در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد
Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 181 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: سوال در خصوص رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

توسط RAHVAR » سه شنبه 30 فروردین 1390 12:17

در مورد دروس این رشته هم توضیحاتی میدین کاردانی و کارشناسی؟

و همچنین ثیت نام کی هستش


New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 19:47

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: سوال در خصوص رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

توسط mmpaliaj » سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 19:57

secondphoenix نوشته است:رشته تعمير و نگهداري هواپيما يا همان A&P اكنون در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي به دو صورت ترمي و پودماني تدريس ميشه. همچنين دوره هاي آزاد در موسسات آزاد ديگر و همچنين دانشكده صنعت هوانوردي زير نظر سازمان هواپيمايي كشوري اين دوره دو ساله رو بصورت آزاد با آزمون ورودي برگزار مي كنند.
در دانشگاه علمي كاربردي در شهرهاي تهران، مشهد، كرمان و بندرعباس ارائه ميشه و در تهران دو موسسه با نام هاي صنعت هوانوردي (شهرك آزادي) و علوم و فنون هوايي يا همان سماپران سابق (در رباط كريم) به دو روش پودماني (بدون كنكور) و ترمي (با كنكور) دانشجو مي پذيرند.
البته دانشكده صنعت هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از طريق كنكور سراسري در دو دوره كارداني و كارشناسي اين رشته رو ارائه ميده.
اگر در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي اين رشته را ادامه بديد طبق قانون نبايد در هيچ دانشگاه ديگري نبايد در حال تحصيل باشيد و ارائه اصل ديپلم الزامي است. اگر دوره پودماني باشيد بايد حداقل 7 ترم درس بخونيد كه اگر بخواهيد عنوان هر پودمان (ترم) رو براتون ذكر ميكنم. دوره پودماني عموما" براي شاغلين برگزار ميشه و در بعد از ظهر هاست (البته افراد غير شاغل نيز هستند) كه 3.5 سال دوره طول ميكشه. اما دوره ترمي شاغمل 4 ترم است كه كلاس ها در نوبت هاي صبح و بعد از ظهر برگزار ميشه و 2 سال طول ميكشه.

عموما" دوره A&P رو دوره دو ساله گويند چون شما لزوما" بايد در طي دو سال دروس اين رشته رو در دو فيلد Airframe و Powerplant فرا بگيريد. اما پس از اين دوره لزوما" ايرلاين ها شما رو به عنوان تكنسين هواپيما قبول نخواهند كرد! گفتم لزوما" !!! چون شما پس از اين دوره بايد در سازمان هواپيمايي كشوري امتحان استاندارد بدهيد از همين دروس خوانده شده و پس از قبولي در اين آزمون يك مصاحبه شفاهي از شما بعمل خواهد آمد كه پس از موفقيت آميز بودن آن به شما Licence A&P داده خواهد شد كه در تمام ايرلاين هاي ايران و كشورهاي مجاور خليج فارس قابل قبول خواهد بود و شما را به عنوان تكنسين هواپيما مي پذيرند!
البته اگر خواهان ادامه تحصيل هستيد مي توانيد در ادامه رشته تعمير و نگهداري پس از آزمون كارداني به كارشناسي در رشته مهندسي تكنولوژي هواپيما به تحصيل خود ادامه دهيد!
اگر سوالي بود به عنوان دانشجوي ترم آخر اين رشته آماده پاسخ به هر سوالي هستم.



من دوره a&p رو گذروندم و میخوام ادامه تحصیل بدم.
می خواستم بدونم چطور میتونم دروسی که خوندم رو با رشته تعمیر و نگهداری کاردانی علمی کاربردی تطبیق بدم ؟

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 25 شهریور 1390 01:33

آرشيو سپاس: 1 مرتبه در 1 پست

Re: سوال در خصوص رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

توسط ali-ap » جمعه 25 شهریور 1390 02:21

secondphoenix نوشته است:رشته تعمير و نگهداري هواپيما يا همان A&P اكنون در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي به دو صورت ترمي و پودماني تدريس ميشه. همچنين دوره هاي آزاد در موسسات آزاد ديگر و همچنين دانشكده صنعت هوانوردي زير نظر سازمان هواپيمايي كشوري اين دوره دو ساله رو بصورت آزاد با آزمون ورودي برگزار مي كنند.
در دانشگاه علمي كاربردي در شهرهاي تهران، مشهد، كرمان و بندرعباس ارائه ميشه و در تهران دو موسسه با نام هاي صنعت هوانوردي (شهرك آزادي) و علوم و فنون هوايي يا همان سماپران سابق (در رباط كريم) به دو روش پودماني (بدون كنكور) و ترمي (با كنكور) دانشجو مي پذيرند.
البته دانشكده صنعت هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از طريق كنكور سراسري در دو دوره كارداني و كارشناسي اين رشته رو ارائه ميده.
اگر در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي اين رشته را ادامه بديد طبق قانون نبايد در هيچ دانشگاه ديگري نبايد در حال تحصيل باشيد و ارائه اصل ديپلم الزامي است. اگر دوره پودماني باشيد بايد حداقل 7 ترم درس بخونيد كه اگر بخواهيد عنوان هر پودمان (ترم) رو براتون ذكر ميكنم. دوره پودماني عموما" براي شاغلين برگزار ميشه و در بعد از ظهر هاست (البته افراد غير شاغل نيز هستند) كه 3.5 سال دوره طول ميكشه. اما دوره ترمي شاغمل 4 ترم است كه كلاس ها در نوبت هاي صبح و بعد از ظهر برگزار ميشه و 2 سال طول ميكشه.

