*-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي غير نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

*-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط CAPTAIN PILOT » چهار شنبه 19 خرداد 1389, 7:59 pm

 1- 1001 (Boeing 707-386C)

نام این بویینگ که توسط شاه خریداری شد قبل از انقلاب شاهین بود شاهين در زمان خود گران ترين هواپيماي جهان بود در آن زمان بر روی شاهین بيش از 300 ميليون تومان تجهيزات اضافي نصب شد و با 15 ميليون تومان اشياء طلايي زينت داده شد.  

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
   اين هواپيما 6 توالت دارد که 5 توالت در قسمت عقب متعلق به همراهان و يکي که حتي سيفون آن نيز طلا است به شاه و همسرش تعلق داشت. در سالن ناهارخوري هواپيما يک ميز 40 تکه وجود دارد که 6هزار ساعت براي منبت کاري ، روي آن کار شده و ارزش آن ميليون ها تومان است. اتاق خواب آن رويايي و ديدني است و مي توان آن را يک موزه کوچک دانست. قصري که در داخل بويينگ بنا شده قيمت هواپيما را تا 800ميليون تومان بالا برده بود. در اين هواپيما تمام دستگيره هاي درهاي ورودي و داخلي و تمام وسائل روشويي و شيرهاي آب سرد و گرم حمام از طلا است.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
ساعت هاي تمام طلايي در اتاق کار شاه در هواپيما زمان را به وقت گرينويچ ، وقت مقصد و وقت محلي نشان مي داد. شاه با دستگاه هاي طلايي مقابل خود در اتاق کار مي توانست موقعيت ، سمت حرکت ، ارتفاع پرواز و سرعت هواپيما را کنترل کند. بار مشروب داخل اتاق ناهارخوري هواپيما نيز از جمله گران ترين بارهاي مشروب بود که با چوبهاي بسيار مرغوب و گران مشبک کاري شده و ظروف داخل آن از طلا و نقره بود.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 از اين قصر طلايي پرنده ، همواره 20 دژبان نگهداري مي کردند و ورود به آن مستلزم داشتن کارت مخصوص بود. معرف پروازي اين هواپيما BLUE FLIGHT 1 بوده است. این همان هواپیمایی است که شاه را در 26 دی 1357 از ایران خارج کرد و در اسفند ماه همان سال توسط خلبان مخصوص شاه ، سرهنگ خلبان بهزاد معزی به کشور بازگردانده شد. هواپيماي شاهين ، پس از انقلاب به 1001 تغيير نام داد و با معرف پروازي معراج ، پرواز می کند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
هم اکنون از این هواپیما برای سفر های سران کشور مانند سفرهای استانی رئیس جمهور ، سفرهای رئیس مجلس ، رئیس تشخیص مصلحت نظام و ... استفاده میشود . تعمیر و نگهداری این هواپیما ی فرسوده و از رده خارج به عهده نیروی هوایی ارتش است.  

2- 1002 (Boeing 707-370C)

این بویینگ 707 که در اصل یک هواپیمای عراقی است در جریان جنگ اول خلیج فارس ( حمله عراق به کویت ) به ایران پناهنده شد و از آن زمان تاکنون توسط مقامات کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیما همانند 1001 برای سفر های سران کشور مانند سفرهای استانی رئیس جمهور ، سفرهای رئیس مجلس ، رئیس تشخیص مصلحت نظام و ... استفاده میشود.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
تعمیر و نگهداری این هواپیما هم به عهده نیروی هوایی ارتش است.
 
3- EP-AGA) Boeing 737-286C)

این بویینگ که به هواپیمای آقا مشهور است ( به دلیل داشتن ریجستر EP-AGA ) پیش از انقلاب متعلق به هویدا بود و پس از انقلاب توسط مقامات و سران کشور مورد استفاده قرار می گیرد. از این هواپیما بیشتر در سفر های استانی رئیس جمهور و سفرهای داخلی و منطقه ای سران ارشد کشور استفاده میشود. این هواپیما ساخت 1977 میباشد اما باوجود سن زیاد ساعات پروازی کمی دارد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
تعمیر و نگهداری این هواپیما به عهده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( هما ) میباشد.   

