیه من بیشتره یا شما.مهم اینه که چقدر کالری به بدنمون میرسونیم.همون آرنولد و شما برو رژیم غذاییشو ببین.من و شما بخوایم اونقدر غذا بخوریم سکته معده ای میزنیم درجا!!!
کای گرین نفر دوم مستر المپیای امسال روزی 2 کیلو گوشت قرمز میخوره ! فکرشم میکنم حالت تهوع دست میده بهم.
همین کای گرین رو شما دو ماه بدون غذا ولش کنی از بروس لی هم لاغرتر میشه.
                                                                        
  ما یه مشت سربازیم جون به کف


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 10 مهمان