در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد
Moderator

Moderator



no avatar
پست ها

2647

تشکر کرده: 716 مرتبه
تشکر شده: 86 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 9 خرداد 1386 19:41

آرشيو سپاس: 15736 مرتبه در 1685 پست

توسط Shahbaz » شنبه 6 مرداد 1386 18:53

su-25 براي پشتيباني نزديک نيروي هاي پياده ساخته شده و نبايد ان را با هواپيماهاي شکاري مقايسه کرد .
اين هواپيما را بايد با A-10 مقايسه کرد تا کارايي و نفاط ضعف ان مشخص شود.
A-10 وSU-25 از  مشهورترين هواپيماهاي ضد تانک هستند و چون دست مابه A-10 نمي رسه پس بهترين گزينه SU-25 است .اگر ما اين هواپيما را در زمان جنگ داشتيم راحت تر به اهدافمان مي رسيديم .
به نظرم بعضي دوستان در مورد اين هواپيما بي انصافي مي کنند.
امام خمینی (ره ) :
  اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 26 تیر 1386 14:20

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط a.s » جمعه 26 مرداد 1386 14:33

تصاويري از ميراژهاي F1 نيروي هوايي ارتش
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
امیدوارم خوشتون بیاد a.s

Administrator

Administrator



نماد کاربر
پست ها

15465

تشکر کرده: 10180 مرتبه
تشکر شده: 3920 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 7 بهمن 1384 19:51

آرشيو سپاس: 30251 مرتبه در 5981 پست

توسط Mahdi1944 » جمعه 26 مرداد 1386 14:55

a.s جان
فکر ميکنم اينها ماکت هستند :shock:
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست     هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست     خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

51

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 9 مهر 1385 00:41

آرشيو سپاس: 23 مرتبه در 8 پست

توسط Tomcat380 » يکشنبه 11 شهریور 1386 00:29

فکر کنم میگ 29 هایی که در اختیار ایران هست بجز پر کردن باند فرود کارآیی دیگه ای نداشته باشن !!
این جنگنده زمانی که تازه ساخته شده بود هیچ حرفی برای گفتن نداشت چه برسه به زمان حال  :-)  حداقل میگفتی سوخوی 30 شاید با F-15 رقابت داشته باشه  :? ولی فکر نکنم قابلیت های MIG 29 با قابلیت جنگنده مثل F-16 A هم برابری کنه .


با سلام خدمت همگی

دوست عزیز D-GH نقل کرده اند، البته همین که نوشته اند فکر میکنند یعنی اینکه اطمینان ندارند، اما بهتر بود ایشان دلیل نیر ارائه میدادند، اینطور اظهار نظر کردن بسیار آسان است ولی همیشه بهتره که تفکر پشت اظهار نظر کردنها باشد.


در خصوص تصاوير Mirage F-1 با اطمينان نظر آقا مهدي را تأئيد ميکنم، البته حتماً اطلاع داريد که ميراژهاي اف-1 عراقي توسط سپاه استفاده مي شوند.

با احترام
-------------------------------------------
ادغام شد . يـاســر

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

51

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 9 مهر 1385 00:41

آرشيو سپاس: 23 مرتبه در 8 پست

تصاوير منحصر بفرد از Su-25 در تهران

توسط Tomcat380 » يکشنبه 11 شهریور 1386 19:47

سلام

سه تصویر کاملاً منحصر بفرد ملاحظه بفرمائید از Su-25 در تهران، این عکسها را قکر میکنم سال 1993 یا 1994 بود که گرفتم (ببخشید که زمان دقیق آن را بخاطر ندارم )  تعدادی هواپیمای روسی در مراجعت از نمایشگاهی در دبی چند روزی تهران میهمان بودند، البته عکسهائی از سایر هواپیماها نیز گرفته ام که بعداً ملاحظه خواهید کرد.


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

تصاویر توسط لنز واید گرفته شده اند که همین امروز برایتان اسکن کردم.

با سپاس از یاسر عزیز برای یکی کردن دو مطلب قبلی.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Tomcat380 تشکر کرده اند:
reza4087

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

949

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 22 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 اسفند 1384 14:31

آرشيو سپاس: 1621 مرتبه در 402 پست

توسط Reza 313 » يکشنبه 11 شهریور 1386 20:03

Tomcat380 عزیز ، میراژها در درست ارتش هستند .... :D

بابت تصاویر هم ممنون ...
راستی احیانا میگ 31 جزو هواپیماهایی که در مراجعت از نمایشگاهی در دبی چند روزی تهران میهمان بودند و شما ازشون عکس گرفتید ، نبوده ؟ چون در این صورت عکس شما تنها عکسی خواهد وبد که یک میگ 31 واقعی را در ایران نشون میده .... :AA:
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