 4-EP-AGB) Airbus A321-231)

این ایرباس که جوان ترین هواپیمای تشریفاتی موجود در ایران است در زمان ریاست آقای خاتمی سفارش داده شد اما به دلیل کارشکنی طرف فرانسوی با شکایت ایران و پیگیری حقوقی انجام شده این هواپیما در زمان آقای احمدی نژاد وارد کشور شد. به غیر از آقای احمدی نژاد سران و مقامات کشور ( از جمله رهبر انقلاب ، رئیس مجلس ، رئیس قوه قضاییه ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... ) از این هواپیما در سفرهای داخلی و خارجی خود استفاده می کنند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
برای دكوراسيون داخل این هواپیما 20 میلیون دلار هزینه شده و دارای امکانات زیادی مانند سالن کنفرانس ، ارتباط اینترنتی و ماهواره ایست. تعمیر و نگهداری این هواپیما هم به عهده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران میباشد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
این 4 هواپیما که در بالا مشخصات آنها نوشته شده اصلی ترین هواپیماها برای حمل سران ارشد و مقامات کشور میباشند. به غیر از این 4 فروند هواپیما دو فروند هواپیمای تشریفاتی دیگر نیز قبلا استفاده میشد که هم اکنون از رده خارج و با رجیستر های EP-PLN ( متعلق به اشرف خواهر شاه ) و EP-GDS ( متعلق به خود شاه ) در نمایشگاه هوایی تهران برای نمایش عمومی به عنوان موزه نمایش داده میشود.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
برای حمل افراد و هیئت های مهم سیاسی و نظامی از هواپیمای فالکون استفاده میشود که در زیر بطور خلاصه به آنها اشاره می کنیم.    
 9001 : Falcon 20F

9002 : Falcon 20F

9003 : Falcon 20F

9016 : Falcon 20F

9011 : (Falcon 50EX) EP-TFA

9012 : (Falcon 50EX) EP-TFI

فالکون 50 های مورد استفاده در جریان جنگ اول خلیج فارس به ایران پناهنده شده اند. تعمیر و نگهداری تمامی این فالکون ها به عهده نیروی هوایی ارتش است.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی یک فروند ایرباس 340 تشریفاتی که متعلق به سلطان برونئی بود خریداری شد و طبق شنیده ها 200 میلیون دلار بابت این هواپیما پرداخت شد ولی هیچ گاه به ایران تحویل داده نشد وسرنوشت این هواپیما در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
در سفرهای خاص مانند سفر رئیس جمهور به آمریکا از هواپیماهای بویینگ 747 ایران ایر استفاده میشود زیرا به غیر از بویینگ 707 برد هیچ کدام از هواپیماها به آمریکا نمیرسد و بویینگ 707 ها به دلیل آلودگی صوتی و فرسودگی در سفر به آمریکا استفاده نمی شود.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
  =======================================
 
به نقل از: [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]


تصاویر: CAPTAIN PILOT


[COLOR=#000000]با تشکر از دوستان و   گرامی در    Iranian Spotters


=======================================



  *-* Special Edit For CentralClubs *-* 

{تصاویر بازیابی شد}
آخرین ويرايش توسط 1 on CAPTAIN PILOT, ويرايش شده در 0.
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 38
تاریخ عضویت: شنبه 8 اسفند 1388, 10:16 am
سپاس‌های ارسالی: 1384 بار
سپاس‌های دریافتی: 160 بار

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط Motimann » پنج شنبه 20 خرداد 1389, 12:34 pm

دست شما درد نکنه. خيلی عالی بود جناب Captain Pilot

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 330
تاریخ عضویت: شنبه 30 خرداد 1388, 3:24 pm
محل اقامت: واوان
سپاس‌های ارسالی: 3246 بار
سپاس‌های دریافتی: 2180 بار
تماس:

