در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

5234

تشکر کرده: 17 مرتبه
تشکر شده: 342 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 25 خرداد 1385 14:47

محل سکونت

http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php

آرشيو سپاس: 4023 مرتبه در 1451 پست

۵ غذاي سالم و ارزان

توسط ganjineh » سه شنبه 31 فروردین 1389 17:43

غذايي كه با هزينه پايين تهيه مي‌شود معمولا پرچرب و پر كالري و مملو ازمواد شيميايي است. اما در اينجا ما ۵ ماده غذایی را به شما معرفي مي‌كنيمكه از ارزش غذايي بالایی دارند ولی ارزان هستند.

لوبيا
لوبياها با قلب شما دوست هستند و واقعا يك غذاي مقوي خانگي هستند كه مملواز فيبر و پروتئين و غذاي رژيمي سالم و بهداشتي براي چاق‌ها هستند.
آنها انرژي زيادي را در جريان خونتان آزاد مي كنند و بدون داشتن قند و چربي احساس خوبي به شما می‌دهند.

چون لوبياها را به صورت خشك و به مقدار زيادي مي‌توان خريد، از نظراقتصادي كاملا به‌صرفه هستند علاوه بر آن داراي حق انتخاب از ميانگونه‌هاي مختلف آن مانند لوبيا چيتي، لوبيا سفيد و .... خواهيد داشت.

اگر مايل نيستيد لوبيا را به صورت خشك خريداري كنيد مي توانيد آنرا به صورت قوطي هاي كنسرو شده تهيه نماييد كه گران هم نيستند.

شما مي‌توانيد از لوبيا تقريبا در همه چيز مثل سوپ‌ها، سالادها، خوراك چيلي و نيز به صورت پخته به تنهايي مصرف كنيد.
برنج سبوس‌دار
برنج سبوس‌دار با قيمت ارزانتر نسبت به برنج سفيد، داراي خواص بيشتري است.به اين علت كه برنج داراي چندين لايه است و در مرحله آسيا براي سفيد كردنآن، اين لايه‌ها برداشته مي‌شود. در نتيجه برنج صيقل داده شده سفيد مي‌شودكه تقريبا هيچ ارزش غذايي ندارد.

در حاليكه برنج سبوس‌دار يك غله كامل است و در مرحله لايه برداري تنهاپوسته آن برداشته مي‌شود به صورتي كه ارزش غذايي در اين غله كاملا حفظمي‌شود.

برنج سبوس دار نسبت به برنج سفيد داراي فيبر بيشتر و مواد معدني، روي و منينزيم است.

برنج سبوس‌دار را مي توان به عنوان مكمل غذايي در سالاد يا به صورت تفت داده شده و نيز در سوپ يا خورش استفاده كرد.

تخم مرغ‌
برخلاف عقيده عمومي تخم مرغ‌ها بمب كلسترول نيستند. خوردن يك يا دو عدد ازآن در روز از بروز حملات و بيماري‌هاي قلبي پيشگيري مي‌كند در واقع تخممرغ مملو از پروتئين است.

يك تخم مرغ با حدود ۶۸ كالري ۱۱ درصد از مقدار مجاز روزانه پروتئين بدن را تامين مي كند.
تخم‌مرغ می‌تواند گزينه خوبي براي رژيم غذاي شما محسوب شود.

يك بررسي نشان داد افرادي كه براي صبحانه تخم مرغ مي خورند نسبت بهآن‌هايي كه نان حلقه اي رژيمي مصرف مي كنند از كاهش وزن بيشتريبرخوردارند. اين در حالي است كه جذب كالري در هر دو يكسان است.

كنسرو تن ماهي
ماهي براي قلب و مغز مفيد است ولي بسياري از افراد هستند كه توانايي خريد ماهي را ندارند.

تن ماهي با قيمت كمتر و مقدار بيشتر همان ارزش غذايي را براي شما خواهدداشت. تن داراي مقدار فراواني پروتئين، مواد معدني، ويتامين و اسيدهاي چربامگا ۳ است.

اين اسيدها به كنترل فشار خون، پايين آوردن كلسترول و كاهش حملات و بيماري‌هاي قلبي كمك مي كنند.

اما به خاطر داشته باشيد تن داراي جيوه است و هر روز نبايد از آن استفاده كرد.

موز
موز از ارزش غذايي و فيبر بالايي برخوردار است قيمت موز پايين و تقريبا در تمام فصول يافت مي‌شود.

گياه موز تا هشت متر رشد مي كند و با گل سوسن و اركيده هم خانواده است.
موزها منبع بسيار خوبي براي پتاسيم هستند و ورزشكاران عاشق موز هستند چراكه با تامين كامل پتاسيم و فيبر انرژي كاملي دريافت مي كنند.  

مصرف موز خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد و زخم‌ها را بهبودمي‌بخشد و يبوست را از بين مي‌برد و به بدن كمك مي‌كند تا كلسيم را جذب واز كليه محافظت مي‌كند.
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
http://ganjineh-elahi.com/

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ganjineh تشکر کرده اند:
Persian Cat, Mahdi1944

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان