مشکل استارت نشدن اول صبح

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 شهریور 1389, 8:46 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

مشکل استارت نشدن اول صبح

پست توسط shadowfire » سه شنبه 23 شهریور 1389, 8:57 am

سلام
پراید من صبح زود خیلی سخت روشن میشه البته فکر کنم از استپر باشه میخواستم ببینم مشکل واقعا کجاست . ممنون

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1388, 2:29 pm
سپاس‌های ارسالی: 205 بار
سپاس‌های دریافتی: 256 بار

Re: مشکل استارت نشدن اول صبح

پست توسط cross2007 » پنج شنبه 25 شهریور 1389, 1:48 pm

باسلام
در خودروها به چند علت صبح ها ماشین دیر روشن میشود:
1-زدن استارت قبل از قطع شدن صدای پمپ بنزین
به علت این که تا پمپ از کار نیفتاده فشار ریل سوخت به حد نصاب خود نرسیده است تاسوخت زیاد مورد نیاز موتور درهنگام استارت در موتور توسط انژکتورها پاشیده شود..پس باید پس از روشن کردن سوئیچ تا قطع شدن صدای پمپ بنزین صبر کنید.
2-روان نبودن استپ موتور
باید استپ موتور را باز کرده وکمی روغن ترمز (فقط در حد یک یا دو قطره) به سر مخروطی شکل آن بریزید. دقت کنید فقط توسط افراد ماهر انجام شود چون اگر زیاد روغن به داخل استپ موتور برود باعث سوختن آن میشود.و توصیه می شود باز هم نکنید چون بعد از بستن احتمال می رود که ماشین بد کارکند یا اصلا روشن نشود.
3-سفت بودن فیلر سوپاپ ها
سفت بودن سوپاپ باعث این می شود که موتور در هنگامی که سرد می باشد و باید انرژی بیشتری صرف روشن شدن کند باید قسمتی از انرژی خود را برای گرداندن میل سوپاپی که سوپاپ هایش سفت است صرف نماید.
اگر در ماشین شما دور درجا خوب نباشد احتمالا عیب از استپ موتور می باشد. چون کار استپ موتور فقط تنظیم دور درجا نیست.

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 46
تاریخ عضویت: پنج شنبه 5 فروردین 1389, 1:32 pm
سپاس‌های ارسالی: 445 بار
سپاس‌های دریافتی: 129 بار

Re: مشکل استارت نشدن اول صبح

پست توسط An225 » پنج شنبه 25 شهریور 1389, 8:15 pm

اگر پراید شما کاربراتوری است، قبل از زدن استارت، پدال گاز را یک یا دو بار فشار دهید بعد استارت بزنید؛ اگر فوراً روشن نشد، به احتمال فراوان باطری ماشین ضعیف شده است.

اگر پراید شما انژکتوری است، باید به تون آپ مجهز به کامپیوتر مراجعه کنید تا جواب دقیق به شما بدهند ولی بازهم معیوب بودن باطری را فراموش نکنید.
«اكنون شهيدان مرده‌اند، و ما مرده ‌ها زنده هستيم. شهيدان سخنشان را گفتند، و ما كرها مخاطبشان هستيم.» دكتر علي شريعتي

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1388, 2:29 pm
سپاس‌های ارسالی: 205 بار
سپاس‌های دریافتی: 256 بار

Re: مشکل استارت نشدن اول صبح

پست توسط cross2007 » شنبه 27 شهریور 1389, 1:33 pm

An225 نوشته شده:اگر پراید شما کاربراتوری است، قبل از زدن استارت، پدال گاز را یک یا دو بار فشار دهید بعد استارت بزنید؛ اگر فوراً روشن نشد، به احتمال فراوان باطری ماشین ضعیف شده است.

اگر پراید شما انژکتوری است، باید به تون آپ مجهز به کامپیوتر مراجعه کنید تا جواب دقیق به شما بدهند ولی بازهم معیوب بودن باطری را فراموش نکنید.

باتشکر از دوست عزیزAn225تصویر

البته در سیستم انژکتوری که دارای ECU می باشد دائما ولتاژ باطری تست می شود چون بیشتری قطعات با ولتاژ اولیه باطری شروع به کار می کننند مانند(استپ موتور و پمپ بنزین و غیره ..) پس این که باطری ضعیف باشد دور از ذهن می باشد واگر هم ضعیف باشد چراغ چک روشن می شود.
نشانه های ضعیف بودن باطری:
1-عمل استارت کردن به سختی انجام می شود یا این که باطری زیر بار می خوابد.
2-هنگامی که سوئیچ را باز می کنید چراغ های کیلومتر (کمربند و ترمز دستی و چک موتور )کم نور می باشد.
البته در پراید کاربراتوری مداری به نام استارت وجود دارد که در هنگام استارت زدن از این مدار استفاده می شود. در ساعات اولیه صبح آب موتور سرد می باشد که با کمک یک پیستون کوچک که نسبت به تعغییرات دما حساس است کار می کند.
چند بار پدال زن هم برای این است که مقداری بنزین توست مدار شتاب به داخل موتور ریخته شده تا محلول سوخت و هوا غلیظ تر شود.(در کاربراتوری ها)
البته من تا به حال پراید کاربراتوری را که استپ موتور داشته باشد ندیدم .....تصویرتصویرتصویر

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 13 شهریور 1394, 11:33 am

Re: مشکل استارت نشدن اول صبح

پست توسط samanipouramirho » جمعه 13 شهریور 1394, 11:35 am

سلام من یه پراید کاربرات دارم وقتی ماشین سرد هستش کم گاز کار میکنه وقتی داغ میشه پر گاز اگه میشه راهنماییم کنید ممنون

Sent from my LG-D618 using Tapatalk

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”