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط Ruozbeh » پنج شنبه 20 خرداد 1389, 12:47 pm

حاج رامین EP-AJC رو فراموش کردی جدیدا V.I.P شده این جیگر!! :-o
عکس پیدا نکردم ازش... :o
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Furious Poster
Furious Poster
نمایه کاربر
پست: 341
تاریخ عضویت: دو شنبه 13 مهر 1388, 9:14 am
سپاس‌های ارسالی: 1067 بار
سپاس‌های دریافتی: 1211 بار

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط saied tomcat » پنج شنبه 20 خرداد 1389, 12:48 pm

با سلام
لطفا عکسهارو دوباره تو یه سایت دیگه آپلود کنید که قابل دسترسی باشه
ممنون
>>ما در جنگ با آمریکا و تفاله های آمریکا هستیم <<


نیروی دریایی حافظ مرز آبی

ياد گرفتم که :
1. با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنياي احمقانه خويش خوشبخت زندگي کند.
2. با وقيح جدل نکنم چون چيزي براي از دست دادن ندارد و روحم را تباه مي کند

Captain
Captain
پست: 618
تاریخ عضویت: یک شنبه 21 تیر 1388, 4:48 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 8672 بار
سپاس‌های دریافتی: 6217 بار

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط ARafiee » پنج شنبه 20 خرداد 1389, 2:30 pm

با تشكر از CAPTAIN PILOT گرامي

با اجازه من هم چند مورد كوتاه را عرض مي كنم
هواپيماهاي 1001 و 1002 چندي پيش به ترتيب شناسه هاي غير نظامي EP-AJE و EP-AJD را به خود گرفتند

درباره AJC هم عرض كنم اين ارباس-320 ايران اير EP-IEA بود كه دولت اين هواپيما را براي خود برداشت و شناسه آن را به EP-AJC تغيير داد
بايد توجه داشت ايران اير شركتي دولتي است
اگر هم بنا بر اصل 44 قانون اساسي روزي خصوصي شود
امور حاكميتي و تصدي گري آن همچنان دولتي باقي مي ماند
فقط امور پروازي و عملياتي واگذار مي شود

(تصوير هواپيماي EP-AJC در سفر رئيس مجلس به استان گيلان در هفته ي گذشته)
(منبع:انجمن هوافضا)

تصویر
در آخر هم عرض كنم مسئولين مملكتي در صورت نياز از هواپيماهاي نيروي هوائي ارتش و سپاه نيز استفاده مي كنند
عكس از آقا محمد عزيز
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط CAPTAIN PILOT » پنج شنبه 20 خرداد 1389, 4:36 pm

درود و عرض ادب خدمت دوستان گرامی تصویر

جا دارد از استاد بزرگوار, جناب ARafiee گرامی بابت بیان توضیحات تکمیلی و همچنین روشن سازی ماهیت EP-AJC سپاسگذاری نماییم. همچنین از دوست عزیزم, Ruzbeh گرامی بابت یادآوری افزوده شدن یک فروند هواپیمای VIP جدید متشکرم و همچنین سایر دوستان گرامی.