830

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 19 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 2 تیر 1386 23:47

محل سکونت

باختران

آرشيو سپاس: 2330 مرتبه در 546 پست

توسط ali1371 » دوشنبه 12 شهریور 1386 00:51

ولي در پايگاه 14 مشهد ميراژ ها يک رنگ ديگرند رنگمشکي متمايل به سبز :-o
کاری که ارتش ایران  درجنگ کرد حماسه نبود معجزه بود
                                                                    یاسرعرفات

وبلاگ من  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

51

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 9 مهر 1385 00:41

آرشيو سپاس: 23 مرتبه در 8 پست

ميگ-31 در تهران

توسط Tomcat380 » دوشنبه 12 شهریور 1386 01:51

رضاي عزيز

ارتش که اشاره فرمودی مجموعه نیروهای مسلح را شامل میشود، اگر اطلاع دارید بفرمائید در کدام نیرو؟ اینکه من با اطمینان گفتم چونکه از هیچ منبعی نشنیدم که نیروی هوائی از میراژهای اف-1 عراقی استفاده میکند، ولی تا آنجائیکه اطلاع دارم و دیده ام توسط نیروی هوائی سپاه استفاده میشود و عمده ترین پایگاه آن مشهد است.

البته هواپیماهای عراقی که بعنوان غنائم جنگی با آنها برخورد شد همچون جنگهای صدر اسلام بین نیروی هوائی ارتش و نیروی هوائی سپاه تقسیم شدند اما در خصوص هواپیماهای غیرنظامی فقط می توان در محدوده هوائی داخل کشور از آنها استفاده نمود چون شماره های آنها مربوط به عراق است واین کشور پس از اتمام جنگ خلیج فارس در خواست بازگرداندن آنها را نمود ولی دولت ایران از این درخواست سرباز زد که بدنبال آن عراق به مراجع بین المللی شکایت نمود و به همین دلیل در صورت فرود در خاک کشوری دیگر بلافاصله ضبط و به عراق عودت داده می شوند.

البته شاید اطلاع داشته باشید شاید هم نه که قبل از پایان جنگ و دادن امتیازات بسیار که بعد از سالها رفته رفته آشکار میگردد، کشورهای عرب منطقه پذیرفته بودند که حدود 57 میلیارد دلار از طرف عراق به ایران خسارت بپردازند ولی شور تصرف کربلا و در مجموع عراق از کشوری که تا آنزمان در داخل مرزهای خود در مقابل هجوم بیگانه دفاع میکرد و این اواخر حتی در سازمان ملل به نفعش رأی داده شده بود کشوری متجاوز ساخت و با شرایط جدید و از دست دادن فتوحات یکی پس از دیگری، دیگر حتی امتیازی باقی نماند که به خیال اداره کنندگان میز جنگ در پای میز مذاکره بتوانند امتیاز بگیرند و بالاخره قطعنامه سازمان ملل در بدترین موضع و شرایط پذیرفته شد، همچون مقاوله نامه الجزایر که به آزادی گروگانهای آمریکائی انجامید و باعث روسفیدی پیمانهائی همچون ترکمانچای، گلستان و غیره گردید، بنابراین موضوع غنیمت پیشنهادی نیز عملاً منتفی شد و بایستی به همین چند هواپیما که شاید به یک میلیارد هم نمیرسد دلخوش بود.

ای کاش چیز دیگه ای از خدا می خواستی، تحویل بگیرید تصاویر میگ-31 در تهران


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


دوستان در صورت ذکر منبع متوانید از عکسها استفاده کنید (تمرین یاد گرفتن کپی رایت)

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

122

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 2 شهریور 1385 16:32

محل سکونت

LA/Teh

آرشيو سپاس: 121 مرتبه در 32 پست

توسط salar_jetline » دوشنبه 12 شهریور 1386 03:34

جريان اين عکسا چيه؟ :-(
نکنه همون نمايشگاه هوايي سال 71 تو تهرانه؟ :eek:
It's time to BUZZ the World

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

949

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 22 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 اسفند 1384 14:31

آرشيو سپاس: 1621 مرتبه در 402 پست

توسط Reza 313 » دوشنبه 12 شهریور 1386 06:11

Tomcat380 ممنون از تصاویر نابتون  ... :)
بالاخره یک تصویر واقعی از این سگ شکاری روسی تو ایران پیدا شد .... :smile:
راستی شما که اینچنین تصاویر نابی در اختیار دارید ، چرا  تاپیک جدیدی باز نمیکینید و اونها را در اختیار مشتاقان هوانوردی قرار نمیدید ؟  :o

ارتش که اشاره فرمودی مجموعه نیروهای مسلح را شامل میشود، اگر اطلاع دارید بفرمائید در کدام نیرو؟ اینکه من با اطمینان گفتم چونکه از هیچ منبعی نشنیدم که نیروی هوائی از میراژهای اف-1 عراقی استفاده میکند، ولی تا آنجائیکه اطلاع دارم و دیده ام توسط نیروی هوائی سپاه استفاده میشود و عمده ترین پایگاه آن مشهد است.