عموما" دوره A&P رو دوره دو ساله گويند چون شما لزوما" بايد در طي دو سال دروس اين رشته رو در دو فيلد Airframe و Powerplant فرا بگيريد. اما پس از اين دوره لزوما" ايرلاين ها شما رو به عنوان تكنسين هواپيما قبول نخواهند كرد! گفتم لزوما" !!! چون شما پس از اين دوره بايد در سازمان هواپيمايي كشوري امتحان استاندارد بدهيد از همين دروس خوانده شده و پس از قبولي در اين آزمون يك مصاحبه شفاهي از شما بعمل خواهد آمد كه پس از موفقيت آميز بودن آن به شما Licence A&P داده خواهد شد كه در تمام ايرلاين هاي ايران و كشورهاي مجاور خليج فارس قابل قبول خواهد بود و شما را به عنوان تكنسين هواپيما مي پذيرند!
البته اگر خواهان ادامه تحصيل هستيد مي توانيد در ادامه رشته تعمير و نگهداري پس از آزمون كارداني به كارشناسي در رشته مهندسي تكنولوژي هواپيما به تحصيل خود ادامه دهيد!
اگر سوالي بود به عنوان دانشجوي ترم آخر اين رشته آماده پاسخ به هر سوالي هستم.


سلام

من تو کنکور رشته ی مخابرات هواپیما دانشکده صنعت هوایی قبول شدم در صورتی که عاشقه تعمیر و نگهداری ام و انتخاب اولم اون بود.

خوهشا اگه  اطلاعاتی داریn این دو رشته رو باهم مقایسه کنdn

میشه برای کارشناسی تعمیر و نگهداری رو زد؟

آخه از مشهد باید بیام ثبته نام و خیلی ذهنم مشغوله..آخه مخابراتش کاردانیه و خیلی بده برام

لطفا کمکم کنین خیلی برام باارزشه

ممنون

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2876

تشکر کرده: 1398 مرتبه
تشکر شده: 1260 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: سوال در خصوص رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

توسط CAPTAIN PILOT » شنبه 26 شهریور 1390 03:35

دوست عزیز و گرامی, جناب ali-ap
درود بر شما

در ابتدا ورود شما را به مرکز انجمن های تخصصی تبریک عرض مینمائیم


من تو کنکور رشته ی مخابرات هواپیما دانشکده صنعت هوایی قبول شدم در صورتی که عاشقه تعمیر و نگهداری ام و انتخاب اولم اون بود.

گمان میکنم مقصود شما از رشته (مخابرات هواپیما) همان E&E و یا Electric & Electronic و یا همان Avionic میباشد زیرا در سیستم آکادمیک و بین المللی هوایی, شاخه ورودی تحت عنوان Communication وجود ندارد و این گرایش مخصوص دوره های Top Up و پس از Undergraduate در غالب برنامه های کوتاه مدت و Vocation میباشد. با اینحال متاسفانه امسال سازمان سنجش و سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی وزارت علوم و تحقیقات, بدون اطلاع رسانی قبلی اقدام به وضع قوانین جدید در خصوص دانشجویان رشته A&P نموده اند. در قانون جدید, تنها افرادی مجاز به انتخاب این رشته میباشند که حتما" دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشند و در غیر اینصورت به رشته E&E ارجاع میگردند. آیا دیپلم شما مشتمل بر دوره پیش دانشگاهی میباشد ؟  

میشه برای کارشناسی تعمیر و نگهداری رو زد؟

خیر, رشته تعمیر و نگهداری و یا همان A&P در ایران جزء رده کاردانی و معادل فوق دیپلم وزارت علوم میباشد و فارق التحصیلان این رشته پس از حدود 2/5 سال, جهت شرکت در مقطع کارشناسی میتوانند وارد گرایش (مهندسی تکنولوژی هواپیما) گردند که متاسفانه رشته ای بیهوده و بلا استفاده است! با اینحال جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شعب دانشگاه های علمی کاربردی و صتعت هوایی تماس حاصل نمائید.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CAPTAIN PILOT تشکر کرده اند:
shaman, noora, Shahbaz, nima-rad, hamed_713, shola, SAMAN, Palange Zakhmi