در خصوص هواپیماهای VIP دولت همانطور که استحضار دارید تا پیش از ورود Airbus ها اغلب آنها نمونه هایی بودند و هستند که متعلق به قبل از انقلاب میباشند و عملا" به روز نگهداری آنها و همچنین بالا نگه داشتن ضریب ایمنی پروازی در آنها کاری بسیار دشوار و پر هزینه میباشد ! در این شرایط نیاز به یک هواپیمای جدید و عملیاتی به شدت حس میشد اما از طرفی به دلیل تحریمات حتی خرید یک هواپیمای معمولی امکان پذیر نبود و حال اگر این هواپیما دارای تجهیزات VIP باشد یقینا" سخت گیری های بیشتری اعمال میشد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]  I-LIVC در میلان (ایتالیا) 
در نهایت تصمیم بر این شد تا یک هواپیمای تجاری و عادی (A 321) از یک شرکت خارجی خریداری شود و سپس تجهیزات VIP بر روی آن توسط یک پیمانکار خارجی نصب شود تا عملا" هواپیما آسانتر وارد کشور شود. در واقع EP-AGB تا پیش از خریداری شدن توسط ایران, با شماره ریجستر I-LIVC متعلق به شرکت هواپیمایی Livingstone ایتالیا بود که مقر اصلی آن در شهر میلان میباشد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]  I-LIVC در بلژیک  
هواپیماهای فوق همگی نمونه های هستند که ماهیت آنها بر همگان آشکار است و عموما" میتوان از آنها در سفرهای رسمی و برنامه ریزی شده استفاده کرد, اما یقینا" تمامی سفرهای دیپلماتیک رسما" اعلام نمیشوند و ممکن است در این بین لازم باشد تا سفری خاص و بدون اطلاع رسانی عمومی انجام شود که در این صورت عموما" از هواپیماهای عادی و یا کمکی استفاده میشود !

البته این هواپیماها عموما" مورد استفاده سران بلند پایه حکومت قرا میگیرند و سایر مسئولین همچون نمایندگان مجلس, استانداران, فرماندهان و وزرایی که به تنهایی قصد سفر دارند, از هواپیماهای مسافربری شرکت های دولتی و وابسته همچون ایران ایر, ماهان و آسمان استفاده میکندد که برای این این اشخاص کارت پرواز VIP که به رنگ آبی تیره میباشد صادر میگردد و در پرواز نیز معمولا" در صندلی های ردیف 1 تا 3 مستقر میشوند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]  EP-AGB در مادرید (اسپانیا) 
البته در این بین نباید از نقش موثر بالگردهای VIP که عموما" در مسیرهای کوتاه به سوی شهرها و روستاهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرند قافل ماند! به عنوان مثال میتوان به بالگرد ویژه رهبری که یک فروند Bell-214 میباشد اشاره داشت که گمان میکنم نام مستعار و لقب آن شهبال میباشد !؟ این بالگرد نیز از تجهیزات امنیتی و VIP خاص استفاده مینماید.


با تشکر ویژه از علیرضا (azeRilA) عزیز بابت Register هواپیما تصویر

موفق باشید تصویر



{تصاویر بازیابی شد}
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Captain
Captain
پست: 67
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 اسفند 1384, 5:12 pm
سپاس‌های ارسالی: 48 بار
سپاس‌های دریافتی: 503 بار
تماس:

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط Capello » یک شنبه 23 خرداد 1389, 1:39 pm

منبع اصلی نوشته اول انجمن هوافضا است .

خود وبلاگ نویس جناب عشق پرواز هستند که زیر مطلبشان منبع اصلی نوشته شده است..


[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]


[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 97
تاریخ عضویت: دو شنبه 28 بهمن 1387, 10:10 pm
سپاس‌های ارسالی: 192 بار
سپاس‌های دریافتی: 1287 بار

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط Ali Heydari » یک شنبه 23 خرداد 1389, 8:44 pm

سلام
با این پست از انجمن هوافضا به centralclubs نقل مکان می کنم

تصویری از EP-AJC

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

امیدوارم بتونم برای سنترال مفید باشم.
با تشکر
علی حیدری

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط CAPTAIN PILOT » سه شنبه 29 تیر 1389, 12:13 am

درود و عرض ادب خدمت دوستان گرامی تصویر

تصویر زیر مربوط به یک فروند Boeing 727 اختصاصی با شماره ریجستر EP-GOS میباشد که متاسفانه اطلاعات چندانی از وضعیت فعلی آن در دسترس نیست و اگر دوستان گرامی اطلاعاتی در این زمینه دارند, ممنون میشویم آنها را در ادامه قرار دهند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

 موفق باشید تصویر 

{تصویر بازیابی شد}
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Captain
Captain
پست: 618
تاریخ عضویت: یک شنبه 21 تیر 1388, 4:48 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 8672 بار
سپاس‌های دریافتی: 6217 بار

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط ARafiee » شنبه 20 شهریور 1389, 12:11 am

حاج رامین EP-AJC رو فراموش کردی جدیدا V.I.P شده این جیگر!!
عکس پیدا نکردم ازش...

اين هم تصوير اين پرنده...با تشكر از آقاي رزازان
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

در ادامه هم تصويري از درون EP-AGA ... با تشكر از آقاي ماهگلي
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
تصویر زیر مربوط به یک فروند Boeing 727 اختصاصی با شماره ریجستر EP-GOS میباشد که متاسفانه اطلاعات چندانی از وضعیت فعلی آن در دسترس نیست و اگر دوستان گرامی اطلاعاتی در این زمینه دارند, ممنون میشویم آنها را در ادامه قرار دهند.


به نظر رجيستر به اشتباه آمده است
فقط همين را مي دانم دو فروند از 727 هاي رژيم پيشين بعد از انقلاب اين رجيسترها را به خود گرفتند
EP-GDS كه از كلمه قدس برگرفته شده است و EP-PLN از كلمه فلسطين

همانطور كه در نوشتار نخست بدان اشاره شده است

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 830
تاریخ عضویت: شنبه 2 تیر 1386, 11:47 pm
محل اقامت: باختران
سپاس‌های ارسالی: 309 بار
سپاس‌های دریافتی: 2024 بار
تماس:

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط ali1371 » شنبه 20 شهریور 1389, 2:41 am

چه حالی می کنند سیاستمداران تواین ایرباس ها ضمنا هواپیمای رییس مجلس ورییس جمهور یکی یا نه
  که ارتش ایران درجنگ کرد حماسه نبود معجزه بود
یاسرعرفات
 
وبلاگ من [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

Re: *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-*

پست توسط CAPTAIN PILOT » دو شنبه 29 شهریور 1389, 2:21 am

درود و عرض ادب خدمت دوستان گرامی تصویر

با تشکر از استاد بزرگوارم, جناب ARafee گرامی تصویر

به نظر رجيستر به اشتباه آمده است

بله متاسفانه Regester این هواپیما در سایت [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] اشتباهان به جای EP-GDS, تحت عنوان EP-GOS ثبت گردیده است ! و از این بابت جا دارد از دوستان عزیز عذرخواهی نمایم. تصویر هواپیمای فوق هم اکنون در محل دائمی نمایشگاه هوایی واقع در ابتدای اتوبان مخصوص کرج مستقر میباشد و علاقه مندان و بازدیدکنندگان گرامی میتوانند در صورت تمایل و عدم ممانعت مسئولین ذیربط, از داخل کابین و Cockpit این بوئینگ 727 بازدید نمایند.

دوست گرامی, جناب ali1371 تصویر

هواپیمای رییس مجلس و رییس جمهور یکی یا نه ؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد, برای انجام پروازهای V.I.P شخصیت های بلند پایه کشور هیچ نوع Type و نمونه خاصی وجود ندارد و با توجه به نوع پرواز و شرایط موجود ممکن است هریک از سیاستمداران با هواپیماهای فوق پرواز نمایند. اما معمولا" پروازهای رسمی و به نوعی درجه یک با هواپیمای EP-AGB انجام میشود و EP-AJC با یک پله اختلاف در سطر دوم قرار میگیرد.

همچنین برای سفر رئیس جمهور به آمریکا و حضور در سازمان ملل و انجام پرواز تهران - نیویورک از هواپیمای Boeing 747SP شرکت Iran Air استفاده میشود, زیرا سایر نمونه های موجود در رده های برد کوتاه یا میانه (Short or Middle Range) قرار میگیرند و توانایی انجام این سفر طولانی و بدون توقف را ندارند.


موفق باشید تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي غير نظامي”