دوست خوبم ، اگر با Google Earth به پایگاه 14 شکاری مشهد ( امام رضا (ع) ) نگاه بفرمایید ( این پایگاه در ضلع شمالی فرودگاه مشهد قرار داره ) ، شاهد تعدادی میراژ اف 1 و تعدای اف 5 و احیانا یکی دو فروند اف 4 خواهید بود .... :D  تعدادی از دوستان این میراژها را با چشم مشاهده کردند و حتی موفق به گرفتن تصاویری ولو مات و بی کیفیت از آنها شده اند ، از این روست که میگویم این پرنده ها در اختیار IRIAF هستند .... :D
تصویر زیر بوسیله Google Earth گرفته شده ....میبینید که به جز میراژها تعدادی اف 5 هم قابل مشاهده هستند و صد در صد مطلع هستید که هیچ اف 5 در اختیار نیروی هوایی سپاه نیست ... :D
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
تصویر زیر هم بوسیله یکی از علاقه مندان به هوانوردی و از داخل یک پرنده مسافربری گرفته شده ...
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

-----
البته هواپیماهای عراقی که بعنوان غنائم جنگی با آنها برخورد شد همچون جنگهای صدر اسلام بین نیروی هوائی ارتش و نیروی هوائی سپاه تقسیم شدند اما در خصوص هواپیماهای غیرنظامی فقط می توان در محدوده هوائی داخل کشور از آنها استفاده نمود چون شماره های آنها مربوط به عراق است واین کشور پس از اتمام جنگ خلیج فارس در خواست بازگرداندن آنها را نمود ولی دولت ایران از این درخواست سرباز زد که بدنبال آن عراق به مراجع بین المللی شکایت نمود و به همین دلیل در صورت فرود در خاک کشوری دیگر بلافاصله ضبط و به عراق عودت داده می شوند.


کاملا درست میفرمایید ... البته تنها Il-76 ها بین این دو نیرو تقسیم شدند و سوخو 24 ها ، میگ 29 ها و میراژ اف 1 ها به خدمت ارتش در آمدند و سوخو 20 / 22 ها هم کنار گذاشته شدند ... :D
در مورد عدم امکان خروج این پرنده ها از ایران هم حق با شماست ، در صورت خروج این پرنده ها از ایران همان اتفاقی برایشان می افتد که برای 747 غنیمتی عراقی که حجاج را به عربستان منتقل کرده بود افتاد .... :sad:

در مورد بحث ادامه یا پایان جنگ هم نظری ندارم ... بالاخره درست یا غلط ما 8 سال جنگیدیم ... دیگه نباید کاری به گذشته داشته باشیم ... آینده پیش روی ماست ... باید اون را بسازیم .... :(

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

51

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 9 مهر 1385 00:41

آرشيو سپاس: 23 مرتبه در 8 پست

توسط Tomcat380 » دوشنبه 12 شهریور 1386 15:04

رضاي عزيز

با سپاس از مطلب شما، لازم شد تحقيق بيشتري بکنيم و اطلاعات مستندي بدست بياريم.

در زير بطور اختصار به نوع و تعداد ميراژ هاي اف-1 عراق اشاره شده (نقل از Wikipedia):

•     Mirage F-1BQ : Export version of the Mirage F-1B for Iraq.
•     Mirage F-1EQ : Export version of the Mirage F-1E for Iraq. 16 built.
•     Mirage F-1EQ-2 : Single-seat air defense fighter version for Iraq. 16 built.
•     Mirage F-1EQ-4 : Single-seat multi-role fighter, ground-attack, reconnaissance version for Iraq. 28 built.
•     Mirage F-1EQ-5 : Single-seat anti-shipping version for Iraq. 20 built.
•     Mirage F-1EQ-6 : Single-seat anti-shipping version for Iraq. Built in small numbers.
Many French Air Force aircraft, as well as those of some export clients (such as Iraq's Mirage F1EQ), did indeed have a variety of reconnaissance pods available, which were attached to the underside of the main fuselage.

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

122

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 2 شهریور 1385 16:32

محل سکونت

LA/Teh

آرشيو سپاس: 121 مرتبه در 32 پست

توسط salar_jetline » دوشنبه 12 شهریور 1386 16:53

Tomcat380,  :smile:
حالا ديگه نوبت ارائه ي عکس هاي سوخوي 27 تو نمايشگاه تهرانه  :-)
منتظريم..... ::ss
It's time to BUZZ the World

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 10 مهمان