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 29 شهریور 1390 16:19

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

تغییر رشته از نقشه کشی به تعمیر ونگهداری هواپیما

توسط hamid.suncity » سه شنبه 29 شهریور 1390 16:24

سلام  خدمت دوستان
رشته من نقشه کشی صنعتیه و من الان مدرک کاردانی این رشته رو دارم
ولی میخوام تغییر رشته بدم به نظرتون تو آزمون کاردانیه تعمیر و نگهداری هواپیما شرکت کنم یا کارشناسی کدوم یکی بهتره

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 28 بهمن 1395 17:07

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: سوال در خصوص رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

توسط captainsh » پنج شنبه 28 بهمن 1395 17:19

secondphoenix نوشته است:رشته تعمير و نگهداري هواپيما يا همان A&P اكنون در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي به دو صورت ترمي و پودماني تدريس ميشه. همچنين دوره هاي آزاد در موسسات آزاد ديگر و همچنين دانشكده صنعت هوانوردي زير نظر سازمان هواپيمايي كشوري اين دوره دو ساله رو بصورت آزاد با آزمون ورودي برگزار مي كنند.
در دانشگاه علمي كاربردي در شهرهاي تهران، مشهد، كرمان و بندرعباس ارائه ميشه و در تهران دو موسسه با نام هاي صنعت هوانوردي (شهرك آزادي) و علوم و فنون هوايي يا همان سماپران سابق (در رباط كريم) به دو روش پودماني (بدون كنكور) و ترمي (با كنكور) دانشجو مي پذيرند.
البته دانشكده صنعت هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از طريق كنكور سراسري در دو دوره كارداني و كارشناسي اين رشته رو ارائه ميده.
اگر در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي اين رشته را ادامه بديد طبق قانون نبايد در هيچ دانشگاه ديگري نبايد در حال تحصيل باشيد و ارائه اصل ديپلم الزامي است. اگر دوره پودماني باشيد بايد حداقل 7 ترم درس بخونيد كه اگر بخواهيد عنوان هر پودمان (ترم) رو براتون ذكر ميكنم. دوره پودماني عموما" براي شاغلين برگزار ميشه و در بعد از ظهر هاست (البته افراد غير شاغل نيز هستند) كه 3.5 سال دوره طول ميكشه. اما دوره ترمي شاغمل 4 ترم است كه كلاس ها در نوبت هاي صبح و بعد از ظهر برگزار ميشه و 2 سال طول ميكشه.

عموما" دوره A&P رو دوره دو ساله گويند چون شما لزوما" بايد در طي دو سال دروس اين رشته رو در دو فيلد Airframe و Powerplant فرا بگيريد. اما پس از اين دوره لزوما" ايرلاين ها شما رو به عنوان تكنسين هواپيما قبول نخواهند كرد! گفتم لزوما" !!! چون شما پس از اين دوره بايد در سازمان هواپيمايي كشوري امتحان استاندارد بدهيد از همين دروس خوانده شده و پس از قبولي در اين آزمون يك مصاحبه شفاهي از شما بعمل خواهد آمد كه پس از موفقيت آميز بودن آن به شما Licence A&P داده خواهد شد كه در تمام ايرلاين هاي ايران و كشورهاي مجاور خليج فارس قابل قبول خواهد بود و شما را به عنوان تكنسين هواپيما مي پذيرند!
البته اگر خواهان ادامه تحصيل هستيد مي توانيد در ادامه رشته تعمير و نگهداري پس از آزمون كارداني به كارشناسي در رشته مهندسي تكنولوژي هواپيما به تحصيل خود ادامه دهيد!
اگر سوالي بود به عنوان دانشجوي ترم آخر اين رشته آماده پاسخ به هر سوالي هستم.


سلام
این امتهان شفاهی فنی است یا عقیدتی؟
اگه کسی در دوره استاندارد یک بار رد بشه میشه دوباره امتهان بده؟
آیا دوره آزاد شرایط سنی داره؟
دوره آزاد رو الآن کجا ها طی میکنند و هزینه اش تقریبا" چقدره؟

ممنون از اطلاعات خوبی که گزاشتین

New Member



no avatar
پست ها

9

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 18 شهریور 1395 10:26

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: سوال در خصوص رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

توسط reza128128 » جمعه 29 بهمن 1395 12:54

گزینه اول بهتره اگه علاوه بر کسب دانش دنبال یک شغل مطمئن هم هستی برای فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی پیدا کردن شغل الان هم خیلی مشکله چه برسه به شما که تازه میخواین شروع کنید. ضمنا الانم خیلی از ایرلاینها از خدمات بازنشستگان و شاغلان نظامی استفاده میکنن. مگه اینکه علاقه ای به نظامی شدن نداشته باشید در هر صورت موفق باشین.

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان